Humanokracja. Jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy - ebook
Humanokracja. Jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy - ebook
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu.
Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka.
Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym.
W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą.
Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe.
By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach. Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje.
Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek.
Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy.
Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka.
Spis treści
Humanokracja – słowo od tłumacza 15
Wprowadzenie 17
Część I. Argumenty za humanokracją
Po co w ogóle rozmontowywać biurokrację?
1. Nareszcie jesteśmy ludźmi! 37
2. Biurokracja na ławie oskarżonych 61
3. Rachunek kosztów 87
Część II. Humanokracja w akcji
Czy bez biurokracji rzeczywiście można się obejść?
4. Nucor 115
5. Haier 139
Część III. Zasady humanokracji
DNA organizacji, która skupia się na człowieku
6. Zasady ważniejsze niż praktyki 163
7. Potęga własnego interesu 171
8. Potęga rynków 189
9. Potęga merytokracji 207
10. Potęga społeczności 231
11. Potęga otwartości 255
12. Potęga eksperymentu 283
13. Potęga paradoksu 297
Część IV. Droga do humanokracji
Jak tam dotrzeć?
14. Michelin 327
15. Od czego zacząć 349
16. Skalowanie 371
Dodatek A. Wskaźniki masy biurokratycznej (BMI).
Ankieta 395
Dodatek B. Liczebność klasy biurokratycznej 399
Podziękowania 403
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-256-0 |
Rozmiar pliku: | 15 MB |