Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Inteligencja emocjonalna w działaniu - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Format:
EPUB
Data wydania:
25 marca 2020
44,99
4499 pkt
punktów Virtualo

Inteligencja emocjonalna w działaniu - ebook

Spraw, by emocje działały na twoją korzyść, a nie przeciwko tobie.

W dzisiejszych czasach wysoki iloraz inteligencji emocjonalnej, czyli EQ, jest nam potrzebny jak nigdy wcześniej.

Dzięki tej książce nauczysz się korzystać z inteligencji emocjonalnej w kontaktach z bliskimi, ze współpracownikami i w innych relacjach. Dowiesz się m.in., jak utarte myśli i nawyki wpływają na emocje, jak inni ludzie mogą wykorzystywać twoje uczucia, by tobą manipulować, i jak się przed tym bronić. Znajdziesz tu także zestaw praktycznych narzędzi i ćwiczeń, które pomogą ci zostawić za sobą dawne urazy i stać się w pełni sobą.

Wciągająca lektura wykorzystująca wiedzę na temat naszych zachowań emocjonalnych i pokazująca, jak zaprząc tę wiedzę do działania. - Dr Hendrie Weisinger, autor Inteligencji emocjonalnej w biznesie.

Inteligencja emocjonalna w działaniu bije na głowę inne poradniki – prowokuje do myślenia oraz pokazuje, jak stać się lepszym przywódcą… i lepszym człowiekiem. - Jeff Haden, autor książki Mit motywacji.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8188-726-7
Rozmiar pliku: 957 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

* * *

„Inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna w dzia­ła­niu to książka oparta na solid­nych bada­niach, pełna inte­re­su­ją­cych histo­rii i świetna w lek­tu­rze. Przy­nie­sie wiele korzy­ści fir­mom pra­gną­cym pogłę­bić wie­dzę na temat przy­wódz­twa i zarzą­dza­nia ludźmi oraz udo­sko­na­lić swoją sze­roko pojętą kul­turę kor­po­ra­cyjną”.

MAR­SHALL GOLD­SMITH, świa­to­wej sławy eks­pert od spraw przy­wódz­twa i autor best­sel­lera Wyzwa­la­cze

„Co to takiego ta inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna? Justin Bariso odpo­wiada wyczer­pu­jąco na to pyta­nie. Poka­zuje inte­li­gen­cję emo­cjo­nalną z zupeł­nie nowej per­spek­tywy i uczy czy­tel­ni­ków, jak ją w sobie roz­wi­jać. Lek­tura obo­wiąz­kowa”.

REBECCA JARVIS, dzien­ni­karka, lau­re­atka Nagrody Emmy, autorka i gospo­dyni pod­ca­stu No limits with Rebecca Jarvis

„Wcią­ga­jąca lek­tura wyko­rzy­stu­jąca wie­dzę na temat naszych zacho­wań emo­cjo­nal­nych i poka­zu­jąca, jak zaprząc tę wie­dzę do dzia­ła­nia”.

DR HEN­DRIE WEISIN­GER, autor Inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej w biz­ne­sie

„Solidny fun­da­ment naukowy, pro­ste wyja­śnie­nia, prze­ko­nu­jące przy­kłady z życia wzięte – te trzy ele­menty w ide­al­nie dobra­nych pro­por­cjach skła­dają się na tę książkę, któ­rej nie może pomi­nąć nikt, kto chce roz­wi­jać wła­sną inte­li­gen­cję emo­cjo­nalną. Nie­za­leż­nie od tego, czy jesteś pre­ze­sem dużej firmy, mene­dże­rem śred­niego szcze­bla, osobą, która dopiero zaczyna pracę, czy sytu­ujesz się mię­dzy tymi szcze­blami, na pewno odnie­siesz wiele korzy­ści z tej lek­tury”.

J.T. O’DON­NELL, zało­ży­cielka i dyrek­torka Work it Daily

„Inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna w dzia­ła­niu to świetna, pełna prak­tycz­nych wska­zó­wek książka. Znaj­dziesz w niej nowe podej­ście do inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej, które możesz zacząć wcie­lać w życie już dzi­siaj”.

KEVIN KRUSE, zało­ży­ciel i dyrek­tor LeadX, autor 15 tajem­nic zarzą­dza­nia cza­sem

„Inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna w dzia­ła­niu bije na głowę inne porad­niki – pro­wo­kuje do myśle­nia oraz poka­zuje, jak stać się lep­szym przy­wódcą… i lep­szym czło­wie­kiem”.

JEFF HADEN, autor Mitu moty­wa­cji

„Fra­pu­jące podej­ście Justina Bariso zmusi cię do prze­my­śle­nia spo­sobu, w jaki podej­mu­jesz decy­zje. Jako kobieta pra­cu­jąca przez całe życie w gałę­ziach gospo­darki zdo­mi­no­wa­nych przez męż­czyzn, gdzie kobie­tom wciąż przy­pina się łatkę «nazbyt emo­cjo­nal­nych», dzięki książce Inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna w dzia­ła­niu upew­ni­łam się, że klu­czem do suk­cesu nie jest by­naj­mniej wyzby­wa­nie się emo­cji. Prze­ciw­nie – jeśli umiemy radzić sobie z nimi tak, by czuć z tego powodu dumę, osią­gamy wspa­niałe rezul­taty”.

MANDY ANTO­NIACCI, przed­się­biorca, mów­czyni TED i anioł biz­nesu

„W więk­szo­ści ksią­żek poświę­co­nych inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej nie widać wkładu inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej ich auto­rów. Z tą książką jest zupeł­nie ina­czej – Justin Bariso każe nam się zatrzy­mać w pędzie i pomy­śleć, jak zdo­by­wamy nową wie­dzę, jak się czu­jemy i jak chcemy, by z nami roz­ma­wiano. Nauczysz się z niej wię­cej, niż sądzisz, że zdo­łasz”.

CHRIS MATYSZ­CZYK, pre­zes Howar Rau­cous LLC, twórca autor­skich kolumn Tech­ni­cally incor­rect (CNET) i Absur­dly dri­ven (Inc.)

„Książka Inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna w dzia­ła­niu nauczyła mnie bar­dzo wielu prawd wzię­tych pro­sto z życia i bez wąt­pie­nia nauczy ich także cie­bie. Pro­po­nuje prak­tyczne podej­ście do inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej, na które wszy­scy cze­ka­li­śmy od dawna”.

JEREMY GOLD­MAN, zało­ży­ciel Fire­brand Group oraz autor ksią­żek Going Social i Get­ting to Like

„Justin Bariso w fascy­nu­jący spo­sób dowo­dzi w tej książce, dla­czego inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna jest dzi­siaj o wiele waż­niej­sza niż kie­dy­kol­wiek wcze­śniej. Wszystko, co pisze o naszym zacho­wa­niu, pomoże ci lepiej inter­pre­to­wać to, co robią ludzie – nie wyłą­cza­jąc cie­bie”.

SALLY HOG­SHEAD, autorka Zafa­scy­nuj ich!, best­sel­lera z listy „New York Timesa”

„Zro­zu­mie­nie roli emo­cji w miej­scu pracy oraz inte­li­gentne obcho­dze­nie się z nimi to klucz do suk­cesu w biz­ne­sie. Ta zdu­mie­wa­jąca książka wyja­śnia, dla­czego – i jak dokład­nie – powin­ni­śmy to robić”.

ALE­XAN­DER KJE­RULF, pre­zes do spraw szczę­ścia w Woohoo Inc.Wstęp

* * *

W 1995 roku Daniel Gole­man, psy­cho­log i dzien­ni­karz naukowy, opu­bli­ko­wał książkę, w któ­rej przed­sta­wił światu nowe poję­cie inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej. Kon­cep­cja, że zdol­ność do zro­zu­mie­nia wła­snych emo­cji i pano­wa­nia nad nimi ma kolo­salny wpływ na nasze życiowe suk­cesy, z miej­sca zyskała popu­lar­ność i odci­snęła mocne piętno na tym, jak ludzie postrze­gają wła­sne emo­cje i zacho­wa­nie.

Od dnia, w któ­rym książka Gole­mana wdarła się do spo­łecz­nej świa­do­mo­ści, minęło ponad dwa­dzie­ścia lat; w tym cza­sie nasz świat uległ ogrom­nym prze­obra­że­niom, w rezul­ta­cie któ­rych inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna jest nam dzi­siaj potrzebna jak ni­gdy przed­tem.

Wystar­czy pomy­śleć o będą­cych obec­nie normą głę­bo­kich podzia­łach poli­tycz­nych i o lide­rach wyko­rzy­stu­ją­cych takie emo­cje jak strach i gniew w cha­rak­te­rze „broni maso­wej per­swa­zji”. Żar­liwi zwo­len­nicy tych lide­rów poli­tycz­nych – zawsze sko­rzy widzieć w repre­zen­tan­tach prze­ciw­nego obozu głup­ców lub ludzi nie­re­for­mo­wal­nych – anga­żują się w gorące spory, nie prze­bie­ra­jąc w inwek­ty­wach, w związku z czym znika prak­tycz­nie moż­li­wość wywa­żo­nej i racjo­nal­nej dys­ku­sji.

Wojny, glo­ba­li­za­cja i nie­ustanny postęp urba­ni­za­cji spra­wiają, że ludzie róż­nych ras, kul­tur i śro­do­wisk spo­łecz­nych żyją w coraz więk­szej bli­sko­ści. W zatło­czo­nych metro­po­liach sąsia­dują z sobą boga­cze i bie­dota. W nie­któ­rych kra­jach w zamoż­nych i spo­koj­nych dotąd dziel­ni­cach wyro­sły obozy dla uchodź­ców. Obcość rodzi strach, a róż­nice są pożywką dla podejrz­li­wo­ści i obaw.

Inter­net daje dzi­siaj natych­mia­stowy dostęp do ogrom­nej ilo­ści infor­ma­cji, a ponie­waż wia­do­mo­ści roz­cho­dzą się z pręd­ko­ścią świa­tła, odróż­nie­nie prawdy od fik­cji jesz­cze ni­gdy nie było tak trudne. Sku­tek? Nastała era post­prawdy, w któ­rej odwo­ły­wa­nie się do emo­cji i oso­bi­stych prze­ko­nań wywiera na ludzi więk­szy wpływ niż obiek­tywne fakty.

Wszech­obec­ność smart­fo­nów i innych urzą­dzeń mobil­nych zastą­piła krót­kie chwile obser­wa­cji i auto­re­flek­sji bez­u­stan­nym gapie­niem się w ekran i odpo­wia­da­niem na wia­do­mo­ści, spraw­dza­niem zak­tu­ali­zo­wa­nych sta­tu­sów w ser­wi­sach spo­łecz­no­ścio­wych lub po pro­stu bez­myśl­nym prze­glą­da­niem stron inter­ne­to­wych – czyli dzia­ła­niami wyra­sta­ją­cymi z poczu­cia lęku, nudy i obawy, że coś prze­ga­pimy. Moż­li­wość komu­ni­ko­wa­nia się prak­tycz­nie z każ­dym i o każ­dej porze pobu­dza do dzie­le­nia się wzru­sza­ją­cymi momen­tami z wła­snego życia i ujaw­nia­nia wraż­li­wych infor­ma­cji o sobie, czego póź­niej żału­jemy.

Uwa­run­ko­wani przez to niczym pies Paw­łowa tra­cimy kon­trolę nad sobą, słab­nie nasza zdol­ność do samo­dziel­nego myśle­nia. Istotną rolę w kształ­to­wa­niu naszych emo­cji odgry­wają odwie­dzane przez nas strony inter­ne­towe: histo­rie, które czy­tamy, wia­do­mo­ści, które wręcz pochła­niamy, filmy, które oglą­damy – wszystko to wpływa na myśle­nie i nastrój, for­mu­jąc powoli nasze opi­nie i wyzna­waną ide­olo­gię, cho­ciaż sobie tego wcale nie uświa­da­miamy.

Nie zapo­mi­najmy też, że wraz z ewo­lu­cją współ­cze­snego świata ewo­lu­uje nasze rozu­mie­nie inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej.

Począt­kowo wiele osób widziało w inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej coś z gruntu pozy­tyw­nego. Pro­pa­ga­to­rzy zachwa­lali ją jako osta­teczne roz­wią­za­nie róż­nych pro­ble­mów, od agre­sji i prze­mocy w szkole po słabe zaan­ga­żo­wa­nie pra­cow­ni­ków w obo­wiązki. Dzi­siaj nikt nie ma wąt­pli­wo­ści co do tego, że podob­nie jak inte­li­gen­cja w tra­dy­cyj­nym zna­cze­niu tego słowa, rów­nież inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna może być wyko­rzy­sty­wana zarówno w celach etycz­nych, jak i nieetycz­nych. Bada­cze dowie­dli na przy­kład, że nie­które osoby odzna­cza­jące się wysoką inte­li­gen­cją emo­cjo­nalną wyko­rzy­stują ją, by wpły­wać na innych lub mani­pu­lo­wać nimi dla wła­snych korzy­ści.

Pod­nie­sie­nie poziomu wła­snej inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej może ci pomóc roz­po­zna­wać i zwal­czać tego rodzaju zakusy. Pozna­jąc dogłęb­niej emo­cje i spo­sób ich dzia­ła­nia, będziesz w sta­nie lepiej zro­zu­mieć, dla­czego podej­mu­jesz takie a nie inne decy­zje. To z kolei pozwoli ci opra­co­wać stra­te­gie pro­ak­tyw­nego kształ­to­wa­nia wła­snych reak­cji emo­cjo­nal­nych, dzięki czemu zdo­łasz unik­nąć mówie­nia i robie­nia cze­goś, czego mógł­byś żało­wać, i zmo­ty­wu­jesz sie­bie – ile­kroć będzie to potrzebne – do dzia­ła­nia. Co wię­cej, nauczysz się wyko­rzy­sty­wać emo­cje rów­nież do tego, by poma­gać innym, a w rezul­ta­cie zbu­du­jesz z nimi głęb­sze i bar­dziej zna­czące rela­cje.

To tylko kilka powo­dów, dla któ­rych obec­nie potrze­bu­jemy inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej bar­dziej niż kie­dy­kol­wiek wcze­śniej.

Aby przy­bli­żyć temat książki, pokażę, na jakie pyta­nia posta­ram się w niej odpo­wie­dzieć:

- Jak możesz zmie­nić naj­sil­niej­sze emo­cje z nisz­czy­ciel­skiego żywiołu w dobro­czynną moc?
- Jak zada­wa­nie wła­ści­wych pytań i roz­sze­rze­nie wła­snego słow­nika emo­cjo­nal­nego może pomóc ci zyskać więk­szą świa­do­mość sie­bie?
- Dla­czego tak trudno jest pano­wać nad sobą? Jak udo­sko­na­lić tę zdol­ność?
- Jak wie­dza naukowa o mózgu i jego dzia­ła­niu może pomóc ci kształ­to­wać nawyki emo­cjo­nalne?
- Jak możesz naj­le­piej wyko­rzy­stać infor­ma­cję zwrotną, zarówno pozy­tywną, jak i nega­tywną?
- Jak możesz prze­ka­zy­wać innym infor­ma­cję zwrotną, aby przy­nio­sła im naj­więk­szą korzyść?
- Jak empa­tia może ci pomóc, a jak może wyrzą­dzić ci krzywdę?
- Jak możesz dzia­łać bar­dziej prze­ko­nu­jąco lub w pozy­tywny spo­sób wpły­wać na innych?
- Jak inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna może pomóc ci zbu­do­wać – i pod­trzy­my­wać – głęb­sze i bar­dziej zna­czące rela­cje z innymi ludźmi?
- Jak możesz się chro­nić przed oso­bami wyko­rzy­stu­ją­cymi tech­niki per­swa­zji i wywie­ra­nia wpływu po to, by mani­pu­lo­wać tobą lub innymi, albo po to, by krzyw­dzić ludzi?

Wyko­rzy­stu­jąc fascy­nu­jące wyniki badań nauko­wych i ilu­stru­jąc je przy­kła­dami z życia, przed­sta­wię prak­tyczne odpo­wie­dzi na te pyta­nia. Powiem także coś o sobie i pokażę, jak inte­li­gen­cja emo­cjo­nalna nauczyła mnie zarówno prze­wo­dzić innym, jak podą­żać za innymi. Opo­wiem, jak zdol­ność zro­zu­mie­nia i emo­cjo­nal­nego dotar­cia do innych pomo­gła mi zdo­być serce mojej przy­szłej żony i uczy­niła ze mnie lep­szego męża i ojca. Przed­sta­wię jed­nak także nie­bez­pie­czeń­stwa, które czy­hały na mnie po dro­dze, i pokażę, dla­czego praca nad pod­nie­sie­niem i wyko­rzy­sty­wa­niem na co dzień wła­snego ilo­razu inte­li­gen­cji emo­cjo­nal­nej – EQ – to tylko jeden ele­ment ukła­danki, którą jest naj­lep­sza wer­sja sie­bie samego.

Mój osta­teczny cel jest pro­sty: chcę ci pomóc w tym, by emo­cje dzia­łały na twoją korzyść, a nie prze­ciw tobie.

Zapraszamy do zakupu pełnej wersji książki
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij