Facebook - konwersja
  • promocja

HTML5. Zaawansowane programowanie - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
6 marca 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

HTML5. Zaawansowane programowanie - ebook

Twórz zaawansowane aplikacje - funkcjonalne, szybkie i łatwe w użytkowaniu!

HTML5 szturmem zdobywa rynek stron (a w zasadzie już aplikacji) WWW. Dziś ten odświeżony, bogaty w nowe możliwości język ma ogromny potencjał. Dlatego warto poświęcić mu trochę czasu i zacząć tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane strony. To na pewno się opłaci!

Dzięki tej książce poznasz najbardziej zaawansowane możliwości HTML5. Nauczysz się wykorzystywać mechanizm geolokalizacji i będziesz w stanie dostarczać użytkownikom spersonalizowane treści w zależności od ich miejsca pobytu. Ponadto przekonasz się, jaki potencjał kryje element canvas. Za jego pomocą stworzysz niezwykle atrakcyjny interfejs bez konieczności stosowania dodatków do przeglądarki. W dalszych rozdziałach sprawdzisz, jak prosta może być komunikacja przeglądarki z serwerem za pośrednictwem WebSockets oraz jak zachować funkcjonalność Twojej aplikacji w przypadku braku połączenia z siecią. Dzięki tej książce zdążysz na czas opanować nowości z HTML5 i wykorzystać je w Twoim kolejnym projekcie!

Sięgnij po tę książkę i:

  • dostarcz użytkownikowi odpowiednią zawartość strony w zależności od jego lokalizacji
  • przechowuj niezbędne dane w bazie danych przeglądarki
  • twórz atrakcyjny interfejs dzięki elementowi canvas
  • zastosuj najnowsze technologie!

Wykorzystaj moc najnowszych technologii, wchodzących w skład HTML5!

Spis treści

Przedmowa (13)

O autorach (14)

O korektorze merytorycznym (15)

Podziękowania (16)

Wprowadzenie (17)

Rozdział 1. Przegląd HTML5 (19)

  • Do tej pory - historia HTML5 (19)
  • Mit roku 2022 i dlaczego nie ma on znaczenia (20)
  • Kto tworzy HTML5? (21)
  • Nowa wizja (21)
    • Kompatybilność i wytyczanie ścieżek (21)
    • Użyteczność i priorytet użytkownika (21)
    • Uproszczenie współpracy (22)
    • Uniwersalny dostęp (23)
  • Paradygmat braku wtyczek (23)
    • Co przyszło, a co odeszło? (24)
  • Co nowego w HTML5? (25)
    • Nowy DOCTYPE i deklaracja zestawu znaków (25)
    • Nowe i wycofane elementy (26)
    • Znaczniki semantyczne (27)
    • Uproszczone wybieranie przy wykorzystaniu API selektorów (32)
    • Logowanie i debugowanie JavaScript (34)
    • window.JSON (35)
    • DOM poziom 3 (36)
    • Wzrost wydajności (36)
  • Podsumowanie (37)

Rozdział 2. Wykorzystanie Canvas API (39)

  • Wprowadzenie do canvas w HTML5 (39)
    • Historia (39)
    • Czym jest canvas (40)
    • Koordynaty (40)
    • Kiedy nie używać elementu canvas (40)
    • Zawartość zastępcza (41)
    • CSS i canvas (42)
    • Wsparcie przeglądarek dla elementu canvas (42)
  • Wykorzystanie Canvas API (42)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (42)
    • Dodanie elementu na stronę (43)
    • Wykonywanie transformacji na rysunkach (45)
    • Praca ze ścieżkami (47)
    • Praca ze stylami obramowania (49)
    • Praca ze stylami wypełnienia (49)
    • Wypełnienie prostokątnego obszaru (50)
    • Rysowanie krzywych (51)
    • Wstawianie obrazów na elemencie canvas (53)
    • Wykorzystanie gradientów (53)
    • Wykorzystanie deseni tła (55)
    • Zmiana rozmiaru obiektów na elemencie canvas (56)
    • Wykorzystanie operacji transformacji (58)
    • Renderowanie tekstu na elemencie canvas (60)
    • Tworzenie cieni (61)
    • Praca z pikselami (62)
    • Implementacja zasad bezpieczeństwa (64)
  • Budowanie aplikacji za pomocą elementu canvas HTML5 (65)
    • Porady praktyczne: szklany panel na całą stronę (68)
    • Porady praktyczne: synchronizowanie animacji (68)
  • Podsumowanie (70)

Rozdział 3. Praca ze skalowalną grafiką wektorową (73)

  • Przegląd SVG (73)
    • Historia (73)
    • Zrozumieć SVG (74)
    • Grafika skalowalna (75)
    • Tworzenie grafiki 2D za pomocą SVG (76)
    • Umieszczenie SVG na stronie (76)
    • Proste kształty (77)
    • Transformacje elementów SVG (78)
    • Powtórne wykorzystanie zawartości (78)
    • Desenie i gradienty (79)
    • Ścieżki SVG (80)
    • Tekst w SVG (81)
    • Budowanie sceny (81)
  • Budowanie interaktywnej aplikacji z wykorzystaniem SVG (83)
    • Dodawanie drzew (83)
    • Dodanie funkcji updateTrees (83)
    • Dodanie funkcji removeTree (84)
    • Dodanie styli CSS (84)
    • Pełen kod (84)
  • Podsumowanie (87)

Rozdział 4. Praca z elementami audiowizualnymi (89)

  • Przegląd informacji o elementach audio i video (89)
    • Kontenery wideo (89)
    • Kodeki audio i wideo (90)
    • Restrykcje audio i wideo (91)
    • Wsparcie przeglądarek dla dźwięku i wideo (91)
  • Wykorzystanie API dla dźwięku i wideo (92)
    • Sprawdzanie wsparcia przeglądarek (92)
    • Dostępność (93)
    • Zrozumieć elementy audio i video (94)
    • Praca z dźwiękiem (98)
    • Praca z wideo (99)
    • Praktyczne dodatki (106)
  • Podsumowanie (108)

Rozdział 5. Wykorzystanie geolokalizacji (109)

  • Informacje o lokalizacji (109)
    • Szerokość i długość geograficzna (110)
    • Skąd pochodzą informacje (110)
    • Dane wynikające z adresu IP (111)
    • Dane GPS (111)
    • Dane pobierane w oparciu o Wi-Fi (111)
    • Dane pobierane z telefonu komórkowego (112)
    • Dane podawane przez użytkownika (112)
  • Wsparcie geolokalizacji przez przeglądarki (112)
  • Prywatność (113)
    • Uruchomienie mechanizmu ochrony prywatności (113)
    • Obchodzenie się z danymi geolokalizacyjnymi (114)
  • Wykorzystanie Geolocation API (115)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (115)
    • Prośby o podanie lokalizacji (115)
  • Budowa aplikacji wykorzystującej geolokalizację (120)
    • Stworzenie kodu HTML (121)
    • Przetwarzanie danych geolokalizacyjnych (122)
    • Kompletny kod (124)
  • Praktyczne dodatki (127)
    • Jaki jest mój status? (127)
    • Pokaż mnie na mapie (128)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 6. Wykorzystanie API komunikacji (131)

  • Cross Document Messaging (131)
    • Zrozumieć bezpieczeństwo pochodzenia (133)
    • Wsparcie w przeglądarce dla API komunikacji (134)
    • Wykorzystanie API postMessage (134)
    • Budowa aplikacji za pomocą API postMessage (135)
  • XMLHttpRequest Level 2 (140)
    • Przesyłanie żądań XMLHttpRequest pomiędzy różnymi domenami (140)
    • Zdarzenia postępu (142)
    • Wsparcie w przeglądarkach dla XMLHttpRequest Level 2 (142)
    • Wykorzystanie XMLHttpRequest API (142)
    • Budowanie aplikacji wykorzystującej XMLHttpRequest (144)
  • Praktyczne dodatki (147)
    • Struktury danych (147)
    • Framebusting (148)
  • Podsumowanie (148)

Rozdział 7. Wykorzystanie mechanizmu WebSocket (149)

  • Informacje ogólne o mechanizmie WebSocket (149)
    • Komunikacja w czasie rzeczywistym i HTTP (149)
    • Zrozumieć mechanizm WebSocket (151)
  • Prosty serwer WebSocket (156)
    • Ramki WebSocket (157)
  • Wykorzystanie WebSocket API (163)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (163)
    • Podstawowe wykorzystanie API (164)
  • Tworzenie aplikacji WebSocket (168)
    • Utworzenie pliku HTML (169)
    • Kod WebSocket (170)
    • Kod geolokalizacji (171)
    • Połączenie komponentów (171)
    • Kompletny kod (173)
  • Podsumowanie (175)

Rozdział 8. Wykorzystanie Forms API (177)

  • Przegląd formularzy HTML5 (177)
    • Formularze HTML kontra XForms (177)
    • Formularze funkcjonalne (178)
    • Wsparcie przeglądarek dla formularzy HTML5 (178)
    • Katalog elementów input (178)
  • Wykorzystanie API formularzy (182)
    • Nowe atrybuty i funkcje (182)
    • Sprawdzanie formularzy za pomocą walidacji (185)
    • Pola i funkcje walidujące (188)
    • Informacja o poprawności (189)
  • Tworzenie aplikacji z formularzami HTML5 (190)
    • Praktyczne dodatki (193)
  • Podsumowanie (195)

Rozdział 9. Praca z techniką "przeciągnij i upuść" (197)

  • Internetowe "przeciągnij i upuść" - historia (197)
  • Przegląd elementów "przeciągnij i upuść" w HTML5 (198)
    • Obraz całości (198)
    • Zdarzenia, o których należy pamiętać (200)
    • Udział w przeciąganiu (202)
    • Przenoszenie i kontrola (203)
  • Budowa aplikacji "przeciągnij i upuść" (203)
    • Dotrzeć do strefy zrzutu (211)
  • Obsługa "przeciągnij i upuść" dla plików (211)
  • Praktyczne dodatki (215)
    • Modyfikacja wyglądu przeciąganego obiektu (215)
  • Podsumowanie (215)

Rozdział 10. Wykorzystanie wątków roboczych (217)

  • Wsparcie w przeglądarkach (218)
  • Wykorzystanie Web Workers API (218)
    • Sprawdzenie wsparcia w przeglądarce (218)
    • Tworzenie wątków roboczych (219)
    • Ładowanie i wykonywanie dodatkowego kodu JavaScript (219)
    • Komunikacja z wątkami roboczymi (219)
  • Tworzenie strony głównej (220)
    • Obsługa błędów (221)
    • Zatrzymywanie wątków roboczych (221)
    • Wykorzystanie wątków wewnątrz innych wątków (221)
    • Wykorzystanie liczników czasu (223)
    • Kod przykładu (223)
  • Budowa aplikacji wykorzystującej wątki robocze (224)
    • Tworzenie pliku pomocniczego blur.js (225)
    • Tworzenie strony aplikacji blur.html (226)
    • Tworzenie pliku blurWorker.js dla wątku (227)
    • Komunikacja z wątkami (228)
    • Aplikacja w akcji (229)
    • Kod przykładu (229)
  • Podsumowanie (234)

Rozdział 11. Wykorzystanie API Web Storage (235)

  • Informacje ogólne o Web Storage (235)
  • Wsparcie w przeglądarkach (236)
  • Wykorzystanie API Web Storage (236)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (236)
    • Zapisywanie i pobieranie danych (237)
    • Zatykanie wycieków danych (238)
    • Magazyn lokalny kontra magazyn sesji (240)
    • Inne atrybuty i funkcje API Web Storage (240)
    • Aktualizacje magazynu (242)
    • Przeglądanie magazynu (243)
  • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu magazynu (245)
  • Przyszłość baz danych magazynu przeglądarki (254)
    • Baza Web SQL (254)
    • API Indexed Database (256)
  • Praktyczne dodatki (258)
    • Przechowywanie obiektów JSON (258)
    • Współdzielenie danych między oknami (258)
  • Podsumowanie (260)

Rozdział 12. Tworzenie aplikacji lokalnych (261)

  • Informacje ogólne o aplikacjach lokalnych HTML5 (261)
    • Wsparcie w przeglądarkach (263)
  • Wykorzystanie bufora aplikacji HTML5 (263)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (263)
    • Prosta aplikacja lokalna (263)
    • Praca w trybie offline (264)
    • Pliki manifestu (264)
    • API aplikacji lokalnych (266)
    • Pamięć podręczna w akcji (267)
  • Budowa aplikacji przy wykorzystaniu API aplikacji lokalnych (268)
    • Tworzenie pliku manifestu dla aplikacji (270)
    • Tworzenie struktury HTML i arkuszy stylów CSS (270)
    • Tworzenie pliku JavaScript dla trybu offline (271)
    • Sprawdzanie wsparcia w przeglądarce (273)
    • Dodanie obsługi dla przycisku (273)
    • Dodanie kodu geolokalizacyjnego (274)
    • Dodanie kodu obsługującego magazyn lokalny (274)
    • Dodanie obsługi dla zdarzeń trybu offline (275)
  • Podsumowanie (275)

Rozdział 13. Przyszłość HTML5 (277)

  • Wsparcie w przeglądarkach dla HTML5 (277)
  • HTML ewoluuje (277)
    • WebGL (278)
    • Urządzenia (280)
    • API dźwięku (280)
    • Zdarzenia urządzeń z ekranem dotykowym (280)
    • Sieci peer-to-peer (282)
    • Kierunek rozwoju (283)
  • Podsumowanie (283)

Skorowidz (285)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7297-4
Rozmiar pliku: 5,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: