Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych - ebook
Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych - ebook
Zakoduj grywalizację w umysłach swoich klientów!
Na rynku aplikacji jest już tak ciasno, że nowy produkt musi być zaskakujący, nowatorski i atrakcyjny, a ponadto gwarantować dużo przyjemności z użytkowania. Dopiero wtedy ma szansę konkurować z innymi, dostępnymi wcześniej. Warto więc zastanowić się nad tym, co sprawia, że jedna aplikacja zdobywa popularność, a druga o identycznej funkcjonalności nie może się przebić. Wszyscy autorzy pragną, aby ich dzieło należało do tej pierwszej kategorii. Jak to osiągnąć?
Wszyscy wiedzą, jak gry potrafią wciągać. Często już po pierwszym uruchomieniu gracze mają problem, żeby zakończyć rozrywkę, i wracają do niej w każdej wolnej chwili. A gdyby zastosować mechanizmy stosowane w grach także w aplikacjach? Czy użytkownicy też mogliby się od nich uzależnić? Oczywiście! Proces ten nazywa się grywalizacją i jest powszechnie stosowany! W tej książce znajdziesz wiedzę niezbędną do wykorzystania tych elementów w Twojej aplikacji. Dzięki temu łatwiej osiągniesz sukces! Niezależnie od tego, czy jesteś producentem, projektantem, kierownikiem czy deweloperem gier, książka ta pozwoli Ci zrozumieć, jak tworzyć mechanikę gry zapewniającą lojalność klientów.
- Odkryj system motywacyjny stosowany przez projektantów gier do angażowania różnych typów klientów
- Poznaj podstawowe elementy mechaniki gry: punkty, odznaczenia, poziomy, wyzwania i tabele wyników
- Skuś klientów odpowiednią strukturą nagród, pozytywnym wzmocnieniem lub pętlami informacji zwrotnych
- Połącz grę z elementami społecznymi i działaniami takimi, jak zbieractwo, heroizm, chwalenie się lub dawanie prezentów
- Poznaj opisy systemów grywalizacji stosowanych przez Nike i Yahoo! oraz przeanalizuj rozwiązania firm Google, Facebook i Zynga
- Zaprojektuj i zaimplementuj grywalizację na prostej witrynie
Gabe Zichermann to jeden z najlepszych ekspertów od grywalizacji. Jest przewodniczącym Gamification Summit and Workshops ( https//GSummit.com ).
Christopher Cunningham to przedsiębiorca i ekspert od technologii informatycznych, który pomógł odkryć jedno z pierwszych rozwiązań dotyczących grywalizacji.
Zachęć użytkowników do korzystania z Twojej aplikacji na okrągło!
Spis treści
Przedmowa (7)
Wprowadzenie (9)
1. Podstawy (15)
- Iloraz zabawy (15)
- Ewolucja lojalności (19)
- Status na rozbiegu (22)
- Gospodarz zawsze wygrywa (25)
2. Motywacja gracza (27)
- Potężne ludzkie motywatory (27)
- Dlaczego ludzie grają? (31)
- Rodzaje graczy (31)
- Gry społecznościowe (34)
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna (35)
- Droga do mistrzostwa (39)
- Element motywacyjny - bądź przewodnikiem (42)
3. Mechanika gier: zwiększanie zaangażowania - część I (43)
- System MDA (43)
- Mechanika gry (44)
- Punkty (44)
- Poziomy (52)
- Tabele wyników (56)
4. Mechanika gier: zwiększanie zaangażowania - część II (59)
- Odznaczenia (59)
- Przyuczanie (62)
- Wyzwania (66)
- Pętle zaangażowania społecznego (69)
- Dostosowywanie (71)
- Oszukanie systemu (73)
- Zwinność i projektowanie grywalizacji (74)
- Problem pustego paska - Foursquare (74)
- Tablice poglądowe (76)
5. Mechanika i dynamika gier w szczegółach (77)
- Informacje zwrotne i wzmocnienia (77)
- Mechanika gry w szczegółach (80)
- Łączymy wszystko razem (90)
6. Grywalizacja - studia przypadków (93)
- Nike Plus - czerpanie zabawy z fitnessu (93)
- Grywalizacja pytań lub odpowiedzi (96)
- Health Month (102)
- Wnioski (104)
7. Ćwiczenie - pisanie kodu prostej mechaniki gry (107)
- Planowanie zmian związanych z grywalizacją (108)
- System śledzenia wyników i poziomów (111)
- Odznaczenia (119)
- Wyświetlanie w witrynie punktów i poziomu gracza (122)
- Półka z trofeami (127)
- Podsumowanie (131)
8. Ćwiczenie - użycie gotowej platformy do grywalizacji (133)
- Do dzieła! (133)
- Niezbędne elementy systemu nagród online (134)
- Planowanie projektu nagród (135)
- Pisanie kodu programu nagradzania (146)
- Analityka (154)
- Gra dopiero się zaczyna (157)
Skorowidz (159)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5699-8 |
Rozmiar pliku: | 6,3 MB |