Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
23 września 2015
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Jakość projektów informatycznych. Rozwój i testowanie oprogramowania - ebook
Zarządzaj jakością projektu od narodzin po końcowe testy!
- Koncepcja jakości — co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz pilnować poziomu Twoich produktów
- Zarządzanie jakością (oprogramowania) — ustaw procesy, zasady i standardy
- Testowanie — znaczenie ostatniego etapu pracy z projektem
Karolina Zmitrowicz zebrała najistotniejsze koncepcje z dziedziny zarządzania jakością oprogramowania i uzupełniła je o własne doświadczenia. Znajdziesz tu omówienie podstaw testowania oraz pomoc w organizacji i planowaniu pracy. Nauczysz się tworzyć jakość, a nie tylko ją sprawdzać. Poznasz przydatne metody weryfikacji i walidacji, podstawy tworzenia dokumentacji wyników i narzędzia Lean Software Development. Dzięki zawartym w książce wskazówkom udoskonalisz swoje produkty, zoptymalizujesz proces ich wytwarzania i powiększysz grono zachwyconych klientów.
- Definicja jakości i znaczenie jakości w projektach informatycznych
- Zarządzanie procesowe, jakością i przez jakość
- Zasady Deminga i koła jakości
- Zarządzanie jakością oprogramowania
- Manifest jakości i standardy
- Planowanie procesu zapewnienia jakości
- Weryfikacja i walidacja, metryki
- Anomalie — charakterystyka i sposób obsługi
- Podstawy testowania, organizacja i techniki testów
- Metryki związane z testowaniem i dokumentacja testów
- Wsparcie narzędziowe i standardy w testowaniu
- Doskonalenie procesów organizacyjnych i procesu testowego
- Lean Software development (LSD)
Dbaj o jakość — pamiętaj, że stać Cię na więcej!
Spis treści
- Przedmowa
- Rozdział 1. Wprowadzenie
- Rozdział 2. Koncepcja jakości
- Definicja jakości
- Normalizacja
- Znaczenie jakości w projektach informatycznych
- Koszty jakości
- Rozdział 3. Zarządzanie jakością
- Zarządzanie procesowe
- Zarządzanie jakością
- Zarządzanie przez jakość
- Koncepcje zarządzania jakością
- Zasady Deminga
- Zasada 1. wytrwałość w zamierzeniach
- Zasada 2. przyjęcie nowej filozofii
- Zasada 3. rezygnacja z uzależnienia od masowej kontroli
- Zasada 4. zrezygnowanie z zamawiania wyrobów i usług wyłącznie na podstawie kryterium ceny
- Zasada 5. nieustanne doskonalenie procesów, wyrobów i usług
- Zasada 6. uczenie się nowych umiejętności
- Zasada 7. zamiana zwykłego zarządzania na przywództwo
- Zasada 8. wyeliminowanie strachu
- Zasada 9. przełamanie barier między pionami
- Zasada 10. wyeliminowanie haseł i sloganów
- Zasada 11. wyeliminowanie zarządzania przez cele
- Zasada 12. usunięcie barier, które utrudniają odczuwanie dumy z pracy, zrezygnowanie z dorocznych ocen pracowników
- Zasada 13. promowanie intensywnych programów szkoleniowych oraz zachęcanie do ciągłego samodoskonalenia
- Zasada 14. zaangażowanie wszystkich pracowników w proces transformacji
- Koła jakości
- Inne koncepcje, narzędzia i techniki zarządzania jakością
- Zasady Deminga
- Zarządzanie jakością oprogramowania
- Jakość oprogramowania
- Kodeks postępowania
- Zasada 1. produkt
- Zasada 2. interes publiczny
- Zasada 3. osąd
- Zasada 4. klient i pracodawca
- Zasada 5. kierownictwo
- Zasada 6. zawód
- Zasada 7. współpracownicy
- Zasada 8. ja
- Manifest jakości
- Standardy
- ISO 9000 Quality Management
- ISO 19011: 2011 Guidelines for auditing management systems
- ISO/TS 16949: 2009 Quality management systems Particular requirements for the application of ISO 9001: 2008 for automotive production and relevant service part organizations
- TickIT i TickIT plus
- ISO Technical Report 19759 (SWEBOK)
- Rozdział 4. Zapewnienie jakości
- Wprowadzenie
- Planowanie procesu zapewnienia jakości
- Plan zapewnienia jakości
- Czynniki wpływu
- Charakterystyki jakościowe dla procesu i produktu
- Modele jakości procesu inżynierii oprogramowania
- Modele jakości produktu
- Weryfikacja i walidacja
- Przeglądy
- Przejrzenie
- Przegląd techniczny
- Przegląd kierowniczy
- Inspekcja
- Audyt
- Proces realizacji przeglądu
- Listy kontrolne
- Przeglądy
- Metryki
- Anomalie charakterystyka i sposób obsługi
- Standardy
- ISO/IEC 25000: 2005 Software Engineering Software product Quality Requirements and Evaluation (SQuaRE) Guide to SQuaRE
- ISO 9241 Ergonomics of Human System Interaction
- ISO 31000: 2009 Risk Management Principles and guidelines
- IEEE 610.12: 1990 Standard Glossary of Software Engineering Terminology
- IEEE 828: 2012 Standard for Configuration Management in Systems and Software Engineering
- IEEE 830: 1998 Recommended Practice for Software Requirements Specifications
- IEEE 1233: 1996 Guide for Developing of System Requirements Specifications
- IEEE 1362: 1998 Guide for Information Technology System Definition Concept of Operations (ConOps) Document
- IEEE 29148: 2011 Systems and software engineering Life cycle processes Requirements engineering
- IEEE 730: 2002 Standard for Software Quality Assurance Plans
- IEEE 1012: 1986 Standard for Software Verification and Validation Plans
- IEEE 1028: 2008 Standard for Software Reviews and Audits
- IEEE 1044: 2009 Standard Classification for Software Anomalies
- IEEE 1061: 1998 Standard for a Software Quality Metrics Methodology
- Rozdział 5. Testowanie
- Podstawy testowania
- Organizacja testów
- Niezależność testowania
- Kontekst testowania
- Związek testowania z innymi czynnościami wytwarzania
- Związek z modelem wytwarzania produktu
- Strategia testów
- Typy strategii
- Testowanie oparte na ryzyku
- Poziomy testów
- Testy jednostkowe (modułowe)
- Testy integracji
- Testy systemowe
- Testy akceptacyjne
- Cele testowania
- Techniki testowe
- Techniki oparte na intuicji i doświadczeniu
- Testowanie ad hoc
- Testowanie eksploracyjne
- Techniki oparte na specyfikacji
- Przedziały równoważności
- Analiza wartości brzegowych
- Tablica decyzyjna
- Maszyna stanów
- Testowanie oparte na specyfikacji formalnej
- Techniki oparte na kodzie
- Techniki oparte na przepływie kontroli
- Testowanie instrukcji
- Testowanie decyzji
- Techniki oparte na przepływie danych
- Techniki oparte na przepływie kontroli
- Techniki oparte na usterkach
- Zgadywanie błędów
- Testy mutacyjne
- Techniki oparte na użyciu
- Profile operacyjne
- Persony
- Techniki oparte na charakterze systemu
- Techniki oparte na intuicji i doświadczeniu
- Proces testowy
- Podstawowy proces testowy
- Planowanie testów w projekcie
- Projektowanie i implementacja testów
- Rozwój środowiska testowego
- Wykonanie testów
- Zarządzanie incydentami
- Ocena kryteriów zakończenia testów
- Monitorowanie i kontrola testów
- Zamknięcie testów
- Podstawowy proces testowy
- Metryki związane z testowaniem
- Ocena produktu poddawanego testom
- Miary produktu wspierające planowanie i projektowanie testów
- Typy, klasyfikacja i statystyki usterek
- Gęstość błędów
- Modele wzrostu niezawodności
- Ocena wykonywanych testów
- Pomiary pokrycia/staranności
- Posiew usterek
- Wskaźnik mutacji
- Ocena produktu poddawanego testom
- Dokumentacja testów
- Dokumentacja zarządcza
- Dokumentacja specyfikacji testów
- Dokumentacja wykonania testów
- Dokumentacja raportów z testów
- Wsparcie narzędziowe
- Standardy w testowaniu
- BS 7925-1: 1998 Software testing Vocabulary
- BS 7925-2: 1998 Software testing Software component testing
- IEEE 1008: 1987 Standard for Software Unit Testing
- IEEE 829: 1998 Standard for Test Documentation
- ISO/IEC/IEEE 29119 Software Testing
- Normy procesowe
- Inne standardy
- Rozdział 6. Doskonalenie jakości
- Doskonalenie procesów organizacyjnych
- CMMI
- TickITplus
- ISO/IEC 15504 Software Process Improvement and Capability Determination (SPICE)
- Doskonalenie procesu testowego
- IDEAL
- TMMi
- Poziomy dojrzałości[5\
- Poziom 1. Wstępny
- Poziom 2. Zarządzany
- Poziom 3. Zdefiniowany
- Poziom 4. Mierzony
- Poziom 5. Optymalizacja
- Struktura modelu
- Przykład zastosowania modelu TMMi
- Poziomy dojrzałości[5\
- TPI Next
- CTP
- Inne modele doskonalenia procesu testowego
- Lean Software Development (LSD)
- Zasady LSD
- Doskonalenie procesów organizacyjnych
- Rozdział 7. Podsumowanie
- Literatura
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2118-2 |
Rozmiar pliku: | 8,8 MB |