Facebook - konwersja
  • promocja

Jak działa oprogramowanie? Tajemnice komputerowych mechanizmów szyfrowania, obrazowania, wyszukiwania i innych powszechnie używanych technologii - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
3 listopada 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Jak działa oprogramowanie? Tajemnice komputerowych mechanizmów szyfrowania, obrazowania, wyszukiwania i innych powszechnie używanych technologii - ebook

Rzut oka na tajemniczy świat oprogramowania


Zawrotny rozwój technologii informatycznych sprawia, że coraz więcej osób chce poznać zasady działania oprogramowania, zwłaszcza tego najpopularniejszego. Bez znajomości pewnych zjawisk łatwo można paść ofiarą tych, którzy już tę wiedzę posiedli. Nie trzeba do tego ukończonych studiów technicznych!

Książka, którą trzymasz w dłoni, opisuje działanie różnych rodzajów oprogramowania. Autor w przystępny i interesujący sposób wyjaśnia trudne i złożone kwestie. Nie musisz być informatykiem ani znać podstaw programowania, aby zrozumieć procesy, które przebiegają w magicznie lśniących układach scalonych, skrytych pod obudową komputera czy smartfona. Ta książka będzie Twoim przewodnikiem!

Dowiedz się, jak działa oprogramowanie:
  • do szyfrowania i kryptografii z kluczem publicznym
  • do obsługi haseł i podpisów cyfrowych
  • do animacji i renderowania obrazu, a także do tworzenia grafiki gier
  • do kompresji danych, w tym obrazów (JPEG) i wideo (MPEG-2)
  • do wyszukiwania informacji w wielkich zbiorach danych
  • do nawigacji i obsługi map

Sprawdź, jak bardzo fascynujące są tajniki oprogramowania!


V. Anton Spraul — od kilkunastu lat wykłada informatykę dla studentów i początkujących programistów. Jest autorem kilku bardzo popularnych książek, znakomicie ułatwiających zrozumienie zasad programowania. Spraul niezwykle chętnie dzieli się swoją wiedzą. Prowadzi bloga, publikuje filmy na YouTubie. Mieszka w Birmingham w stanie Alabama, a jego pasje, poza informatyką, to tworzenie muzyki i gry komputerowe. Do gier używa sprzętu, który sam zbudował!

Spis treści

O autorze (9)

O recenzencie technicznym (9)

Podziękowania (11)

Wstęp (13)

1. Szyfrowanie (17)

  • Cel szyfrowania (18)
  • Przestawianie - te same dane, różny porządek (19)
    • Klucze szyfrów (20)
    • Łamanie szyfrów (22)
  • Podstawianie - zastępowanie danych (23)
    • Zmienianie wzorca podstawiania (23)
    • Poszerzanie klucza (25)
  • Zaawansowany standard szyfrowania (26)
    • Podstawy dwójkowe (27)
    • Szyfrowanie AES w ujęciu ogólnym (29)
    • Poszerzanie klucza w AES (30)
    • Rundy szyfrowania AES (31)
    • Łańcuchowanie bloków (33)
    • Dlaczego AES jest bezpieczny (33)
    • Możliwe ataki na AES (35)
  • Ograniczenia szyfrowania z kluczem symetrycznym (36)

2. Hasła (37)

  • Przekształcanie hasła w liczbę (38)
    • Cechy dobrych funkcji haszowania (38)
  • Funkcja skrótu MD5 (39)
    • Kodowanie hasła (39)
    • Operacje bitowe (40)
    • Rundy haszowania MD5 (42)
    • Spełnienie kryteriów dobrej funkcji haszowania (43)
  • Podpisy cyfrowe (43)
    • Problem tożsamości (44)
    • Ataki z wykorzystaniem kolizji (44)
  • Hasła w systemach uwierzytelniania (45)
    • Zagrożenia dotyczące tablic haseł (45)
    • Haszowanie haseł (46)
    • Ataki słownikowe (47)
    • Tablice haszowania (48)
    • Łańcuchowanie haszowania (48)
    • Haszowanie iteracyjne (51)
    • Solenie haseł (52)
    • Czy tablice haseł są bezpieczne (53)
  • Usługa przechowywania haseł (54)
  • Przemyślenia końcowe (55)

3. Bezpieczeństwo w Sieci (57)

  • Jak kryptografia z kluczem publicznym rozwiązuje problem wspólnego klucza (58)
  • Matematyczne narzędzia kryptografii z kluczem publicznym (59)
    • Funkcje odwracalne (59)
    • Funkcje jednokierunkowe (60)
    • Funkcje z bocznym wejściem (60)
  • Metoda szyfrowania RSA (63)
    • Tworzenie kluczy (63)
    • Szyfrowanie danych za pomocą RSA (65)
    • Efektywność RSA (66)
    • Zastosowanie szyfru RSA w rzeczywistym świecie (68)
    • Użycie RSA do uwierzytelniania (71)
  • Bezpieczeństwo w Sieci - protokół HTTPS (73)
    • Wymiana potwierdzeń (74)
    • Przesyłanie danych protokołem HTPPS (75)
  • Czy problem wspólnego klucza został rozwiązany? (77)

4. Film CGI (79)

  • Oprogramowanie tradycyjnej animacji (81)
    • Jak działają obrazy cyfrowe (81)
    • Sposoby definiowania kolorów (83)
    • Jak oprogramowanie wykonuje animacje celuloidowe (84)
    • Od oprogramowania animacji celuloidowej do renderowanej grafiki 2D (91)
  • Oprogramowanie trójwymiarowej grafiki CGI (92)
    • Jak opisuje się sceny trójwymiarowe (92)
    • Kamera wirtualna (93)
    • Oświetlenie bezpośrednie (93)
    • Oświetlenie całego planu (98)
    • Jak śledzić światło (99)
    • Wygładzanie krawędzi w całej scenie (103)
  • Łączenie rzeczywistego ze sztucznym (104)
  • Ideał renderowania z jakością filmową (105)

5. Grafika gier (107)

  • Sprzęt do grafiki tworzonej w czasie rzeczywistym (108)
  • Dlaczego w grach nie stosuje się śledzenia promieni (109)
  • Same odcinki i żadnych krzywych (110)
  • Rzutowanie bez śledzenia promieni (110)
  • Renderowanie trójkątów (112)
    • Algorytm malarza (113)
    • Buforowanie głębokości (113)
  • Oświetlanie w czasie rzeczywistym (115)
  • Cienie (117)
  • Światło otaczające i jego pochłanianie (118)
  • Nanoszenie tekstur (120)
    • Próbkowanie metodą najbliższego sąsiada (121)
    • Filtrowanie dwuliniowe (123)
    • Mipmapy (124)
    • Filtrowanie trójliniowe (125)
  • Odbicia (126)
  • Fabrykowanie krzywizn (128)
    • Oszukiwanie na dużych odległościach (129)
    • Odwzorowywanie wypukłości (129)
    • Mozaikowanie (130)
  • Wygładzanie krawędzi w czasie rzeczywistym (132)
    • Superpróbkowanie (132)
    • Wielopróbkowanie (134)
    • Poprocesowe wygładzanie krawędzi (135)
  • Budżet obrazowania (136)
  • Co jeszcze w związku z grafiką gier (137)

6. Kompresja danych (139)

  • Kodowanie długości serii (141)
  • Kompresja słownikowa (142)
    • Podstawowa metoda (143)
    • Kod Huffmana (144)
  • Reorganizacja danych w celu lepszej kompresji (146)
    • Kodowanie z przewidywaniem (146)
    • Kwantyzacja (147)
  • Obrazy w formacie JPEG (148)
    • Inny sposób zapamiętywania kolorów (148)
    • Dyskretna transformacja kosinusowa (149)
    • DCT w dwóch wymiarach (152)
    • Kompresowanie wyników (156)
    • Jakość obrazów JPEG (159)
  • Kompresja wideo wysokiej rozdzielczości (162)
    • Nadmiarowość czasowa (162)
    • Wideokompresja MPEG-2 (163)
    • Jakość wideo z kompresją czasową (166)
  • Teraźniejszość i przyszłość wideokompresji (168)

7. Wyszukiwanie (169)

  • Zdefiniowanie problemu wyszukiwania (170)
  • Porządkowanie danych (170)
    • Sortowanie przez wybór (170)
    • Sortowanie szybkie (171)
  • Wyszukiwanie binarne (175)
  • Indeksowanie (176)
  • Haszowanie (178)
  • Przeszukiwanie Sieci (181)
    • Klasyfikacja wyników (182)
    • Efektywne zastosowanie indeksów (184)
  • Co dalej w związku z wyszukiwaniem w Sieci (185)

8. Współbieżność (187)

  • Po co ta współbieżność? (187)
    • Wydajność (188)
    • Środowiska z wieloma użytkownikami (188)
    • Wielozadaniowość (188)
  • Kiedy współbieżność zawodzi (189)
  • Jak działać współbieżnie i bezpiecznie (192)
    • Dane tylko do czytania (192)
    • Przetwarzanie transakcyjne (193)
    • Semafory (194)
  • Problem nieskończonego oczekiwania (196)
    • Kolejki uporządkowane (196)
    • Głodzenie wynikające z czekania cyklicznego (196)
  • Kwestie sprawności semaforów (199)
  • Co jeszcze w związku ze współbieżnością (200)

9. Trasy na mapach (203)

  • Czym jest mapa w rozumieniu oprogramowania (203)
    • Wyszukiwanie najpierw najlepszej (205)
    • Ponowne wykorzystanie wcześniejszych wyników wyszukiwania (209)
  • Jednoczesne znajdowanie wszystkich najlepszych tras (211)
    • Algorytm Floyda (212)
    • Zapamiętywanie kierunków tras (215)
  • Przyszłość wytyczania tras (218)

Skorowidz (219)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2594-4
Rozmiar pliku: 6,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: