Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców. Wydanie III - ebook
Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców. Wydanie III - ebook
Najtrudniejszy dział w firmie w najbardziej kompetentnych rękach!
Szef sprzedawców to pomost między przełożonymi, którzy oczekują przede wszystkim dobrych wyników, i podwładnymi, którzy żądają pomocy i zrozumienia. Musi on stworzyć zgrany i sprawnie funkcjonujący zespół, wykreować i dać swoim ludziom do ręki odpowiednie narzędzia, ustalić jasny i uczciwy system wynagrodzeń. Musi rozsądzać spory między podwładnymi (w tym sektorze zdarzają się one często — w końcu mamy do czynienia z wojownikami!). Bywa buforem między firmą i niezadowolonym klientem. A w czasach trwającego od kilku lat kryzysu żąda się od niego recepty na zyski o wysokości sięgającej czasów prosperity…
Trzecie wydanie tej bestsellerowej książki powstawało na przełomie 2011 i 2012 roku, w trakcie dużych zawirowań na rynkach finansowych, niepewności co do przyszłości strefy euro i globalnej recesji. Zostało uzupełnione o treści pomagające szefom sprzedaży i handlowcom zwiększyć skuteczność w trudnych czasach, gdy niemal wszyscy oszczędzają i uważnie wydają pieniądze. Zawartość książki stanowi wypadkową wiedzy i doświadczenia Andrzeja Niemczyka-handlowca i przełożonego handlowców oraz Andrzeja Niemczyka-trenera, który od lat szkoli zespoły sprzedażowe firm działających na polskim rynku.
Spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Rola szefa sprzedaży (11)
- Między młotem a kowadłem (11)
Rozdział 2. Handlowcy i zespół sprzedażowy (25)
- Zespół handlowy (25)
- Rekrutacja handlowców (34)
- Motywowanie handlowców (51)
- Co motywuje polskich handlowców i ich szefów? (76)
- Co motywuje polskich handlowców w firmach farmaceutycznych? (90)
- Dyscyplinowanie przedstawiciela handlowego (94)
- Gwiazda w zespole - zagrożenia (103)
- Zwalnianie handlowców (110)
Rozdział 3. Rozwój handlowców (123)
- Szkolenia i dojrzewanie handlowców (123)
- Błędy treningu i coachingu handlowego (132)
- Typy przedstawicieli handlowych (144)
Rozdział 4. Osoba szefa (159)
- Miękko zarządzający szef sprzedaży (159)
- Twardy szef (166)
- Prawidłowo zarządzający szef (178)
- W jaki sposób dobrze zarządzający szef sprzyja rozwojowi swoich handlowców? (197)
- Asertywność i prawidłowa komunikacja szefa (214)
- Błędy szefów sprzedaży (238)
- Kiedy szef traci pracę w firmie (262)
Rozdział 5. Trudne sytuacje menedżera sprzedaży (271)
- Pierwsze dni szefa sprzedaży w firmie (271)
- Zbyt dużo produktów w zbyt dużych regionach (284)
- Kierowanie zespołem handlowym w okresie zmian (296)
- Co robić, gdy spada sprzedaż? (307)
- Kierowanie zespołem handlowym podczas recesji (318)
- Wsparcie dla handlowców, którzy tracą pewność siebie (327)
- Gdy handlowiec chce odejść (354)
Dodatek. Narzędzia w pracy menedżera sprzedaży (365)
Epilog (379)
- Sprzedaż nie musi być nudna (379)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5055-2 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |