- W empik go
Jak skutecznie przekonywać innych do własnego zdania - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 lutego 2023
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Jak skutecznie przekonywać innych do własnego zdania - ebook
Niniejsza książka jest to kompletny poradnik, który przedstawia przykłady radzenia sobie z przekonywaniem innych osób do naszego zdania, co należy robić, żeby dobrze przedstawić odbiorcy własne oczekiwania i jak zaprezentować siebie, lub produkt, który chcemy sprzedać. Zawiera przydatne strategie, opisujące jak możemy wykorzystywać skutecznie własne argumenty, opisuje czym jest perswazja?
Czym jest komunikacja perswazyjna?
Co stanowi przekonujący argument?
Jaki jest cel komunikacji perswazyjnej?
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8273-812-4 |
Rozmiar pliku: | 951 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Wstęp
Niezależnie od tego, czy próbujemy uzyskać podwyżkę lub awans, czy też chcemy przekonać zapracowanych kierowników o wartości wymyślonej przez nas strategii, nasza umiejętność przekonywania współpracowników, kolegów i starszych liderów odgrywa znaczącą rolę w osiągnięciu sukcesu.
Niektórzy ludzie są z natury przekonujący i z łatwością potrafią pokierować strategią, lub konwersacją w preferowanym przez siebie kierunku. Innym jednak trudniej jest przekonywać kolegów. Na szczęście istnieje wiele technik, które możemy zastosować, aby poprawić własną siłę perswazji i zwiększyć swoje wpływy.Bądźmy konkretni i pewni siebie
Jeśli mówimy pewnie, jasno i zwięźle, ludzie chętniej nas wysłuchają, potraktują poważnie to, co mamy do powiedzenia i zgodzą się z nami. Aby bardziej trafić i przekonać drugą osobę do własnej koncepcji, najpierw przygotujmy to, co chcemy powiedzieć, upewnijmy się, że mamy wszystko jasno dopracowane przed podjęciem trudnej rozmowy. Podczas mówienia unikajmy słów wypełniających, takich jak „hm”, „chwilkę” lub „lubię to”, ponieważ sugerują one, że mamy trudności z wyrażeniem swojej wiadomości, lub nie mamy pewności, że jest ona dla nas naprawdę ważna.Metoda „kadrowania”
Polega ona na dokładnym opisywaniu, lub wyjaśnianiu czegoś w sposób, który wpływa na sposób, w jaki odbiorca interpretuje przekazywane przez nas informacje. Weźmy klasyczny przykład szklanki, która jest „w połowie pełna”, lub „w połowie pusta”, pierwsza fraza brzmi znacznie bardziej pozytywnie, mimo że w obu przypadkach opisywany jest ten sam przedmiot.
Ta technika jest często skutecznie wykorzystywana przez polityków podczas debaty z przeciwnikami, aby wpłynąć na publiczność, aby zgodziła się z ich punktem widzenia.Technika „efekt większości”
Ludzie w naturalny sposób oczekują od innych podejmowania decyzji i wpływania na ich zachowanie. Na przykład, jeśli tłum ludzi patrzy na coś, automatycznie zrobimy to samo i nadal będziemy patrzeć, nawet jeśli nic tam nie ma, ponieważ wierzymy, że coś musi tam być ciekawego, jeśli inni tam patrzą. Ten „efekt stadny” można również wykorzystać do przekonywania innych ludzi, na przykład poprzez wskazanie, że konkretna usługa, lub strategia jest używana przez wiele osób z naszej branży lub zawodu, taki argument może jednoznacznie przekonać drugą osobę do zaakceptowania naszego pomysłu, ponieważ, jeśli wiele ludzi z tego korzysta, to to musi być dobre.Wykorzystajmy dane i konkretne argumenty na poparcie własnego pomysłu
Jeśli posiadamy dowody i dane, które popierają nasz pomysł, czy to z badań przy pisaniu pracy magisterskiej, czy ankiet, które zauważyliśmy w prasie, przykładów dobrych praktyk branżowych, czy badań, które przeprowadziliśmy w swojej organizacji, wtedy nasza propozycja będzie miała większą wagę. Jeśli mamy nadzieję na wprowadzenie nowej inicjatywy, uruchomienie programu pilotażowego w celu wygenerowania rzeczywistych wyników jest przydatnym pierwszym krokiem, natomiast funkcja raportowania oprogramowania HR powinna pomóc w analizie wpływu projektów, takich jak nowe szkolenie, lub zmiany w świadczeniach pracowniczych, na kluczowe wskaźniki HR, takie jak utrzymanie, zaangażowanie i wydajność pracy.Zwróćmy uwagę na język ciała
Nasza mowa ciała ma również znaczący wpływ na własną zdolność przekonywania.
Naturalny uśmiech sprawia, że wydajemy się być bardziej otwarci i sympatyczni.
Unoszenie brwi, sygnalizuje, że nie stanowimy zagrożenia, jesteśmy przyjaźni i przystępni.
Unikajmy krzyżowania ramion i wkładania rąk do kieszeni, ponieważ sygnalizuje to, że nie czujemy się komfortowo i sprawia, że wydajemy się być mniej przystępni, a nawet, że możemy mieć coś do ukrycia.
Widoczna szyja pokazuje, że jesteśmy niegroźni i łatwo do nas podejść.
Kontakt wzrokowy, wykazuje zainteresowanie rozmową i wiarygodność.
Odpowiednio dobrany kolor, dopełniające się kolory sprawiają, że ludzie się wyróżniają i wydają się bardziej atrakcyjni.
Pokazujemy swoje dłonie oznacza, że jesteśmy szczerzy, otwarci i nie mamy zamiaru nic ukrywać.Wstęp
Strach przed zmianą i nowymi pomysłami to nemezis perswazji, więc wypróbujmy te pomysły, aby przekonać każdego do naszego zdania.
Wiemy, że nasz pomysł jest dobry. Zebraliśmy odpowiednie argumenty i przygotowaliśmy się aby nasze argumenty były dobrze przedstawione i ugruntowane. Dlaczego więc nasz klient, lub współpracownik się z nami nie zgadza?
„Strach przed zmianą to największy wróg perswazji”. „Jeśli w oczach innej osoby jest to mały problem, strach przed zmianą przekreśli każde nasze rozwiązanie. Jeśli to duży problem, musimy pomóc innym przezwyciężyć strach przed zmianą”. Niewielu z nas dobrze reaguje na trudną sprzedaż, zwłaszcza gdy nie jesteśmy pewni, lub wahamy się co do nowego pomysłu, mówią eksperci. Zamiast sprytnych sztuczek sprzedażowych, oto podstawowe sposoby na to, aby ktoś się z nami zgodził.Bądźmy otwarci na zmianę własnego stanowiska w danej sprawie
Im bardziej prawdopodobne jest, że sami zmienimy zdanie, tym większe prawdopodobieństwo, że zmienią zdanie osoby, na których najbardziej nam zależy, aby to zdanie zmieniły. Ludzie mogą poczuć nasz upór, a jeśli nie odczują możliwości na zmianę naszego zdania, mogą nawet nie zawracać sobie głowy rozmową z nami. Wiadomo, że bardzo trudno jest odpuścić, zwłaszcza jeśli mamy jasność co do tego, czego chcemy, ale nigdy nie wiemy, czy inne osoby nie mogą mieć lepszego pomysłu, lub rozwiązania niż to, które sami próbujemy im przedstawić.
„Nie chodzi o całkowitą zmianę zdania, ale o chęć zmiany zdania. Gotowość do zmiany zdania, gdy nowe informacje wyjdą na światło dzienne, jest naszą mocną stroną, a nie słabością.
Niezależnie od tego, czy próbujemy uzyskać podwyżkę lub awans, czy też chcemy przekonać zapracowanych kierowników o wartości wymyślonej przez nas strategii, nasza umiejętność przekonywania współpracowników, kolegów i starszych liderów odgrywa znaczącą rolę w osiągnięciu sukcesu.
Niektórzy ludzie są z natury przekonujący i z łatwością potrafią pokierować strategią, lub konwersacją w preferowanym przez siebie kierunku. Innym jednak trudniej jest przekonywać kolegów. Na szczęście istnieje wiele technik, które możemy zastosować, aby poprawić własną siłę perswazji i zwiększyć swoje wpływy.Bądźmy konkretni i pewni siebie
Jeśli mówimy pewnie, jasno i zwięźle, ludzie chętniej nas wysłuchają, potraktują poważnie to, co mamy do powiedzenia i zgodzą się z nami. Aby bardziej trafić i przekonać drugą osobę do własnej koncepcji, najpierw przygotujmy to, co chcemy powiedzieć, upewnijmy się, że mamy wszystko jasno dopracowane przed podjęciem trudnej rozmowy. Podczas mówienia unikajmy słów wypełniających, takich jak „hm”, „chwilkę” lub „lubię to”, ponieważ sugerują one, że mamy trudności z wyrażeniem swojej wiadomości, lub nie mamy pewności, że jest ona dla nas naprawdę ważna.Metoda „kadrowania”
Polega ona na dokładnym opisywaniu, lub wyjaśnianiu czegoś w sposób, który wpływa na sposób, w jaki odbiorca interpretuje przekazywane przez nas informacje. Weźmy klasyczny przykład szklanki, która jest „w połowie pełna”, lub „w połowie pusta”, pierwsza fraza brzmi znacznie bardziej pozytywnie, mimo że w obu przypadkach opisywany jest ten sam przedmiot.
Ta technika jest często skutecznie wykorzystywana przez polityków podczas debaty z przeciwnikami, aby wpłynąć na publiczność, aby zgodziła się z ich punktem widzenia.Technika „efekt większości”
Ludzie w naturalny sposób oczekują od innych podejmowania decyzji i wpływania na ich zachowanie. Na przykład, jeśli tłum ludzi patrzy na coś, automatycznie zrobimy to samo i nadal będziemy patrzeć, nawet jeśli nic tam nie ma, ponieważ wierzymy, że coś musi tam być ciekawego, jeśli inni tam patrzą. Ten „efekt stadny” można również wykorzystać do przekonywania innych ludzi, na przykład poprzez wskazanie, że konkretna usługa, lub strategia jest używana przez wiele osób z naszej branży lub zawodu, taki argument może jednoznacznie przekonać drugą osobę do zaakceptowania naszego pomysłu, ponieważ, jeśli wiele ludzi z tego korzysta, to to musi być dobre.Wykorzystajmy dane i konkretne argumenty na poparcie własnego pomysłu
Jeśli posiadamy dowody i dane, które popierają nasz pomysł, czy to z badań przy pisaniu pracy magisterskiej, czy ankiet, które zauważyliśmy w prasie, przykładów dobrych praktyk branżowych, czy badań, które przeprowadziliśmy w swojej organizacji, wtedy nasza propozycja będzie miała większą wagę. Jeśli mamy nadzieję na wprowadzenie nowej inicjatywy, uruchomienie programu pilotażowego w celu wygenerowania rzeczywistych wyników jest przydatnym pierwszym krokiem, natomiast funkcja raportowania oprogramowania HR powinna pomóc w analizie wpływu projektów, takich jak nowe szkolenie, lub zmiany w świadczeniach pracowniczych, na kluczowe wskaźniki HR, takie jak utrzymanie, zaangażowanie i wydajność pracy.Zwróćmy uwagę na język ciała
Nasza mowa ciała ma również znaczący wpływ na własną zdolność przekonywania.
Naturalny uśmiech sprawia, że wydajemy się być bardziej otwarci i sympatyczni.
Unoszenie brwi, sygnalizuje, że nie stanowimy zagrożenia, jesteśmy przyjaźni i przystępni.
Unikajmy krzyżowania ramion i wkładania rąk do kieszeni, ponieważ sygnalizuje to, że nie czujemy się komfortowo i sprawia, że wydajemy się być mniej przystępni, a nawet, że możemy mieć coś do ukrycia.
Widoczna szyja pokazuje, że jesteśmy niegroźni i łatwo do nas podejść.
Kontakt wzrokowy, wykazuje zainteresowanie rozmową i wiarygodność.
Odpowiednio dobrany kolor, dopełniające się kolory sprawiają, że ludzie się wyróżniają i wydają się bardziej atrakcyjni.
Pokazujemy swoje dłonie oznacza, że jesteśmy szczerzy, otwarci i nie mamy zamiaru nic ukrywać.Wstęp
Strach przed zmianą i nowymi pomysłami to nemezis perswazji, więc wypróbujmy te pomysły, aby przekonać każdego do naszego zdania.
Wiemy, że nasz pomysł jest dobry. Zebraliśmy odpowiednie argumenty i przygotowaliśmy się aby nasze argumenty były dobrze przedstawione i ugruntowane. Dlaczego więc nasz klient, lub współpracownik się z nami nie zgadza?
„Strach przed zmianą to największy wróg perswazji”. „Jeśli w oczach innej osoby jest to mały problem, strach przed zmianą przekreśli każde nasze rozwiązanie. Jeśli to duży problem, musimy pomóc innym przezwyciężyć strach przed zmianą”. Niewielu z nas dobrze reaguje na trudną sprzedaż, zwłaszcza gdy nie jesteśmy pewni, lub wahamy się co do nowego pomysłu, mówią eksperci. Zamiast sprytnych sztuczek sprzedażowych, oto podstawowe sposoby na to, aby ktoś się z nami zgodził.Bądźmy otwarci na zmianę własnego stanowiska w danej sprawie
Im bardziej prawdopodobne jest, że sami zmienimy zdanie, tym większe prawdopodobieństwo, że zmienią zdanie osoby, na których najbardziej nam zależy, aby to zdanie zmieniły. Ludzie mogą poczuć nasz upór, a jeśli nie odczują możliwości na zmianę naszego zdania, mogą nawet nie zawracać sobie głowy rozmową z nami. Wiadomo, że bardzo trudno jest odpuścić, zwłaszcza jeśli mamy jasność co do tego, czego chcemy, ale nigdy nie wiemy, czy inne osoby nie mogą mieć lepszego pomysłu, lub rozwiązania niż to, które sami próbujemy im przedstawić.
„Nie chodzi o całkowitą zmianę zdania, ale o chęć zmiany zdania. Gotowość do zmiany zdania, gdy nowe informacje wyjdą na światło dzienne, jest naszą mocną stroną, a nie słabością.
więcej..