Gotowanie dla geeków. Wydanie II - ebook
Gotowanie dla geeków. Wydanie II - ebook
Dociekliwy geek w kuchni nie zadowoli się prostym odtwarzaniem gotowych przepisów z czyjegoś bloga. Będzie drążyć, zastanawiać się, popróbuje eksperymentów. Być może da się ponieść intuicji albo postara się uzyskać zaskakujące połączenie smaków i zapachów. Tak pojmowana kuchnia staje się miejscem niezwykłym, gdzie nauka harmonijnie łączy się ze sztuką, przyjemność ze zdrowiem, a poszczególne detale przepisu uzyskują specjalne znaczenie. Niezależnie od tego, czy chcesz zrobić proste naleśniki, czy przygotować wykwintne danie, które zachwyci gości, postaw na subtelne połączenie prawideł fizyki i chemii ze szczyptą artystycznej improwizacji!
Ta książka jest drugim, poszerzonym i uzupełnionym wydaniem przewodnika po kuchni dla geeków. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych informacji, inspiracji i zadziwiających ciekawostek. W każdym rozdziale znalazły się przepisy kulinarne, propozycje eksperymentów, a także informacje wprost od badaczy, naukowców i świetnych szefów kuchni. Dowiesz się, jakie procesy zachodzą w różnych temperaturach pieczenia i gotowania, jak zrobić idealne kruche ciasto i dlaczego warto postawić na sezonowość. Nie zabrakło wskazówek, dzięki którym będziesz gotować nie tylko pysznie, ale i zdrowo! Dzięki własnej ciekawości i chęci eksperymentowania oraz niewielkiej pomocy tej książki szybko odkryjesz, jak niezwykłym, fascynującym, magicznym i... nieodparcie przyjemnym miejscem jest Twoja kuchnia!
W tej książce między innymi:
- przepisy na samotną szybką kolację i wystawne przyjęcie
- przydatne informacje o wyposażeniu kuchni i poszczególnych produktach
- co się dzieje podczas gotowania, pieczenia, duszenia, smażenia
- co wpływa na wrażenia smaku i zapachu
- karmelizacja cukru, sztuczki z szybkowarem, technika sous vide i inne
Kuchnia? Badaj, eksperymentuj, pytaj - i ciesz się!
Spis treści
- Spis przepisów (v)
- Spis laboratoriów (viii)
- Spis wywiadów (ix)
- Przedmowa (1)
1. Witajcie w kuchni! (5)
2. Smak, zapach i aromat (55)
3. Czas i temperatura (135)
4. Powietrze i woda (235)
5. Zabawa ze sprzętem (305)
6. Zabawa z chemią (375)
- Jak być sprytniejszym geekiem? (441)
- Przechytrzyć alergie (445)
- Skorowidz (451)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5000-7 |
Rozmiar pliku: | 32 MB |