Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0 - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2012
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0 - ebook
Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0. Autorzy książki przedstawiają najistotniejsze uwarunkowania i mechanizmy wdrożeń różnorodnych innowacji internetowych Web 2.0. Wskazują na ich duże znaczenie dla rozwoju konkurencyjności banków w warstwie społecznej, aplikacyjnej i technologicznej. Na podstawie obszernych źródeł bibliografi cznych oraz licznych przykładów ze światowej i krajowej praktyki bankowej ukazują wpływ sukcesu rynkowego takich serwisów, jak Wikipedia, Google, Twitter, Facebook czy YouTube na proces transformacji modelu funkcjonowania współczesnej bankowości internetowej w wymiarze Banku Web 2.0. Jestem przekonany, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem Czytelników, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych, a także pracowników banków . Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu To ważna pozycja w polskiej literaturze ekonomicznej. Opisuje praktyczne możliwości wykorzystania potencjału bankowości internetowej i założeń CRM w nowym modelu biznesowym opartym na Web 2.0 . Prof. dr hab. Jacek Grzywacz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Spis treści
O autorach 7
Wprowadzenie 9
1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju 15
1. 1. Koncepcja bankowości internetowej 15
1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych 23
1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej 31
1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej 33
2. Determinanty popytowe bankowości internetowej 37
2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie 37
2. 2. Determinanty socjologiczne 40
2. 3. Determinanty behawioralne 47
2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych 54
3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 57
3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu 57
3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu 64
3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 67
3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 68
3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 69
3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 72
3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna 72
3. 6. 2. Profil prosumenta 73
3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej 75
4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej 82
4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking) 82
4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej 87
4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych 87
4. 2. 2. Blog banking (bloggig) 90
4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) 95
4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) 99
4. 2. 5. Strony internetowe wiki 102
4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) 106
4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) 111
4. 2. 8. Podkasty (podcasting) 115
4. 2. 9. Widżety (Web widgets) 118
4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) 119
4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) 123
4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) 126
4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 140
4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu 143
5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne 147
5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" 147
5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) 150
5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) 154
5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego 157
5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi 157
5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) 161
5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) 164
5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype 166
5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące 168
5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) 178
5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z 182
5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers 186
Zakończenie 195
Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej 199
Bibliografia 203
Indeks 217
Wprowadzenie 9
1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju 15
1. 1. Koncepcja bankowości internetowej 15
1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych 23
1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej 31
1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej 33
2. Determinanty popytowe bankowości internetowej 37
2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie 37
2. 2. Determinanty socjologiczne 40
2. 3. Determinanty behawioralne 47
2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych 54
3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 57
3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu 57
3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu 64
3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 67
3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 68
3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 69
3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 72
3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna 72
3. 6. 2. Profil prosumenta 73
3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej 75
4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej 82
4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking) 82
4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej 87
4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych 87
4. 2. 2. Blog banking (bloggig) 90
4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) 95
4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) 99
4. 2. 5. Strony internetowe wiki 102
4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) 106
4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) 111
4. 2. 8. Podkasty (podcasting) 115
4. 2. 9. Widżety (Web widgets) 118
4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) 119
4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) 123
4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) 126
4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 140
4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu 143
5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne 147
5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" 147
5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) 150
5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) 154
5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego 157
5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi 157
5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) 161
5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) 164
5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype 166
5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące 168
5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) 178
5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z 182
5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers 186
Zakończenie 195
Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej 199
Bibliografia 203
Indeks 217
Kategoria: | Bankowość i Finanse |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-5280-2 |
Rozmiar pliku: | 6,6 MB |