- promocja
HTML5. Zaawansowane programowanie - ebook
HTML5. Zaawansowane programowanie - ebook
Twórz zaawansowane aplikacje - funkcjonalne, szybkie i łatwe w użytkowaniu!
HTML5 szturmem zdobywa rynek stron (a w zasadzie już aplikacji) WWW. Dziś ten odświeżony, bogaty w nowe możliwości język ma ogromny potencjał. Dlatego warto poświęcić mu trochę czasu i zacząć tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane strony. To na pewno się opłaci!
Dzięki tej książce poznasz najbardziej zaawansowane możliwości HTML5. Nauczysz się wykorzystywać mechanizm geolokalizacji i będziesz w stanie dostarczać użytkownikom spersonalizowane treści w zależności od ich miejsca pobytu. Ponadto przekonasz się, jaki potencjał kryje element canvas. Za jego pomocą stworzysz niezwykle atrakcyjny interfejs bez konieczności stosowania dodatków do przeglądarki. W dalszych rozdziałach sprawdzisz, jak prosta może być komunikacja przeglądarki z serwerem za pośrednictwem WebSockets oraz jak zachować funkcjonalność Twojej aplikacji w przypadku braku połączenia z siecią. Dzięki tej książce zdążysz na czas opanować nowości z HTML5 i wykorzystać je w Twoim kolejnym projekcie!
Sięgnij po tę książkę i:
- dostarcz użytkownikowi odpowiednią zawartość strony w zależności od jego lokalizacji
- przechowuj niezbędne dane w bazie danych przeglądarki
- twórz atrakcyjny interfejs dzięki elementowi canvas
- zastosuj najnowsze technologie!
Wykorzystaj moc najnowszych technologii, wchodzących w skład HTML5!
Spis treści
Przedmowa (13)
O autorach (14)
O korektorze merytorycznym (15)
Podziękowania (16)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Przegląd HTML5 (19)
- Do tej pory - historia HTML5 (19)
- Mit roku 2022 i dlaczego nie ma on znaczenia (20)
- Kto tworzy HTML5? (21)
- Nowa wizja (21)
- Kompatybilność i wytyczanie ścieżek (21)
- Użyteczność i priorytet użytkownika (21)
- Uproszczenie współpracy (22)
- Uniwersalny dostęp (23)
- Paradygmat braku wtyczek (23)
- Co przyszło, a co odeszło? (24)
- Co nowego w HTML5? (25)
- Nowy DOCTYPE i deklaracja zestawu znaków (25)
- Nowe i wycofane elementy (26)
- Znaczniki semantyczne (27)
- Uproszczone wybieranie przy wykorzystaniu API selektorów (32)
- Logowanie i debugowanie JavaScript (34)
- window.JSON (35)
- DOM poziom 3 (36)
- Wzrost wydajności (36)
- Podsumowanie (37)
Rozdział 2. Wykorzystanie Canvas API (39)
- Wprowadzenie do canvas w HTML5 (39)
- Historia (39)
- Czym jest canvas (40)
- Koordynaty (40)
- Kiedy nie używać elementu canvas (40)
- Zawartość zastępcza (41)
- CSS i canvas (42)
- Wsparcie przeglądarek dla elementu canvas (42)
- Wykorzystanie Canvas API (42)
- Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (42)
- Dodanie elementu na stronę (43)
- Wykonywanie transformacji na rysunkach (45)
- Praca ze ścieżkami (47)
- Praca ze stylami obramowania (49)
- Praca ze stylami wypełnienia (49)
- Wypełnienie prostokątnego obszaru (50)
- Rysowanie krzywych (51)
- Wstawianie obrazów na elemencie canvas (53)
- Wykorzystanie gradientów (53)
- Wykorzystanie deseni tła (55)
- Zmiana rozmiaru obiektów na elemencie canvas (56)
- Wykorzystanie operacji transformacji (58)
- Renderowanie tekstu na elemencie canvas (60)
- Tworzenie cieni (61)
- Praca z pikselami (62)
- Implementacja zasad bezpieczeństwa (64)
- Budowanie aplikacji za pomocą elementu canvas HTML5 (65)
- Porady praktyczne: szklany panel na całą stronę (68)
- Porady praktyczne: synchronizowanie animacji (68)
- Podsumowanie (70)
Rozdział 3. Praca ze skalowalną grafiką wektorową (73)
- Przegląd SVG (73)
- Historia (73)
- Zrozumieć SVG (74)
- Grafika skalowalna (75)
- Tworzenie grafiki 2D za pomocą SVG (76)
- Umieszczenie SVG na stronie (76)
- Proste kształty (77)
- Transformacje elementów SVG (78)
- Powtórne wykorzystanie zawartości (78)
- Desenie i gradienty (79)
- Ścieżki SVG (80)
- Tekst w SVG (81)
- Budowanie sceny (81)
- Budowanie interaktywnej aplikacji z wykorzystaniem SVG (83)
- Dodawanie drzew (83)
- Dodanie funkcji updateTrees (83)
- Dodanie funkcji removeTree (84)
- Dodanie styli CSS (84)
- Pełen kod (84)
- Podsumowanie (87)
Rozdział 4. Praca z elementami audiowizualnymi (89)
- Przegląd informacji o elementach audio i video (89)
- Kontenery wideo (89)
- Kodeki audio i wideo (90)
- Restrykcje audio i wideo (91)
- Wsparcie przeglądarek dla dźwięku i wideo (91)
- Wykorzystanie API dla dźwięku i wideo (92)
- Sprawdzanie wsparcia przeglądarek (92)
- Dostępność (93)
- Zrozumieć elementy audio i video (94)
- Praca z dźwiękiem (98)
- Praca z wideo (99)
- Praktyczne dodatki (106)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 5. Wykorzystanie geolokalizacji (109)
- Informacje o lokalizacji (109)
- Szerokość i długość geograficzna (110)
- Skąd pochodzą informacje (110)
- Dane wynikające z adresu IP (111)
- Dane GPS (111)
- Dane pobierane w oparciu o Wi-Fi (111)
- Dane pobierane z telefonu komórkowego (112)
- Dane podawane przez użytkownika (112)
- Wsparcie geolokalizacji przez przeglądarki (112)
- Prywatność (113)
- Uruchomienie mechanizmu ochrony prywatności (113)
- Obchodzenie się z danymi geolokalizacyjnymi (114)
- Wykorzystanie Geolocation API (115)
- Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (115)
- Prośby o podanie lokalizacji (115)
- Budowa aplikacji wykorzystującej geolokalizację (120)
- Stworzenie kodu HTML (121)
- Przetwarzanie danych geolokalizacyjnych (122)
- Kompletny kod (124)
- Praktyczne dodatki (127)
- Jaki jest mój status? (127)
- Pokaż mnie na mapie (128)
- Podsumowanie (129)
Rozdział 6. Wykorzystanie API komunikacji (131)
- Cross Document Messaging (131)
- Zrozumieć bezpieczeństwo pochodzenia (133)
- Wsparcie w przeglądarce dla API komunikacji (134)
- Wykorzystanie API postMessage (134)
- Budowa aplikacji za pomocą API postMessage (135)
- XMLHttpRequest Level 2 (140)
- Przesyłanie żądań XMLHttpRequest pomiędzy różnymi domenami (140)
- Zdarzenia postępu (142)
- Wsparcie w przeglądarkach dla XMLHttpRequest Level 2 (142)
- Wykorzystanie XMLHttpRequest API (142)
- Budowanie aplikacji wykorzystującej XMLHttpRequest (144)
- Praktyczne dodatki (147)
- Struktury danych (147)
- Framebusting (148)
- Podsumowanie (148)
Rozdział 7. Wykorzystanie mechanizmu WebSocket (149)
- Informacje ogólne o mechanizmie WebSocket (149)
- Komunikacja w czasie rzeczywistym i HTTP (149)
- Zrozumieć mechanizm WebSocket (151)
- Prosty serwer WebSocket (156)
- Ramki WebSocket (157)
- Wykorzystanie WebSocket API (163)
- Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (163)
- Podstawowe wykorzystanie API (164)
- Tworzenie aplikacji WebSocket (168)
- Utworzenie pliku HTML (169)
- Kod WebSocket (170)
- Kod geolokalizacji (171)
- Połączenie komponentów (171)
- Kompletny kod (173)
- Podsumowanie (175)
Rozdział 8. Wykorzystanie Forms API (177)
- Przegląd formularzy HTML5 (177)
- Formularze HTML kontra XForms (177)
- Formularze funkcjonalne (178)
- Wsparcie przeglądarek dla formularzy HTML5 (178)
- Katalog elementów input (178)
- Wykorzystanie API formularzy (182)
- Nowe atrybuty i funkcje (182)
- Sprawdzanie formularzy za pomocą walidacji (185)
- Pola i funkcje walidujące (188)
- Informacja o poprawności (189)
- Tworzenie aplikacji z formularzami HTML5 (190)
- Praktyczne dodatki (193)
- Podsumowanie (195)
Rozdział 9. Praca z techniką "przeciągnij i upuść" (197)
- Internetowe "przeciągnij i upuść" - historia (197)
- Przegląd elementów "przeciągnij i upuść" w HTML5 (198)
- Obraz całości (198)
- Zdarzenia, o których należy pamiętać (200)
- Udział w przeciąganiu (202)
- Przenoszenie i kontrola (203)
- Budowa aplikacji "przeciągnij i upuść" (203)
- Dotrzeć do strefy zrzutu (211)
- Obsługa "przeciągnij i upuść" dla plików (211)
- Praktyczne dodatki (215)
- Modyfikacja wyglądu przeciąganego obiektu (215)
- Podsumowanie (215)
Rozdział 10. Wykorzystanie wątków roboczych (217)
- Wsparcie w przeglądarkach (218)
- Wykorzystanie Web Workers API (218)
- Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (218)
- Tworzenie wątków roboczych (219)
- Ładowanie i wykonywanie dodatkowego kodu JavaScript (219)
- Komunikacja z wątkami roboczymi (219)
- Tworzenie strony głównej (220)
- Obsługa błędów (221)
- Zatrzymywanie wątków roboczych (221)
- Wykorzystanie wątków wewnątrz innych wątków (221)
- Wykorzystanie liczników czasu (223)
- Kod przykładu (223)
- Budowa aplikacji wykorzystującej wątki robocze (224)
- Tworzenie pliku pomocniczego blur.js (225)
- Tworzenie strony aplikacji blur.html (226)
- Tworzenie pliku blurWorker.js dla wątku (227)
- Komunikacja z wątkami (228)
- Aplikacja w akcji (229)
- Kod przykładu (229)
- Podsumowanie (234)
Rozdział 11. Wykorzystanie API Web Storage (235)
- Informacje ogólne o Web Storage (235)
- Wsparcie w przeglądarkach (236)
- Wykorzystanie API Web Storage (236)
- Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (236)
- Zapisywanie i pobieranie danych (237)
- Zatykanie wycieków danych (238)
- Magazyn lokalny kontra magazyn sesji (240)
- Inne atrybuty i funkcje API Web Storage (240)
- Aktualizacje magazynu (242)
- Przeglądanie magazynu (243)
- Budowa aplikacji przy wykorzystaniu magazynu (245)
- Przyszłość baz danych magazynu przeglądarki (254)
- Baza Web SQL (254)
- API Indexed Database (256)
- Praktyczne dodatki (258)
- Przechowywanie obiektów JSON (258)
- Współdzielenie danych między oknami (258)
- Podsumowanie (260)
Rozdział 12. Tworzenie aplikacji lokalnych (261)
- Informacje ogólne o aplikacjach lokalnych HTML5 (261)
- Wsparcie w przeglądarkach (263)
- Wykorzystanie bufora aplikacji HTML5 (263)
- Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (263)
- Prosta aplikacja lokalna (263)
- Praca w trybie offline (264)
- Pliki manifestu (264)
- API aplikacji lokalnych (266)
- Pamięć podręczna w akcji (267)
- Budowa aplikacji przy wykorzystaniu API aplikacji lokalnych (268)
- Tworzenie pliku manifestu dla aplikacji (270)
- Tworzenie struktury HTML i arkuszy stylów CSS (270)
- Tworzenie pliku JavaScript dla trybu offline (271)
- Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (273)
- Dodanie obsługi dla przycisku (273)
- Dodanie kodu geolokalizacyjnego (274)
- Dodanie kodu obsługującego magazyn lokalny (274)
- Dodanie obsługi dla zdarzeń trybu offline (275)
- Podsumowanie (275)
Rozdział 13. Przyszłość HTML5 (277)
- Wsparcie w przeglądarkach dla HTML5 (277)
- HTML ewoluuje (277)
- WebGL (278)
- Urządzenia (280)
- API dźwięku (280)
- Zdarzenia urządzeń z ekranem dotykowym (280)
- Sieci peer-to-peer (282)
- Kierunek rozwoju (283)
- Podsumowanie (283)
Skorowidz (285)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7297-4 |
Rozmiar pliku: | 5,3 MB |