Facebook - konwersja
Darmowy fragment

  • promocja

Inwestycyjny wymiar konsumpcji - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
21 lutego 2020
3698 pkt
punktów Virtualo

Inwestycyjny wymiar konsumpcji - ebook

Do niedawna ekonomia zajmowała się konsumpcją głównie jako efektem procesu produkcji, służącym zaspokajaniu potrzeb człowieka. Takie traktowanie konsumpcji zmienia się: obecnie coraz częściej postrzega się konsumpcję jako źródło powstawania i rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. Ta zmiana zaczęła się w drugiej połowie XX wieku, kiedy to ważnymi czynnikami rozwoju gospodarczego stały się wiedza i innowacje, w tym innowacje technologiczne i komunikacyjne. Książka ukazuje genezę i czynniki nowych relacji konsumpcja – inwestycje oraz wyjaśnia istotę tych procesów i ich skutki.

Większość współczesnych społeczeństw (głównie Zachodu i Północy) staje się tzw. społeczeństwami dobrobytu, społeczeństwami masowej konsumpcji. Procesy te przewartościowują rolę konsumpcji zarówno w sferze gospodarki, jak i życia społecznego z biernej na aktywną. Sprawiają, że zmienia się optyka życia gospodarczego i społecznego, zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i w sferze realnej. Jedną z takich zmian jest inne postrzeganie relacji konsumpcja – inwestycje. W tradycyjnej ekonomii i polityce gospodarczej kategorie te były przeciwieństwami (albo konsumpcja, albo inwestycje), podczas gdy dzisiaj coraz częściej dostrzega się między nimi – i to na coraz większą skalę – zjawiska substytucji, komplementarności oraz synergii.

Książka proponuje takie właśnie, nowe spojrzenie na współczesne związki pomiędzy konsumpcją a inwestycjami wraz z próbą ich wyjaśnienia. Chodzi konkretnie o to, że konsumpcja, a przynajmniej jej niektóre rodzaje nabierają współcześnie cech inwestycji, i to coraz ważniejszych, a niekiedy już wiodących i decydujących o obecnym i przyszłym kształcie rozwoju gospodarczego i przekształceniach społecznych, a w ślad za tym – o poziomie i jakości życia ludzi.

z recenzji prof. dr. hab. Czesława Bywalca, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Ekonomii

Spis treści

Wprowadzenie (Anna Olejniczuk-Merta)

Rozdział 1. Od poznawczego niebytu konsumpcji do jej inwestycyjnego wymiaru (Anna Olejniczuk-Merta, Anna Gardocka-Jałowiec)

Rozdział 2. Społeczno-kulturowe przesłanki rozwoju konsumpcji (Felicjan Bylok)

Rozdział 3. Inwestycyjny wymiar konsumpcji w skali mikroekonomicznej (Lechosław Garbarski, Henryk Mruk, Tomasz Zalega)

Rozdział 4. Inwestycyjny wymiar konsumpcji w ujęciu makroekonomicznym (Adam Noga)

Rozdział 5. Wpływ inwestycyjnego wymiaru konsumpcji na zrównoważony rozwój (Krystyna Mazurek-Łopacińska, Wanda Patrzałek)

Rozdział 6. Pomiar inwestycyjnego wymiaru konsumpcji – skale i wskaźniki (Magdalena Jaciow, Adam Sagan, Robert Wolny)

Podsumowanie (Anna Olejniczuk-Merta)

Bibliografia

Informacje o Autorach

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8175-080-6
Rozmiar pliku: 8,9 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij