Google Website Optimizer. Przewodnik - ebook
Google Website Optimizer. Przewodnik - ebook
Sprawdź, czy Twoja witryna nie może być jeszcze lepsza!
- Jak przeprowadzić pierwszy test w dziesięć minut?
- Jak definiować cele i parametry testów?
- Jakie błędy możesz popełnić?
Google Website Optimizer jest darmowym narzędziem, które pozwoli Ci zwiększyć dochody z Twojej strony WWW. Dzięki odpowiednim testom oraz obszernym, lecz zarazem przejrzystym raportom dopracujesz Twoją witrynę tak, aby spełniała ona oczekiwania odwiedzających ją użytkowników, a Tobie przynosiła satysfakcję i - co ważne - korzyści finansowe!
Książka ta jest długo oczekiwanym kompendium na temat prowadzenia dochodowej witryny w Internecie. Dowiesz się z niej, dlaczego warto testować stronę oraz jak wyciągać odpowiednie wnioski z raportów dostarczanych przez Google Website Optimizer. Poznasz cykl życia optymalizacji oraz metody formułowania celów i parametrów testów, a także zrozumiesz, co tak naprawdę należy testować. Ponadto książka ta obfituje w inspirujące, praktyczne przykłady oraz liczne studia przypadków. Jeżeli prowadzisz witrynę WWW, jest to obowiązkowa pozycja dla Ciebie!
- Szybki start z Google Website Optimizer
- Zastosowanie testu A/B
- Możliwości dostępnych testów
- Korzystanie z raportów
- Optymalizacja witryny i cykl życia optymalizacji
- Rozwijanie szkieletu testowego
- Zasady formułowania celów i parametrów testów
- Wybór przedmiotu testów i ich prowadzenie
- Szczegółowa analiza dla zaawansowanych
- Sposób działania skryptów Website Optimizer
- Metody śledzenia istotnych zdarzeń
- Najczęściej popełniane błędy
Zwiększ oglądalność i rentowność swojej strony WWW!
Spis treści
Podziękowania (29)
O autorach (31)
Przedmowa (33)
Wprowadzenie (37)
Część I: Testowanie z perspektywy marketingowca - potęga optymalizacji (41)
Rozdział 1. Zawsze testować? (42)
- System do kończenia spraw (42)
- Reklama według Hopkinsa (48)
- Jedyna instancja rozstrzygająca (54)
- Wykształcanie kultury ustawicznego testowania (55)
- Dlaczego promujemy (i stosujemy) platformę Website Optimizer (62)
- Co sprawia, że ta książka jest "kompletnym" przewodnikiem? (64)
Rozdział 2. Korzystanie z optymalizatora witryny (Website Optimizer) (65)
- Testowanie w dziesięć minut (66)
- Strategie dobierania nagłówków (77)
- Chcesz wykonać jeszcze kilka testów? (79)
- Testowanie wielowymiarowe - sekcje, warianty i kombinacje (82)
- Więcej testów Website Optimizera (86)
- Unikaj zalewu danych (93)
Rozdział 3. Zrozumieć raporty Website Optimizera (95)
- Raport kombinacji (96)
- Raport sekcji na stronie (100)
Rozdział 4. Optymalizacja naprawdę działa - przykłady pozyskiwania klientów i sprzedaży (103)
- Poszukiwanie własnej ścieżki (105)
- Zrywanie więzi przez Geico (106)
- Wycofywanie zmian na witrynie Doctor FootCare (109)
- Volvo odkrywa sposoby pozyskiwania klientów (112)
- Danica wraca na stronę domową Go Daddy (112)
- Wybory Della (114)
- Jak pokazano produkty Max Effect (115)
- Testowanie jest dla każdego (117)
Rozdział 5. Cykl życia optymalizacji (119)
- Miguel i Denise potrzebują nowej usługi telewizji kablowej (120)
- Zderzenie z murem optymalizacji? (123)
- Nawigacja pomiędzy fazami cyklu życia optymalizacji (127)
- Wyzwania marketingowe (130)
Rozdział 6. Ustawiczne testowanie w akcji - studium przypadku Acceller (135)
Rozdział 7. Proste pojęcia związane z testowaniem (140)
- Zmienne i warianty (141)
- Hipoteza (142)
- Projektowanie testu (146)
- Rodzaje testów (147)
Rozdział 8. Rozwijanie frameworku testowego (161)
- Czynniki decydujące o sukcesie witryny internetowej - równanie efektywności w sieci (162)
- Marketing internetowy - lekcja pierwsza (164)
- Poznaj swojego klienta (169)
Rozdział 9. Formułowanie celów i parametrów testów (183)
- Trzy kroki do sformułowania celów i parametrów (183)
- Właściwy początek testu (188)
Rozdział 10. Studium przypadku firmy Jigsaw (197)
- Faza 1.: planowanie (197)
- Faza 2.: testowanie (198)
- Faza 3.: ocena wyników (199)
- Wnioski - czego firma Jigsaw dowiedziała się o swoich klientach (199)
Część II: Co należy testować (203)
Rozdział 11. Jak wybrać przedmiot testów (204)
- Wybierz możliwie jednoznaczną nazwę (205)
- Zdefiniuj swój cel (205)
- Wybierz drogę dochodzenia do swojego celu (207)
- Zdefiniuj kontrolną parę zmienna - wariant (207)
- Sformułuj hipotezę (208)
- Niech test zweryfikuje te założenia (208)
- Zmierz i przeanalizuj otrzymane wyniki (208)
- Skromny przycisk (210)
- Wyniki finansowe (212)
Rozdział 12. JTMZZM - jaki to ma związek ze mną? (214)
- Współzawodniczący (asertywni) (215)
- Spontaniczni (sympatyczni) (216)
- Humanistyczni (wyrażający emocje) (217)
- Metodyczni (analityczni) (218)
- Jedna strona, wiele potrzeb (219)
- Pytania, które warto sobie zadać (221)
- Ćwiczenie (221)
- Co testować (222)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (223)
Rozdział 13. Unikatowa propozycja wartości (propozycja kampanii) (224)
- Pytania, które warto sobie zadać (227)
- Ćwiczenia (228)
- Co testować (228)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (229)
Rozdział 14. Decyzja o zakupie (231)
- Złożoność sprzedaży (231)
- Trop wabika (234)
- Komunikowanie punktów działania i budowanie zaufania (234)
- Pytania, które warto sobie zadać (236)
- Ćwiczenie (237)
- Co testować (237)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (238)
Rozdział 15. Kategoryzacja (240)
- Pytania, które warto sobie zadać (241)
- Ćwiczenia (242)
- Co testować (243)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (244)
Rozdział 16. Użyteczność (245)
- Pytania, które warto sobie zadać (245)
- Ćwiczenie (246)
- Co testować (247)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas rac nad własną witryną (248)
Rozdział 17. Wygląd i sposób działania (249)
- Pytania, które warto sobie zadać (249)
- Ćwiczenie (249)
- Co testować (250)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (250)
Rozdział 18. Możliwość przeszukiwania (251)
- Pytania, które warto sobie zadać (251)
- Ćwiczenie (252)
- Co testować (252)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (253)
Rozdział 19. Układ stron, czytelność elementów wizualnych i śledzenie zainteresowań odwiedzających (254)
- Pytania, które warto sobie zadać (260)
- Ćwiczenie (261)
- Co testować (261)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (262)
Rozdział 20. Kupowanie (263)
- Pytania, które warto sobie zadać (263)
- Ćwiczenie (264)
- Co testować (265)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (266)
Rozdział 21. Narzędzia (267)
- Pytania, które warto sobie zadać (268)
- Ćwiczenie (269)
- Co testować (269)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (270)
Rozdział 22. Zapobieganie błędom (271)
- Pytania, które warto sobie zadać (271)
- Ćwiczenie (272)
- Co testować (273)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (273)
Rozdział 23. Zgodność z przeglądarkami internetowymi (274)
- Pytania, które warto sobie zadać (274)
- Ćwiczenie (275)
- Co testować (276)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (277)
Rozdział 24. Prezentowanie produktów (278)
- Pytania, które warto sobie zadać (278)
- Ćwiczenie (279)
- Co testować (280)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (281)
Rozdział 25. Czas ładowania (282)
- Pytania, które warto sobie zadać (282)
- Ćwiczenie (283)
- Co testować (283)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (285)
Rozdział 26. AIDAS - uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie, satysfakcja (286)
- Pytania, które warto sobie zadać (286)
- Ćwiczenie (288)
- Co testować (288)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (289)
Rozdział 27. Bezpieczeństwo i prywatność (290)
- Pytania, które warto sobie zadać (290)
- Ćwiczenie (291)
- Co testować (292)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (292)
Rozdział 28. Zaufanie i wiarygodność (293)
- Pytania, które warto sobie zadać (293)
- Ćwiczenie (294)
- Co testować (294)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (295)
Rozdział 29. Selekcja, podział na kategorie i wyniki przeszukiwania produktów (296)
- W internecie oczekiwania kupujących są inne (298)
- Zaplanuj, jak pomóc odwiedzającym w odnajdywaniu właściwych produktów (300)
- Pytania, które warto sobie zadać (300)
- Co testować (301)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (302)
Rozdział 30. Nawigacja i stosowanie łączy (303)
- Pytania, które warto sobie zadać (305)
- Ćwiczenia (305)
- Co testować (306)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (306)
Rozdział 31. Sprzedaż rozszerzona i sprzedaż wiązana (307)
- Pytania, które warto sobie zadać (309)
- Ćwiczenie (309)
- Co testować (310)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (310)
Rozdział 32. Nawoływanie do działania (311)
- Pytania, które warto sobie zadać (312)
- Ćwiczenie (313)
- Co testować (313)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (314)
Rozdział 33. Zapewnienia towarzyszące wezwaniom do działania (315)
- Pytania, które warto sobie zadać (316)
- Ćwiczenie (317)
- Co testować (317)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (318)
Rozdział 34. Sporządzanie perswazyjnych materiałów marketingowych (319)
- Stosuj stronę czynną (319)
- Unikaj żargonu (320)
- Bądź konkretny (320)
- Zwracaj się do czterech grup kupujących, używając różnych reguł (321)
- Korzyści kontra cechy (321)
- Szukaj okazji do prezentowania perswazyjnego przekazu (322)
- Pytania, które warto sobie zadać (323)
- Ćwiczenia (324)
- Co testować (324)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (326)
Rozdział 35. Treść (327)
- Pytania, które warto sobie zadać (328)
- Ćwiczenie (328)
- Co testować (329)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (329)
Rozdział 36. Nagłówki (330)
- Pytania, które warto sobie zadać (331)
- Ćwiczenie (331)
- Co testować (331)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (332)
Rozdział 37. Czytelność (333)
- Badanie wzrokiem i przerzucanie (334)
- Pytania, które warto sobie zadać (336)
- Ćwiczenie (337)
- Co testować (337)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (338)
Rozdział 38. Stosowanie kolorów i obrazów (339)
- Pytania, które warto sobie zadać (340)
- Ćwiczenie (340)
- Co testować (341)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (341)
Rozdział 39. Terminologia i żargon (342)
- Pytania, które warto sobie zadać (344)
- Ćwiczenie (344)
- Co testować (344)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (344)
Rozdział 40. "My, my, my" - język skoncentrowany na potrzebach klienta (346)
- Pytania, które warto sobie zadać (348)
- Ćwiczenie (348)
- Co testować (348)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (348)
Rozdział 41. Stosowanie recenzji (350)
- Pytania, które warto sobie zadać (353)
- Ćwiczenie (353)
- Co testować (353)
- Wykorzystaj tę wiedzę podczas prac nad własną witryną (354)
Część III: Bardziej szczegółowa analiza dla czytelników dysponujących wiedzą techniczną (355)
Rozdział 42. Matematyka, błędne postrzeganie zjawisk i dezinformacja (356)
- Poszukiwanie równowagi (356)
- Rozkład Twoich danych (357)
- Istotność statystyczna i dobór próby (359)
- Maksimum lokalne kontra maksimum globalne (360)
- Problem dwurękiego bandyty (363)
- Stopnie swobody (365)
- Ortogonalność (366)
Rozdział 43. Jak działają skrypty Website Optimizera (369)
- Trzy najważniejsze funkcje skryptów (369)
- Ciasteczko Marco Polo (372)
- Wiele testów, jedna strona konwersji (373)
- Wiele testów realizowanych na tej samej witrynie (374)
Rozdział 44. Stosowanie Website Optimizera na witrynach statycznych i dynamicznych (376)
- Czym jest witryna statyczna? (376)
- Czym jest witryna dynamiczna? (377)
- Witryny mieszane, statyczne i dynamiczne (378)
- Stosowanie Website Optimizera dla witryny statycznej (379)
- Stosowanie Website Optimizera dla witryny dynamicznej (380)
- Wybierz model właściwy dla swojej witryny (382)
Rozdział 45. Śledzenie najważniejszych zdarzeń i inne zaawansowane zagadnienia (383)
- Testowanie podzbiorów żądań trafiających na Twoją witrynę (383)
- Testowanie nie wszystkich żądań trafiających na Twoją witrynę (384)
- Ile czasu powinien trwać test? (385)
- Modyfikowanie wag poszczególnych kombinacji w ramach próby testowej (386)
- Testowanie pod kątem najważniejszych zdarzeń generowanych przez użytkowników (kliknięć i zatwierdzeń formularzy) (387)
- Stosowanie licznika czasowego do błyskawicznego zaliczania konwersji (388)
- Testowanie zdarzeń związanych z animacjami Flash (388)
- Łączenie wielu zdarzeń (389)
- Odkrywanie własnych, innowacyjnych rozwiązań (dla naprawdę odważnych) (389)
- Nic nie zastąpi planowania (390)
Rozdział 46. Moduł rozszerzenia Website Optimizera dla systemu WordPress (391)
- Czy to zadziała z Twoim blogiem w systemie WordPress? (391)
- Instalacja modułu rozszerzenia (392)
- Co należy zrobić przed zastosowaniem modułu rozszerzenia (392)
- Szczegółowy opis procedury konfiguracji Website Optimizera (393)
- Tworzenie dodatkowych eksperymentów (400)
Dodatek. Przydatne materiały dodatkowe (401)
- Analiza i testy (401)
- Blogi (401)
- Książki (402)
- Ogólne łącza do najważniejszych definicji (403)
- Dokumentacja i wsparcie techniczne oferowane przez firmę Google (403)
- Pozostałe publikacje zespołu FutureNow (404)
Skorowidz (405)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7755-9 |
Rozmiar pliku: | 13 MB |