Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
53,00

Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami - ebook

W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez jakość, w której powin­ni brać udział wszyscy członkowie organizacji, ponieważ tylko wtedy można kształtować jakość i kierować określone działania na osiągnięcie długofalo­wego sukcesu. Należy stwierdzić, że dla podmiotu gospodarującego strategiczne znaczenie mają procesy zarządzania jakością oraz zarządzania inno­wacjami, które są składowymi ogólnej (globalnej) strategii, obejmującej inne dziedziny jego działania.


Istotnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem są działania modyfikacyjne, których celem jest ciągłe usprawnianie jakości i wprowadzanie innowa­cji. Bardzo ważne staje się zrozumienie określonych współzależności i różnic występujących w procesie tych zmian, co wymaga podejścia integralne­go. Zapotrzebowaniu temu wychodzi naprzeciw recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod redakcją naukową dr hab. prof. US Joanny Wiśniewskiej i dr. hab. prof. US Krzysztofa Janasza. Stanowi ono wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-po­znawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokal­nym (regionalnym) i ogólnopolskim.


Myślą przewodnią monografii jest stwierdzenie, że ciągłe doskonalenie innowacyjności i jakość wdrażana we wszystkich obszarach funkcjonowania, pozwalają organizacjom na osiąganie szeregu strategicznych korzyści, przez co możliwe jest nie tylko tworzenie, ale i skuteczne utrzymywanie przewa­gi konkurencyjnej.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Borowieckiego

Spis treści

 

Wstęp 7

Rozdział 1
Innowacyjność i jakość - wyzwania współczesnych organizacji - Joanna Wiśniewska 13

1.1. Strategiczny wymiar innowacji i jakości w gospodarce Unii Europejskiej 13
1.2. Jakość i innowacje jako źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 20
1.3. Komplementarność jakości i innowacji w organizacji 26

Rozdział 2
Wiedza w procesie innowacyjnym organizacji - Władysław Janasz 35
2.1. Pojęcie wiedzy jako zasobu organizacji 35
2.2. Warunki rozwoju kreatywnej i innowacyjnej organizacji 43
2.3. Modele zarządzania wiedzą 46
2.4. Zdolność organizacji do tworzenia i absorpcji wiedzy 48
2.5. Restrukturyzacja kreatywna 50
2.6. Zarządzanie wiedzą w procesie innowacji 53

Rozdział 3
System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - Roman Tylżanowski 59
3.1. Istota transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 59
3.2. Stymulatory w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 65
3.3. Bariery w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy 69

Rozdział 4
System zarządzania jakością w organizacji i jego certyfikacja - Marian Gołębiowski 75
4.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania jakością 75
4.2. System zarządzania jakością według ISO 9001:2008 82
4.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością 93

Rozdział 5
Podnoszenie poziomu innowacyjności organizacji za pomocą metod i zasad projakościowych - Katarzyna Kozioł-Nadolna 105

5.1. Kaizen jako filozofia ciągłego doskonalenia 105
5.2. Metody kształtowania jakości w przedsiębiorstwie 110
5.3. Wybrane zasady i systemy projakościowe 115

Rozdział 6
Zarządzanie projektem innowacyjnym i jakościowym w organizacji - Krzysztof Janasz 123
6.1. Charakterystyka zarządzania projektami innowacyjnymi 123
6.2. Etapy zarządzania projektami innowacyjnymi i jakościowymi 131
6.3. Standardowe metody oceny projektów w organizacji 134
6.4. Znaczenie (zapewnienie) jakości w zarządzaniu projektem innowacyjnym 141
6.5. Ryzyko w zarządzaniu projektami innowacyjnymi i jakościowymi 144

Rozdział 7
Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej w organizacji - Krzysztof Janasz 153
7.1. Koncepcja kapitału w finansowaniu innowacji 153
7.2. Uwarunkowania finansowania projektów innowacyjnych w organizacji 157
7.3. Formy i modele finansowania działalności innowacyjnej 162

Rozdział 8
Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach przemysłowych w województwie zachodniopomorskim - wybrane charakterystyki - Katarzyna Szopik-Depczyń­ska 171
8.1. Charakterystyka województwa 171
8.2. Podstawowe charakterystyki przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalność innowacyjną 173
8.3. Procesy kooperacji przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego prowadzących działalności innowacyjną 179

Rozdział 9
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych - Anna Bielawa 185
9.1. Istota jakości w usługach 185
9.2. Jakość usług w sektorze turystycznym 188
9.3. Jakość usług w opiece zdrowotnej 193
9.4. Jakość usług w sektorze motoryzacyjnym 197

Rozdział 10
Standardy jakości w bankach - Katarzyna Szopik-Depczyńska 207
10.1. Specyfika usług bankowych 207
10.2. Znaczenie klienta a jakość usług bankowych 209
10.3. Standardy bezpośredniej obsługi klienta 218
10.4. Rola personelu w kreowaniu jakości 221
10.5. Modele zachowań w bankach 226

Bibliografia 233
Netografia 243
Spis tabel 245
Spis rysunków 247

 

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7941-359-1
Rozmiar pliku: 6,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: