Jak wychowywać chłopca. Potęga relacji w kształtowaniu dobrych ludzi - ebook
Jak wychowywać chłopca. Potęga relacji w kształtowaniu dobrych ludzi - ebook
W czasach, gdy wielu chłopców przeżywa kryzys, bardzo potrzebujemy przewodnika, aby pomóc im wyrosnąć na silnych i empatycznych mężczyzn.
Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być „twardzi” i „męscy”, mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Reichert oferuje czytelnikom wskazówki krok po kroku, jak to zrobić:
- Słuchanie i obserwowanie bez osądu, aby chłopcy wiedzieli, że są słyszani.
- Pomaganie im w tworzeniu silnych więzi z nauczycielami, trenerami i innymi wzorami do naśladowania.
- Zachęcanie ich do mówienia o swoich uczuciach na temat płci przeciwnej i podkreślanie znaczenia szacunku wobec kobiet.
Przy wsparciu psychologii i neuronauki książka pomoże rodzicom i opiekunom zbudować dla ich synów dzieciństwo, które pozwoli im wyrosnąć na pewnych siebie, zdolnych i życzliwych mężczyzn.
Jako ojciec trzech córek, z całego serca życzę im, by decydując się w przyszłości na związek z mężczyzną, miały szansę znaleźć dojrzałego partnera, który nie będzie się bał rozmawiać o swoich emocjach i będzie rozumiał, jak wielkie znaczenie dla szczęścia rodziny ma budowanie wzajemnych relacji. Jeśli jesteś rodzicem chłopca, to ta książką pomoże Ci nie tylko spełnić moje życzenie, ale przede wszystkim pomoże Twojemu synowi wyrosnąć na szczęśliwego dorosłego.
Jarek Kania, Ojcowska Strona Mocy
Książkę polecają: Magazyn Charaktery, Ojcowska Strona Mocy, Psychologia w praktyce
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-66577-89-3 |
Rozmiar pliku: | 1,4 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
ROZDZIAŁ 1 | OGRANICZENI PRZEZ CHŁOPIĘCTWO
1. Michael Kaufman, „Men, Feminism, and Men’s Contradictory Experiences of Power”, w Theorizing Masculinities, (red.) H. Brod i M. Kaufman, Thousand Oaks, CA: Sage, 1994, 142–64.
2. William Pollack, „No Man Is an Island: Toward a New Psychoanalytic Psychology of Men”, w A New Psychology of Men, (red.) R. F. Levant i W. S. Pollack, New York: Basic Books, 1995, 33–67.
3. Christina Hoff Somers, The War Against Boys: How Misguided Policies Are Harming Our Young Men, New York, Simon & Schuster, 2015; Peg Tyre, The Trouble with Boys: A Surprising Report Card on Our Sons, Their Problems at School, and What Parents and Educators Must Do, New York: Harmony, 2009.
4. Judith Kleinfeld, „Student Performance: Males Versus Females”, Public Interest 134 (1999): 3–20; Tom Mortenson, „Economic Change Effects on Men and Implications for the Education of Boys”, Education Week, 14 maja 2011, www.edweek.org/media/economicchange-32boys.pdf.
5. Caroline New, „Oppressed and Oppressors? The Systematic Mistreatment of Men”, Sociology 35, nr 3 (2001): 729–48.
6. Judy Y. Chu, When Boys Become „Boys”: Development, Relationships, and Masculinity, New York: New York University Press, 202.
7. Niobe Way, Deep Secrets: Boys’ Friendships and the Crisis of Connection, Boston, MA: Harvard University Press, 2011.
8. David B. Stein, Unraveling the ADD/ADHD Fiasco: Successful Parenting Without Drugs, Kansas City, MO: Andrews McMeel, 2003.
9. Mariagiovanna Baccara et al., „Child-Adoption Matching: Preferences for Gender and Race” (wstępny artykuł naukowy 16444, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA, 2010), www.nber.org/people/mariagiovanna_baccara.
10. Justin Baldoni, „What My Newborn Son Taught Me About Masculinity”, Huffington Post, 1 marca 2018, www.huffingtonpost.com/entry/opinion-baldoni-masculinity-fatherhood_us_5a944e25e4b02cb368c46d6d.
11. George Orwell, Shooting an Elephant and Other Essays, New York: Harcourt, 1984.
12. Brian Heilman, Gary Barker i Alexander Harrison, The Man Box: A Study on Being a Young Man in the US, UK, and Mexico (Washington, DC: Promundo-US, 2017), 60, https://promundoglobal.org/resources/man-box-study-young-man-us-uk-mexico/?lang=english.
13. Sandra L. Bem, „Gender Schema Theory: A Cognitive Account of Sex Typing Source”, Psychological Review 88, nr 4 (1981): 354; Olga Silverstein i Beth Rashbaum, The Courage to Raise Good Men: You Don’t Have to Sever the Bond with Your Son to Help Him Become a Man, New York: Penguin, 1995.
14. Kate Stone Lombardi, The Mama’s Boy Myth, New York: Penguin, 2012.
15. Heilman, Barker i Harrison, The Man Box.
16. Chu, When Boys Become „Boys”, 206–7.
17. Ruth Perou et al., „Mental Health Surveillance Among Children—United States 2005–2011”, Morbidity and Mortality Weekly Report (MMWR) 62, nr 2 (17 maja, 2013): 1–35, www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/su6202a1.htm; L. Alan Sroufe, „Ritalin Gone Wrong”, Opinion, New York Times online, 28 stycznia 2012, www.nytimes.com/2012/01/29/opinion/sunday/childrens-add-drugs-dont-work-long-term.html.
18. David D. Gilmore, Misogyny, the Male Malady, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2001, 203.
19. Martha Nussbaum, Creating Capabilities: The Human Development Approach, Cambridge, MA: Belknap Press, 2013.
20. Way, Deep Secrets, 77.