Facebook - konwersja

Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
20 maja 2013
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
39,00

Instrumenty klawiszowe dla bystrzaków. Wydanie II - ebook

Świat w pełnej harmonii:

  • Wybór odpowiedniego instrumentu
  • Czytanie zapisu nutowego
  • Optymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na ćwiczenia
  • Popisywanie się talentem przed publicznością
  • Płyta CD z utworami omawianymi w książce

Spacer po białych i czarnych klawiszach

Instrumenty klawiszowe mają w sobie siłę i delikatność. Są w stanie najsubtelniej przekazywać uniwersalne prawdy za pomocą drewna, metalu i wibracji powietrza. Jeśli na dźwięk fortepianu coś się w Tobie budzi i myślisz: "Ach, gdybym ja też tak potrafił...", koniecznie sięgnij po tę książkę. Dowiesz się z niej, jak ujarzmić bestię i skłonić ją do wydobywania z siebie pięknej muzyki. Zaczniesz zaklinać pianina, fortepiany, organy i keyboardy. Jednak nim podniesiesz klapę instrumentu...

  • rozejrzyj się po sklepie - poznaj różnice i podobieństwa między akustycznymi i elektrycznymi instrumentami klawiszowymi;
  • sięgnij po zapiski - naucz się interpretować różne symbole, linie i kropki, które składają się na zapis nutowy;
  • przygotuj się do rozgrzewki i skorzystaj ze wskazówek dotyczących grania - najpierw tylko prawą ręką, następnie obiema, a w końcu także przy użyciu stóp;
  • ciesz się życiem w pełnej harmonii - dowiedz się, co to jest harmonia i jak można za jej pomocą wzbogacić utwór.

Jak z nut:

  • Praktyczne podpowiedzi, techniki ćwiczeń i przykłady.
  • Gamy, pasaże i wprawki.
  • Wskazówki pomagające w utrzymywaniu rytmu.
  • Ćwiczenia na palce, prawą i lewą rękę, postawę ciała oraz użycie stóp.
  • Sztuczki i ozdobniki stylistyczne, wzbogacające Twoje wykonanie.
  • Gamy i akordy durowe oraz molowe.
  • Przydatne schematy akompaniamentu, ciekawe wstępy i finały.

Spis treści

O autorze (13)

Podziękowania od autora (15)

Wprowadzenie (17)

  • O książce (17)
  • Konwencje zastosowane w książce (18)
  • Naiwne założenia (18)
  • Czego nie czytać (19)
  • Jak podzielona jest książka (19)
    • Część I: Rozgrzewka (19)
    • Część II: Utrwalić dźwięk na papierze (20)
    • Część III: Najpierw jedna ręka, potem druga (20)
    • Część IV: Życie w pełnej harmonii (20)
    • Część V: Bez techniki się nie da (20)
    • Część VI: Dekalogi (20)
  • Ikony wykorzystane w książce (21)
  • Co dalej (21)

Część I: Rozgrzewka (23)

Rozdział 1: Kocham fortepian (25)

  • Co takiego szczególnego ma w sobie fortepian? (25)
    • Zalety gry na fortepianie (26)
    • Zalety nauki muzyki na fortepianie (26)
    • Technika a sztuka (26)
  • Dlaczego ludzie uczą się grać na fortepianie (i dlaczego często rezygnują)? (27)
  • Poznaj swój instrument (29)
  • Zrozumieć język muzyki (30)
    • Słuchanie muzyki w ujęciu poziomym i pionowym (31)
    • Style i formy muzyczne (31)
  • Jak najlepiej grać? (32)
  • Co już wiesz na temat gry na fortepianie? (32)

Rozdział 2: Spotkanie z rodziną instrumentów klawiszowych (35)

  • Instrumenty akustyczne (35)
    • Fortepian i pianino (36)
    • Klawesyn (39)
    • Organy (41)
  • Instrumenty elektryczne (43)
    • Szczegóły brzmienia elektrycznego (43)
    • Syntezatory (43)
    • Cyfrowe instrumenty klawiszowe (44)

Rozdział 3: Poszukiwanie odpowiedniego instrumentu (47)

  • Buczeć czy nie buczeć: instrument elektryczny czy akustyczny (a może oba?) (48)
    • Zakup instrumentu akustycznego (49)
    • Zakup instrumentu cyfrowego (50)
    • Zakup instrumentu hybrydowego (51)
  • Wybór optymalnego instrumentu akustycznego (52)
    • Lokalizacja ma znaczenie (52)
    • Nie daj się pozbawić pedałów (53)
    • Poszukiwanie dobrej oferty (i unikanie naciągaczy) (53)
    • Jeden egzemplarz nie jest miarodajny (54)
    • Poszukiwanie fortepianu konkretnej marki (55)
  • Wybór cyfrowego instrumentu, który będzie pełnił swoją funkcję przez dłuższy czas (56)
    • Cyfrowe pianina, fortepiany i organy (57)
    • Aranżery (58)
    • Instrumenty typu stage piano (58)
    • Stacje robocze (58)
    • Syntezatory (58)
    • Żeby instrument zbyt szybko się nie starzał... (58)
    • Na jakich cechach instrumentu cyfrowego najbardziej Ci zależy? (59)
    • Poszukiwanie instrumentu cyfrowego konkretnej marki (61)
    • Inne elektryczne instrumenty klawiszowe (62)
  • Zanim wyjedziesz z salonu, czyli jak dokonać zakupu (63)
    • Jazda próbna (63)
    • Pokochaj go i porzuć (64)
    • Nigdy nie płać tyle, ile widzisz na metce (64)
    • Zakupy w internecie (65)
  • Szerokie możliwości MIDI (65)
    • Minielementarz MIDI (66)
    • Połączenie instrument - komputer (66)
    • Połączenie instrument - instrument (67)
    • MIDI a zapis nutowy (68)

Rozdział 4: Jak dbać o instrument? (69)

  • Odpowiednie miejsce do życia (69)
  • Na wysoki połysk (70)
  • Kiedy wezwać specjalistę w celu dokonania przeglądu lub poważnej naprawy instrumentu? (71)
    • Strojenie fortepianu czy pianina akustycznego (72)
    • Szczęśliwy instrument cyfrowy (73)
    • Poważne problemy z instrumentem (74)
  • Jak transportować akustyczny fortepian bez obaw? (75)

Rozdział 5: Osiemdziesiąt osiem klawiszy, trzy pedały, dziesięć palców i dwie stopy (77)

  • Wyszukiwanie klawiszy metodą Blake'a (77)
    • Białe klawisze (78)
    • Czarne klawisze (79)
  • Czego rodzice nigdy nie nauczyli Cię na temat pozycji ciała (81)
    • Siedzieć czy nie siedzieć (81)
    • Krzesło czy ławka (81)
    • Statywy i skrzynki na efekty (84)
  • Dłonie to podstawa (84)
    • Dłonie i palce w łuku (85)
    • Palcowanie (86)
    • Kiedy dać dłoniom i palcom odpocząć? (86)
  • Moc pedałów - stopy w akcji (87)
    • Pedały fortepianowe (88)
    • Pedały instrumentów cyfrowych (89)

Część II: Utrwalić dźwięk na papierze (91)

Rozdział 6: Linie i pola (93)

  • Twój przewodnik po nutach fortepianowych (93)
    • Korzystanie z pięciolinii (95)
    • O kluczach słów kilka (95)
  • Podwójna pięciolinia, podwójna rozrywka (99)
    • Podwójna pięciolinia i linie dodane (99)
    • Daleko, daleko poza pięciolinią (101)
    • Oktawę wyżej, oktawę niżej (101)
  • Muzyczne znaki przestankowe - kreski taktowe (102)
  • Nigdy nie przestawaj czytać! (103)

Rozdział 7: Trzymaj rytm (105)

  • Nieśmiertelny rytm (105)
    • Tempo miarą rytmu (105)
    • Odliczanie taktów (107)
  • Podstawowe wartości rytmiczne nut, czyli muzyczne ciasto podano! (108)
    • Ćwierćnuta, czyli jeden kawałek ciasta (108)
    • Półnuty, czyli pół ciasta (109)
    • Całe nuty, czyli całe ciasto (110)
    • Zliczanie wszystkich kawałków (110)
  • Szybszy rytm w tym samym tempie (110)
    • Ósemki (111)
    • Szesnastki i reszta (112)
  • Pauzy, czyli cichosza (113)
    • Pauza całonutowa i półnutowa (113)
    • Pauzy ćwierćnutowe i krótsze (114)
  • Jak wyliczać metrum - typowe przypadki (116)
    • Typowe metrum: 4/4 (116)
    • Metrum walca: 3/4 (117)
    • Metrum marszowe: 2/4 (118)
    • Metrum 6/8 (118)
  • Gramy utwory o typowym metrum (119)

Rozdział 8: Poza rytmicznym szlakiem (125)

  • Małe odstępstwo od reguły na samym początku, czyli przedtakty (125)
  • Wydłużanie wartości rytmicznej nut za pomocą łuków i kropek (126)
    • Łączenie nut za pomocą łuków (126)
    • Wydłużanie dźwięków za pomocą kropek (127)
  • Modyfikacje rytmu (129)
    • Triole (130)
    • Rytm swingowy (131)
    • Rytm synkopowy (133)
  • Gramy utwory o nietypowym rytmie (134)

Część III: Najpierw jedna ręka, potem druga (143)

Rozdział 9: Gramy melodię (145)

  • Palce chodzą po klawiaturze (145)
  • Zajmujemy pozycje (146)
    • Pozycja C (147)
    • Pozycja G (150)
    • Zmiana pozycji w trakcie grania (152)
  • Sztuczki z palcami (152)
    • Przekładanie palców nad kciukiem (153)
    • Podkładanie kciuka (154)
  • Gramy melodie prawą ręką (155)

Rozdział 10: Przez gamy na nowe terytoria (161)

  • Budowa gamy krok po kroku (162)
  • Królestwo gam durowych (163)
    • Zrozumieć gamy durowe (163)
    • Ćwiczenie na gamy durowe (165)
  • Świat gam molowych (166)
    • Gama molowa naturalna (166)
    • Gama molowa harmoniczna (167)
    • Gamy molowe melodyczne (168)
    • Ćwiczenie na gamy molowe (169)
  • Skala bluesowa (170)
  • Gramy melodie zbudowane z gam (171)

Rozdział 11: Nie zapomnij o lewej ręce! (175)

  • Dziki Zachód klawiatury (175)
    • Czas zająć pozycję (176)
    • Czas poznać nowych sąsiadów (176)
  • Melodie na lewą rękę (178)
  • Gamy na lewą rękę (178)
    • Gamy C-dur, G-dur i F-dur (179)
    • Naturalne gamy a-moll, e-moll, d-moll (179)
    • Gamy molowe harmoniczne i melodyczne (180)
  • Schematy akompaniamentu (181)
    • Schemat z użyciem trzech dźwięków (181)
    • Akompaniament z użyciem czterech dźwięków (183)
  • Połączenie prawej i lewej ręki (185)
    • Wspólna melodia wygrywana przez dwie ręce (186)
    • Melodia plus jeden dźwięk (187)
    • Melodia z akompaniamentem opartym na trzech dźwiękach (187)
    • Oktawowe unisono (187)
  • Gramy utwory na dwie ręce (188)

Część IV: Życie w pełnej harmonii (195)

Rozdział 12: Fundamenty harmonii (197)

  • Pomiary interwałów (197)
    • Interwały w skrócie (198)
    • Sekundy (200)
    • Tercje (201)
    • Kwarta i kwinta (201)
    • Seksta i septyma (204)
    • Oktawa (204)
  • Łączenie dźwięków w interwałach harmonicznych (205)
    • Gramy dwa dźwięki jednocześnie (205)
    • Wzbogacanie melodii za pomocą interwałów (206)
    • Harmonijna praca lewej ręki (207)
  • Gramy bardziej harmonicznie (208)

Rozdział 13: Tonacje bez tajemnic (215)

  • Tonacja jako klucz do utworu (215)
    • Cały wachlarz tonacji (216)
    • Zastosowanie tonacji w muzyce (217)
    • Interpretacja oznaczenia tonacji (218)
    • Mały skok w bok i powrót do "domowej" tonacji (222)
  • Gramy utwory w innej tonacji (223)

Rozdział 14: Akordy jako dopełnienie brzmienia (227)

  • Potęga akordów (227)
  • Anatomia trójdźwięku (228)
  • Na pierwszy ogień - akordy durowe (229)
  • Na dokładkę - akordy molowe (230)
  • Inne rodzaje akordów (230)
    • Podrasowana kwinta - akordy zwiększone i zmniejszone (231)
    • W oczekiwaniu na rozwiązanie - akordy zawieszone (232)
  • Dodatkowa septyma w akordach czterodźwiękowych (233)
  • Odczytywanie symboli akordów (234)
  • Stosowanie przewrotów (237)
    • Przewroty w praktyce (237)
    • Odwracamy dźwięki (238)
  • Gramy utwory z akordami (239)

Część V: Bez techniki się nie da (247)

Rozdział 15: Jak nadać muzyce piękno? (249)

  • Dynamicznie rzecz ujmując... (249)
    • Zacznijmy od oznaczeń podstawowych... (250)
    • ...i poszerzmy nieco wachlarz możliwości (250)
    • Stopniowe zmiany natężenia dźwięku (251)
  • Należy akcentować to, co dobre (252)
    • Interpretacja oznaczeń artykulacji (252)
    • Artykulacja na potęgę (253)
  • Kontrola tempa (254)
  • Korzystanie z pedałów (255)
    • Do czego służy prawy pedał? (255)
    • Jakie możliwości daje lewy pedał? (256)
    • Pedał środkowy (257)
  • Kilka słów o przednutkach (257)
  • Urok tryli (258)
  • Nie ma jak ślizganie się (260)
  • Drżenie tremolando (262)
  • Ozdabiamy muzykę (263)

Rozdział 16: Świetne brzmienia (271)

  • Świetne schematy akompaniamentu na lewą rękę (271)
    • Akordy w całości i w kawałkach (272)
    • Dobieranie dźwięków (273)
    • Uderzenia oktawowe (275)
    • Sprężysty schemat rockandrollowy (276)
    • Melodyczna linia basowa (278)
  • Świetne wstępy i finały (279)
    • Wejście w wielkim stylu (281)
    • Udane zakończenie (284)
  • Gramy utwory z klimatyczną lewą ręką (286)

Rozdział 17: Bogaty wachlarz stylów (289)

  • Wykształcenie klasyczne (289)
  • Gramy bluesa (291)
    • Przepis na bluesa (291)
    • W 12 taktach (292)
    • Modyfikacje (293)
  • Rock na klawiszach (294)
    • Przepis na rocka (294)
    • Waląc w klawisze (295)
  • Odrobina country (296)
    • Gotowanie w stylu country (296)
    • Warto trochę podrobić (296)
  • Fortepian popularny (297)
    • Charakterystyka muzyki pop (297)
    • Jak trafić na szczyt listy przebojów? (298)
  • W poszukiwaniu duszy (298)
    • Ocalić duszę (299)
    • Brzmienie Motown (299)
    • Brzmienie funkowe (299)
  • Cały ten jazz... (301)
    • Szczypta jazzowości (301)
    • Wszystko w Twoich rękach (301)
    • Zamiana akordów (302)
  • Gramy utwory w ulubionym stylu (304)

Część VI: Dekalogi (311)

Rozdział 18: Dziesięć sposobów na udoskonalenie własnej gry i występów (313)

  • Przede wszystkim wygoda (313)
  • Eliminacja zbędnych bodźców (314)
  • Harmonogram i lista (314)
  • Dekonstrukcja (314)
  • Korzystanie z metronomu (315)
  • Próba generalna (315)
  • Występ na cudzym instrumencie (315)
  • Wystarczy zapamiętać... (316)
  • Jak uniknąć rozczarowania po występie? (316)
  • Uśmiech i ukłon (316)

Rozdział 19: Dziesięć sposobów na poszerzanie wiedzy zdobytej dzięki tej książce (317)

  • Korzystanie ze szkół gry (317)
  • Korzystanie z opracowań (318)
  • Gdzie kupić nuty? (319)
    • Rodzaje wydawnictw nutowych (319)
    • Aranżacje i transkrypcje (319)
    • Fakebooki (320)
    • Gdzie kupować nuty? (321)
  • Wspólne występy z innymi (322)
    • Duety fortepianowe (322)
    • Grupy kameralne (322)
    • Większe zespoły (323)
  • Śladami mistrzów (323)
    • Jan Sebastian Bach (323)
    • Ludwig van Beethoven (323)
    • Jan Brahms (324)
    • Fryderyk Chopin (324)
    • Franciszek Liszt (324)
    • Wolfgang Amadeusz Mozart (324)
    • Sergiusz Rachmaninow (325)
  • Udział w koncertach na żywo (325)
  • Słuchanie nagrań (325)
    • Buszowanie wśród płyt (326)
    • Zakupy w sieci (326)
    • Wizyta w bibliotece (327)
    • Wymiana ze znajomymi (327)
  • Fortepianowe strony w internecie (327)
  • Muzyka fortepianowa na srebrnym ekranie (328)
  • Pamiętaj, że nie jesteś sam (329)

Rozdział 20: Dziesięć pytań, które zdaniem Blake'a należy zadać potencjalnemu nauczycielowi (331)

  • Kogo pan wcześniej uczył? (331)
  • Od jak dawna pan uczy i gra? (332)
  • Jak dużo powinienem ćwiczyć? (332)
  • Czy mógłby pan coś dla mnie zagrać? (333)
  • Jakiego rodzaju utworów pan uczy? (333)
  • Jaki ma pan stosunek do fałszowania, błędów i ludzi, którzy uczą się powoli? (334)
  • Jakimi metodami uczy pan gry? (334)
  • Gdzie będą się odbywać lekcje? (335)
  • Ile kosztuje lekcja? (335)
  • Czy organizuje pan recitale dla swoich uczniów? (336)

Dodatek A: O płycie CD (337)

  • Co znajdziesz na płycie (337)

Skorowidz (341)

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7689-7
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: