Facebook - konwersja

Godot 4 Game Development Cookbook - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
9 czerwca 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
155,99

Godot 4 Game Development Cookbook - ebook

Explore the latest features of Godot 4 using advanced techniques and recipes to create professional-grade games with increased efficiency

Key Features

Take advantage of the new Vulkan renderer and 3D physics in Godot 4 to create high-quality games

Streamline your game development workflow with Godot’s new TileMap, TileSet, and Animation Editor features

Discover what’s changed in GDScript 2.0 and Shader additions to enhance your game development skills

Book Description

Want to transition from Godot 3 to 4? Look no further than the Godot 4 Game Development Cookbook. This comprehensive guide covers everything you need to become proficient with the latest GUI, GDscript 2.0, Vulkan 2D/3D rendering, shaders, audio, physics, TileSet/TileMap, importing, sound/music, animation, and multiplayer workflows. With its detailed recipes, the book leaves no stone unturned.

The Godot 4 Cookbook begins by exploring the updated graphical user interface and helps you familiarize yourself with the new features of GDscript 2.0. Next, it delves into the efficient rendering of 2D and 3D graphics using the Vulkan renderer. As it guides you in navigating the new Godot 4 platform, the book offers an in-depth understanding of shaders, including the latest enhancements to the shader language. Moreover, it covers a range of other topics, including importing from Blender, working with audio, and demystifying the new Vulkan Renderer and the physics additions for 2D and 3D. The book also shows you how the new changes to TileSet and TileMap make 2D game development easy. Advanced topics such as importing in Godot 4, adding sound and music to games, making changes in the Animation editor, and including workflows for multiplayer in Godot 4 are covered in detail.

By the end of this game development book, you’ll have gained a better understanding of Godot 4 and will be equipped with various powerful techniques to enhance your Godot game development efficiency.<h4>What you will learn

Speed up 2D game development with new TileSet and TileMap updates

Improve 2D and 3D rendering with the Vulkan Renderer

Master the new animation editor in Godot 4 for advanced game development

Enhance visuals and performance with visual shaders and the updated shader language

Import Blender blend files into Godot to optimize your workflow

Explore new physics system additions for improved realism and behavior of game objects

Experience innovative features by building multiplayer games in Godot 4

Who this book is for

The Godot 4 Game Development Cookbook is for seasoned game developers who want to acquire skills in creating games using a contemporary game engine. It is an invaluable resource for indie game developers and Godot developers who are familiar with Godot 3 and have some level of expertise in maneuvering the interface.

Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-83882-725-0
Rozmiar pliku: 19 MB

BESTSELLERY

Kategorie: