Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Indywidualny program MBA - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
3 września 2021
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
74,90

Indywidualny program MBA - ebook

Aby nauczyć się prowadzenia firmy albo pozyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swojej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad. Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób.

Jego książka Indywidualny program MBA to kompleksowy i przejrzysty przegląd wszystkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój produktu, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, produktywność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie.

Znajdziesz w niej 271 prostych pojęć, nowoczesne koncepcje i konkretne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień znajdziesz m.in.:

· Pięć elementów każdej firmy. Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą firmę, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się przede wszystkim skupić?
· Dwanaście form wartości. Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe?
· Cztery metody zwiększania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby, aby firma mogła zarobić więcej pieniędzy. Czy je znasz?

Połącz lekturę tej książki ze swoim praktycznym doświadczeniem i już dziś zacznij efektywniej pracować, podejmować dobre decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (lub chciałbyś zarabiać) na życie. Z pomocą tej książki założysz rentowną firmę, uzyskasz ważny awans albo w istotny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe.

 

Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania uczelni cieszących się najlepszą opinią. W przypadku Indywidualnego programu MBA jest inaczej. Moim celem jest ułatwienie czytelnikom dogłębnego zrozumienia działalności biznesowej od podstaw, bez względu na wyjściowy poziom wiedzy lub doświadczenia w tym zakresie.

(…) Dzięki zrozumieniu tych fundamentalnych zasad zyskasz zestaw narzędzi pozwalających podejmować dobre decyzje. Jeżeli zainwestujesz czas i energię w opanowanie omówionych koncepcji, wejdziesz do elitarnego grona jednego procenta ludzkiej populacji, który wie:

  • jak działają przedsiębiorstwa;
  • jak założyć własną firmę;
  • jak udoskonalić istniejącą firmę;
  • jak osiągać osobiste cele za pomocą umiejętności ze świata biznesu.

Traktuj tę książkę jak filtr. Zamiast próbować przyswajać wszystkie dostępne informacje na temat świata biznesu – a jest ich naprawdę dużo – naucz się, które mają największe znaczenie, a potem skup się na tym, co naprawdę ważne: na skutecznym działaniu.
[fragment]

 

Skarbiec przydatnych pomysłów i praktycznych wyjaśnień. Każdy przedsiębiorca powinien mieć swój egzemplarz”.
James Clear, autor książki Atomowe nawyki

„Tę książkę należałoby skatalogować pod hasłem »Koniec wymówek«. Po jej przeczytaniu przestaniesz słuchać ludzi, którzy powtarzają ci przy każdej okazji, że nie jesteś dość inteligentny, dość przenikliwy ani dość dobrze wykształcony, żeby robić ważne rzeczy. Josh zabiera czytelników w niezwykłą podróż po najistotniejszych koncepcjach w biznesie”.
Seth Godin, autor bestsellera To jest marketing!

„Wykorzystałem modele myślowe opisane w Indywidualnym programie MBA do stworzenia rentownej firmy. Josh szybko rozprawia się z wszelkimi błędnymi przekonaniami na temat przedsiębiorczości”.
Evan Deaubl, prezes i dyrektor generalny firmy Tic Tac Code

„Arcydzieło – wprowadzenie do biznesu dla każdego, kto interesuje się tymi zagadnieniami. Niesamowity przegląd wszystkich tematów, które należy opanować. Zawiera całą niezbędną wiedzę, oczyszczoną z modnych sloganów i wodolejstwa. Jedna z najbardziej inspirujących książek, jakie czytałem w ostatnich latach”.
Derek Sivers, autor bestsellera Co tylko zechcesz

„Bez względu na to, czy chodzi o napisanie biznesplanu, organizację pracowni pisarskiej, zaplanowanie dnia, czy przyjęcie systematycznego podejścia do identyfikowania i rozwiązywania problemów, trudno byłoby mi wskazać inną książkę, która miałaby tak pozytywny wpływ na moją całkowitą produktywność i zadowolenie z życia”.
Daniel Joshua Rubin, dramatopisarz i autor książki 27 Essential Principles of Story

 

JOSH KAUFMAN jest autorem poczytnych książek na temat biznesu, zdobywania umiejętności, psychologii stosowanej oraz różnego rodzaju wiedzy praktycznej, takich jak Indywidualny program MBA, The First 20 Minutes i How to Fight a Hydra, a także twórcą strony PersonalMBA.com.

 

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Dedykacja

Spis treści

Najważniejsze pojęcia

Kilka słów do czytelnika

Przedmowa do wydania z 2020 roku

Wprowadzenie. Po co czytać tę książkę?

Nie musisz wiedzieć wszystkiego

Nie potrzebujesz doświadczenia

Pytania, nie odpowiedzi

Modele myślowe, nie metody

Podstawowe dążenia człowieka

Samodzielny, błyskawiczny kurs biznesu

Ziarno i plewy

INDYWIDUALNY PROGRAM MBA idzie w świat

Modele myślowe Mungera

Kojarzenie faktów

Dla sceptyków

Czy powinieneś studiować w szkole biznesu?

Podstawowe dążenia człowieka

Złudzenie wielkości

Twoje pieniądze i twoje życie

O rozstawaniu się z pieniędzmi

Gdzie wylądujesz po studiach MBA?

Skąd się wzięły szkoły biznesu?

W poszukiwaniu dystrybucji

Igranie z ogniem

Brak motywacji do zmian

Jedyna zaleta szkół biznesu

Podstawowe dążenia człowieka

Lepszy sposób

Czego się nauczysz z tej książki?

Podstawowe dążenia człowieka

1. Kreowanie wartości

Pięć elementów każdej firmy

Podstawowe dążenia człowieka

Podstawowe dążenia człowieka

Podstawowe dążenia człowieka

Status społeczny

Dziesięć sposobów oceny rynku

Ukryte zalety konkurencji

Reguła najemnika

Reguła krzyżowca

Dwanaście standardowych form wartości

1. forma wartości: produkt

2. forma wartości: usługa

3. forma wartości:zasoby współdzielone

4. forma wartości: abonament

5. forma wartości: odsprzedaż

6. forma wartości: dzierżawa

7. forma wartości: agencja

8. forma wartości: agregowanie odbiorców

9. forma wartości: pożyczka

Podstawowe dążenia człowieka

11. forma wartości: ubezpieczenie

12. forma wartości: kapitał

Premia za kłopot

Wartość postrzegana

Modularność

Tworzenie i rozdzielanie pakietów

Pośrednictwo i eliminowanie pośredników

Prototyp

Cykl iteracji

Szybkość iteracji

Informacje zwrotne

Alternatywy

Podstawowe dążenia człowieka

Wartości ekonomiczne

Badanie relatywnego znaczenia

Podstawowe dążenia człowieka

Testowanie cienia

Minimalnie satysfakcjonująca oferta

Rozwijanie przyrostowe

Testowanie w warunkach polowych

2. Marketing

Uwaga

Podatność

Niezwykłość

Potencjalny nabywca

Zaabsorbowanie

Poziomy świadomości

Efekt końcowy

Demonstracja

Kwalifikacja

Punkt wejścia na rynek

Dostępność

Podstawowe dążenia człowieka

Wizualizacja

Podstawowe dążenia człowieka

Gratis

Przyzwolenie

Podstawowe dążenia człowieka

Podstawowe dążenia człowieka

Narracja

Kontrowersja

Reputacja

3. Sprzedaż

Transakcja

Zaufanie

Punkty wspólne

Zasada niepewności cen

Cztery metody wyznaczania cen

Szok cenowy

Sprzedaż oparta na wartości

Sprzedaż oparta na wiedzy

Najlepsza dostępna alternatywa

Wyłączność

Trzy uniwersalne waluty

Trzy wymiary negocjacji

Bufor

Podstawowe dążenia człowieka

Podstawowe dążenia człowieka

Niekorzystne fakty

Zmęczenie wyborem

Bariery zakupu

Odwracanie ryzyka

Reaktywacja

4. Dostarczanie wartości

Strumień wartości

Kanał dystrybucji

Podstawowe dążenia człowieka

Przewidywalność

Podstawowe dążenia człowieka

Przejawy jakości

Przepustowość

Kopiowanie

Powielanie

Skalowanie

Akumulacja

Wzmocnienie

Bariery konkurencji

Mnożnik siły

Systematyzacja

Selekcja

5. Finanse

Zysk

Marża zysku

Zatrzymywanie wartości

Dostateczna rentowność

Wycena

Podstawowe dążenia człowieka

Rachunek zysków i strat

Bilans

Wskaźniki finansowe

Analiza kosztów i korzyści

Cztery metody zwiększania przychodów

Zdolność cenowa

Wartość życiowa

Dopuszczalny koszt pozyskania

Koszty ogólne

Koszty stałe i zmienne

Stopniowa degradacja

Próg rentowności

Amortyzacja

Siła nabywcza

Cykl przepływu pieniądza

Podział obowiązków

Ograniczone uprawnienia

Koszt utraconych możliwości

Wartość pieniądza w czasie

Procent składany

Dźwignia finansowa

Hierarchia źródeł finansowania

Samowystarczalność

Stopa zwrotu z inwestycji

Koszty utracone

Podstawowe dążenia człowieka

6. Ludzki umysł

Syndrom jaskiniowca

Wymagania dotyczące wydajności

Wielowarstwowy mózg

Kontrola percepcyjna

Poziom odniesienia

Oszczędzanie energii

Struktura przewodnia

Podstawowe dążenia człowieka

Konflikt

Wykrywanie wzorców

Symulacja umysłowa

Interpretacja i reinterpretacja

Motywacja

Hamowanie

Oznaki statusu

Podstawowe dążenia człowieka

Niechęć do straty

Podstawowe dążenia człowieka

Ograniczenie zakresu poznawczego

Skojarzenia

Podstawowe dążenia człowieka

Kontrast

Rzadkość

Nowość

7. Praca ze sobą

Akrazja

Monoideizm

Koszt przerzucania uwagi

Cztery metody kończenia

Podstawowe dążenia człowieka

Cele

Stany bycia

Nawyki

Torowanie

Decyzja

Podstawowe dążenia człowieka

Pięć razy „jak”

Podstawowe dążenia człowieka

Uzewnętrznianie

Samouświadomienie

Eksperyment myślowy

Prawo Parkinsona

Scenariusz dnia sądnego

Skłonność do zawyżonej samooceny

Podstawowe dążenia człowieka

Efekt pewności wstecznej

Obciążenie wydajnościowe

Cykle energetyczne

Stres i regeneracja

Podstawowe dążenia człowieka

Aura tajemniczości

Hedonistyczny kierat

Błąd porównania

Zakres kontroli

Przywiązanie

Osobiste badania i rozwój

Ograniczające przekonania

Błędne inwestycje

Konieczność wyboru

Złudzenie osiągnięcia ostatecznego celu

8. Praca z innymi

Władza

Przewaga komparatywna

Brzemię komunikacji

Ważność

Bezpieczeństwo

Złota triada

Powód

Intencja dowódcy

Zasłużony szacunek

Apatia obserwatora

Złudzenie planowania

Funkcja wymuszająca

Polecenia

Łączenie się w klany

Konwergencja i dywergencja

Społeczny dowód słuszności

Autorytet

Zobowiązanie i konsekwencja

Tendencyjność spowodowana czynnikami motywacyjnymi

Błąd modalny

Podstawowe dążenia człowieka

Błąd czytania w myślach

Wyznaczanie granic

Zasada życzliwości

Orientacja na opcje

Zarządzanie

Zatrudnianie oparte na wynikach

9. Rozumienie systemów

Prawo Galla

Przepływ

Zapas

Nadwyżka

Ograniczenie

Sprzężenie zwrotne

Autokataliza

Środowisko

Test selekcji

Entropia

Podstawowe dążenia człowieka

Zmiana

Współzależność

Podstawowe dążenia człowieka

Podstawowe dążenia człowieka

Efekty zewnętrzne

Normalne wypadki

10. Analizowanie systemów

Dekonstrukcja

Pomiary

Kluczowe wskaźniki wydajności

Śmieci na wejściu, śmieci na wyjściu

Tolerancja

Wariancja

Uczciwość analityczna

Kontekst

Próbkowanie

Podstawowe dążenia człowieka

Wskaźnik

Wartość typowa

Korelacja i związek przyczynowy

Podstawowe dążenia człowieka

Aproksymanta

Segmentacja

Podstawowe dążenia człowieka

11. Doskonalenie systemów

Efekt interwencji

Podstawowe dążenia człowieka

Refaktoryzacja

Decydująca mniejszość

Malejące przychody krańcowe

Obciążenie progresywne

Tarcie

Automatyzacja

Paradoks automatyzacji

Ironia automatyzacji

Standardowa procedura operacyjna

Lista kontrolna

Koszt procesu

Zaprzestanie

Odporność

Zabezpieczenia

Testowanie warunków skrajnych

Planowanie scenariuszowe

Eksploracja/Eksploatacja

Cykl trwałego wzrostu

Droga środka

Mentalność eksperymentatora

To nie koniec

Podziękowania

Dodatek A Jak kontynuować własne studia biznesowe

Dodatek B Czterdzieści dziewięć pytań pozwalających poprawić osiągane wyniki

O autorze

 

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8087-789-4
Rozmiar pliku: 8,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: