Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Jak wypromowano bestseller - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2006
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Jak wypromowano bestseller - ebook

Książka zawiera teksty publikowane na łamach dwutygodnika „Biblioteka Analiz” , które ukazały się w dziale „Jak wypromowano bestseller”. Opisane są w niej rozmaite sposoby promowania książek (m.in. „Cień wiatru”, „Alchemik”, „Powstanie 44”, „Harry Potter”). Dziś można powiedzieć, że ilu wydawców - tyle sposobów. Choć istnieją niezmienne od lat zasady marketingu, opisane przykłady pokazują, że wydawnicze hity powstają częstokroć z pominięciem tych reguł - niekiedy wręcz świadomie.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 83-89143-56-9
Rozmiar pliku: 928 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstęp

Niniejsza książka zawiera teksty publikowane na łamach dwutygodnika „Biblioteka Analiz” w 2005 i 2006 roku. Wszystkie ukazały się w dziale „Jak wypromowano bestseller”, którego pomysłodawcą był Łukasz Gołębiewski. On także zainicjował ów cykl, artykułem o tym, jak wspomnienia najsłynniejszego na świecie hackera, Kevina Mitnicka, stały się u nas hitem. Potem poszło jak z górki.

W miarę regularnie – czyli niemalże w każdym numerze – staraliśmy się przedstawiać Czytelnikom rozmaite sposoby promowania książek. I dziś można powiedzieć, że ilu wydawców – tyleż samo sposobów. Rzecz jasna, istnieją niezmienne od lat zasady marketingu – mów o sobie jak najwięcej; napisz taki komunikat prasowy, żeby gazeta mogła go wydrukować bez poprawek; zdobądź wyniki sprzedaży czasopisma, nim kupisz w nim reklamę itd. Opisane tu przykłady pokazują jednak, że wydawnicze hity powstają częstokroć z pominięciem tych reguł – niekiedy wręcz świadomie.

Kilka przykładów? Proszę bardzo. „Alchemik” Paula Coelho nie zdobyłby statusu bestsellera gdyby nie upór i bezsprzeczny urok osobisty jej polskiego wydawcy, Basi Stępień z Drzewa Babel. „Księga dobrych życzeń” napisana przez Beatę Pawlikowską wespół ze słuchaczami Radia Zet powstała niejako na zamówienie, bez okazji. To również ciekawy wątek historii, jak powstają bestsellery. Bez najmniejszego choćby przygotowania (a twierdzę, że i wiedzy) marketingowego do świadomości odbiorców przebiło się „Samoleczenie metodą B.S.M.” Piotra Lewandowskiego.

W jeszcze inny sposób oficyna Rosner i Wspólnicy wypromowała „Co z tą Polską?” Tomasza Lisa. W jaki – zapraszam do lektury.

Powyższą wyliczanką dotknąłbym jednak tych, którzy na swój sukces zapracowali mrówczą pracą, znakomitymi pomysłami, misternym ułożeniem mediaplanu czy wreszcie zainwestowaniem pokaźnych środków (gwoli wyjaśnienia – pieniądze też trzeba umieć wydawać). Wystarczy wspomnieć o akcjach, które przeszły do marketingowej historii rynku wydawniczego w Polsce, a które na szczyty list bestsellerów wyniosły takie tytuły jak „Sztuka podstępu” Kevina Mitnicka, „Wielka Encyklopedia Powszechna” Wydawnictwa Naukowego PWN, „Cień wiatru” Carlosa Ruiza Zafóna, „Polska na weekend”, „Powstanie '44” Normana Daviesa czy wreszcie „Harry Potter i Książe Półkrwi” Joanne K. Rowling.

Każda z zastosowanych metod została tu drobiazgowo opisana – w miarę możliwości z podaniem budżetów promocyjnych, liczby sprzedanych egzemplarzy każdego z tytułów i mediów, w jakich wykupiono powierzchnie reklamowe. Co bardziej dociekliwych kierujemy bezpośrednio do bohaterów pomieszczonych tu tekstów (osób odpowiedzialnych za działania marketingowe, nie zaś autorów tych książek, rzecz jasna).

Tytułem wyjaśnienia, informujemy, że zamieszczone tu teksty zostały wiernie przedrukowane z dwutygodnika. Bez skrótów, zmian, poprawek i uzupełnień.

Miłej i pożytecznej lektury!

Kuba Frołow.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: