Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Gran Turismo Sport - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Gran Turismo Sport - poradnik do gry - ebook

W poradniku do gry Gran Turismo Sport opisane zostały zasady wyścigów sieciowych w wieloosobowym trybie Sport. Dowiesz się z niego jak zwiększyć swoje szane na wygraną z innymi graczami dobierając właściwy samochód, jakich błędów nie popełniać podczas wyścigów i jak pokonywać tor szybciej, poprawiając swoje czasy okrążeń. Znajdziesz tu także podstawy obsługi edytora malowań samochodu, który pozwoli Ci stworzyć unikalne, widoczne dla innych graczy wzory.

Zacznij zwyciężać w sieciowych wyścigach. W poradniku Gran Turismo Sport znajdziesz cenne wskazówki, porady i zasady trybów jazdy, które mogą znacznie ułatwić Ci drogę na najwyższe podium w trybie Sport.

Gran Turismo Sport - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Jakie włączyć asysty? (Kwestie techniczne)
  • Listra trofeów (Malowanie samochodu)
  • Porady na start (Malowanie samochodu)
  • Pad czy kierownica? (Kwestie techniczne)
  • Wyścig dzienny (Wyścigi)
  • Samochód ma znaczenie! (Wyścigi - porady praktyczne)
  • Słuchaj swojego samochodu (Wyścigi - porady praktyczne)
  • Ranga kierowcy (Wyścigi - porady praktyczne)
  • Ranga fairplay (Wyścigi - porady praktyczne)
  • Wyścigi w turniejach FIA (Wyścigi)

Spis treści

-Gran Turismo Sport - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Podstawy
-Porady na start w Gran Turismo Sport
-Trofea w Gran Turismo Sport - lista, jak zdobyć trofea?
-Ranga kierowcy w Gran Turismo Sport
-Ghosting w Gran Turismo Sport
-Ranga fairplay w Gran Turismo Sport
-Wyścigi
-Wyścig dzienny w Gran Turismo Sport
-Wyścigi w turniejach FIA w Gran Turismo Sport
-Kwalifikacje w Gran Turismo Sport
-Wyścigi - porady praktyczne
-Powtórki w Gran Turismo Sport
-Samochód ma znaczenie w Gran Turismo Sport
-Kary czasowe w Gran Turismo Sport
-Korzystaj z całego toru! Gran Turismo Sport
-Dźwięk opon i słuchanie samochodu w Gran Turismo Sport
-Jak unikać kłopotów i wypadków w Gran Turismo Sport
-HUD w Gran Turismo Sport
-Pomarańczowe pachołki w Gran Turismo Sport
-Dobry start w Gran Turismo Sport
-Zjeżdżać do pit-stopu czy nie w Gran Turismo Sport?
-Kwestie techniczne
-Pad czy kierownica w Gran Turismo Sport?
-Jakie asysty w Gran Turismo Sport?
-Widok i kamera w Gran Turismo Sport?
-Malowanie samochodu
-Własne malowanie samochodu w Gran Turismo Sport
-Edycja kalkomanii w Gran Turismo Sport

Kategoria: Wyścigowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-497-3
Rozmiar pliku: 2,1 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1865

[email protected] treści

Gran Turismo Sport - poradnik do gry

Poradnik do gry

Podstawy

Porady na start w Gran Turismo Sport

Trofea w Gran Turismo Sport - lista, jak zdobyć trofea?

Ranga kierowcy w Gran Turismo Sport

Ghosting w Gran Turismo Sport

Ranga fairplay w Gran Turismo Sport

Wyścigi

Wyścig dzienny w Gran Turismo Sport

Wyścigi w turniejach FIA w Gran Turismo Sport

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Kwalifikacje w Gran Turismo Sport

Wyścigi - porady praktyczne

Powtórki w Gran Turismo Sport

Samochód ma znaczenie w Gran Turismo Sport

Kary czasowe w Gran Turismo Sport

Korzystaj z całego toru! Gran Turismo Sport

Dźwięk opon i słuchanie samochodu w Gran Turismo Sport

Jak unikać kłopotów i wypadków w Gran Turismo Sport

HUD w Gran Turismo Sport

Pomarańczowe pachołki w Gran Turismo Sport

Dobry start w Gran Turismo Sport

Zjeżdżać do pit-stopu czy nie w Gran Turismo Sport?

Kwestie techniczne

Pad czy kierownica w Gran Turismo Sport?

Jakie asysty w Gran Turismo Sport?

Widok i kamera w Gran Turismo Sport?

Malowanie samochodu

Własne malowanie samochodu w Gran Turismo Sport

Edycja kalkomanii w Gran Turismo SportGran Turismo Sport - poradnik do gry

W poradniku do gry Gran Turismo Sport opisane zostały zasady wyścigów sieciowych w wieloosobowym trybie Sport. Dowiesz się z niego jak zwiększyć swoje szane na wygraną z innymi graczami dobierając właściwy samochód, jakich błędów nie popełniać podczas wyścigów i jak pokonywać tor szybciej, poprawiając swoje czasy okrążeń. Znajdziesz tu także podstawy obsługi edytora malowań samochodu, który pozwoli Ci stworzyć unikalne, widoczne dla innych graczy wzory.

- Porady i trofea
- Wyścigi - zasady ogólne
- Wyścigi - porady praktyczne
- Kwestie techniczne
- Malowanie samochodu
- Trzy najważniejsze zasady

Wygranie swojego pierwszego wyścigu w Gran Turismo Sport może być sporym wyzwaniem, ale daje też ogromną satysfakcję.

Porady i trofea

1. Porady na start - naucz się toru, nie przejmuj się i walcz do końca.
2. Trofea w Gran Turismo Sport - poradnik do trofeów to spis pucharków wraz z poradami pomocnymi w ich zdobyciu.
3. Ranga kierowcy w GT Sport.
4. Ghosting - czyli co to jest i do czego służy ghosting w Gran Turismo Sport.
5. Ranga fairplay

Wyścigi - zasady ogólne

1. Wyścig dzienny
2. Turnieje FIA
3. Kwalifikacje

Wyścigi - porady praktyczne

1. Jak wybierać samochód w Gran Turismo Sport?
2. Podpatruj powtórki okrążeń przeciwników
3. Kary czasowe
4. Pokonywanie toru po idealnej linii
5. Dźwięk ma znaczenie - czyli o tym, co może ci powiedzieć dźwięk tarcia opon w Gran Turismo Sport.
6. Co to jest konsystencja i dlaczego jest bardzo ważna?
7. Jak unikać kłopotów i wypadków?
8. Na co zerkać na HUDzie w Gran Turismo Sport?
9. Rola pomarańczowych pachołków
10. Jak dobrze wystartować - dobry start oraz autopilot w Gran Turismo Sport!
11. Pit stop - kiedy zjeżdżać i po co w GT: Sport!

Kwestie techniczne

1. Pad czy kierownica
2. Jakie asysty - ABS, TCS, skrzynia biegów i linia.
3. Który widok - czyli najlepsza kamera do wyścigów w GT Sport.

Malowanie samochodu

1. Jak wykonać własne malowanie samochodu?
2. Edycja kalkomanii

Trzy najważniejsze zasady

Na początku ważne są trzy fundamentalne zasady, które po prostu trzeba zaakceptować i przestrzegać:

1. naucz się toru na pamięć,
2. nie przejmuj się porażkami z winy innych (i ze swojej też),
3. walcz zawsze do końca!

Dariusz "DM" Matusiak (www.gry-online.pl)Poradnik do gry

Podstawy

Porady na start w Gran Turismo Sport

Początki w Gran Turismo Sport mogą być trudne - przedstawiamy zatem porady na start, które pomogą rozpocząć przygodę w dynamicznym świecie GTS.

- Naucz się toru!
- Cokolwiek się zdarzy - nie przejmuj się!
- Walcz do końca!

Naucz się toru!

To pierwszy warunek gwarantujący nam jakiekolwiek szanse w rywalizacji. Nie można wejść do wyścigu bez znajomości toru, myśląc że "jakoś to będzie". Musimy wiedzieć jak zachowuje się dany samochód na danym torze, musimy znać odpowiednie dla niego punkty hamowania, na którym biegu można wejść w jaki zakręt, miejsca gdzie można ściąć łuk, a gdzie nie, oraz poznać drogę do pit-stopu, która może czasem mieć wąski zakręt. Bez przejechania co najmniej kilkudziesięciu okrążeń treningowych się nie obejdzie, pomocne będą też dostępne lekcje na każdym torze podzielonym na odcinki w sekcji Kampania - Praktyka na torze oraz podglądanie powtórek kwalifikacji u innych graczy.

Ćwiczenie poszczególnych sektorów w Praktyce na torze pomoże nam poznać każdy zakręt.

Cokolwiek się zdarzy - nie przejmuj się!

Wyścigi sieciowe to prawdziwa sinusoida sukcesów i porażek - niestety te drugie nie zawsze zdarzają się z naszej winy. W grze obecny jest automatyczny system kar za powodowanie kolizji lub ścinanie zakrętów i jak każdy bot działa trochę na ślepo, nie analizując perfekcyjnie każdej sytuacji. Często zdarzy się, że nawet jeśli w wyniku jakiegoś błędu mocno zwolnimy i stracimy czas, gra dorzuci nam jeszcze do tego parę sekund kary.

To samo ma miejsce podczas stłuczek - musimy mieć na uwadze, że w niektórych przypadkach dostaniemy od gry karę za to, że to ktoś inny w nas uderzył. Czasem nawet wylecimy z toru, stracimy 8 pozycji, a winowajca bezkarnie pojedzie dalej. Powodem może być zwykły niezamierzony błąd, sytuacja bez wyjścia, gdzie w tłumie samochodów przed zakrętem nie ma miejsca na perfekcyjne hamowanie, a czasem nawet celowy, złośliwy manewr.

Samochody rozsypane na torze, kary, żółte flagi, dalekie miejsce - ale ciągle jeszcze 7 okrążeń do końca i wszystko może się zdarzyć. Taki wyścig można skończyć i w pierwszej dziesiątce.

Nam też się jednak może przydarzyć niezamierzona eliminacja rywala. Przy 20 samochodach, przeróżnych kierowcach, niedoskonałości silnika kolizji i łączy sieciowych takich sytuacji po prostu nie da się uniknąć, więc nie trzeba się nimi za bardzo przejmować. Nie ma się co obrażać na innych, czy mocno coś rozpamiętywać, nawet jeśli emocje przeniosą się poza wyścig - a te są w czasie zawodów tak duże, że niekiedy potrafią! Sporadycznie mogą się bowiem zdarzyć wiadomości z pretensjami czy wyzwiskami, ale też wręcz przeciwnie - z przeprosinami, poczuciem winy lub gratulacjami.

Tak jak codziennie na publicznych drogach trafiamy na przeróżnych kierowców i różne sytuacje, tak samo jest i na wirtualnym torze. Gran Turismo Sport i tak najlepiej sobie radzi w tych kwestiach i ze wszystkich gier wyścigowych to właśnie w nim panuje w nim największa kultura podczas sieciowych wyścigów, a miłe gesty oraz emocjonująca, czysta walka zwykle dominują nad tymi gorszymi chwilami. Cokolwiek się zdarzy - nie przejmuj się!

Dla kierowców z niskimi rangami włączony jest tzw. ghosting, czyli przenikanie się samochodów zamiast zderzania. Na początku kariery kraksy nie będą więc tak dotkliwe - do kontaktów dochodzi wtedy jedynie przy niewielkich prędkościach, a samochody zmieniają się w duchy gdy tylko bardziej zaczynają piszczeć ich opony.

Walcz do końca!

Z niemiłymi sytuacjami na torze wiąże się trzecia zasada - walka do samego końca! Nawet jeśli wypadliśmy z toru, nawet jeśli jedziemy gdzieś na końcu - nie ma się co poddawać, opuszczać wyścigu, rezygnować z walki czy zaczynać szaleństwa w stylu kręcenia bączków czy jazdy pod prąd. Po pierwsze za takie zachowania gra i tak nas wyrzuci z serwera, po drugie - za wyjście mocno oberwiemy w naszym rankingu kierowcy i fairplay, a po trzecie - wyścig i tak może zakończyć się dobrze!

Ostatnie okrążenie, ostatnie zakręty nie oznaczają, że już wszystko jest jasne - błędy zdarzają się na ostatnich metrach.

Na torze sytuacja rozwija się dynamicznie cały czas i nigdy nie wiadomo jaki będzie końcowy wynik. Wielokrotnie widziałem kierowców, którzy przez brak koncentracji lub presję sami wpadali w piach nawet na ostatnim zakręcie przed metą. Niektórzy finiszują z aktywnymi karami czasowymi i w rezultacie są przesuwani na dalsze pozycje, więc jeśli przekroczymy metę na dalekim miejscu, ostatecznie możemy przeskoczyć nawet kilku zawodników, co jest istotne w punktowanych wyścigach. Cokolwiek się zdarzy - walcz do końca!Trofea w Gran Turismo Sport - lista, jak zdobyć trofea?

Trofea i osiągnięcia w Gran Turismo Sport wymagają sporo czasu i samozaparcia. Poniższa lista przedstawia wszystkie trofea w GTS a komentarze pomogą je wykonać.

- Platynowe trofeum Gran Turismo
- Rekordowa liczba zwycięstw
- Rekordowa liczba wyścigów
- Prawdziwy geniusz
- Finał
- Król taktyki
- Już nie żółtodziób
- Prawdziwy król sektora
- Niszczyciel rywali
- Władca pachołków
- Superrajdowiec
- Ogar pościgowy
- Demon prędkości
- W samą porę
- Mistrz jednego okrążenia
- Doświadczony kierowca
- Król prędkości
- Mój pierwszy samochód
- Pierwsze zwycięstwo!
- Jazda po Route 66
- Kolekcja 10
- Kierowca wytrzymałościowy
- Odkryto nowy talent
- Witamy w zielonym piekle
- Globtroter
- Początkujący drifter
- Niezły drifter
- Świetny drifter
- Kierowca nowicjusz
- Kierowca weteran
- Legendarny kierowca
- Mistrz kierownicy
- Król owali
- Najlepszy fotograf
- Uroki personalizacji
- Mistrz manier
- Szansa na wielkość
- Biegiem, biegiem!
- Pasjonat tuningu
- Pamiątka z Le Mans
- Pamiątka z Nürburgringu

Platynowe trofeum Gran Turismo

Rodzaj trofeum: Platyna

Sposób odblokowania: Zdobyto wszystkie trofea Gran Turismo Sport.

Rekordowa liczba zwycięstw

Rodzaj trofeum: Złote

Sposób odblokowania: Wyrównano rekord Michaela Schumachera, wynoszący 91 zwycięstw w F1

Komentarz: Jedno z najtrudniejszych trofeów do zdobycia, bowiem zwycięstwa zaliczane są tylko w trybie Sport, w czasie wyścigów online z innymi przeciwnikami. Wygrywanie w prywatnych poczekalniach (lobby) nic nam nie da. Możemy wygrywać w wyścigach dziennych lub turniejach FIA. Jeśli idzie nam znakomicie i zawsze jesteśmy w czołówce - trofeum samo wpadnie prędzej czy później (aktualna liczbę zwycięstw można sprawdzić w swoim profilu, w osiągnięciach).

?

Osiągnięcie 91 zwycięstw może oznaczać długą drogę po laury.

Jeśli wygrane sprawiają nam kłopot, to musimy nastawić się na pozostanie w randze D kierowcy i niskich rangach fairplay. Wtedy przeciwnicy będą na trochę niższym poziomie, a nasze szanse na wygraną wzrosną.

Rekordowa liczba wyścigów

Rodzaj trofeum: Złote

Sposób odblokowania: Wyrównano rekord Rubensa Barrichello, wynoszący 322 wyścigi w F1.

Komentarz: Łatwe choć czasochłonne trofeum. Wystarczy zaliczać wyścigi w trybie Sport, aż do 322 występu. Aktualną liczbę wyścigów sprawdziwy w menu osiągnięć w swoim profilu. Wyjście z serwera w trakcie zawodów nie zaliczy wyścigu - musimy dojechać do mety, ale zajęta pozycja nie ma znaczenia. Najszybciej dobrniemy do 322 uczestnicząc w najkrótszych wyścigach dziennych.

W menu osiągnięć w profilu sprawdzisz ilość rozegranych wyścigów online.

Prawdziwy geniusz

Rodzaj trofeum: Złote

Sposób odblokowania: Wyrównano rekord Ayrtona Senny, wynoszący 65 pole position.

Komentarz: Drugie równie trudne trofeum po liczbie zwycięstw. Odnoszą się też do niego wszystkie te same warunki i podpowiedzi, czyli tylko tryb Sport i ściganie w niskich rangach oraz na dobrze znanych torach dla ułatwienia. Zdobywanie Pole Position, czyli pierwszego miejsca startowego, jest nawet odrobinę trudniejsze, gdyż w przypadku wyścigów dziennych nie mamy nad tym pełnej kontroli. System dobierania może nam wylosować samych wolniejszych przeciwników, ale również kogoś szybszego.

Pole position w dziennych wyścigach to istna loteria.

Finał

Rodzaj trofeum: Srebrne

Sposób odblokowania: Odblokowano film końcowy.

Komentarz: Musisz ukończyć wszystkie lekcje nauki jazdy i wszystkie wyzwania misji z minimum brązowym pucharem. Puchary za zaliczenia sektorów w Praktyce na torze nie są wymagane.

Król taktyki

Rodzaj trofeum: Srebrne

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto w każdej praktyce na torze

Komentarz: Każdy sektor i okrążenie toru z trybu Praktyka na torze musisz zaliczyć na złoty pucharek.

Ukończenie okrążenia poniżej wymaganego czasu na torze Nordschleife, czyli ponad 70 zakrętów na dystansie prawie 22 kilometrów, z pewnością będzie wymagać wielu prób i nerwów.

Już nie żółtodziób

Rodzaj trofeum: Srebrne

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach w nauce jazdy.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek w każdej lekcji trybu Nauka jazdy.

Prawdziwy król sektora

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach króla sektora w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek w wyzwaniach misji polegających na zaliczeniu jednego sektoru toru.

Niszczyciel rywali

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek we wszystkich wyzwaniach misji. Pewnym problemem mogą być wyścigi długodystansowe, w których trzeba zjechać do boksu na tankowanie, a jeden z przeciwników SI staje się pod koniec zawodów nagle bardzo szybki. Jest kilka sposobów na zaliczenie tych wyścigów. W moim przypadku sprawdziło się wybranie na początku miękkich lub super miękkich opon i szybka jazda do opróżnienia baku. Dzięki temu zyskałem wystarczająco dużą przewagę na pit-stop, a zmiana ponownie na miękkie opony pozwoliła mi jechać bardzo szybko od samego końca.

Władca pachołków

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach z pachołkami w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek we wszystkich wyzwaniach misji polegających na potrącaniu pachołków.

Rozbicie wszystkich pachołków nie jest trudne.

Superrajdowiec

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich rajdach specjalnych w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek we wszystkich wyzwaniach misji odbywających się na trasach szutrowych. Pamiętaj, żeby wyłączyć w samochodzie kontrolę trakcji TCS, która na szutrze uniemożliwia szybką jazdę driftem na zakrętach.

Ogar pościgowy

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach pościgowych w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek w 2 wyzwaniu misji na 4 poziomie. Zaczynasz z okrążeniem straty i musisz dogonić lidera przed upływem czasu.

Demon prędkości

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach prędkości w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek we wszystkich wyzwaniach misji polegających na osiągnięciu wyznaczonej prędkości. Kluczowe tu będzie wykorzystywanie tunelu aerodynamicznego za innymi samochodami (slipstream) i nauczenie się stron, którymi trzeba ich omijać, zwłaszcza podczas misji w Bugatti Veyron.

Osiągnięcie 300 km/h jest łatwe. Cztery setki będą wymagać odrobiny taktyki.

W samą porę

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyścigach na czas w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek we wszystkich wyzwaniach misji polegających na zaliczaniu checkpointów we właściwym czasie.

Mistrz jednego okrążenia

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto złoto we wszystkich wyzwaniach jednego okrążenia w wyzwaniach misji.

Komentarz: Zdobądź złoty pucharek we wszystkich wyzwaniach misji polegających na wyprzedzeniu rywali podczas jednego okrążenia.

Doświadczony kierowca

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Przejechano łącznie 100 km (ok. 62,5 mil).

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie w trakcie jazdy.

Król prędkości

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Osiągnięto prędkość 300 km/h (ok. 187 mph).

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie podczas jednej z wyzwań misji. Możemy też wybrać tor z długą prostą, np. Tokyo Expressway, szybki samochód (Bugatti Veyron) i zaliczyć prędkość podczas próby czasowej.

Mój pierwszy samochód

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Kupiono pierwszy samochód.

Komentarz: Kup samochód za uzyskane kredyty w Brand Central.

To jedno z najprzyjemniejszych trofeów. Kupno samochodu, nawet to wirtualne, zawsze sprawia frajdę.

Pierwsze zwycięstwo!

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Odniesiono pierwsze zwycięstwo!

Komentarz: W przeciwieństwie do złotego trofeum o rekordzie zwycięstw, tutaj liczy się również gra offline. Wystarczy wybrać wyścig ze sztuczną inteligencją w trybie Szybka gra.

Do tego trofeum wystarczy wygrać ze sztuczną inteligencją offline.

Jazda po Route 66

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Przejechano łącznie 3945 km (ok. 2451 mil), czyli długość słynnej amerykańskiej Route 66.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po przejechaniu dystansu.

Route 66 w Gran Turismo nie ma, ale podobne klimaty jak najbardziej znajdziemy.

Kolekcja 10

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto łącznie dziesięć aut.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po zebraniu 10 samochodów, również tych otrzymywanych jako nagrody za przejechanie dziennego dystansu lub za swoje urodziny.

Kierowca wytrzymałościowy

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Jechano łącznie przez 24 godziny.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie. Liczy się czas spędzony na torze, a nie w menu gry.

Odkryto nowy talent

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto brąz we wszystkich wyzwaniach w nauce jazdy.

Komentarz: Zdobądź minimum brązowy pucharek we wszystkich lekcjach nauki jazdy.

Witamy w zielonym piekle

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Ukończono pierwsze okrążenie na Nürburgring Nordschleife.

Komentarz: Musisz ukończyć okrążenie na torze Nordschleife w wyścigu sieciowym, próbie czasowej lub wyścigu ze sztuczną inteligencją. Ukończenie lekcji w trybie Praktyka na torze nie zalicza trofeum. Tor jest na początku gry zablokowany w trybie dla pojedynczego gracza i żeby go odblokować, musisz osiągnąć 20 poziom kierowcy lub czekać, aż będzie do wyboru w trybie Sport.

Swoje pierwsze bezbłędne okrążenie w Zielonym piekle zapamiętamy na długo. Do trofeum na szczęście nie jest wymagana perfekcja.

Globtroter

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto brąz w każdej praktyce na torze.

Komentarz: Zdobądź minimum brązowy pucharek we wszystkich sektorach i okrążeniach w trybie Praktyka na torze.

Początkujący drifter

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto łącznie 1000 punktów driftu.

Komentarz: Z menu Szybka gra wybierz Próba driftu, dowolny tor szutrowy i samochód rajdowy. Koniecznie wyłącz kontrolę trakcji TCS, która praktycznie uniemożliwia driftowanie, możesz również przesunąć balans hamulców na tył. Skręcając odpowiednio wcześnie i z delikatnym użyciem hamulca ręcznego, wprowadzasz auto w poślizg i zbierasz punkty driftu. Jedź tak, by nie uderzyć w żadną barierkę. Liczbę skumulowanych punktów sprawdzisz w profilu, w menu osiągnięć.

Niezły drifter

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto łącznie 100 000 punktów driftu.

Komentarz: Obowiązują te same zasady, co w Początkujący drifter.

Świetny drifter

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zdobyto łącznie 1 000 000 punktów driftu.

Komentarz: Obowiązują te same zasady, co w Początkujący drifter.

Kierowca nowicjusz

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Osiągnięto 15. poziom.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po osiągnięciu poziomu.

Kierowca weteran

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Osiągnięto 25. poziom.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po osiągnięciu poziomu.

Legendarny kierowca

Rodzaj trofeum: Srebrne

Sposób odblokowania: Osiągnięto 40. poziom.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po osiągnięciu poziomu. Po 30 levelu kolejne nie są jednak osiągane już tak szybko. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś, to warto skupić się na zaliczaniu osiągnięć z menu w swoim profilu, które dają spory zastrzyk punktów doświadczenia XP, a w czasie wyścigów zwracajmy uwagę, by przebiegały bez kar i kontaktu z innymi zawodnikami. Za czysty wyścig dostaniemy bonus do punktów XP. Pamiętajmy też, że ilość otrzymywanych punktów XP zależy od rangi kierowcy - im jest wyższa, tym jest ich więcej.

Za czysty wyścig możemy zarobić nawet 150% więcej punktów doświadczenia.

Mistrz kierownicy

Rodzaj trofeum: Złote

Sposób odblokowania: Osiągnięto 50. poziom.

Komentarz: Obowiązują te same zasady, co przy Legendarny kierowca. Warto mieć na uwadze, że dojście do 50 poziomu zajmie naprawdę ogromną ilość czasu spędzonego na torze. Nie da się tego tak po prostu "wyfarmić" w parę dni czy tygodni, gdyż liczba punktów doświadczenia potrzebnych na awans od 45 do 50 poziomu jest aż o połowę większa, od tych wymaganych na drodze od 1 do 45!

Król owali

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Przejechano łącznie 806 km (ok. 500 mil) na torach owalnych.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po uzyskaniu właściwego wyniku.

Trofeum wpadnie od samego kręcenia się po owalach.

Najlepszy fotograf

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zrobiono co najmniej 100 zdjęć krajobrazów lub wyścigów.

Komentarz: Trofeum wpadnie automatycznie po zrobieniu setnego zdjęcia czy to w trybie Scapes, czy z zapisanych powtórek wyścigów. W menu pauzy replaya znajdziemy ikonkę aparatu, która przeniesienie nas do trybu robienia zdjęć.

Tryb zdjęć to prawdziwy wirtualny aparat fotograficzny na ekranie.

Uroki personalizacji

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Udostępniono pierwsze auto spersonalizowane w edytorze barw.

Komentarz: Stwórz dowolny wzór w edytorze stylizacji (choćby inny kolor karoserii) i podczas zapisywania go wybierz opcję "udostępnij". Następnie musisz wybrać trzy słowa kluczowe (tagi), tytuł oraz opis (wystarczy jeden znak) i kliknąć "udostępnij (share).

Mistrz manier

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Odblokowano tryb sportowy po ukończeniu wszystkich lekcji etykiety wyścigowej.

Komentarz: Najprostsze trofeum do zdobycia. Obejrzyj dwa filmy na temat zasad obowiązujących podczas wyścigów w trybie Sport.

Szansa na wielkość

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Ukończono dowolne wyzwanie nauki jazdy przynajmniej o sekundę szybciej, niż czas na poziomie złota.

Komentarz: Trofeum można zdobyć tylko wykonując aktywności z trybu Nauka jazdy. Najłatwiej jest wykręcić lepszy czas okrążenia niż wymagany do złotego pucharku w misjach 24 lub 48.

Biegiem, biegiem!

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Ukończono pierwszy codzienny trening.

Komentarz: Kolejne proste trofeum, wystarczy w jeden dzień przejechać w dowolnych trybach niecałe 42 kilometry, czyli 26 mil (przybliżony dystans maratonu). Codziennie za taki trening otrzymamy samochód do kolekcji, a za pierwszym razem również i trofeum.

Pasjonat tuningu

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Po raz pierwszy stuningowano w pełni auto wykorzystując punkty mil.

Komentarz: Tuning w GT Sport wygląda trochę inaczej, niż w innych tytułach. Aby zdobyć trofeum należy wejść w ustawienia samochodu (symbol klucza) i wykupić 3 lub 4 pozycje poziomu ustawienia stosunku mocy do masy. Do kupienia używamy drugiej waluty w grze (opórcz kredytów) - punktów mil. Zdobywamy je równocześnie z kredytami i punktami doświadczenia za jazdę po torze.

Pamiątka z Le Mans

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zrobiono zdjęcie krajobrazu, na którym znalazły się Circuit de la Sarthe i Audi R18 (Audi Sport Team Joest).

Komentarz: Aby zdobyć to trofeum musimy posiadać samochód Audi R18, i to koniecznie w barwach Team Joest. Można go kupić lub przy odrobinie szczęścia wylosować za codzienny trening. Potem wystarczy wejść do trybu Scapes, wybrać dowolne miejsce na torze Le Mans i pstryknąć fotkę.

Pamiątka z Nürburgringu

Rodzaj trofeum: Brązowe

Sposób odblokowania: Zrobiono zdjęcie krajobrazu, na którym znalazły się Nürburgring i auto BMW Gr.3.

Komentarz: Obowiązują dokładnie takie same zasady, jak przy Audi i Le Mans, ale tutaj wybieramy samochód marki BMW z klasy Gr.3 i tor Nordschleife jako tło zdjęcia.Ranga kierowcy w Gran Turismo Sport

Ranga kierowcy nie ma nic wspólnego z jego poziomem (levelem), odzwierciedlającym jedynie czas spędzony w grze, i który cały czas rośnie. Ranga może zarówno rosnąć jak i spadać, zależnie od wyników uzyskiwanych w wyścigach dziennych i turniejach FIA. Zaczynamy od poziomu E i możemy dotrzeć do A oraz elitarnej rangi S. Na początku awans nie jest trudny, wystarczy kończyć wyścigi na wyższym miejscu niż rozpoczęliśmy i zawsze brać udział w kwalifikacjach.

Dojście do rangi B i wyższych będzie wymagać od nas już naprawdę wysokich miejsc w pierwszej trójce, a dodatkowo pomocne będzie też zajmowanie pierwszego miejsca w kwalifikacjach i najszybsze okrążenie w wyścigu. Ranga maleje, gdy kończymy wyścigi na dalekich pozycjach, nie bierzemy udziału w kwalifikacjach lub opuszczamy serwer w trakcie zawodów.

Pod rangą kierowcy widać pasek postępu do kolejnego poziomu.

Wysoka ranga przydaje się głównie w turniejach FIA, gdzie ma bardzo duży wpływ na ilość zdobywanych punktów, np. kierowca, który zajmie 1 miejsce z rangą D otrzyma o wiele mniej punktów, niż za to samo miejsce kierowca z rangą B. Obaj jednak podliczani są w tym samym rankingu, przez co kierowcy z niską rangą nie mają żadnych szans dotrzeć na jego szczyt. Wyższa ranga oznacza też lepszych, szybszych przeciwników na torze, a więc bardziej emocjonującą ale i trudniejszą walkę o dobry wynik.Ghosting w Gran Turismo Sport

Ranga kierowcy ma istotny wpływ na ghosting, czyli przenikanie się przezroczystych samochodów zamiast zderzania. Na najniższych rangach (D i mniejszej) ghosting jest bardzo duży i do kolizji dochodzi rzadko. Przy wyższych (C i wyżej), ghosting ustawiony jest na "słaby" i pojawia się sporadycznie, np. podczas wracania na tor czy spinów, więc kontakty między samochodami oraz mniejsze i większe kraksy występują dużo częściej.

Przy niższych rangach kierowcy nasz samochód często będzie zmieniał się w "ducha", by nierozważną jazdą nie zepsuć innym wyścigu.

Wciskając przycisk opcji na kontrolerze podczas pobytu poza torem przenosisz się do swojego profilu, gdzie szybko sprawdzisz aktualny status rangi kierowcy zekrając na pasek postępu. Ranga fairplay nie ma niestety takiego zobrazowania.Ranga fairplay w Gran Turismo Sport

Ranga fairplay w teorii pokazuje jak czysto jeździmy, powodując lub nie wypadki i kolizje. W teorii - bo najwyższą rangę S można dość łatwo zdobyć jadąc ileś wyścigów na ostatniej pozycji, bez ryzyka zderzenia się z kimś. Po każdym wyścigu w podsumowaniu kierowców widzimy czy jest ona zaznaczona na niebiesko - wtedy rośnie, na biało - bez zmian, czy na czerwono - maleje.

Ranga rośnie jeśli przejedziemy wyścig bez kolizji z innymi kierowcami czy bez kar za ścinanie zakrętów lub szorowania band - maleje przy odwrotnych akcjach. Trochę frustrujący może być fakt, że ranga może również maleć w przypadku gdy jesteśmy jedynie ofiarą kolizji - automatyczny system nie wykrywa idealnie sprawcy, notuje tylko kontakt między konkretnymi kierowcami.

UWAGA

Jeśli zależy nam bardziej na zdobyciu trofeów dotyczących liczby zwycięstw i pole position - najszybciej osiągniemy je z najniższą rangą kierowcy i fairplay, ścigając się wśród mniej doświadczonych kierowców.Wyścigi

Wyścig dzienny w Gran Turismo Sport

Codziennie do wyboru mamy trzy wyścigi dzienne: dwa krótkie, trwające poniżej 10 minut - z wyłączonym zużyciem paliwa i opon, oraz jeden dłuższy, około 20 - 30 minutowy, z przyspieszonym zużyciem opon i paliwa. Do większości musimy posiadać wymagany samochód w swoim garażu, czasem jest on zapewniany bez względu czy go mamy. Wyścigi dzienne wpływają tylko na nasze rangi kierowcy oraz fairplay, które rosną lub maleją zależnie od zachowania i wynków. Nie ma tu innego systemu motywacji czy progresji, nie ma zapisywania wyników. Codzienny reset torów ma miejsce o 8 rano.

Codziennie możemy bez ograniczeń brać udział w dwóch wyścigach krótkich lub jednym długim ze strategicznym pit-stopem.

We wszystkich wyścigach dziennych i FIA nie ma możliwości dokonywania zmian w setupie samochodu! Nie można zmienić też rodzaju opon, zwykle są to twarde wyścigowe.

Kwalifikacje odbywają się indywidualnie poza właściwym wyścigiem, bez wglądu na czasy bezpośrednich przeciwników, przez co miejsce na starcie będzie zawsze małą niespodzianką, bez gwarancji uzyskania pole position. Pewnym wyznacznikiem jest tabelka 10 najlepszych czasów na świecie. Im bardziej się do nich zbliżymy, tym z lepszego miejsca możemy startować. Jeśli mamy niższą rangę kierowcy, to oczywiście nasi przeciwnicy też nie będą na aż tak wysokim poziomie. Wadą tego systemu jest to, że raz możemy być na pole position, ale już przy powtórce tego wyścigu kolejny raz może to być 3 czy 4 miejsce.Wyścigi w turniejach FIA w Gran Turismo Sport

Turnieje FIA to seria sześciu wyścigów rozgrywanych w cyklu tygodniowym. Codziennie oprócz środy możemy wziąć udział tylko w jednych zawodach, wybierając jeden z pięciu dostępnych terminów między godziną 18.00, a 22.00. W pierwszym turnieju reprezentujemy swój kraj, a w drugim wybraną markę samochodów, z którą musimy na dany tydzień podpisać wirtualny kontrakt użyczający nam wymaganych pojazdów. Począwszy od 13 sezonu testowego, wszystkie wyścigi FIA uwzględniają przyspieszone zużycie opon oraz paliwa na dystansie 10 okrążeń, a więc wymagają odpowiedniej strategii zjeżdżania do pit-stopu. Obowiązuje tutaj inny system kwalifikacji - trwa tylko 10 minut i odbywa się wraz z innymi kierowcami na torze. Turnieje FIA również wpływają na naszą rangę kierowcy i fairplay.

W jednym z turniejów FIA musimy podpisać tygodniowy kontrakt tylko z jedną marką samochodów.

Za osiągnięte miejsca zdobywamy punkty, które pozwalają pnąć się w górę w rankingu za konkrenty sezon. W tabeli liczą się tylko 4 najlepsze wyścigi z sezonu (tygodnia), w sobotę odbywa się też specjalny wyścig dla najlepszych zawodników. Liczba zdobywanych punktów zależy nie tylko od miejsca, ale też od naszej rangi kierowcy, a nawet od konkretnego wyścigu. Ciężko tu przytoczyć jakąś ogólną tablekę z punktacją, ale warto za to wiedzieć, że różnice są naprawdę znaczące - od kilkudziesięciu punktów przy najniższych rangach E i D, po ponad 1000 za jedne zawody przy najwyższych A i S. Niestety wszyscy kierowcy porównywani są w jednej tabeli i ci z niską rangą nie mają żadnych szans wspiąć się na jej szczyt, nawet jeśli ciągle wygrywają - po prostu liczba zdobywanych punktów jest wielokrotnie mniejsza.

Tabela z punktami jest inna dla każdej rangi kierowcy, a nawet wyścigu. Można ją zobaczyć tylko przed startem, w szczegółach wyścigu na dole ekranu.Poradniki do gier dla ciebie.

Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp

------------------------------------------------------------------------

Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.

Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp

TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/

Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp

Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp

Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/

www.gry-online.pl
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: