HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu - ebook
HOMO CREATIVUS. 40 technik podkręcania umysłu - ebook
Gdy wszystko staje się towarem, znaczenia nabiera umiejętność tworzenia i dostarczania wartości. Oznacza to zdolność do myślenia kreatywnego i budowania czegoś nowegoEdward de Bono
- Można kupić uznanie, ale nie pasję
- Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz
- Jeśli zaakceptujesz ból, to będziesz mniej cierpiał
- Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia
- Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz
- Wyprzedzaj kulturę, tworząc kulturę
Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty.Frank Zappa
Człowieku! Istoto twórcza! Ty jesteś jak fala, kiedy wzmożonym przypływem kreatywnego myślenia dajesz dowód na istnienie własnego geniuszu. I na zawsze zmieniasz - choćby swój osobisty - świat. Jednak jak masz wreszcie wybrać własną drogę, skoro zewsząd dźgają Cię w oko nachalne drogowskazy? Unikaj sztampy, to prosta ścieżka do najbardziej banalnych pomysłów. Nie daj się zmylić krzywdzącym stereotypom. I na sto tysięcy beczek prochu - bierz nogi za pas przy najmniejszym objawie konwencjonalności. Konwencjonalność to więzienie dla kreatywnego umysłu.
Skąd będziesz miał pewność, że Twój pomysł jest strzałem w dziesiątkę, skoro dopiero co powstał w Twojej głowie? Popatrz na innych. Nie będą zachwyceni. Dobre pomysły zmieniają układ sił w relacjach między ludźmi. Dlatego zawsze na początku budzą opór. Jak wobec tego w cynicznym i unikającym ryzyka świecie pojawiają się przełomowe idee? Co je inspiruje? Czego potrzeba, żeby zarabiać na życie własną kreatywnością?
Pogadaj o tym z autorem - kiedy Hugh MacLeod był młodym, próbującym się wybić copywriterem, przesiadując w barach, zaczął gryzmolić na odwrotach wizytówek. Te rysunki ostatecznie doprowadziły do powstania popularnego bloga (GapingVoid) i stały się sławne ze względu na trafność oraz humor zawartych w nich obserwacji. Dzisiaj MacLeod wypowiada się na temat wszystkiego, od marketingu aż po sens życia, ale jednym z jego głównych zainteresowań jest kreatywność. Jego pierwsza książka to rozwinięcie najbardziej błyskotliwych obserwacji, najzabawniejszych rysunków i najlepszych rad.
- Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje. Zmiękczanie swojego produktu, żeby stał się bardziej "user friendly", sprawi jedynie, że ludziom będzie się mniej podobał.
- Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakąś grubą rybę, prawdopodobnie się nie powiedzie. Nikt nie odkrywa niczego nagle. Wszystko rodzi się powoli i w bólach.
- Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów. Nie ma sensu robić tego samego, co 250 tysięcy innych młodych ludzi pełnych nadziei, i czekać, aż stanie się cud. Wszystkie istniejące modele biznesu są złe. Znajdź nowy.
- Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być Twój. Znacznie więcej osób pociąga niezależność twórcy niż samo dzieło. Kiedy poznasz czterdzieści kluczy do rozwinięcia kreatywności, będziesz gotów uwolnić drzemiącego w Tobie geniusza i wypuścić go w świat. Nikomu na tym nie zależy? Zrób to dla siebie!
Spis treści
Wstęp (5)
1. Zignoruj resztę (13)
2. Pomysł nie musi być wielki. Musi jedynie być twój (17)
3. Zainwestuj w to trochę czasu (21)
4. Dobre pomysły dorastają w samotności (26)
5. Jeśli twój biznesplan zakłada, że nagle zostaniesz "odkryty" przez jakąś grubą rybę, to twój plan prawdopodobnie się nie powiedzie (31)
6. Ty sam odpowiadasz za własne doświadczenie (35)
7. Każdy rodzi się kreatywny. Każdy w przedszkolu dostaje kredki (38)
8. Nie rezygnuj z dotychczasowej pracy (42)
9. Firmy, które tłumią kreatywność, nie są już konkurencyjne wobec tych, które kreatywność promują (47)
10. Każdy ma swój własny Mount Everest, którego zdobycie stanowi cel życia (51)
11. Im większy talent, tym mniej potrzeba rekwizytów (55)
12. Nie staraj się wyróżnić w tłumie: w ogóle unikaj tłumów (60)
13. Jeśli zaakceptujesz ból, to mniej będziesz cierpiał (64)
14. Nigdy nie porównuj tego, co masz w środku, z tym, co ktoś inny ma na zewnątrz (67)
15. Umieranie młodo jest przereklamowane (72)
16. Najważniejszą lekcją zawodową dla kogoś kreatywnego jest nauka, gdzie postawić granicę między tym, co jesteś skłonny zrobić, a tym, na co zupełnie nie masz ochoty (76)
17. Świat się zmienia (81)
18. Można kupić uznanie, ale nie pasję (85)
19. Unikaj Gangu przy Butli z Wodą (89)
20. Śpiewaj własnym głosem (94)
21. Wybór formy przekazu jest nieistotny (97)
22. Sprzedać jest trudniej, niż się wydaje (102)
23. Nikomu na tym nie zależy. Zrób to dla siebie (105)
24. Zadręczanie się rozważaniem "komercja czy sztuka" jest całkowitą stratą czasu (108)
25. Nie martw się, że nie potrafisz znaleźć inspiracji. W końcu sama przychodzi (111)
26. Musisz znaleźć własny styl (115)
27. Pisz prosto z serca (119)
28. Najlepszym sposobem, aby zdobyć aprobatę, jest jej nie potrzebować (122)
29. Władzy się nie otrzymuje. Władzę się przejmuje (125)
30. Nieważne, na co się zdecydujesz. Diabeł i tak odbierze swoją działkę (128)
31. Najtrudniej w byciu kreatywnym jest przywyknąć do tego (132)
32. Żyj z umiarem (135)
33. Pozwól swojej pracy starzeć się razem z tobą (138)
34. Bycie biednym jest do dupy (141)
35. Ostrożnie ze zmienianiem hobby w pracę (144)
36. Ciesz się, że nie jesteś znany, dopóki możesz (148)
37. Zacznij bloga (152)
38. Znaczenie daje się zwielokrotnić, ludzie nie (157)
39. Kiedy twój sen się spełnia, to przestaje być twoim snem (161)
40. Tak naprawdę to żadne odkrycie (168)
Podziękowania (171)
Kategoria: | Psychologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3663-1 |
Rozmiar pliku: | 7,0 MB |