Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Inteligencja. Sposoby oddziaływania na IQ - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
15 stycznia 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
49,90

Inteligencja. Sposoby oddziaływania na IQ - ebook

Kto jest bardziej inteligentny, Azjaci czy mieszkańcy Zachodu? Czy rzeczywiście Ludzie Księgi uzyskują lepsze rezultaty w nauce? Czy grupowe różnice w wynikach testów można uzasadniać czynnikami genetycznymi? Co mogą zrobić rodzice, by podnieść poziom inteligencji swoich dzieci? Co sprawia, że niektóre narodowości wyróżniają się w inżynierii, a inne w nauce? Czy szkoły mogą zlikwidować różnice w osiągnięciach edukacyjnych pomiędzy przedstawicielami różnych klas społecznych i ras? 

Od pesymistycznych tez książki "The Bell Curve" po bardziej współczesne kontrowersje wokół poglądów genetyka Jamesa Watsona na temat rasy i inteligencji konsekwentnie nie brano pod uwagę jednego czynnika – kultury. Podobnie jak kiedyś Stephen Jay Gould w książce "The Mismeasure of Man", wybitny psycholog społeczny Richard E. Nisbett mierzy się z poglądem, iż o inteligencji przesądza biologia, twierdząc, że to głównie kultura odpowiada za kształtowanie naszego potencjału. Intelekt nie zależy jego zdaniem przede wszystkim od genów, lecz determinuje go zwłaszcza oddziaływanie społeczne.

Niezliczone dane wyjaśniające, dlaczego dzięki szkołom rozwijamy się intelektualnie, jak przynależność do danej klasy społecznej wpływa na iloraz inteligencji oraz jak czynniki kulturowe decydują o tym, że różne grupy mają odmienne predyspozycje, sprawiają, że książka „Inteligencja. Sposoby oddziaływania na IQ” z pewnością zajmie należne jej miejsce wśród literatury przedmiotu. Nisbett zdecydowanie podkreśla potrzebę gruntownej zmiany naszego podejścia do edukacji, twierdząc, że to czynniki podatne na zmiany i możliwe do kontrolowania, jak szkoły i otoczenie społeczne, a nie wrodzony kod genetyczny, odpowiadają za nasz rozwój intelektualny.

Jako pierwsza istotna publikacja tak jednoznacznie i zdecydowanie opowiadająca się za centralną rolą kultury w kształtowaniu możliwości poznawczych, książka ta z pewnością na nowo rozpali burzliwą debatę na temat roli i odpowiedzialnego udziału społeczeństwa w formowaniu ilorazu inteligencji, a w rezultacie przyniesie daleko idące konsekwencje dla systemu oświaty, gospodarki i całego społeczeństwa. 

Fragmenty recenzji:

"Książka Nisbetta to niezwykle ważna analiza czynników determinujących iloraz inteligencji, zasługująca na to, by wywrzeć istotny wpływ na politykę edukacyjną. Rozmach i klarowność argumentacji sprawia, że jest lektura obowiązkowa nie tylko dla osób zajmujących się naukami społecznymi, ale także dla szerokiego grona czytelników".

Daniel Osheron

"Ta książka to wspaniałe antidotum na dominujący pogląd, iż nasze geny uniemożliwiają nam zwiększenie inteligencji i poprawę wyników w nauce. Jej szczególnym atutem jest niezłomność w przekonywaniu, że przypadki faktycznego podwyższenia możliwości poznawczych przeważają nad matematycznymi dowodami, że jest to niemożliwe".

James R. Flynn

Kategoria: Psychologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-62122-75-2
Rozmiar pliku: 3,9 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

W serii Mistrzowie Psychologii ukazały się dotychczas:

Carol Tavris, Elliot Aronson

Błądzą wszyscy (ale nie ja)

Dlaczego usprawiedliwiamy głupie poglądy, złe decyzje i szkodliwe działania

Richard E. Nisbett

Geografia myślenia

Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej

Wiesław Łukaszewski

Udręka życia

Jak ludzie radzą sobie z lękiem przed śmiercią

Cindy M. Meston, David M. Buss

Dlaczego kobiety uprawiają seks

Motywacje seksualne – od przygody po zemstę

Wkrótce

Ed Diener, Robert Biswas-Diener

Szczęście

Odkrywanie tajemnic bogactwa psychicznego

Michael S. Gazzaniga

Istota człowieczeństwa

Co sprawia, że jesteśmy wyjątkowiPodziękowania

W pisaniu tej książki oraz w przeprowadzeniu niektórych przytoczonych w niej badań wsparły mnie takie instytucje, jak Narodowa Fundacja Nauki (grant nr 0717982) i Narodowy Instytut Starzenia się (grant nr 1RO1AG029509–01A2). Żadnej z nich nie należy jednak przypisywać wyrażonych w tej książce poglądów. Wydział Psychologii Uniwersytetu Columbia oraz Fundacja Russella Sage’a użyczyły mi swoich cennych zasobów i infrastruktury.

Wiele osób hojnie dzieliło się ze mną swoimi pomysłami i krytycznymi uwagami, dzięki którym książka ta nabrała większej wartości, ale żadna z nich nie odpowiada za jakiekolwiek błędy, które się do niej wkradły. Wśród tych osób znaleźli się: Joshua Aronson, Douglas Besharov, Clancy Blair, Jeanne Brooks–Gunn, Hannah Chua, William Dickens, James R. Flynn, Phillip Goff, Richard Gonzalez, David Grissmer, Diane Halpern, Lawrence Hirschfeld, Earl Hunt, Shinobu Kitayama, Matt McGue, Walter Mischel, Randolph Nesse, Dan Osherson, Daphna Oyserman, Denise Park, Richard Rothstein, Peter Salovey, Kenneth Savitsky, Edward E. Smith, Jacqui Smith, Claude Steele, Robert Sternberg, Eric Turkheimer, Barbara Tversky, Jane Waldfogel i Oscar Ybarra. Jestem wdzięczny moim agentom, Johnowi Brockmanowi i Katince Matson, za reprezentowanie mnie i za ułatwianie czytelnikom dostępu do publikacji naukowych. Dziękuję moim wydawcom, Angeli von der Lippe, Erice Stern i Mary Babcock, za doskonałą pracę na wszystkich etapach przygotowania książki: od maszynopisu do publikacji. W trakcie pracy nad tekstem swoim wsparciem służyła mi Laura Reynolds. Katherine Rice zawdzięczam nieocenioną pomoc w postaci kwerendy bibliotecznej oraz przekonujących i konstruktywnych uwag krytycznych. Susan Nisbett dziękuję za cenne sugestie i mądre rady.

Do powstania tej książki przyczynił się Lee Ross, który wpłynął także na wszystkie pozostałe projekty, jakie zrealizowałem od czasu, gdy się poznaliśmy na studiach. W podziękowaniu za stymulację intelektualną, jakiej mi dostarcza, i przyjaźń, którą mnie obdarza, książkę tę dedykuję właśnie jemu.ROZDZIAŁ 4
Poprawianie szkół

Czy pieniądze mają znaczenie?

Dostępne w wersji pełnej

Vouchery edukacyjne i szkoły społeczne

Dostępne w wersji pełnej

Liczebność klas

Dostępne w wersji pełnej

Nauczyciele odgrywają ważną rolę

Dostępne w wersji pełnej

Efektywna szkoła

Dostępne w wersji pełnej

Badania poświęcone edukacji oraz ich krytyka

Dostępne w wersji pełnej

Interwencje ogólnoszkolne

Dostępne w wersji pełnej

Metody nauczania

Dostępne w wersji pełnej

Podsumowanie wyników badań

Dostępne w wersji pełnej

Rozszerzanie programu – wpływ na umiejętności i IQ

Dostępne w wersji pełnej

Skuteczne nauczanie indywidualne

Dostępne w wersji pełnejROZDZIAŁ 5
Klasa społeczna a kultura poznawcza

Czynniki środowiskowe o podłożu biologicznym

Dostępne w wersji pełnej

Czynniki środowiskowe o podłożu społecznym

Dostępne w wersji pełnej

Klasa społeczna, pieniądze i rozziew
pomiędzy Stanami Zjednoczonymi
a innymi państwami rozwiniętymi

Dostępne w wersji pełnej

Kultura poznawcza

Dostępne w wersji pełnej

Metody wychowawcze rodziców z klasy średniej – zachęta do analizowania świata

Dostępne w wersji pełnej

Metody wychowawcze rodziców z klasy pracującej – przygotowanie do pracy w fabryce

Dostępne w wersji pełnejROZDZIAŁ 7
Uwaga, przepaść!

Edukacja we wczesnym dzieciństwie

Dostępne w wersji pełnej

Interwencje w wieku szkolnym

Dostępne w wersji pełnej

Matematyka w szkole średniej dla ubogich Latynosów

Dostępne w wersji pełnej

Niedrogie interwencje psychologów społecznych

Dostępne w wersji pełnej

Rola studiów w zasypywaniu przepaści

Dostępne w wersji pełnej

Podsumowanie

Dostępne w wersji pełnej

Cena zasypywania przepaści

Dostępne w wersji pełnejROZDZIAŁ 10
Jak podwyższyć poziom inteligencji swojego dziecka...
i własny

Metody oczywiste

Dostępne w wersji pełnej

Metody dyskusyjne

Dostępne w wersji pełnej

Metody fizyczne

Dostępne w wersji pełnej

Ćwiczenia usprawniające inteligencję płynną

Dostępne w wersji pełnej

Samokontrola

Dostępne w wersji pełnej

Ucz dzieci, że inteligencję można rozwijać,
i chwal je za ciężką pracę

Dostępne w wersji pełnej

Unikaj nagradzania dzieci za czynności, które same w sobie przynoszą korzyści

Dostępne w wersji pełnej

Skuteczne nauczanie indywidualne

Dostępne w wersji pełnej

Szkoły

Dostępne w wersji pełnejDODATEK B
Argumenty za czysto środowiskową naturą różnic w ilorazie inteligencji między populacją czarną a białą

Odziedziczalność IQ

Dostępne w wersji pełnej

Osadzone w kulturze i kulturowo neutralne testy inteligencji

Dostępne w wersji pełnej

IQ mieszkańców krajów afrykańskich leżących na południe od Sahary wynosi 70 lub 75 punktów

Dostępne w wersji pełnej

Czarni gorzej radzą sobie w podtestach o dużym nasyceniu czynnikiem „g”

Dostępne w wersji pełnej

Czarni gorzej radzą sobie w podtestach szczególnie podatnych na wpływ depresji inbredowej

Dostępne w wersji pełnej

Wielkość mózgu a przepaść w IQ pomiędzy rasą czarną a rasą białą

Dostępne w wersji pełnej

Czarni mają dłuższy czas reakcji

Dostępne w wersji pełnej

IQ czarnych obniża się średnio do niższego poziomu niż IQ białych

Dostępne w wersji pełnej

Przynależność rasowa a IQ

Dostępne w wersji pełnej

Wzrost IQ u czarnych?

Dostępne w wersji pełnej

Poprawa osiągnięć w nauce

Dostępne w wersji pełnej
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: