- W empik go
House Flipper - poradnik do gry - ebook
House Flipper - poradnik do gry - ebook
House Flipper (Generalne remonty domów) to symulator robót budowlanych. Wcielając się w budowlańca - przedsiębiorcę, podejmiesz się wielu zadań w trybie fabularnym, a za zarobione pieniądze będziesz mógł inwestować w domy do remontu wedle własnych preferencji i dostosowując się do wymagań rzeczoznawców. W tym poradniku znajdziesz podstawowe informacje na temat gry oraz wskazówki i informacje z bardziej zaawansowanych etapów gry.
Tryb swobodny
Trybem swobodnym nazywamy domy, których remontu podejmujesz się na własną rękę zakupując je za własne pieniądze i po remoncie odprzedaży dla potencjalnych klientów.
- Podstawowe informacje - dowiedz się o zasadach, jakimi rządzi się tryb swobodny i na co zwracać uwagę.
- Typy pomieszczeń - w mieszkaniach możesz dowolnie burzyć i budować ściany, tworząc i usuwając pomieszczenia. Dowiedz się, jakie są wymagania, by utworzyć pokój o określonym typie, zgodnie z preferencjami odbiorców.
- Rzeczoznawcy - reprezentują oni potencjalnych klientów i wyceniają mieszkania zgodnie z własnymi preferencjami; twoim zadaniem jest zaspokoić ich potrzeby i wymagania.
Solucja
Ten rozdział opisuje dostępne zadania fabularne, które występują w formie zleceń od właścicieli domów. Nierzadko mogą one przysporzyć wielu trudności.
- Zlecenia i interfejs - podstawowe informacje na temat zleceń, których podejmować się będziesz w początkowych fazach gry.
Porady na start
Przed rozpoczęciem rozgrywki warto zapoznać się z rozdziałem Porad. Znajdziesz tam wskazówki, jak od początku gry skutecznie zarabiać i jak ułatwić sobie niektóre z prac remontowo-budowlanych.
- Nigdy nie zostawiaj napoczętych puszek farby na podłodze po skończonej pracy. Sprzedaj je z zyskiem.
- Usuwałeś ściany? Sprawdź, czy przypadkiem nie leżą na podłodze elementy ze ścian, np. stare przełączniki światła - te będą wtedy traktowane jako śmieci.
- Zawsze i w każdym domu: pozbądź się brudu, załataj ściany tynkiem i zamontuj / napraw wszystkie oznaczone na mini-mapie na czerwono urządzenia. To podstawa zysku ze sprzedaży mieszkania.
- Zleceń fabularnych nie musisz kończyć w 100%. Dostaniesz jednak wtedy więcej pieniędzy. Jeśli jednak robota jest wyjątkowo wymagająca, np. kładzenie płytek bez rozwiniętych Perków, lepiej sobie ją podarować.
- W grze występuje tryb dnia i nocy - jeśli cię drażni, możesz go wyłączyć w opcjach gry.
- Gra posiada tryb zapisu, gdy ją zamykasz, oraz gdy przenosisz się do swojego biura. W inny sposób nie możesz zapisać gry ręcznie.
- Gra posiada jeden profil gracza - po ukończeniu fabuły i remoncie wszystkich budynków formalnie kończysz grę.
Podstawy gry
W tej kategorii umieszczone zostały ogólne informacje, do których sięgać możesz przez całą rozgrywkę, lecz przede wszystkim pomogą ci przy pierwszym kontakcie z grą. Opisują one podstawową mechanikę gry House Flipper oraz prawa, którymi się rządzi.
- Opis umiejętności - znajdziesz tu opis dostępnych Perków, na co możesz liczyć po ich odblokowaniu oraz sugestie, które wybierać jako pierwsze. Podzielone są one na 6 grup: Sprzątanie, Malowanie, Demolka, Budowanie, Negocjacje oraz Złota rączka. Punkty otrzymujesz za ilość wykonanych prac w każdej z kategorii.
- Rodzaje prac - informacje ogólne na temat różnych prac budowlanych i porządkowych, które będziesz przeprowadzać podczas remontów. Innymi słowy, są to odpowiedzi na pytania: jak pomalować pokój, jak naprawić ściany, czy jak nakleić płytki na ścianę.
System zleceń
Zlecenia w House Flipper odnajdziesz jako maile na swoim laptopie, który znajduje się w twoim biurze. Po odczytaniu wiadomości kliknij przycisk Akceptuj, by zadanie trafiło na listę zleceń do wykonania. Po zaakceptowaniu misji zostaniesz przeniesiony do docelowej lokacji.
Spis treści
-House Flipper - poradnik do gry
-Poradnik do gry House Flipper
-Podstawy gry House Flipper
-Porady na start w grze House Flipper
-House Flipper | Umiejętności
-House Flipper | Rodzaje prac budowlanych
-Instalacje i montaż, typy awarii
-FAQ do gry House Flipper
-House Flipper | Sterownie PC
-Tryb swobodny w grze House Flipper
-Podstawowe informacje o inwestycjach w House Flipper
-Charakterystyka kupujących w House Flipper
-Chang Choi | kupcy w House Flipper
-Dolan Trusk | kupcy w House Flipper
-Gorio Shanua | kupcy w House Flipper
-Jimmy Traitor | kupcy w House Flipper
-Rafael Erko | kupcy w House Flipper
-Opis przejścia zleceń fabularnych | House Flipper
-House Flipper | Zlecenia i interfejs
-Zlecenie Sandra Żur (Sara Lewis), solucja, House Flipper
-Zlecenie Karolina Kowalska (Caroline Smith), solucja, House Flipper
-Zlecenie Jacek Grahamek (Jack Grahan), solucja, House Flipper
-Zlecenie Marek Mydełko (Mat Marlow), solucja, House Flipper
-Zlecenie Amanda Jonson, solucja, House Flipper
-Zlecenie Wacław Szpara (Nick Flow), solucja, House Flipper
-Zlecenie Janusz Sikała (Antony Gray), solucja, House Flipper
-Zlecenie Tomasz Zgrzybiewicz (Thomas Johnson), solucja, House Flipper
-Zlecenie Mariola Konieczna (Mandy Clow), solucja, House Flipper
-Zlecenie Robert Pacha (Robert Moon), solucja, House Flipper
-Zlecenie Michael Burzycki (Michael Brand), solucja, House Flipper
-Zlecenie Andżelika Wywłoka (Amy Johnson), solucja, House Flipper
-Zlecenie Eryk Sobel (Erik Camel), House Flipper
-Zlecenie Edward Wielobączki (Jack Roobins), solucja, House Flipper
-Zlecenie Tymon Gwiezdny (Tim Star), solucja, House Flipper
-Zlecenie Maks Gamoń (Max Jonson), solucja, House Flipper
-Zlecenie Ann Denis, solucja, House Flipper
-Zlecenie Maria Strachowska, solucja, House Flipper
-Zlecenie Steve Mariner, solucja, House Flipper
Kategoria: | Symulatory |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-531-4 |
Rozmiar pliku: | 3,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1885
[email protected] treści
House Flipper - poradnik do gry
Poradnik do gry House Flipper
Podstawy gry House Flipper
Porady na start w grze House Flipper
House Flipper | Umiejętności
House Flipper | Rodzaje prac budowlanych
Instalacje i montaż, typy awarii
FAQ do gry House Flipper
House Flipper | Sterownie PC
Tryb swobodny w grze House Flipper
Podstawowe informacje o inwestycjach w House Flipper
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
Charakterystyka kupujących w House Flipper
Chang Choi | kupcy w House Flipper
Dolan Trusk | kupcy w House Flipper
Gorio Shanua | kupcy w House Flipper
Jimmy Traitor | kupcy w House Flipper
Rafael Erko | kupcy w House Flipper
Opis przejścia zleceń fabularnych | House Flipper
House Flipper | Zlecenia i interfejs
Zlecenie Sandra Żur (Sara Lewis), solucja, House Flipper
Zlecenie Karolina Kowalska (Caroline Smith), solucja, House Flipper
Zlecenie Jacek Grahamek (Jack Grahan), solucja, House Flipper
Zlecenie Marek Mydełko (Mat Marlow), solucja, House Flipper
Zlecenie Amanda Jonson, solucja, House Flipper
Zlecenie Wacław Szpara (Nick Flow), solucja, House Flipper
Zlecenie Janusz Sikała (Antony Gray), solucja, House Flipper
Zlecenie Tomasz Zgrzybiewicz (Thomas Johnson), solucja, House Flipper
Zlecenie Mariola Konieczna (Mandy Clow), solucja, House Flipper
Zlecenie Robert Pacha (Robert Moon), solucja, House Flipper
Zlecenie Michael Burzycki (Michael Brand), solucja, House Flipper
Zlecenie Andżelika Wywłoka (Amy Johnson), solucja, House Flipper
Zlecenie Eryk Sobel (Erik Camel), House Flipper
Zlecenie Edward Wielobączki (Jack Roobins), solucja, House Flipper
Zlecenie Tymon Gwiezdny (Tim Star), solucja, House Flipper
Zlecenie Maks Gamoń (Max Jonson), solucja, House Flipper
Zlecenie Ann Denis, solucja, House Flipper
Zlecenie Maria Strachowska, solucja, House Flipper
Zlecenie Steve Mariner, solucja, House FlipperHouse Flipper - poradnik do gry
House Flipper (Generalne remonty domów) to symulator robót budowlanych. Wcielając się w budowlańca - przedsiębiorcę, podejmiesz się wielu zadań w trybie fabularnym, a za zarobione pieniądze będziesz mógł inwestować w domy do remontu wedle własnych preferencji i dostosowując się do wymagań rzeczoznawców. W tym poradniku znajdziesz podstawowe informacje na temat gry oraz wskazówki i informacje z bardziej zaawansowanych etapów gry.
Tryb swobodny
Trybem swobodnym nazywamy domy, których remontu podejmujesz się na własną rękę zakupując je za własne pieniądze i po remoncie odprzedaży dla potencjalnych klientów.
1. Podstawowe informacje - dowiedz się o zasadach, jakimi rządzi się tryb swobodny i na co zwracać uwagę.
2. Typy pomieszczeń - w mieszkaniach możesz dowolnie burzyć i budować ściany, tworząc i usuwając pomieszczenia. Dowiedz się, jakie są wymagania, by utworzyć pokój o określonym typie, zgodnie z preferencjami odbiorców.
3. Rzeczoznawcy - reprezentują oni potencjalnych klientów i wyceniają mieszkania zgodnie z własnymi preferencjami; twoim zadaniem jest zaspokoić ich potrzeby i wymagania.
Solucja
Ten rozdział opisuje dostępne zadania fabularne, które występują w formie zleceń od właścicieli domów. Nierzadko mogą one przysporzyć wielu trudności.
1. Zlecenia i interfejs - podstawowe informacje na temat zleceń, których podejmować się będziesz w początkowych fazach gry.
Porady na start
Przed rozpoczęciem rozgrywki warto zapoznać się z rozdziałem Porad. Znajdziesz tam wskazówki, jak od początku gry skutecznie zarabiać i jak ułatwić sobie niektóre z prac remontowo-budowlanych.
1. Nigdy nie zostawiaj napoczętych puszek farby na podłodze po skończonej pracy. Sprzedaj je z zyskiem.
2. Usuwałeś ściany? Sprawdź, czy przypadkiem nie leżą na podłodze elementy ze ścian, np. stare przełączniki światła - te będą wtedy traktowane jako śmieci.
3. Zawsze i w każdym domu: pozbądź się brudu, załataj ściany tynkiem i zamontuj / napraw wszystkie oznaczone na mini-mapie na czerwono urządzenia. To podstawa zysku ze sprzedaży mieszkania.
4. Zleceń fabularnych nie musisz kończyć w 100%. Dostaniesz jednak wtedy więcej pieniędzy. Jeśli jednak robota jest wyjątkowo wymagająca, np. kładzenie płytek bez rozwiniętych Perków, lepiej sobie ją podarować.
5. W grze występuje tryb dnia i nocy - jeśli cię drażni, możesz go wyłączyć w opcjach gry.
6. Gra posiada tryb zapisu, gdy ją zamykasz, oraz gdy przenosisz się do swojego biura. W inny sposób nie możesz zapisać gry ręcznie.
7. Gra posiada jeden profil gracza - po ukończeniu fabuły i remoncie wszystkich budynków formalnie kończysz grę.
Podstawy gry
W tej kategorii umieszczone zostały ogólne informacje, do których sięgać możesz przez całą rozgrywkę, lecz przede wszystkim pomogą ci przy pierwszym kontakcie z grą. Opisują one podstawową mechanikę gry House Flipper oraz prawa, którymi się rządzi.
1. Opis umiejętności - znajdziesz tu opis dostępnych Perków, na co możesz liczyć po ich odblokowaniu oraz sugestie, które wybierać jako pierwsze. Podzielone są one na 6 grup: Sprzątanie, Malowanie, Demolka, Budowanie, Negocjacje oraz Złota rączka. Punkty otrzymujesz za ilość wykonanych prac w każdej z kategorii.
2. Rodzaje prac - informacje ogólne na temat różnych prac budowlanych i porządkowych, które będziesz przeprowadzać podczas remontów. Innymi słowy, są to odpowiedzi na pytania: jak pomalować pokój, jak naprawić ściany, czy jak nakleić płytki na ścianę.
System zleceń
Zlecenia w House Flipper odnajdziesz jako maile na swoim laptopie, który znajduje się w twoim biurze. Po odczytaniu wiadomości kliknij przycisk Akceptuj, by zadanie trafiło na listę zleceń do wykonania. Po zaakceptowaniu misji zostaniesz przeniesiony do docelowej lokacji.
Zlecenia możesz przeglądać na swoim laptopie, a także powtarzać je
Aby zakończyć zadanie nie musisz wykonywać 100% wymogów zlecenia. Jest to jednak zalecane, aby uzyskać pełne wynagrodzenie za wykonaną pracę. Otrzymujesz bowiem dolary za każdy procent ukończenia prac. Aby zakończyć zadanie naciśnij Esc i wybierz opcję "zakończ zlecenie". Możesz także w każdej chwili przenieść się na powrót do swojego biura zapisując bieżące postępy - możesz później powrócić do zlecenia ponownie wybierając przeczytanego maila, zadanie będzie kontynuowane tam, gdzie je przerwałeś.
Tryb swobodny - zakup nieruchomości
Trybem swobodnym nazywamy domy, których remontu podejmujesz się na własną rękę zakupując je za własne pieniądze i po remoncie odprzedaży dla potencjalnych klientów. W House Flipper do dostępnych jest 20 nieruchomości, o różnym stopniu wykończenia, czy zaniedbania, o różnym metrażu czy ilości pomieszczeń.
Korzystając z komputera w biurze możesz przeglądać oferty mieszkań do zakupu
Kluczem do sukcesu jest poznanie swoich kupujących, ich charakteru i wymagań, a dzięki temu chętniej zapłacą oni wyższą cenę za mieszkanie dostosowane idealnie do ich cech osobowości.
1. Podstawowe informacje o inwestycjach - dowiedz się o zasadach, jakimi rządzi się tryb swobodny i na co zwracać uwagę.
2. Rodzaje pomieszczeń - wyposażenie wnętrz - w mieszkaniach możesz dowolnie burzyć i budować ściany, tworząc i usuwając pomieszczenia. Dowiedz się, jakie są wymagania, by utworzyć pokój o określonym typie, zgodnie z preferencjami odbiorców. Typy pomieszczeń zależą od umieszczonego w nich umeblowania.
3. Charakterystyka kupujących -to potencjalni klienci. Wyceniają mieszkania zgodnie z własnymi preferencjami; twoim zadaniem jest zaspokoić ich potrzeby i wymagania. Lista zawarta w tym poradniku pozwala ci na poznanie cech charakteru i upodobań nabywców, aby z jak największą dokładnością trafiać w ich gusta, a co za tym idzie - zarobić większe pieniądze.
Patrick "YxU" Homa (www.gry-online.pl)Poradnik do gry House Flipper
Podstawy gry House Flipper
Porady na start w grze House Flipper
W tym rozdziale umieszczone zostały porady dla nowych graczy, które pozwolą ci lepiej zacząć rozgrywkę, zaoszczędzić więcej i lepiej zorganizować swoją pracę. Podzielone zostały na trzy kategorie, by lepiej odnaleźć potrzebne informacje.
- Porady ogólne
- Kolejność prac
- Oszczędzanie i zarabianie
Porady ogólne
Tu znajdziesz porady ogólne, które dotyczą każdego trybu rozgrywki w House Flipper. Cześć z nich tłumaczy mechanikę gry, niektóre wykorzystują ukryte niedopracowania lub błędy gry, więc mogą zostać usunięte w przyszłych aktualizacjach.
1. W grze występuje tryb dnia i nocy. Nie ma on wpływu na rozgrywkę poza efektem wizualnym. Możesz go dezaktywować w opcjach gry lub ustawić pobieranie czasu systemowego, aby otrzymać porę dnia taką, jak za oknem twojego pokoju.
2. Jeśli przeprowadzasz gruntowny remont mieszkania, będziesz zapewne sprzedawał większość znalezionych mebli. Zauważysz wtedy zapewne, że z użyciem urządzenia do sprzedawania przedmiotów możesz pozbywać się również śmieci. Nie należy jednak tego robić - tak w przypadku sprzątania jak i używania urządzenia wystarczy jedno kliknięcie, by pozbyć się śmieci, a robiąc to rękami, zwiększasz swój poziom Sprzątania i szybciej otrzymasz nowe Perki.
Obecnie są to dwa niezależne pomieszczenia, dopóki "oddziela" je pół ścianka nad przejściem
1. Pokoje nie potrzebują drzwi. Możesz pozostawić puste przestrzenie między nimi, a jeśli szerokość zostanie zachowana, nadal będziesz miał dwa niezależne pomieszczenia.
2. Nie musisz sprzedawać starych mebli z domu. Znajdź klienta, który się nimi zadowoli, rozmieść je i opcjonalnie dokup parę rzeczy, a sprzedaż dom z zyskiem przy minimalnym nakładzie pracy i wkładu finansowego.
3. Każdy zakupiony dom powinieneś idealnie wysprzątać i umyć okna, załatać dziury, pozbyć się insektów i zamontować / naprawić wszystkie urządzenia elektryczne i hydrauliczne oznaczone na czerwono na mini-mapie. Jeśli tego nie zrobisz, znacznie zaniżasz wartość budynku. Postęp tych prac w trybie swobodnym możesz sprawdzić wracając do swojego biura korzystając z menu lub furtki, otwierając laptop i przechodząc w przeglądarkę swoich nieruchomości.
Przy burzeniu ścian zwracaj uwagę, czy jakieś przedmioty z nich przy oakzji nie spadają. Np. odczepione przełączniki światłą traktowane są bowiem potem jako śmieci.
Kolejność prac
Sugerowana kolejność prac pozwala na prawidłową organizację i brak konieczności powtarzania tych samych czynność w późniejszym etapie; szczególnie zapobiega rozgrywce "nieplanowanej" - jeśli zaczniesz zadanie od umeblowania pokojów, lecz stwierdzisz że przydałaby się reorganizacja pokojów, a tym samym przemeblowanie, burzenie ścianek itp. okazać się może, że części mebli będziesz się musiał pozbyć, a brak farby na nowo zbudowanych ścianach zmusi cię do zakupu kolejnej puszki farby. Zaleca się wykonywanie wszelkich prac w następującej kolejności:
1. wynoszenie śmieci,
2. sprzątanie i mycie okien,
3. sprzedaż zbędnych przedmiotów. Te które uznasz, że warto zachować, przenieś najlepiej do jednego pomieszczenia;
4. budowanie/burzenie ścian - już teraz rozpocznij planowanie, dla jakiego odbiorcy chciałbyś przeznaczyć swoje mieszkanie: niektórzy nie lubią zbyt wielu pokoi, innym zależy na tym, by kuchnia była połączona z salonem itp. Znajomość możliwych wymagań klientów to podstawa efektywnej działalności;
5. naprawa uszkodzonych obiektów (jak cieknące grzejniki czy zepsute gniazdka elektryczne, nie zapominaj także o spalonych żarówkach - włączaj światło w każdym pomieszczeniu by sprawdzić, czy działa poprawnie),
6. łatanie dziur w ścianach,
7. nanoszenie farby / płytek / boazerii,
8. instalacja urządzeń dedykowanych (jak grzejniki czy pralka),
9. wyposażenie mieszkania i umeblowanie - szczególnie ważne, by ten punkt zachować sobie na koniec. Raz, ponieważ łatwiej będzie ci wykonać wszystkie inne prace, gdy mieszkanie jest nieumeblowane; dwa, dlatego że przy remontowaniu mieszkań w trybie swobodnym umeblowanie zawsze najmocniej zaważa na wartości mieszkania dla potencjalnych klientów i charakteryzuje typy pomieszczeń.
Oszczędzanie i zarabianie
W początkowych fazach gry posiadasz bardzo nieliczną gotówkę. Uniemożliwia ci to rozpoczęcie gry samodzielnie, remontując wybrane domy według własnych preferencji, a skazuje na wykonywanie zleceń od klientów. Aby dobrze zagospodarować pieniądze i oszczędzać na początek każdy grosz, warto:
1. Ulepszać umiejętności negocjacji - można z nich wyciągnąć całkiem niezły dodatkowy profit, lecz tyczy się to dopiero trybu swobodnego, nie znajduje zastosowania w trybie fabularnym. Sama umiejętność negocjacji to dodatkowy przycisk przy sprzedaży mieszkania. Możesz zaproponować potencjalnemu kupującemu nieco wyższą cenę zakupu z procentową szansą na powodzenie, w zależności od wysokości proponowanej dopłaty. Jeśli klient odmówi, nic nie tracisz - będziesz musiał po prostu obejść się bez dodatkowego profitu.
Tak świeżo zakupiony zestaw płytek, jak i ten na którym pozostała tylko jedna sztuka, sprzedaż za tę samą kwotę
1. Widzisz, że w pojemniku z farbą zostało już jej niewiele i będziesz musiał zakupić kolejną puszkę? Nie wyczerpuj starej, a sprzedaj resztkę farby - otrzymasz niemal 80% wartości. To samo tyczy się niewykorzystanych paneli czy płytek, a także szpachli do ścian. Nie jest to możliwe w każdym ze zleceń fabularnych, gdyż nie zawsze otrzymujesz dostęp do funkcji sprzedawania (nie możesz wziąć do ręki urządzenia do wyceny).
2. W zleceniach fabularnych nierzadko masz możliwość samodzielnego doboru przedmiotów: np. koloru farb czy instalowanych mebli/urządzeń. Wtedy zawsze wybieraj najtańsze opcje - np. biały kolor farby, czy najprostsza umywalka do łazienki.
3. W zleceniach fabularnych nierzadko otrzymasz zadanie doposażenia mieszkania we wskazane przedmioty. Jeśli nie są dokładnie sprecyzowane w celach misji, używaj najtańszych elementów (jak np. w przypadku dostępnych rodzajów umywalek o sporym rozrzucie cenowym). Za wszelkie materiały i przedmioty ponosisz koszt z własnej kieszeni i nie podlega on zwrotowi (jedynie "odznaczenie" wykonanego etapu przynosi pewien stały przychód).House Flipper | Umiejętności
Ulepszenia podglądasz i zakupujesz z poziomu tableta
W House Flipper możesz zwiększyć tempo i jakość wykonywanych prac poprzez Perki. Punkty doświadczenia do rozdysponowania otrzymujesz po wykonaniu określonej ilości czynności z danej kategorii. Punkty warto wydawać od razu, by zwiększyć tempo i dokładność wykonywanych prac. Umiejętności podzielone są na trzy podkategorie, w każdej zaś znajdziesz trzy Perki do odblokowania.
- Sprzątanie
- Malowanie
- Rozbiórka
- Budowanie
- Negocjacje
- Złota rączka
Sprzątanie
Do prac porządkowych i ogólnego sprzątania w House Flipper wykorzystujesz mop (2) oraz ręce, do pozbywania się śmieci. Pamiętaj, by nie wykorzystywać urządzenia do sprzedawania przedmiotów do usuwania śmieci, gdyż wtedy nie otrzymujesz za nie dodatkowych punktów.
1. Przenikliwy wzrok - Brud w postaci śmieci oraz plam zostaje pokazany na radarze. Wraz z rozwojem tej umiejętności ilość zlokalizowanych zanieczyszczeń wzrasta. Bardzo przydatne przy samodzielnych remontach, gdy nie posiadasz wskaźnika postępu w sprzątaniu.
2. Szybkie rączki - Plamy, które potraktujesz mopem będą znikać szybciej, co zwiększa tempo prac.
3. Dalekozasięgowiec - w tej kategorii możesz odblokować dwa nowe modele mopów. Pozwalają one pozbywać się plam w większym zasięgu, usuwając nawet kilka naraz, gdy znajdują się blisko siebie. Zwiększa to tempo prac oraz pozwala nierzadko usunąć ukryty brud za obiektami. Ostatnie ulepszenie pozwala szybciej pozbywać się śmieci, działając obszarowo (zamiast jednego pojemnika do wyrzucenia na szafkach opróżnisz ją całą w sekundę). Uwaga - ulepszając mop, zmienia się także myjka do okien, dzięki czemu i tą czynność wykonujesz szybciej.
Malowanie
Malowanie w House Flipper wykonujesz w większości zleceń. Zanim nie odblokujesz dodatkowych Perków, czynność ta potrafi zająć bardzo dużo czasu, dlatego warto na początku wykonywać zlecenia fabularne, gdyż w zakupionych domach do remontu często musisz przemalować praktycznie każde pomieszczenie.
1. Podstawy malarstwa - wybierz to ulepszenie w pierwszej kolejności. Pierwszy Perk powoduje, że twoja postać nie będzie próbowała nakładać drugiej warstwy farby na pomalowany już fragment. Dalsze ulepszenia zmniejszają zużycie farby o 20% i kolejno 40%. Dotyczy to tak ilości farby w puszce jak i nieznacznie farby na wałku.
2. Błyskawiczne malowanko - szybciej poruszasz wałkiem, dzięki czemu malowanie odbywa się szybciej.
3. Więcej malowania - po wybraniu tego ulepszenia zamalowujesz jednocześnie 2, 3 i na końcu 4 pasy na ścianie. Warto wybrać to ulepszenie najwcześniej jak to możliwe i łączyć je z oszczędzaniem farby.
Rozbiórka
Prace rozbiórkowe nie należą do najczęstszych, nie są także bardzo wymagające. Punkty otrzymujesz za każdą wyburzoną ścianę.
1. Namiętny młociarz - zamach młotem wykonywany jest szybciej.
2. Triceps ze stali - siła uderzenia jest mocniejsza: czasem, gdy ściana nie chce się poddać lub uderzasz w niewłaściwym miejscu możesz mieć problem z jej rozburzeniem - ten Perk ci w tym pomoże (mimo to, najlepiej rozwijać go na końcu, gdyż jest najmniej korzystny).
3. Lepsze wyposażenie - otrzymujesz dostęp do lepszych młotów. Poza tym, że świetnie wyglądają, znacznie przyspieszają tempo prac.
Budowanie
Ta kategoria dotyczy jedynie stawiania nowych ścian działowych wewnątrz budynku. Dopóki nie robisz tego zbyt często i zbyt licznie, warto zastanowić się jedynie nad pierwszym punktem z kategorii Mason. Punkty otrzymujesz za ilość zbudowanych ścian w grze.
1. Szybkie budowanie - zwiększa tempo stawiania ścianek, nawet do 400%. Mimo zachęcającego przyspieszenia pracy, warto najpierw zwrócić uwagę na pozostałe kategorie poniżej...
2. Mason - najbardziej przydatna jest pierwsza umiejętność i szybko powinieneś ją wybrać. Wybudowana ściana jest od razu pomalowana "lokalnym" kolorem, dlatego dzieląc dwa pomieszczenia zaoszczędzasz czas na malowaniu i koszy puszki farby. Kolejne poziomy są błahe (zwiększenie zasięgu budowania oraz 50% ceny za fragment ściany, które od początku nie są zbyt drogie - chyba że całkowicie przebudowujesz duży dom).
3. Jednoosobowa ekipa - zwiększa ilość jednocześnie budowanych ścian. Rozwój tej kategorii jest bardziej preferowany, niż Szybkie budowanie.
Negocjacje
Negocjacje cenowe to Perk, znajdujący zastosowanie w pracach remontowych przy zakupionych na własną rękę mieszkaniach. Dzięki niemu zwiększysz wartość swoich parceli. Kolejne poziomy tej umiejętności odblokujesz za ilość wykonanych zleceń, dlatego warto na początku wykonywać zlecenia fabularne z e-mailów.
1. Cena do negocjacji - umożliwia negocjacje cenowe sprzedawanych mieszkań w trybie swobodnym. Negocjacje z reguły na początku nie osiągają wysokich stawek, jednak zawsze jest to kilka tysięcy do kieszeni - warto szybko odblokować pierwszy poziom przed przystąpieniem do remontu domów na własną rękę.
2. Szybkie zlecenia - zmniejszane są wymagania zleceń, co oznacza, że nie musisz już tak mocno dogadzać potencjalnym nabywcom, aby zechcieli dać pełną kwotę za wymarzony dom.
3. Wyższe płace - otrzymujesz wyższe wynagrodzenie za wykończone domy przygotowane do sprzedaży, nawet do 30%. Jeśli miewasz problemy finansowe, ten Perk jest dla ciebie - na maksymalnym poziomie jest to aż +30% wynagrodzenia.
Złota rączka
Jest to bardzo przydatny Perk, do rozwoju którego punkty otrzymujesz przez całą grę, za: tynkowanie, kładzenie płytek na ścianach oraz montaż wszelakich urządzeń, od kaloryferów po wanny.
1. Monter - zwiększa szybkość montażu urządzeń: przy czym głównie mowa o przykręcaniu śrub i wkrętów. Przydatne przez całą grę.
2. Tynkarz - zwiększa szybkość gipsowania. Ścian do łatania nie spotkasz w zadaniach fabularnych. W swobodnych remontach napotkasz je licznie przy bardzo zaniedbanych i starych domach - przy takich okazjach warto dopiero pomyśleć nad rozwojem tej umiejętności.
3. Glazurnik - tą umiejętność warto rozwinąć podczas wykonywania zadań fabularnych. Kładzenie płytek jest najmozolniejszą czynnością w grze, mimo że "wypłytkowane" powierzchnie nie charakteryzują się specjalnymi właściwościami - jednakże będziesz musiał je kilkakrotnie wyłożyć w zadaniach fabularnych.House Flipper | Rodzaje prac budowlanych
W tym rozdziale znajdziesz informacje na temat różnych prac, które należy wykonywać podczas gry w House Flipper. Znajdziesz tu informacje o tym jak używać wybranych narzędzi, jak przeprowadzać prace efektywnie i szybko oraz na co zwracać uwagę podczas ich wykonywania.
- Sprzątanie
- Rozbiórka i budowa ścian
- Naprawa ścian - tynkowanie
- Malowanie ścian, płytki i boazeria
Sprzątanie
Do najprostszych prac porządkowych należy pozbywanie się śmieci. Czynność tą uproszczono, więc wystarczy kliknąć na leżące odpadki i worki ze śmieciami, aby się ich całkowicie pozbyć. Zwracaj uwagę na puszki i butelki, które nierzadko potrafią być sprytnie ukryte - w niektórych przypadkach nawet pod meblami. Do śmieci nie zaliczają się jednak takie elementy, jak leżące ubrania, sztućce czy talerze.
Odpadków możesz pozbywać się także z użyciem urządzenia do sprzedaży (4), jest to jednak opcja niezalecana - usunięte w ten sposób śmieci nie poprawiają twoich statystyk sprzątania, więc wolniej zdobędziesz nowe Perki.
Zabrudzeń pozbędziesz się z wykorzystaniem mopa
Drugi etap sprzątania to zmywanie / czyszczenie. Musisz do tej czynności użyć mopa (2). Przytrzymując LPM rozpoczynasz ścieranie plam, usuwanie pajęczyn i usuwasz ogólne zabrudzenia. Mogą one znajdować się na podłodze, ścianach a nawet suficie. Rzadko znajdziesz je za meblami, lecz często pomijane zostają łączenia podłóg i ścian w trudno widocznych miejscach, np. pod grzejnikami. Pamiętać należy także o bzdurnych oknach i parapetach, na których nie zawsze łatwo zlokalizować jest zanieczyszczenie. Przy renowacjach warto także obejść dom wokoło po zewnętrznej stronie. Zanieczyszczenia możesz znaleźć po zewnętrznych stronach okien, przy dachu w domkach parterowych, a czasami na ścianach.
Do lokalizacji zabrudzeń możesz wykorzystać Perk z kategorii Sprzątanie, który wskaże ci ich lokalizację na mapie (w ilości zależnej od poziomu rozwinięcia umiejętności). Nie jest to tak istotne w zleceniach, co w samodzielnych renowacjach. Niedomyte mieszkania znacznie tracą na wartości, a brak jest w tym trybie wskaźników, które mówiłyby ile zabrudzeń pozostało w domu.
Latarka pomoże ci zlokalizować brud na ciemnych obiektach oraz w nieoświetlonych pomieszczeniach
Do lokalizacji zabrudzeń dobrze nada się także latarka (F). I to nie tylko w ciemnych pomieszczeniach - na niektórych powierzchniach zabrudzenia w innym kolorze niż powierzchnia obiektu po oświetleniu latarką mają zwiększony kontrast i są dużo lepiej widoczne.
Ważne - niektóre silnie brudne ściany (np. w domach po powodzi) nie wymagają czyszczenia. Uszkodzenie tego typu wymaga otynkowania.
Rozbiórka i budowa ścian
Do burzenia ścian używasz młota, który znajdziesz w swoim ekwipunku. Możesz wyburzać tylko ściany działowe - wewnątrz budynku. Elementy, które znajdują się na ścianach (np. włączniki światła) odpadną na ziemię, warto je jednak zdemontować wcześniej. Burzenie najlepiej rozpocząć przy krawędziach ścian, które chcesz zniszczyć i zaczynając od górnego rogu przesuwać się wzdłuż ściany niszcząc cegły przy łączeniach. Potem wystarczy uderzyć kilka bloków przy dole ściany. W trybie swobodnym możesz dowolnie przebudowywać pokoje, zwiększać ich ilość lub burzyć ściany, by połączyć dwa pokoje w jeden.
Ściany burzysz zwykle po to, by powiększyć pokój kosztem innego lub połączyć dwa pomieszczenia w jedno
Ściany, które zostały naruszone (np. przypadkowym uderzeniem) nie zawsze muszą być widoczne jako uszkodzone. Zostają jednak zaznaczone na mapie kolorem żółtym i mają ogromne znaczenie podczas prac remontowych w trybie swobodnym - dom traci znacznie na wartości.
Ściany oddzielają od siebie pomieszczenia różnych typów - nigdy nie przebudowuj domów w zleceniach, chyba że jedno z wymagań o tym mówi
Aby postawić nowe ściany wybierz tryb budowy z menu podręcznego po przytrzymaniu PPM. Musisz je stawiać po jednym bloku przytrzymując LPM w wybranym miejscu; cena jednego fragmentu wynosi blisko 15 dolarów. Jeśli chcesz utworzyć przejście / drzwi w budowanej ścianie, wybierz drugi typ bloków, które budowane są tylko przy górnej krawędzi i pozwolą ci pozostawić przejście / miejsce na zamontowanie drzwi. Ściany nie wymagają tynkowania. Po postawieniu ich możesz natychmiast je zamalować farbą czy pokryć boazerią lub płytkami.
Naprawa ścian - tynkowanie
W wielu starych domach znajdziesz ściany z widocznymi cegłami lub silnie naruszone przez czynniki zewnętrzne (np. w domach popowodziowych). Nie możesz tych uszkodzeń po prostu zamalować czy umyć. Jedyne opcje to przebudowa ściany lub tańsza i szybsza opcja - wykorzystanie tynku. W tablecie możesz zakupić wiaderko za ok. 30 dolarów.
Po zakupie postaw je na ziemi i wciśnij klawisz E trzymając kursor nad wiaderkiem. W twoim ręku pojawi się szpachelka. Przytrzymaj teraz LPM, by nagrać porcję tynku. Podejdź do uszkodzonej ściany i przytrzymaj LPM, aby ją otynkować. By naprawić kolejną usterkę musisz na nowo pobrać porcję tynku - zawsze wystarcza ona na naprawę jednego uszkodzenia, niezależnie jak jest duże. Teraz możesz zamalować naprawiony obszar, by całkowicie ukryć usterkę.
Ważne - otynkowane ściany musisz zamalować innym kolorem, niż kolor farby znajdujący się tam uprzednio.
Malowanie ścian, płytki i boazeria
Wiele zadań fabularnych w grze House Flipper wymagać będzie od ciebie przemalowania pomieszczeń na określone lub dowolne kolory. W wielu przypadkach wystarczy pomalować pokój na jeden kolor, przy remontach w trybie swobodnym możesz dowolnie mieszać kolory, jakie znajdą się na ścianach pokoju.
W sklepie znajduje się duża ilość kolorów farb
Aby rozpocząć malowanie, musisz zaopatrzyć się w puszkę z farbą ze sklepu, zakupując ją z użyciem tabletu i kładąc w wybranym miejscu. Później wybierz pędzel (3) i rozpocznij malowanie ściany, przytrzymując LPM. Musisz zamalowywać ją po jednym pasie. Nie jest wymagane przemalowanie wnęk, w których znajdują się okna, chyba że znajdują się tam fragmenty starej farby. W początkowych fazach gry możesz nakładać dwie warstwy farby - nie zaobserwujesz jednak różnicy, gdyż w rzeczywistości ona nie występuje, jest to zwykłe marnowanie farby.
- W zleceniach fabularnych zwykle precyzowane są kolory, jakie możesz lub musisz użyć w danym pokoju,
- Podczas remontów w trybie swobodnym możesz dobierać kolory z własnymi preferencjami,
- Różni odbiorcy remontowanych domów mają własne preferencje: osoby mieszkając samotnie często wolą ciemniejsze kolory, a rodziny preferują jasne odcienie. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Rzeczoznawcy.
Możesz zamalowywać jednocześnie do czterech pasów - zależy to jednak od tego, jak rozdysponujesz uzyskane punkty umiejętności.
Malowanie można znacznie przyspieszyć z użyciem Perków, które odblokujesz za wymalowanie określonych ilości fragmentów ścian. Będziesz mógł lepiej oszczędzać farbę, malować kilka pasów ściany na raz oraz wykonywać szybsze ruchy wałkiem z farbą. Pędzel musisz co kilka pasów namaczać w pojemniku, farba w puszcze może się skończyć - musisz wtedy zakupić kolejną.
Nie możesz malować ścian: uszkodzonych (bez nałożenia wcześniej tynku), na zewnątrz budynku, a także przemalowywać ścian na ten sam kolor, który znajdował się tam uprzednio. Świeżo położone ceglane ściany mogą zostać zamalowane od razu.
Weź do ręki szpachelkę i podnoś kolejne panele bądź płytki z podłogi, po czym doklejaj je do ściany w wybranych miejscach.
W przypadku płytek i boazerii sprawa wygląda nieco podobnie. Jednakże kładzenie którejś z nich na ściany nie poprawia twoich umiejętności malowania, dlatego warto się ich wystrzegać we wstępnych fazach gry - są także znacznie droższe niż farba, a starczają na mniejsze ilości pokrytych ścian. Aby wyłożyć kafelki lub drewno na ścianie zakup je i połóż na podłodze. Później wybierz z podręcznego menu szpachelkę (7) i przytrzymując LPM pobieraj po płytce / desce i przyklejaj ją do ściany dalej przytrzymując klawisz. Boazeria lubiana jest przez starsze osoby, co ma wpływ na nieznaczne zwiększenie wartości domu podczas remontów w trybie swobodnym, jeśli celujesz w ten rodzaj nabywców.Instalacje i montaż, typy awarii
W niejednym remontowanym domu w House Flipper napotkasz wybrakowane elementy, puste miejsca po urządzeniach czy zaślepki z miejscem na montaż armatury. W tym rozdziale opisane zostały obiekty, które wymagają instalacji / napraw, i które możesz ujrzeć na mini-mapie, jako potencjalne usterki.
W tym rozdziale skupimy się na obiektach przeznaczonych do montażu w mieszkaniach w grze House Flipper. Niektóre urządzenia, tak jak telewizor czy podgrzewacz wody, albo kuchenka gazowa, nie wymagają instalacji - stawiasz je i traktowane są jako w pełni funkcjonalne przyrządy. Pozostałe wymagają montowania ich wyznaczonych miejscach (nie umieścisz kabiny prysznicowej, jeśli przewidziany został tylko układ rur dla wanny) i zawsze widoczne są na mini-mapie; podobnie jak usterki urządzeń już zamontowanych w domu.
Co można wstawić w wyznaczonych miejscach?
Jeśli widzisz na mini-mapie czerwone punkty, oznacza to, że w tym miejscu musisz/możesz zamontować określone urządzenie. Z czasem będziesz pamiętał i odruchowo instalował określone urządzenia w wyznaczonych miejscach, jednak na początek warto zapoznać się z tym poniższą listą. Urządzenia montowane w łazience - wszelkie rury, do których będą podpinane urządzenia, muszą mieć wcześniej usunięte manualnie zaślepki:
1. Wanna,
2. Kabina prysznicowa,
3. Toaleta,
4. Umywalka,
5. Pralka - miejsce na pralkę znajdziesz czasem w schowkach czy w piwnicy.
Oświetlenie - lampy możesz wstawić gdziekolwiek w pomieszczeniu. Nie musisz montować do nich instalacji, aby funkcjonowały, jednak należy zakupić przełącznik światła - jeden obsługuje oświetlenie w całym pokoju. Jeśli lampy się nie świecą, sprawdź żarówki i bezpieczniki.
Instalacja klimatyzacji wymaga podpięcia przewodów elektrycznych i hydraulicznych
Klimatyzator - zawsze podwieszany pod sufitem, najczęściej w pomieszczeniach takich jak salon czy sypialnia.
Kaloryfer - te montowane są w praktycznie każdym pomieszczeniu na białych uchwytach ściennych. Jeśli brakuje grzejnika w pokoju - dokup go i zamontuj. Nie ma znaczenia, czy zdecydujesz się na mniejsze lub większe kaloryfery - jest to tylko kwestia wizualna.
Jakie urządzenia ulegają awarii?
Podniszczone gniazdka elektryczne to najczęstsze z awarii
Najczęściej spotykaną awarią są zepsute gniazdka elektryczne. Zawsze znajdują się ok. 30 cm nad podłogą. Do wymiany podlegają te, które są wyraźnie przebarwione, podrdzewiałe. Wystarczy odkręcić 3 śrubki, podpiąć nowe kabelki do nowego gniazdka i zamontować je na miejsce. Plusem jest fakt, że za wykonanie takiej naprawy nie ponosisz kosztów, a wpływają one na wartość mieszkania (czystość / dbałość o szczegóły) w wycenie remontowanego mieszkania na własna rękę. Zwróć uwagę, że nierzadko gniazdka schowane mogą być za meblami.
Przeciekające grzejniki - częsty problem, lecz łatwy w naprawie. Wygląda ona tak, jak montaż nowego kaloryfera. Pamiętaj zawsze, aby dodatkowo usunąć mopem plamę wody - traktowana jest ona jako zabrudzenie mieszkania.
Uszkodzone żarówki łatwo zlokalizujesz po prostu sprawdzając, czy w pokoju świeci światła po kliknięciu przełącznika na ścianie
Żarówki. Jak wiadomo, żarówki w końcu tracą żywotność - podobnie i w House Flipper. Jeśli wejdziesz do pokoju i żarówki nie dają światła (jedna lub więcej - na żyrandolu), oznacza to, że albo jest spalona, albo spaliły się bezpieczniki (patrz kolejny akapit). Wymiana żarówki to po prostu kliknięcie E na żarówce (precyzyjnie wyceluj kursorem), wykręcenie starej i wkręcenie nowej.
Jeśli bezpiecznik uległ awarii, musisz odnaleźć skrzynkę zasilania. Najczęściej znajduje się w piwnicy domu. Otwórz skrzynkę, znajdź przepalony bezpiecznik i wymień go. Później przełącz włącznik i prąd powinien na nowo znaleźć się w żądanym pokoju.FAQ do gry House Flipper
W tym rozdziale postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania w kontekście skutecznej i bezproblemowej rozgrywki w House Flipper.
- Jak utworzyć gabinet?
- Jak pomalować pokój w 100%?
- Półki na książki nie zaspokajają potrzeb kupujących
- Jak idealnie remontować domy?
Jak utworzyć gabinet?
Niektórzy kupujący w House Flipper chętnie zagospodarują jeden ze swoich pokoi jako gabinet. Każde neutralne pomieszczenie może zostać gabinetem gdy posiada:
- Krzesło,
- Biurko,
- Szafkę lub półkę na książki (dobrą opcją jest najtańsza półka wisząca z kategorii Inne, za ~50$.
- Dodatkowo wewnątrz pomieszczenia musisz umieścić: fotel, obraz lub dywan.
Pokój tego typu jest dość nietypowy, gdyż poza przypadkowym wstawieniem tych dodatkowych rzeczy można nie domyślić się, że są one wymagane.
Jak pomalować pokój w 100%?
Wbrew pozorom pomalowanie pokoju w pełni to błahy problem, aczkolwiek w House Fliper często pojawia się ten problem u wielu graczy. Aby idealnie pomalować pokój należy:
- Położyć jedną warstwę farby (na początku gry postać próbuje kłaść ich dwie - rozwinięcie umiejętności Podstawy malarstwa z kategorii Malowanie eliminuje ten problem),
- Zwrócić uwagę na miejsca za meblami, szczególnie fragmenty pod oknami,
- Zamalować wnętrze okien - w pionie występują dwa pasy na stronę do zamalowania. Ów drugi pas znajduje się niemal we framudze okna.
- Nie musisz zamalowywać fragmentów w przejściu między pokojami, jeśli będą tam znajdować się drzwi.
Półki na książki nie zaspokajają potrzeb kupujących
Pomimo umieszczenia w pokoju Regału na książki Kall, nie stał on Gabinetem - choć powinien
We wczesnej wersji gry House Fliper (tak beta, jak i popremierowej) występuje powszechny bug związany z zaspokajaniem potrzeb kupujących, odnośnie szaf i regałów na książki. Nie spełniają one swoich ról, przez co trudniej utworzyć niektóre pomieszczenia i usatysfakcjonować klientów. Najlepszym rozwiązaniem na obecną chwilę (wersja premierowa, 17 maj 2018), jest wykorzystywanie wyłącznie półek wiszących góra / dół (w zakładce Inne). Oczywiście możesz nadal umieszczać pozostałe meble w celu realizacji własnych założeń estetycznych i zwiększenia wartości mieszkania / pomieszczenia, jednak umieszczaj także szafki wiszące, aby realizować wymagania klientów.
Jak idealnie remontować domy?
Każdy z potencjalnych nabywców mieszkań w House Flipper ma określone wymagania. Jednakże, część z tych wymagań u różnych osób jest zbieżna, u innych absolutnie się nie pokrywa (np. chęć posiadania telewizora w sypialni). W tym rozdziale opisane zostaną "baza", czyli jak powinien wyglądać przeciętny budynek, by zaspokoić jak największą liczbę potencjalnych kupujących. Takie przygotowanie niezależnie od umeblowania czy wybrania rodzajów pomieszczeń lub kolorów ścian gwarantuje, że podstawowa cena licytacji będzie wysoka.
- Co bezpiecznie umieścić w każdym domu?
- Jakie elementy są zbędne?
Co bezpiecznie umieścić w każdym domu?
Obrazów i dywanów nigdy za wiele
Jest kilka przedmiotów, które wywołują w kupujących pozytywne odczucia, a u innych pozostają neutralne. Warto mieć je w swoim domu, szczególnie jeśli nastawiasz się na jak największy zarobek. Po umieszczeniu tych przedmiotów możesz wybrać osobę, która jest obecnie najbardziej zainteresowana budynkiem i zwiększyć jej zadowolenie doposażając mieszkanie według jej gustu. Do takich przedmiotów należą:
- Dywany - jako przedmioty, nie faktura podłogi tj. wykładzina. 2-3 powinny być wystarczające w każdym mieszkaniu, szczególnie podobają się starszym ludziom i wymagane są w niektórych pomieszczeniach (pokój dziecięcy czy gabinet);
- Obrazy - każdy lubi obrazy. Możesz umieszczać je licznie i w różnych miejscach, stojące lub wiszące. Uwaga na obrazy przedstawiające np. zabawki - mogą zostać same potraktowane jako zabawka.
- Półki na książki -pożądane przez niemal wszystkich i nikt nie obrazi się, że posiada ich za dużo.
- Szafy i komody - często służą jako ozdobnik, miejsce na inne obiekty, a także można chować w nich ubrania. Nie są często wymagane, ale skutecznie służą do zwiększania wartości pokoju / parceli oraz charakteryzują go pod względem nowoczesny, staromodny.
- Sofa - wygodne miejsce do siedzenia powinno znaleźć się w każdym domu, niektórzy ucieszą się nawet, gdy w domu występuje więcej niż jedna. Uważaj jednak na te posiadające poduszki - można na nich spać, więc gra często traktuje je jako łóżko, przez co z pokoju dziennego nagle może powstać sypialnia.
Jakie elementy są zbędne?
Występuje wiele elementów, które poza funkcją wizualną nie poprawiają ani nie pogorszają nastrojów potencjalnych nabywców mieszkań. Do takich obiektów należą:
- Półki i szafki, które nie służą do przechowywania ani ubrań ani książek (np. szafki kuchenne wiszące),
- Większość ozdob z kategorii inne - taki jak noże, sejf, czy deska do krojenia lub książki. Choć mogłoby się wydawać, że w jakiś sposób wpłyną na charakter pomieszczenia, są jedynie wypełniaczami przestrzeni.
- Krzesła i fotele - w nadmiarze stanowią jedynie wypełniacz. Są jednak pojedynczo wymagane w niektórych pokojach (jak domowa biblioteczka czy gabinet).
- Lampy - twoi nabywcy z jakiegoś dziwnego powodu wcale nie zwracają uwagi, czy w domu jest oświetlenie...
- Elementy wyposażenia będące w budynku po zakupie - cała masa sztućców i talerzy, rowery i tym podobne rzeczy, których nie możesz zakupić samodzielnie, stanowią jedynie wypełnienie przestrzeni i lepiej je sprzedać, aby zarobić.House Flipper | Sterownie PC
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Poruszanie się / sterowanie pojazdem |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Ruch kamery |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Użyj narzędzia |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Zmień narzędzie (menu podręczne) |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Zmień narzędzie |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Akcja |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Latarka |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Sprint |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Skok |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Tablet |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Menu gry |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+
| | Potwierdzenie wyboru |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------+Tryb swobodny w grze House Flipper
Podstawowe informacje o inwestycjach w House Flipper
W House Flipper poza zleceniami fabularnymi możesz również podjąć się zadań w trybie swobodnym. Zadania te polegają na podjęciu się inwestycji w zdemolowane mieszkania i próby samodzielnego ich odnawiania oraz przebudowy.
Korzystając z laptopa w swoim biurze możesz przeglądać posiadane budynki oraz kupować nowe
W trybie swobodnym możesz nabywać zniszczone domy i poddawać je rekonstrukcji. House Flipper pozwoli ci także na zajęcie roli projektanta wnętrz. Aby rozpocząć zadanie z kategorii renowacji, korzystając z laptopa otwórz przeglądarkę, a ujrzysz listę dostępnych budynków do nabycia. Możesz wybrać dowolny, na który cię stać - pamiętaj o tym, że potrzebujesz także pieniędzy na meble, materiały i urządzenia do nowego budynku.
Zakładka Kupujący wskazuje odkryte cechy potencjalnych nabywców mieszkań
Po zakupie mieszkania i analizie jego stanu otwórz tablet i przejdź do zakładki Kupujący. Na początku nie będziesz miał przy nich żadnych informacji. Z czasem jednak, po wykonaniu kolejnych remontów, próbach i błędach dowiesz się, czego oczekują konkretni nabywcy (lista ich wymagań przedstawiona jest w kolejnych rozdziale: Charakterystyka kupujących.
Każdy dom, niezależnie od stanu i przeznaczenia, powinieneś: odrobaczyć, wysprzątać (łącznie z myciem okien), załatać dziury w ścianach tynkiem oraz zamontować / naprawić podstawowe urządzenia elektryczne (gniazdka, żarówki, klimatyzacja) i armaturę (wanny / prysznice, umywalki, toalety i pralki). Każdy z tych istotnych elementów montażu wskazany jest na mini-mapie kolorem czerwonym (po naprawie / wstawieniu elementu oznaczenie zmienia się na zielone. Aby dobrze sprzedać mieszkanie, należy dostosować się do wymagań potencjalnych klientów. Wiedz, że pokoje charakteryzowane są przez meble - to, jak uzyskać pokoje danego typu dowiesz się z rozdziału Rodzaje pomieszczeń - wyposażenie wnętrz. Jest to najistotniejszy etap prac.
Jeśli uważasz, że twoja praca jest skończona, wróć na chwilę do swojego biura korzystając z menu (następuje wtedy jednocześnie autozapis gry). Korzystając ze swojego laptopa w biurze i otwierając przeglądarkę posiadanych nieruchomości, możesz zobaczyć statystyki i postęp w czynnościach kluczowych do wykonania (wymienionych powyżej). Podpowiedzą ci, czy faktycznie zakończyłeś już prace, czy może coś pominąłeś. Niezależnie od ilości ukończenia choćby sprzątania i tak możesz wystawić dom na aukcję - jednak nie licz na zbyt wysokie dochody.
Aby sprzedać wyremontowany dom, wystarczy wcisnąć Enter. Po rozpoczęciu aukcji ukazują się komentarze potencjalnych nabywców - co im się podoba w danym domu, a co nie. Możesz anulować aukcję i poprawić / dostosować mieszkanie do wymagań odbiorców, jednak musisz się wtedy liczyć z nałożeniem na ciebie niewielkiej kary finansowej. Po każdej kolejno anulowanej aukcji kwota kary będzie wyższa i zsumowana. Finalnie sprzedany dom trafia w ręce osoby, która oferuje najwyższą kwotę, a ty od razu otrzymujesz pieniądze, które możesz przeznaczyć na kolejną inwestycję.Poradniki do gier dla ciebie.
Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp
------------------------------------------------------------------------
Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.
Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp
TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/
Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp
Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp
Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/
www.gry-online.pl