Facebook - konwersja
  • promocja

iOS 12. Wprowadzenie do programowania w Swifcie. Wydanie V - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
20 sierpnia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

iOS 12. Wprowadzenie do programowania w Swifcie. Wydanie V - ebook

Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa

Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość stosowania, zorientowanie obiektowe. Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy prędko docenili jego zalety. Dziś jest uważany za łatwe do opanowania i bardzo wygodne narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa. To wszystko sprawiło, że Swift stał się bardzo atrakcyjną alternatywą dla Objective-C.

Ta książka zawiera bardzo solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione informacje na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa. Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na najczęściej stosowanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Sporo miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS. Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak tworzyć, uruchamiać i debugować kod źródłowy, a także jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Bardzo ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania, a także zarządzanie pamięcią.

W tej książce między innymi:

  • solidne podstawy koncepcji Swifta
  • najnowsze funkcje dostępne podczas programowania na iOS
  • cykl życiowy projektu Xcode
  • komunikacja między Swiftem a Objective-C
  • programowanie techniką klucz-wartość

Swift. Doskonałe narzędzie - znakomite efekty!

Spis treści


Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ I. JĘZYK

1. Architektura Swifta 23

  • Zaczynamy 23
  • Czy wszystko jest obiektem? 24
  • Trzy odmiany obiektu typu 25
  • Zmienna 26
  • Funkcja 27
  • Struktura pliku Swifta 28
  • Zasięg i cykl życiowy 31
  • Elementy składowe obiektu 32
  • Przestrzeń nazw 32
  • Moduł 33
  • Egzemplarz 34
  • Dlaczego egzemplarz? 36
  • Słowo kluczowe self 38
  • Prywatność 39
  • Projekt 41
    • Obiekt typu i API 42
    • Tworzenie, zasięg i cykl życiowy egzemplarzy 44
    • Podsumowanie 44

2. Funkcje 47

  • Parametry funkcji i jej wartość zwrotna 47
    • Typ wartości zwrotnej i typ parametrów 50
    • Sygnatura funkcji 51
  • Zewnętrzne nazwy parametrów 52
  • Przeciążanie 53
  • Wartość domyślna parametru 54
  • Parametr wariadyczny 55
  • Parametr ignorowany 55
  • Parametr modyfikowalny 56
  • Funkcja w funkcji 59
  • Rekurencja 61
  • Funkcja jako wartość 61
  • Funkcja anonimowa 64
  • Technika zdefiniuj i wywołaj 69
  • Domknięcie 70
    • Jak domknięcie pomaga usprawnić kod? 72
    • Funkcja zwracająca funkcję 73
    • Domknięcie przypisujące wartość przechwyconej zmiennej 75
    • Domknięcie zachowujące przechwycone środowisko 76
    • Dekorator @escaping 77
  • Rozwijanie funkcji 78
  • Selektory i odwołania funkcji 79
    • Zasięg odwołania funkcji 81
    • Selektor 82

3. Zmienne i typy proste 85

  • Cykl życiowy i zasięg zmiennej 85
  • Deklaracja zmiennej 87
  • Obliczana wartość początkowa 90
  • Zmienna obliczana 91
  • Obserwator funkcji setter 94
  • Inicjalizacja opóźniona 96
  • Wbudowane typy proste 98
    • Bool 98
    • Liczby 100
    • Ciąg tekstowy 107
    • Znak i indeks ciągu tekstowego 111
    • Zakres 116
    • Krotka 118
    • Typ opcjonalny 120

4. Obiekt typu 133

  • Funkcje i deklaracje obiektu typu 133
    • Metoda inicjalizacyjna 135
    • Właściwość 141
    • Metoda 144
    • Indeks 146
    • Obiekt typu zagnieżdżonego 148
    • Odwołanie do egzemplarza 148
  • Wyliczenie 150
    • Czysta wartość 151
    • Wartość powiązana 153
    • Iteracja przez bloki case typu wyliczeniowego 155
    • Metoda inicjalizacyjna typu wyliczeniowego 155
    • Właściwości typu wyliczeniowego 157
    • Metody typu wyliczeniowego 157
    • Dlaczego typ wyliczeniowy? 158
  • Struktura 159
    • Metoda inicjalizacyjna struktury oraz właściwości i metody 160
    • Struktura jako przestrzeń nazw 161
  • Klasa 162
    • Typ przekazywany przez wartość i referencję 162
    • Podklasa i superklasa 168
    • Metoda inicjalizacyjna klasy 173
    • Metoda dealokująca klasy 181
    • Metody i właściwości klasy 182
  • Polimorfizm 184
  • Rzutowanie 187
    • Rzutowanie w dół 187
    • Sprawdzanie typu i bezpieczne rzutowanie w dół 188
    • Sprawdzanie typu i rzutowanie wartości typu opcjonalnego 189
    • Połączenie z Objective-C 190
  • Odwołanie do typu 191
    • Od egzemplarza do typu 191
    • Typ jako wartość 192
    • Słowo kluczowe Self 194
    • Porównywanie typów 196
    • Podsumowanie terminologii związanej z typami 196
  • Protokół 197
    • Dlaczego protokół? 198
    • Rzutowanie i sprawdzanie typu protokołu 200
    • Deklarowanie protokołu 201
    • Łączenie protokołów 202
    • Opcjonalne elementy składowe protokołu 203
    • Klasa protokołu 204
    • Niejawnie wymagana metoda inicjalizacyjna 205
    • Łatwe do adaptacji literały 207
  • Generyki 208
    • Deklaracje generyka 210
    • Sprzeczna specjalizacja 212
    • Ograniczenia typu 213
    • Jawna specjalizacja 215
    • Inwariancja generyka 217
    • Łańcuch typów powiązanych 218
    • Klauzula where 220
  • Rozszerzenie 223
    • Rozszerzanie obiektu typu 223
    • Rozszerzanie protokołu 225
    • Rozszerzanie generyka 227
  • Typ parasola 228
    • Any 229
    • AnyObject 230
    • AnyClass 233
  • Typy kolekcji 233
    • Tablica 233
    • Słownik 249
    • Zbiór 255

5. Sterowanie przepływem sposobu działania programu i nie tylko 261

  • Sterowanie przepływem sposobu działania programu 261
    • Odgałęzienie 262
    • Pętla 273
    • Przejście do innego fragmentu kodu 278
  • Prywatność 292
    • Poziomy prywatności private i fileprivate 293
    • Poziomy prywatności public i open 295
    • Reguły prywatności 295
  • Introspekcja 296
  • Operatory 297
  • Implementacje protokołu syntezowanego 300
  • Ścieżki kluczy 303
  • Dynamiczne wyszukiwanie elementów składowych 305
  • Zarządzanie pamięcią 306
    • Zarządzanie pamięcią typu przekazywanego przez referencję 306
    • Dostęp na wyłączność do typu przekazywanego przez wartość 312

CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKO IDE

6. Anatomia projektu Xcode 317

  • Nowy projekt 317
  • Okno projektu 319
    • Panel nawigatora 320
    • Panel narzędziowy 325
    • Edytor 327
  • Pliki projektu i ich zależności 329
    • Co się znajduje w katalogu projektu? 329
    • Grupy 330
  • Cel 331
    • Opcje Build Phases 332
    • Opcje Build Settings 333
    • Konfiguracje 334
    • Schemat 336
  • Od projektu do skompilowanej aplikacji 339
    • Ustawienia kompilacji 341
    • Ustawienia property list 341
    • Plik nib 342
    • Zasoby dodatkowe 343
    • Pliki kodu źródłowego 346
    • Frameworki i SDK 346
  • Proces uruchamiania aplikacji 348
    • Punkt wejścia aplikacji 348
    • Funkcja UIApplicationMain() 349
    • Aplikacja bez pliku storyboard 351
  • Zmiana nazw elementów projektu 352

7. Zarządzanie plikami nib 355

  • Edytor interfejsu nib 356
    • Lista Document Outline 357
    • Płótno 360
    • Karty inspektorów i bibliotek 362
  • Wczytywanie pliku nib 363
    • Kiedy jest wczytywany plik nib? 364
    • Ręczne wczytywanie pliku nib 365
  • Połączenie 367
    • Outlet 367
    • Właściciel pliku nib 368
    • Automatycznie konfigurowany plik nib 372
    • Błędna konfiguracja outletu 373
    • Usunięcie outletu 374
    • Więcej sposobów na utworzenie outletów 375
    • Kolekcja outletu 378
    • Akcja połączenia 378
    • Więcej sposobów na utworzenie akcji 380
    • Błędnie skonfigurowana akcja 382
    • Połączenia między plikami nib 382
  • Konfiguracja dodatkowa na podstawie egzemplarzy pochodzących z pliku nib 383

8. Dokumentacja 387

  • Okno dokumentacji 387
  • Strona dokumentacji klasy 388
  • Dokumentacja Quick Help 392
  • Deklaracja symbolu 393
  • Plik nagłówkowy 395
  • Przykładowy kod źródłowy 395
  • Zasoby w internecie 396

9. Cykl życiowy projektu 397

  • Zależności środowiskowe 397
    • Dozwolone środowisko uruchomieniowe 398
    • Zapewnienie wstecznej zgodności 398
    • Typ urządzenia 400
    • Argumenty i zmienne środowiskowe 401
    • Kompilacja warunkowa 402
  • Kontrola wersji 403
  • Edytowanie kodu źródłowego i poruszanie się po nim 407
    • Automatyczne uzupełnianie kodu 408
    • Fragmenty kodu 410
    • Funkcja Fix-it i sprawdzanie składni na bieżąco 411
    • Nawigacja 412
    • Wyszukiwanie 414
    • Refaktoryzacja 415
  • Uruchamianie w symulatorze 416
  • Debugowanie 417
    • Debugowanie techniką jaskiniowca 417
    • Debugger Xcode 420
  • Testowanie 426
    • Test jednostkowy 428
    • Testy interfejsu 430
  • Czyszczenie 432
  • Uruchamianie aplikacji w urządzeniu 433
    • Uczestnictwo w płatnym programie dla programistów 433
    • Podpisywanie aplikacji 434
    • Podpisywanie automatyczne 435
    • Podpisywanie ręczne 438
    • Uruchomienie aplikacji 440
    • Zarządzanie urządzeniami i certyfikatami programistycznymi 441
  • Profilowanie 442
    • Liczniki 442
    • Usuwanie problemów związanych z pamięcią 442
    • Aplikacja Instruments 444
  • Lokalizacja 448
  • Dystrybucja 452
    • Utworzenie archiwum 452
    • Certyfikat dystrybucyjny 453
    • Profil dystrybucyjny 455
    • Dystrybucja na potrzeby testów 455
    • Przygotowywanie ostatecznej aplikacji 457
    • Zrzuty ekranu i klip wideo 460
    • Ustawienia property list 461
    • Przekazanie aplikacji do sklepu App Store 462

CZĘŚĆ III. COCOA

10. Klasy Cocoa 467

  • Podklasa 467
  • Kategoria i rozszerzenie 470
    • W jaki sposób Swift używa rozszerzeń? 470
    • W jaki sposób programista używa rozszerzeń? 470
    • W jaki sposób Cocoa używa kategorii? 471
  • Protokół 472
    • Protokół nieformalny 474
    • Metoda opcjonalna 475
  • Wybrane klasy frameworka Foundation 477
    • NSRange i NSNotFound 478
    • NSString i przyjaciele 480
    • NSDate i przyjaciele 482
    • NSNumber 484
    • NSValue 486
    • NSData 486
    • NSMeasurement i przyjaciele 487
    • Równość, wartość hash i porównywanie 488
    • NSArray i NSMutableArray 490
    • NSDictionary i NSMutableDictionary 492
    • NSSet i przyjaciele 492
    • NSIndexSet 493
    • NSNull 494
    • Niemodyfikowalne i modyfikowalne 494
    • property list 495
    • Protokół Codable 496
  • Akcesory, właściwości i kodowanie klucz-wartość 499
    • Akcesory Swifta 501
    • Kodowanie klucz-wartość 502
    • Używanie kodowania klucz-wartość 504
    • KVC i outlet 505
    • Ścieżka klucza w Cocoa 505
  • Tajne życie obiektu NSObject 506

11. Zdarzenia Cocoa 509

  • Powód istnienia zdarzeń 509
  • Tworzenie podklasy 510
  • Powiadomienie 511
    • Otrzymywanie powiadomienia 512
    • Wyrejestrowanie obserwatora 514
    • Publikowanie powiadomienia 516
    • Licznik czasu 517
  • Delegowanie 518
    • Mechanizm delegowania w Cocoa 519
    • Implementowanie mechanizmu delegowania 520
  • Źródło danych 522
  • Akcja 523
  • Łańcuch respondera 525
    • Przekazanie odpowiedzialności 526
    • Akcja skierowana do nil 527
  • Obserwacja klucz-wartość 528
    • Rejestracja i powiadamianie 529
    • Wyrejestrowanie obserwatora 529
    • Przykład obserwacji klucz-wartość 530
  • Zalew zdarzeń 532
  • Opóźnione wykonanie operacji 535

12. Zarządzanie pamięcią 537

  • Zasady zarządzania pamięcią przez Cocoa 537
  • Reguły zarządzania pamięcią w Cocoa 539
  • Co to jest mechanizm ARC i na czym polega jego działanie? 540
  • Jak Cocoa zarządza pamięcią obiektu? 540
  • Automatycznie zwalniana pula 541
  • Zarządzanie pamięcią właściwości egzemplarza 543
  • Cykl przytrzymania i odwołanie słabe 544
  • Nietypowe sytuacje związane z zarządzaniem pamięcią 546
    • Obserwator powiadomień 546
    • Obserwator KVO 547
    • Licznik czasu 548
    • Pozostałe nietypowe sytuacje 549
  • Wczytywanie pliku nib i zarządzanie pamięcią 550
  • Zarządzanie pamięcią obiektów CFTypeRef 551
  • Polityka zarządzania pamięcią właściwości 552
  • Debugowanie i błędy popełniane podczas zarządzania pamięcią 555

13. Komunikacja między obiektami 557

  • Widoczność poprzez utworzenie egzemplarza 558
  • Widoczność według związku 560
  • Widoczność globalna 561
  • Powiadomienia i obserwacja klucz-wartość 562
  • Architektura MVC 563

DODATKI

A. Języki C, Objective-C i Swift 569

Skorowidz 601

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5258-2
Rozmiar pliku: 6,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: