Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie 3 - ebook
Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie 3 - ebook
Obudź się! Czas na Javę!
- Poznaj podstawowe zasady programowania
- Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje i aplety
- Opanuj podstawy tworzenia programów z graficznym interfejsem
Java, jeden z najpopularniejszych dziś obiektowych języków programowania, ma całe mnóstwo zalet. Jest funkcjonalna, świetnie skonstruowana i łatwa do zastosowania przy programowaniu różnego typu urządzeń. Te cechy sprawiają, że wielu programistów nie wyobraża sobie codziennej pracy bez używania tego języka - przy tworzeniu apletów na strony WWW, programów działających w telefonach komórkowych czy rozbudowanych aplikacji dla komputerów osobistych i serwerów. Java na dobre zadomowiła się w globalnej sieci, więc najwyższy czas poznać chociaż jej podstawy!
Z książką "Java. Ćwiczenia praktyczne " nie będzie to wcale takie trudne. Znajdziesz tu najważniejsze informacje o tym języku i niezbędnych narzędziach, omówienie zmiennych, operatorów i funkcji oraz wyjaśnienie zastosowania tablic. Dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe, do czego służą obiekty i klasy, jak zapewnić obsługę błędów i wyjątków oraz jak wykonywać operacje wejścia-wyjścia. Nauczysz się odróżniać aplet od aplikacji, zapewnisz interakcję programu z użytkownikiem i stworzysz aplikacje z interfejsem graficznym. Każde z tych zagadnień będziesz mógł od razu przećwiczyć, a ćwiczenia te zagwarantują Ci dogłębne, praktyczne zrozumienie działania poszczególnych fragmentów kodu.
- Programowanie w Javie
- Zmienne, operatory i instrukcje
- Tablice
- Obiekty i klasy
- Obsługa błędów i wyjątki
- Operacje wejścia-wyjścia
- Aplety
- Interakcja z użytkownikiem
- Aplikacje z interfejsem graficznym
- Grafika i komponenty
Java - na pewno Ci się spodoba!
Spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie (11)
- Instalacja JDK (11)
- Instalacja w systemie Linux (11)
- Instalacja w systemie Windows (13)
- Tryb tekstowy (13)
- Pierwszy program (14)
- B-kod, kompilacja i maszyna wirtualna (16)
- Java a C++ (17)
- Obiektowy język programowania (17)
- Struktura programu (18)
Rozdział 2. Zmienne, operatory i instrukcje (21)
- Zmienne (21)
- Typy podstawowe (21)
- Deklarowanie zmiennych typów podstawowych (23)
- Typy odnośnikowe (26)
- Deklarowanie zmiennych typów odnośnikowych (27)
- Operatory (30)
- Operatory arytmetyczne (30)
- Operatory bitowe (36)
- Operatory logiczne (38)
- Operatory przypisania (39)
- Operatory porównania (relacyjne) (39)
- Operator warunkowy (40)
- Priorytety operatorów (41)
- Instrukcje (42)
- Instrukcja warunkowa if...else (42)
- Instrukcja wyboru switch (47)
- Pętla for (49)
- Pętla while (54)
- Pętla do...while (56)
- Pętla foreach (57)
Rozdział 3. Tablice (59)
- Tworzenie tablic (59)
- Zapis i odczyt elementów (62)
- Operacje z użyciem pętli (64)
- Rozmiar tablicy (69)
Rozdział 4. Obiekty i klasy (73)
- Metody (75)
- Konstruktory (84)
- Specyfikatory dostępu (90)
- Pakiety i typy klas (97)
- Dziedziczenie (98)
Rozdział 5. Obsługa błędów i wyjątki (105)
- Błędy w programach (105)
- Instrukcja try...catch (110)
- Zgłaszanie wyjątków (113)
- Hierarchia wyjątków (115)
Rozdział 6. Operacje wejścia-wyjścia (117)
- Wyświetlanie danych na ekranie (117)
- Wczytywanie danych z klawiatury (120)
- Nowe sposoby wprowadzania danych (128)
- Obsługa konsoli (131)
- Operacje na plikach (137)
Rozdział 7. Aplety (145)
- Aplikacja a aplet (145)
- Pierwszy aplet (146)
- Jak to działa? (148)
- Cykl życia apletu (150)
- Kroje pisma (fonty) (150)
- Rysowanie grafiki (153)
- Kolory (160)
- Wyświetlanie obrazów (164)
Rozdział 8. Interakcja z użytkownikiem (171)
- Obsługa myszy (171)
- Rysowanie figur (I) (175)
- Rysowanie figur (II) (180)
- Rysowanie figur (III) (182)
Rozdział 9. Aplikacje z interfejsem graficznym (187)
- Tworzenie okna aplikacji (187)
- Budowanie menu (191)
- Wielopoziomowe menu (197)
- Okna dialogowe (200)
Rozdział 10. Grafika i komponenty (205)
- Rysowanie elementów graficznych (205)
- Obsługa komponentów (206)
- Przyciski JButton (207)
- Pola tekstowe JTextField (209)
- Pola tekstowe JTextArea (211)
- Etykiety JLabel (214)
- Pola wyboru JCheckBox (216)
- Listy rozwijane JComboBox (218)
- "Prawdziwa" aplikacja (220)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3250-3 |
Rozmiar pliku: | 4,5 MB |