Facebook - konwersja
  • promocja

Inżynieria oprogramowania w praktyce. Od wymagań do kodu z językiem UML - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
17 października 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Inżynieria oprogramowania w praktyce. Od wymagań do kodu z językiem UML - ebook

Proces wytwarzania oprogramowania bezustannie ewoluuje. Coraz częściej stosowane są metodyki zwinne (agile), a dominującymi zasadami stają się między innymi iteracyjny cykl wytwórczy i ciągła integracja. Mimo to doświadczenia przemysłu i obiektywne badania wskazują na utrzymującą się od lat "chroniczną chorobę" przekroczonych budżetów, niedotrzymanych terminów i niezadowolonych klientów. Jako istotne przyczyny tego stanu można wskazać zaniechanie stosowania podstawowych zasad inżynierii i utożsamianie inżynierii oprogramowania z samym programowaniem. Programowanie koncentruje się przede wszystkim na pisaniu kodu programów na podstawie zadanych założeń. Inżynieria oprogramowania podchodzi do jego wytwarzania w sposób całościowy i kładzie szczególny nacisk na uzyskanie jak najwyższej jakości produktu software'owego.

Oto przystępny podręcznik wprowadzający w tajniki inżynierii oprogramowania. Kompleksowe ujęcie zagadnienia, od formułowania wymagań, poprzez projektowanie architektury i implementację, po testowanie i wdrożenie, a także skrupulatne omówienie różnorakich metodyk produkcji oprogramowania sprawiają, że to pozycja obowiązkowa dla każdego programisty, który ma ambicję być inżynierem oprogramowania. Przy czym książka jest wartościową lekturą dla wszystkich, którzy są zaangażowani w procesy związane z dostarczaniem na rynek programów komputerowych. Dotyczy to również procesów współpracy z klientem, takich jak analiza problemów biznesowych, planowanie i wdrożenie, wreszcie - taki dobór narzędzi i metodyk, aby możliwie jak najlepiej spełnić jego oczekiwania.

Dzięki książce:

  • poznasz najlepsze praktyki w zakresie produkcji wysokiej jakości oprogramowania
  • zgłębisz inżynieryjne podejście do produkcji programów
  • opanujesz podstawy specyfikowania wymagań i projektowania
  • zaznajomisz się z różnymi metodykami wytwarzania oprogramowania

Spis treści

Rozdział 1. Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania

  • 1.1. Czym jest inżynieria oprogramowania?
  • 1.2. Podstawowe problemy inżynierii oprogramowania
  • 1.3. Przyczyny problemów
  • 1.4. Najlepsze praktyki inżynierii oprogramowania
  • 1.5. Przykładowe dziedziny zastosowań inżynierii oprogramowania
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 2. Cykle wytwarzania oprogramowania

  • 2.1. Dyscypliny cyklu wytwarzania oprogramowania
  • 2.2. Przegląd cykli wytwarzania oprogramowania
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać

Rozdział 3. Metodyki wytwarzania oprogramowania

  • 3.1. Czym jest metodyka wytwarzania oprogramowania?
  • 3.2. Metodyki zwinne (agilne)
  • 3.3. Metodyki sformalizowane
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać

Rozdział 4. Wprowadzenie do modelowania obiektowego

  • 4.1. Podstawowe zasady modelowania
  • 4.2. Uniwersalny język modelowania
  • 4.3. Obiekty jako podstawa modelowania
  • 4.4. Klasy obiektów
  • 4.5. System jako zbiór współpracujących obiektów
  • 4.6. Modele w procesie inżynierii oprogramowania
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać

Rozdział 5. Modelowanie struktury systemu

  • 5.1. Model klas
  • 5.2. Model komponentów i model wdrożenia
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 6. Modelowanie dynamiki systemu

  • 6.1. Model przypadków użycia
  • 6.2. Model czynności
  • 6.3. Model maszyny stanów
  • 6.4. Model sekwencji
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 7. Wprowadzenie do inżynierii wymagań

  • 7.1. Rola wymagań w inżynierii oprogramowania
  • 7.2. Specyfikowanie środowiska systemu
  • 7.3. Struktura specyfikacji wymagań - rodzaje wymagań
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 8. Podstawy specyfikowania wymagań

  • 8.1. Specyfikowanie wizji systemu
  • 8.2. Specyfikowanie wymagań użytkownika
  • 8.3. Specyfikowanie wymagań oprogramowania
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 9. Wprowadzenie do architektury oprogramowania

  • 9.1. Rola projektowania architektonicznego
  • 9.2. Architektury komponentowe i usługowe
  • 9.3. Typowe style architektoniczne
  • 9.4. Projektowanie architektury na podstawie wymagań
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 10. Podstawy projektowania podsystemów

  • 10.1. Projektowanie warstw prezentacji i logiki aplikacji
  • 10.2. Projektowanie warstwy logiki dziedzinowej
  • 10.3. Projektowanie baz danych
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 11. Podstawy implementacji oprogramowania

  • 11.1. Kodowanie systemu na podstawie projektu
  • 11.2. Dobre praktyki w zakresie kodowania
  • 11.3. Zarządzanie wersjami, konfiguracją i zmianami
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać
  • Rozwiązania zadań

Rozdział 12. Podstawy testowania

  • 12.1. Rola testowania w inżynierii oprogramowania
  • 12.2. Podstawowe metody testowania
  • 12.3. Poziomy testowania
  • 12.4. Testowanie przypadków użycia systemu
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać

Rozdział 13. Narzędzia i metody automatyzacji inżynierii oprogramowania

  • 13.1. Narzędzia automatyzacji analizy i projektowania oprogramowania
  • 13.2. Narzędzia wsparcia implementacji i testowania oprogramowania
  • 13.3. Metody automatyzacji wytwarzania i eksploatacji
  • Zadania
  • Słownik pojęć
  • Co trzeba zapamiętać

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0841-3
Rozmiar pliku: 20 MB

BESTSELLERY

Kategorie: