Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe. Wydanie II - ebook
Grafika wektorowa. Szkolenie podstawowe. Wydanie II - ebook
Trzymasz w ręku przewodnik, który poprowadzi Cię ku artystycznej doskonałości. Dowiesz się, jak ważne jest dochowanie wierności szkicownikowi, jak w pełni wykorzystać swą kreatywność i uniknąć błędów, przez które świetne pomysły są marnowane. Znajdziesz tu dokładny opis wszystkich etapów pracy projektanta i inne użyteczne informacje. Przydadzą Ci się one niezależnie od tego, czy używasz Adobe Illustratora, CorelDRAW czy może Inkscape. Pokazany tu proces twórczy jest usystematyzowany. Konsekwentne podążanie tą ścieżką z pewnością umożliwi Ci tworzenie doskonalszych prac.
Najważniejsze zagadnienia omówione w tej książce:
- grafika wektorowa i rysunek jako podstawy warsztatu projektanta
- „metoda zegarowa” umożliwiająca precyzyjne odwzorowanie kształtu krzywych
- punkty podstawowe i kontrolne, ścieżki i linie pomocnicze
- szybkie budowanie kształtów
- solidne podstawy pracy z kolorami i tworzenie detali w ilustracjach
- dobre praktyki, dobre techniki, atrakcyjne efekty i dopracowywanie rysunku
Rysuj! Kreśl! Projektuj! Twórz!
Von Glitschka — ceniony wykładowca kreatywnego projektowania, zwolennik symbiozy ilustracji z typowym projektowaniem graficznym. Realizował projekty dla najbardziej rozpoznawalnych światowych marek i współpracował z agencjami reklamowymi, firmami projektowymi oraz działami graficznymi korporacji z całego świata. Potrafi inspirować i przekazywać solidną metodologię pracy twórczej, a wszystko to serwuje ze sporą dawką humoru.
Spis treści
Wstęp (xi)
ROZDZIAŁ 1. Krótka historia krzywych Béziera (1)
- Strach przed matematyką (2)
- Kto wymyślił krzywe Béziera? (3)
- Co to jest krzywa Béziera? (6)
- PRZYKŁADY. Grafika wektorowa od kuchni (10)
ROZDZIAŁ 2. Narzędzia artysty (15)
- Miłość i nienawiść (16)
- Najważniejsze narzędzia do tworzenia kształtów wektorowych (17)
- Dostosuj środowisko pracy (25)
- Nie wynajduj koła na nowo (30)
- PRZYKŁADY. Rozbieramy projekt na części (36)
ROZDZIAŁ 3. Metody analogowe w epoce cyfrowej (43)
- Nie koncentruj się na narzędziach (44)
- Płacą mi za rysowanie (45)
- Praca koncepcyjna (46)
- Narzędzia analogowe (46)
- Miniatury - zapomniana sztuka (47)
- Dopracowanie szkicu (51)
- Twórczy, lecz systematyczny (59)
- PRZYKŁADY. Znaczący nonsens (65)
ROZDZIAŁ 4. Przejdźmy do punktów (73)
- Dobre punkty i dobra ścieżka (74)
- Brzydkie punkty i brzydka ścieżka (76)
- Złe punkty i zła ścieżka (77)
- Dokładna kontrola (78)
- Dobry przykład (82)
- PRZYKŁADY. Wektorowy szkielet (85)
ROZDZIAŁ 5. Analizowanie kształtów (89)
- Metoda Zegarowa (90)
- Pozycjonowanie Punktów Podstawowych (102)
- Nie taki diabeł straszny (110)
- Ciągły postęp (114)
- PRZYKŁADY. Zegary są wszędzie (115)
ROZDZIAŁ 6. Metody budowania obiektów (119)
- Punkt po punkcie (121)
- Budowanie z gotowych kształtów (128)
- Plug-in VectorScribe (136)
- E Pluribus Unum (140)
- Symetria to Twój przyjaciel (143)
- Zdrowy proces twórczy (149)
- PRZYKŁADY. Łatwo i szybko (150)
ROZDZIAŁ 7. Odpowiedni styl (155)
- Graficzny kameleon (156)
- PRZYKŁADY. Bierz wszystko albo nic (175)
ROZDZIAŁ 8. Bądź własnym dyrektorem artystycznym (177)
- Świeżym okiem (178)
- Twój wewnętrzny dyrektor artystyczny (181)
- Unikaj wizualnego napięcia (183)
- Kreatywna jazda bez trzymanki (188)
- PRZYKŁADY. Skacz, króliczku! (189)
ROZDZIAŁ 9. Podstawowe informacje o kolorowaniu i tworzeniu detali (195)
- Wpływ oświetlenia na kolor (196)
- Hierarchia kolorów i detali (198)
- Budowanie świateł i cieni (200)
- Zastosowanie wtapiających się w tło gradientów i trybów mieszania (203)
- Głębokie cienie i jaskrawe odblaski (207)
- Urozmaicanie wybranych miejsc grafiki przy użyciu gradientów koncentrycznych i warstw (209)
- Inne efekty: blask zewnętrzny i wewnętrzny oraz rozmycie (212)
- PRZYKŁADY. Zastosowanie efektów do uszczegóławiania ilustracji (215)
ROZDZIAŁ 10. Dobre nawyki (221)
- Teczki z bazgrołami (223)
- Warstwy są Twoimi przyjaciółmi (226)
- Kolory i nazewnictwo plików (239)
- Na tym kończymy (241)
- PRZYKŁADY. Moja lista przebojów (242)
Skorowidz (253)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2413-8 |
Rozmiar pliku: | 88 MB |