Jak mniej kupować - ebook
Jak mniej kupować - ebook
Wiesz, że wydajesz pieniądze na zbędne przedmioty, ale jednocześnie nie potrafisz nad tym zapanować?
To droga donikąd, a jeśli już to jedynie do długów, kłótni z partnerem i ciągłego stresu. Dobra wiadomość jest taka, że tak nie musi być. Możesz nauczyć się bardziej racjonalnych zakupów, znając m.in. motywy, sytuacje, w których najczęściej je dokonujesz.
Jest to szczególnie istotne w czasach e-commerce, gdzie zakupów dokonujemy coraz częściej z poziomu smartfona lub możemy wybrać odroczone w czasie płatności.
Poznaj "Jak mniej kupować" – Uwolnij się ze szponów konsumpcjonizmu!
1. O czym jest książka?
"Jak mniej kupować" to przewodnik, który pomoże czytelnikom nauczyć się podejmować bardziej racjonalne i świadome decyzje zakupowe. Książka skupia się na wyzwaniach związanych z konsumpcjonizmem oraz pułapkami zakupowymi, z jakimi możemy się spotkać w dzisiejszych czasach, szczególnie w erze e-commerce. Autor wnikliwie analizuje motywy, które kierują naszymi decyzjami zakupowymi i oferuje praktyczne strategie, aby uniknąć impulsywnych i niepotrzebnych wydatków.
2. Dlaczego warto ją mieć?
Książka "Jak mniej kupować" jest nieocenionym przewodnikiem dla wszystkich osób, które chcą zyskać większą kontrolę nad swoimi wydatkami, czasem i życiem. Znajdująca się w niej wiedza i porady pozwolą czytelnikom opanować pokusy, uniknąć zakupów opartych na emocjach lub niskim poczuciu własnej wartości, które bardzo często wykorzystywane są w przekazie marketingowym. Jeśli szukasz równowagi między konsumpcją a życiem pełnym wartości, znajdziesz tu wiele skutecznych narzędzi do zwalczania nadmiernej konsumpcji.
Bez obaw. "Jak mniej kupować" nie jest kompilacją artykułów z internetu. Cała treść, blisko 180 stron (29 rozdziałów) i kilkanaście grafik powstało od zera jako połączenie wiedzy, pasji, lektury ponad 20 książek i mnóstwa artykułów. Prace nad e-bookiem trwały kilka miesięcy. W efekcie powstała publikacja, która przeszła drogę analogiczną jak książka. Co należy przez to rozumieć? Treść przeszła redakcję, korektę i skład. W powstaniu e-booka, oprócz mojej skromnej osoby, udział miało łącznie 6 osób. Wszystkie zostały wymienione w zakończeniu. Wszystkim serdecznie dziękuję. W rezultacie otrzymujesz produkt najwyższej jakości. Jeśli lubisz czytać, z pewnością to docenisz.
3. Co zyska czytelnik, który zastosuje się do porad z książki?
Czytelnik, który zastosuje się do porad z "Jak mniej kupować", zyska kilka kluczowych korzyści. Po pierwsze, nauczy się rozpoznawać manipulacje marketingowe i triki używane przez firmy, które mają na celu skłonienie nas do zakupów.
Po drugie, zyska wiedzę na temat swoich własnych motywacji zakupowych i będzie mógł podejmować bardziej świadome i przemyślane decyzje.
Po trzecie, dzięki opanowaniu zakupowych pokus i unikaniu zbędnych wydatków, czytelnik zaoszczędzi czas i pieniądze, które będzie mógł przeznaczyć na rzeczy naprawdę ważne w swoim życiu.
4. Jakie potrzeby pomoże zaspokoić książka?
Oto trzy główne potrzeby, które zaspokaja publikacja:
- potrzeba lepszego zrozumienia mechanizmów odpowiedzialnych za to, abyśmy wydawali więcej,
- potrzeba samopomocy, gdyż książka dostarczy Ci praktycznych narzędzi, które pomogą Ci zmienić swoje dotychczasowe nawyki, a tym samym zachowania zakupowe,
- potrzeba stałego wsparcia, ponieważ książka pokaże Ci, że nie jesteś sam/a w walce z konsumpcjonizmem. Problem dotyka coraz większej części społeczeństwa, ale nikt o tym głośno nie mówi. Ty zyskasz tę przewagę, że możesz w każdej chwili sięgnąć do poradnika, chociażby na smartfonie i krok po kroku oddalać od siebie kolejne pokusy.
"Jak mniej kupować" kosztuje tyle, co dwie kawy w modnej sieciówce z literą S w nazwie. W zamian za to zyskasz silnego sprzymierzeńca, osobistą tarczę w walce z nadmierną konsumpcją. Zdobyta wiedza otworzy Ci oczy na wiele spraw, o których dotychczas mogłeś/aś nawet nie zdawać sobie sprawy.
Autor książki, Tomasz Bar to finansista z wykształcenia i pasji. Pomaga ludziom zapanować nad pokusami zakupowymi i wydawaniem pieniędzy na rzeczy, które tak naprawdę nie są im potrzebne.
Pracując w przeszłości w bankach, dostrzegł wyraźny trend, aby zachęcać klientów do systematycznego zadłużania się. Kredyty, raty, debety, karty kredytowe, cashback i bardzo modne ostatnio płatności odroczone mają jeden cel. Zachęcić i umożliwić dokonanie kolejnych zakupów.
Z czasem do tematyki szczególnie bliskich mu finansów osobistych, dołączył także psychologię, neuropsychologię, ekonomię behawioralną, marketing i sprzedaż. Zauważył ich bliskie związki. Nie bez powodu korporacje chętnie sięgają po pomoc psychologów, którzy wykorzystują swoją wiedzę do tego, aby doradzać firmom jak skłonić klientów do kolejnych zakupów.
Zanim powstał e-book “Jak mniej kupować” Tomasz Bar miał już na koncie inne publikacje. Jego artykuły ukazały się m.in. na kilku portalach: Bankier.pl, Wirtualna Polska, eGospodarka.pl, jak również w Gazecie Finansowej.
Od dłuższego czasu chciał poruszyć ważny temat społeczny, który jest zamiatany pod dywan, bo kto tak naprawdę miałby interes w tym, aby odwlec ludzi od konsumpcjonizmu? Żyjemy w czasach, w których firmy będą coraz agresywniej zabiegać o nasze pieniądze, które mamy wydawać na niekoniecznie potrzebne nam rzeczy.
Spis treści
Spis treści e-booka „Jak mniej kupować”
Wstęp
Skąd pomysł na publikację?7
Część I
1. Konsumpcjonizm vs minimalizm
Czy naprawdę nie ma złotego środka? 18
2. Siła nabywcza
Na ile tak naprawdę nas stać? 22
3. Demografia
Dlaczego obecne negatywne trendy w strukturze wiekowej Polaków mają znaczenie? 31
4. Budżet domowy
Dlaczego każdy powinien prowadzić chociażby najprostszą jego wersję? 35
5. Dlaczego kupujemy?
Co tak naprawdę wpływa na to, że kupujemy te, a nie inne produkty? 40
6. Zakupoholizm
Problem, o którym praktycznie się nie mówi i nie pisze, pomimo że dotyczy kilku procent społeczeństwa 47
7. Kupowanie impulsywne vs kompulsywne
Czym się różnią i jak wiedza o nich może nam pomóc? 51
Część II
8. Na tropie klienta
O sytuacji, kiedy sklep wie o nas więcej niż nasi najbliżsi, i o namawianiu do nieskrępowanej konsumpcji, nawet kosztem utraty oszczędności 54
9. Google, Facebook, Instagram
To one coraz częściej inicjują proces zakupowy 58
10. Big data, algorytmy
Jak gromadzone o nas dane coraz częściej decydują o tym, co kupujemy? 63
11. „Chciwość jest dobra”
Jak firmy próbują dotrzeć do klientów? 69
12. O potędze „za darmo”
Dlaczego tracimy głowę, gdy widzimy, że coś jest „za darmo”? 75
13. Postarzanie fizyczne i psychologiczne
Co robią firmy, aby zniechęcić nas do już posiadanych przedmiotów? 79
14. Naśladownictwo
Czy neurony lustrzane wpływają na nasze decyzje zakupowe? 86
15. Przywiązywanie się do przedmiotów
Co takiego się dzieje w naszych głowach, że przedmioty, które stają się naszą własnością, niebywale zyskują na wartości?91
16. Fetyszyzm towarowy
Jak marki nadają swoim produktom mistyczną wartość? 95
17. Jak zmniejszyć ból płacenia?
Karty płatnicze, karty kredytowe, BLIK, płatności odroczone, darmowe zwroty 101
18. Adaptacja
Dlaczego tak szybko przestaje nas cieszyć to, co jeszcze niedawno zachwycało? 106
19. Poczucie własnej wartości
Jak marki wykorzystują nasz negatywny obraz samych siebie do sprzedawania nam swoich produktów? 110
20. Grywalizacja
Poznaj jej ciemną stronę. Czyli jak firmy wykorzystują perswazję w grach i aplikacjach, żeby konsument sięgnął do kieszeni? 119
21. Krótka lista tricków sklepowych
Wyprzedaż, efekt wabika, darmowe zwroty. Po jakie techniki sięgają sklepy, aby klient chętniej i częściej rozstawał się ze swoimi pieniędzmi? 122
Część III
22. Jak stawić opór przekazowi reklamowemu? Nasza kondycja psychiczna i fizyczna ma udział w tym, jak reagujemy na różnego rodzaju pokusy czyhające na konsumentów 134
23. Porównywanie się do innych
Jak walczyć z prawdziwą zmorą współczesnych czasów? 136
24. Prokrastynacja
Jak ją wykorzystać podczas decyzji zakupowych? 139
25. Potęga nawyków
Jak wykorzystać nawyki do zminimalizowania nieprzemyślanych zakupów? 141
26. Na czym nie warto oszczędzać
Materac, wygodne buty, regularne badania 148
27. Zbuduj fundament do trwałej zmiany
Sen, odżywianie, ruch i suplementacja 152
28. Autożyczliwość 157
29. Szuflada z pomysłami, inspiracjami 158
Posłowie
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-961831-4-9 |
Rozmiar pliku: | 3,6 MB |