Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Hands-On GUI Application Development in Go - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 lutego 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Hands-On GUI Application Development in Go - ebook

Discover Golang's GUI libraries such as Go-GTK (GIMP Toolkit) and Go-Qt and build beautiful, performant, and responsive graphical applications

Key Features

  • Conceptualize and build state-of-art GUI applications with Golang (Go)
  • Tackle the complexity of varying GUI application sizes with a structured and scalable approach
  • Get hands-on experience of GUI development with Shiny, and labs/ui, Fyne, and Walk

Book Description

Go is often compared to C++ when it comes to low-level programming and implementations that require faster processing, such as Graphical User Interfaces (GUIs). In fact, many claim that Go is superior to C++ in terms of its concurrency and ease of use. Most graphical application toolkits, though, are still written using C or C++, and so they don't enjoy the benefits of using a modern programming language such as Go.

This guide to programming GUIs with Go 1.11 explores the various toolkits available, including UI, Walk, Shiny, and Fyne. The book compares the vision behind each project to help you pick the right approach for your project. Each framework is described in detail, outlining how you can build performant applications that users will love. To aid you further in creating applications using these emerging technologies, you'll be able to easily refer to code samples and screenshots featured in the book. In addition to toolkit-specific discussions, you'll cover more complex topics, such as how to structure growing graphical applications, and how cross-platform applications can integrate with each desktop operating system to create a seamless user experience. By delving into techniques and best practices for organizing and scaling Go-based graphical applications, you'll also glimpse Go's impressive concurrency system. In the concluding chapters, you'll discover how to distribute to the main desktop marketplaces and distribution channels.

By the end of this book, you'll be a confident GUI developer who can use the Go language to boost the performance of your applications.

What you will learn

  • Understand the benefits and complexities of building native graphical applications
  • Gain insights into how Go makes cross-platform graphical application development simple
  • Build platform-native GUI applications using andlabs/ui
  • Develop graphical Windows applications using Walk
  • Create multiplatform GUI applications using Shiny, Nuklear, and Fyne
  • Use Go wrappers for GTK and Qt for GUI application development
  • Streamline your requirements to pick the correct toolkit strategy

Who this book is for

This book is designed for Go developers who are interested in building native graphical applications for desktop computers and beyond. Some knowledge of building applications using Go is useful, but not essential. Experience in developing GUIs is not required as the book explores the benefits and challenges they pose. This book will also be beneficial for GUI application developers who are interested in trying Go.

Andrew Williams has over 15 years of commercial software development experience across a variety of programming languages, including Java, C, Objective-C, and Go. He has been a core developer in large open source projects such as Enlightenment, EFL, and Maven, as well as maintaining various community websites and tutorials. Since 2007, Andrew has been working as CTO with many early-stage and growing software start-ups. After 6 years spent expanding an award-winning mobile app development company, he is now applying the lessons he has learned to cross-platform desktop applications using Go. Andrew is passionate about building tools and services that make software development simpler and improve productivity, as well as making it easier to become a great software engineer.
Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78913-116-1
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Kategorie: