HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript - ebook
HTML5. Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript - ebook
Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek jQuery i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza. Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji.
Spróbuj swoich sił i zrealizuj pomysły na własną grę!
Karl Bunyan — swoją pierwszą grę przygodową opublikował w 1990 r. dla ZX Spectrum i od tamtej pory zajmuje się tworzeniem gier. Tworzył prototypy HTML5 dla Game Show Network, a obecnie jest właścicielem Wedu Games, niezależnej firmy budującej gry sieciowe i mobilne.
Spis treści
Przedmowa (9)
- Podziękowania (10)
Wprowadzenie (11)
- Po co budować gry w HTML5? (12)
- Wykorzystanie posiadanych umiejętności (12)
- Tworzenie dla wielu systemów (12)
- Szybko rosnąca platforma (13)
- O książce (13)
- Dla kogo jest ta książka? (13)
- Zawartość książki (14)
- Zakres książki (15)
- Jak korzystać z tej książki? (16)
CZĘŚĆ I. TWORZENIE GRY Z WYKORZYSTANIEM HTML, CSS I JAVASCRIPTU
1. Przygotowanie i konfiguracja (19)
- Zasady gry (20)
- Budowa gry (23)
- Środowisko programistyczne i testowe (23)
- Testowanie w przeglądarce (24)
- Debugowanie w przeglądarce (25)
- Rozmieszczanie ekranu gry (26)
- Tworzenie paneli za pomocą HTML i CSS (27)
- Struktura kodu (29)
- Dodanie pierwszych skryptów (31)
- Biblioteki Modernizr i jQuery (31)
- Dodanie biblioteki Modernizr (33)
- Ładowanie skryptów za pomocą Modernizr (34)
- Modularny JavaScript (37)
- Interfejs użytkownika i skrypty wyświetlające (42)
- Podsumowanie (44)
- Dalsze ćwiczenia (44)
2. Animacja sprite'ów z użyciem jQuery i CSS (45)
- Zasady pracy ze sprite'ami CSS (47)
- Tworzenie planszy gry (47)
- Dodawanie sprite'ów (49)
- Animacja i klasa Bubble (51)
- Obliczanie kąta i kierunku (52)
- Wystrzeliwanie i celowanie bąbelkami (55)
- Podsumowanie (58)
- Dalsze ćwiczenia (58)
3. Logika gry (59)
- Rysowanie planszy gry (61)
- Renderowanie poziomu (65)
- Kolejka bąbelków (67)
- Wykrywanie kolizji (69)
- Geometria kolizji (70)
- Logika wykrywania kolizji (75)
- Reagowanie na kolizje (80)
- Dodanie obiektu bąbelka do planszy (81)
- Ustawianie obiektu bąbelka na siatce (83)
- Podsumowanie (84)
- Dalsze ćwiczenia (84)
4. Przełożenie na ekran zmian w stanie gry (85)
- Obliczanie grup (86)
- Pobieranie bąbelków (86)
- Tworzenie grup o jednakowym kolorze (87)
- Pękanie bąbelków (90)
- Usuwanie grup bąbelków za pomocą JavaScriptu (90)
- Animacja pękania za pomocą CSS (92)
- Grupy osierocone (94)
- Identyfikacja osieroconych bąbelków (94)
- Usuwanie osieroconych bąbelków (99)
- Tworzenie eksplozji bąbelków za pomocą wtyczki jQuery (101)
- Podsumowanie (106)
- Dalsze ćwiczenia (106)
CZĘŚĆ II. ULEPSZANIE GRY ZA POMOCĄ HTML5 I KANWY
5. Przejścia i transformacje CSS (109)
- Zalety CSS (109)
- Podstawowe przejścia CSS (110)
- Jak stworzyć przejście? (110)
- Przyciski zmieniające kolor (112)
- Podstawowe transformacje CSS (114)
- Jak stworzyć transformację? (115)
- Skalowanie przycisku (115)
- Przejścia CSS zamiast animacji jQuery (116)
- Wady przejść CSS (119)
- Podsumowanie (120)
- Dalsze ćwiczenia (120)
6. Renderowanie sprite'ów za pomocą kanwy (121)
- Wykrywanie wsparcia dla kanwy (122)
- Rysowanie w elemencie canvas (122)
- Renderowanie obrazów (124)
- Elementy canvas (124)
- Obracanie obrazów w elemencie canvas (126)
- Renderowanie sprite'ów (129)
- Definiowanie i utrzymanie stanów (131)
- Przygotowanie maszyny stanów (131)
- Implementacja stanów (132)
- Arkusze sprite'ów a kanwa (137)
- Renderowanie kanwy (143)
- Przemieszczanie sprite'ów (146)
- Animowanie klatek sprite'ów (149)
- Podsumowanie (151)
- Dalsze ćwiczenia (152)
7. Poziomy, dźwięk i nie tylko (153)
- Wiele poziomów i wyniki (153)
- Zmienne stanu nowej gry (154)
- Wyświetlenie poziomu i wyniku (155)
- Efektywne kończenie poziomów (165)
- Przechowywanie najwyższego wyniku za pomocą magazynu lokalnego (167)
- Magazyn lokalny kontra ciasteczka (167)
- Dodawanie danych do magazynu lokalnego (168)
- Wygładzanie animacji za pomocą requestAnimationFrame (170)
- Nowe spojrzenie na aktualizację klatek (171)
- Kompatybilność kodu dzięki wypełnianiu (172)
- Dodanie dźwięku za pomocą HTML5 (175)
- API audio HTML (176)
- Pękanie bąbelków: kompletne z dźwiękiem (177)
- Podsumowanie (179)
- Dalsze ćwiczenia (179)
8. Kolejne kroki w HTML5 (181)
- Zapisywanie i odczytywanie danych (181)
- AJAX (182)
- WebSockets (183)
- Wątki robocze (184)
- WebGL (185)
- Udostępnianie gier HTML5 (187)
- Pełny ekran w przeglądarce komputera (187)
- Przeglądarki mobilne (188)
- Udostępnianie w postaci aplikacji natywnej (191)
- Optymalizacja (192)
- Zarządzanie pamięcią (193)
- Optymalizacja prędkości (195)
- Bezpieczeństwo (196)
- Nie ufaj nikomu (197)
- Zaciemnianie (197)
- Korzystanie ze zmiennych prywatnych (198)
- Walidacja za pomocą sum kontrolnych (199)
- Podsumowanie (200)
- Dalsze ćwiczenia (200)
Posłowie (201)
- Udoskonalenie Bubble Shootera (201)
- Stworzenie zupełnie nowej gry (202)
- Dopasuj trzy (202)
- Pasjans (202)
- Gra platformowa (202)
- Prosta gra związana z fizyką (203)
- Dołącz do zespołu tworzącego gry (203)
Skorowidz (205)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1773-4 |
Rozmiar pliku: | 3,9 MB |