Facebook - konwersja
Darmowy fragment

  • promocja

Historia myśli filmowej. Podręcznik - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
1 stycznia 2010
2880 pkt
punktów Virtualo

Historia myśli filmowej. Podręcznik - ebook

Alicja Helman i Jacek Ostaszewski podjęli próbę uporządkowania i omówienia wszystkich liczących się teorii filmu. A było ich niemało, bowiem na przestrzeni ubiegłego stulecia naturze „siódmej sztuki” przyglądano się z wszelkich możliwych punktów widzenia, m.in. lingwistyki, antropologii, psychologii oraz ideologii, jak również łączono badania nad filmem z najrozmaitszymi kierunkami myśli humanistycznej. Autorzy nie tylko streszczają klasyczne koncepcje, ale i pokazują, jak zmieniało się podejście teoretyków do przedmiotu ich badań: od początkowego zainteresowania techniką, przez debatę na temat funkcji estetycznych kina, po bardziej współczesne ujmowanie filmu w kategoriach semiotycznych lub w kontekście kultury audiowizualnej. Jednocześnie książka jest opisem ciekawego fenomenu – utopijnej wiary w możliwość znalezienia jednej, uniwersalnej teorii filmu.

Spis treści

Słowo wstępne  (Jacek Ostaszewski)

Rozdział 1    
Początki refleksji nad filmem  (Alicja Helman)
Rozdział 2    
Hugo Münsterberg  (Alicja Helman)
Rozdział 3    
Francuska teoria w kręgu awangardy  (Alicja Helman)
Rozdział 4    
Jean Epstein  (Alicja Helman)
Rozdział 5    
Karol Irzykowski  (Alicja Helman)
Rozdział 6    
Béla Balázs jako przedstawiciel formatywnej teorii filmu  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 7    
Radziecka szkoła montażu  (Alicja Helman)
Rozdział 8    
Formalizm  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 9    
Strukturalizm praski  (Alicja Helman)
Rozdział 10    
Rudolf Arnheim  (Alicja Helman)
Rozdział 11    
Gramatyki filmu  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 12    
Roman Ingarden  (Alicja Helman)
Rozdział 13    
Filmologia francuska  (Łucja Demby)
Rozdział 14    
Edgar Morin  (Łucja Demby)
Rozdział 15    
André Bazin  (Alicja Helman)
Rozdział 16    
Siegfried Kracauer  (Alicja Helman) 
Rozdział 17    
Jean Mitry  (Alicja Helman)
Rozdział 18    
Teoria autorska  (Alicja Helman)
Rozdział 19    
Semiotyka strukturalna  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 20    
Teorie komunikacji audiowizualnej  (Alicja Helman)
Rozdział 21    
Generatywizm  (Alicja Helman i Jacek Ostaszewski)
Rozdział 22    
Psychoanalityczna teoria filmu  (Alicja Helman)
Rozdział 23    
Krytyka ideologiczna  (Alicja Helman przy współpracy    
Jacka Ostaszewskiego)
Rozdział 24    
Koncepcje feministyczne  (Alicja Helman)
Rozdział 25    
Pragmatyka  (Jacek Ostaszewski) 
Rozdział 26    
Kognitywna teoria filmu  (Jacek Ostaszewski) 
Rozdział 27    
Gilles Deleuze (postmodernistyczna filozofia kina)  Małgorzata Jakubowska


Zamiast zakończenia. Krajobraz po bitwie  (Alicja Helman)

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7453-189-4
Rozmiar pliku: 2,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij