Facebook - konwersja

Java EE. Zaawansowane wzorce projektowe - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
19 października 2015
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

Java EE. Zaawansowane wzorce projektowe - ebook

Rozwiązania realnych problemów w Javie EE przy użyciu wzorców projektowych

Platforma Java EE to najbardziej zaawansowane rozwiązanie do budowania złożonych systemów informatycznych, jakie oferuje firma Oracle. Jest wykorzystywana wszędzie tam, gdzie wymaga się najwyższej wydajności, bezpieczeństwa oraz niezawodności. Java EE dostarcza kompletny zbiór narzędzi, który pozwoli Ci zbudować aplikację o dowolnym stopniu skomplikowania.

Jeżeli chcesz poznać najlepsze wzorce tworzenia oprogramowania z wykorzystaniem Javy EE, to trafiłeś na doskonałą książkę. Sięgnij po nią i poznaj podstawy pracy z tą platformą oraz klasyczne wzorce projektowe. Gdy już opanujesz fundamenty, przejdziesz do nauki zaawansowanych mechanizmów. Wstrzykiwanie zależności, porównanie CDI i EJB, budowanie serwisów REST-owych, fabryki czy fasady to tylko niektóre z poruszanych tu tematów. Ponadto przekonasz się, jak tworzyć asynchroniczne ziarna lub serwlety oraz przygotujesz własną usługę odmierzającą czas. Na sam koniec przeanalizujesz kilka antywzorców. Pamiętaj — ich nie warto stosować! Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich programistów języka Java chcących pogłębić swoją wiedzę na temat Javy EE oraz najlepszych praktyk.

Dzięki tej książce nauczysz się:
  • jak wykorzystywać adnotacyjne implementacje wzorców projektowych Javy EE i stosować przejrzystszy model programowania niż w J2EE;
  • implementować w Javie EE najważniejsze wzorce, takie jak Fasada, Singleton, Fabryka, Dekorator, Obserwator, Wstrzykiwanie Zależności oraz Model-Widok-Kontroler;
  • metod programowania w Javie EE, np. programowania aspektowego, asynchronicznego i implementowania REST-owych usług sieciowych;
  • unikać błędów polegających nie nieprawidłowym stosowaniu wzorców projektowych;
  • stosować wzorce projektowe we właściwym kontekście, a nie wszędzie gdzie się uda.

Najlepsze techniki pracy z Javą EE!

Spis treści

O autorach (11)

O korektorze merytorycznym (13)

Podziękowania (15)

Przedmowa (17)

Wprowadzenie (19)

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO WZORCÓW PROJEKTOWYCH W JAVIE EE

Rozdział 1. Krótki przegląd wzorców projektowych (27)

  • Czym jest wzorzec projektowy (28)
    • Jak odkryto wzorce i do czego są potrzebne (29)
    • Wzorce w realnym świecie (30)
  • Podstawy wzorców projektowych (31)
  • Wzorce w rozwiązaniach dla biznesu (31)
    • Od Javy do Javy dla biznesu (31)
    • Pojawienie się wzorców Javy dla przedsiębiorstw (32)
    • Wzorce projektowe a wzorce biznesowe (33)
    • Stare dobre wzorce projektowe spotykają Javę EE (33)
    • Kiedy wzorce stają się antywzorcami (35)
  • Podsumowanie (35)

Rozdział 2. Podstawy Javy EE (37)

  • Architektura wielowarstwowa (38)
  • Warstwa kliencka (39)
  • Warstwa logiki biznesowej (40)
    • Komponent sieciowy (40)
  • Warstwa EIS (40)
  • Serwery Java EE (41)
  • Profil sieciowy Javy EE (42)
  • Podstawowe zasady Javy EE (42)
  • Konwencja przed konfiguracją (43)
  • CDI (43)
  • Interceptory (44)
  • Podsumowanie (45)
  • Ćwiczenia (45)

CZĘŚĆ II. IMPLEMENTACJA WZORCÓW PROJEKTOWYCH W JAVIE EE

Rozdział 3. Wzorzec Fasada (49)

  • Czym jest Fasada (50)
    • Diagram klas wzorca Fasady (51)
  • Implementacja wzorca Fasada w zwykłym kodzie źródłowym (52)
  • Implementacja wzorca Fasada w Javie EE (53)
    • Fasada z ziarnami bezstanowymi (53)
    • Fasada ze stanowym ziarnem (55)
  • Gdzie i kiedy używać wzorca Fasada (55)
  • Podsumowanie (56)
  • Ćwiczenia (56)

Rozdział 4. Wzorzec Singleton (57)

  • Czym jest Singleton (58)
    • Diagram klas wzorca Singleton (59)
    • Implementacja wzorca Singleton w zwykłym kodzie (59)
  • Implementacja wzorca Singleton w Javie EE (63)
    • Ziarna singletonowe (63)
    • Wykorzystywanie singletonów przy uruchamianiu (64)
    • Określanie kolejności uruchamiania (65)
    • Współbieżność (67)
  • Gdzie i kiedy używać wzorca Singleton (69)
  • Podsumowanie (69)
  • Ćwiczenia (70)

Rozdział 5. Wstrzykiwanie zależności i CDI (71)

  • Na czym polega wstrzykiwanie zależności (72)
  • Implementacja wstrzykiwania zależności w zwykłym kodzie (72)
  • Implementacja wstrzykiwania zależności w Javie EE (75)
    • Adnotacja @Named (76)
    • Wstrzykiwanie zależności i kontekst (CDI) (77)
    • CDI a EJB (78)
    • Ziarna CDI (78)
    • Adnotacja @Inject (79)
    • Konteksty i zakres (79)
    • Nazewnictwo i EL (80)
    • Ziarna CDI jako wsparcie dla JSF (80)
    • Kwalifikatory (81)
    • Alternatywy (81)
    • Stereotypy (82)
    • Inne wzorce związane z CDI (82)
  • Podsumowanie (83)
  • Ćwiczenia (83)

Rozdział 6. Wzorzec Fabryka (85)

  • Czym jest Fabryka (86)
  • Metoda Fabryczna (86)
    • Implementacja Metody Fabrycznej w zwykłym kodzie (88)
  • Fabryka Abstrakcyjna (89)
    • Implementacja Fabryki Abstrakcyjnej w zwykłym kodzie (90)
  • Implementacja wzorca Fabryka w Javie EE (91)
    • Okiełznać moc kontenera CDI (97)
  • Gdzie i kiedy używać wzorców fabrycznych (100)
  • Podsumowanie (101)
  • Ćwiczenia (101)

Rozdział 7. Wzorzec Dekorator (103)

  • Czym jest wzorzec Dekorator (104)
    • Diagram klas wzorca Dekorator (105)
  • Implementacja wzorca Dekorator w zwykłym kodzie (106)
  • Implementacja wzorca Dekorator w Javie EE (109)
    • Dekoratory bez konfiguracji XML (113)
  • Gdzie i kiedy używać wzorca Dekorator (114)
  • Podsumowanie (115)
  • Ćwiczenia (115)

Rozdział 8. Programowanie aspektowe (interceptory) (117)

  • Co to jest programowanie aspektowe (118)
  • Implementacja AOP w zwykłym kodzie (120)
  • Aspekty w Javie EE i interceptory (122)
    • Cykl życia interceptora (125)
    • Interceptory na poziomie domyślnym (125)
    • Kolejność interceptorów (126)
    • Interceptory CDI (128)
  • Gdzie i kiedy używać interceptorów (130)
  • Podsumowanie (131)

Rozdział 9. Asynchroniczność (133)

  • Co to jest programowanie asynchroniczne (134)
    • Wzorzec Asynchroniczność (134)
  • Implementacja asynchroniczności w zwykłym kodzie (136)
  • Programowanie asynchroniczne w Javie EE (138)
    • Asynchroniczne ziarna (138)
    • Asynchroniczne serwlety (140)
  • Gdzie i kiedy stosować programowanie asynchroniczne (143)
  • Podsumowanie (144)
  • Ćwiczenia (145)

Rozdział 10. Usługa odmierzania czasu (147)

  • Czym jest usługa odmierzania czasu (148)
  • Implementacja czasomierza w Javie EE (150)
    • Czasomierze automatyczne (150)
    • Czasomierze programowe (151)
    • Wyrażenia czasowe (153)
    • Transakcje (156)
  • Podsumowanie (156)
  • Ćwiczenia (157)

Rozdział 11. Wzorzec Obserwator (159)

  • Czym jest Obserwator (160)
    • Opis (160)
    • Diagram klas wzorca Obserwator (162)
  • Implementacja wzorca Obserwator w zwykłym kodzie (162)
  • Implementacja wzorca Obserwator w Javie EE (164)
  • Gdzie i kiedy używać wzorca Obserwator (169)
  • Podsumowanie (170)
  • Ćwiczenia (170)

Rozdział 12. Wzorzec Dostęp do Danych (171)

  • Czym jest wzorzec Dostęp do Danych (172)
    • Diagram klas Dostępu do Danych (172)
  • Ogólne informacje o wzorcu Dostęp do Danych (173)
    • Wzorzec Obiekt Transferu Danych (173)
    • API JPA i ORM (174)
  • Implementacja wzorca Dostęp do Danych w Javie EE (174)
    • Implementacja DAO bezpieczna pod względem typów (179)
  • Gdzie i kiedy używać wzorca Dostęp do Danych (180)
  • Podsumowanie (180)
  • Ćwiczenia (180)

Rozdział 13. REST-owe usługi sieciowe (181)

  • Co to jest REST (182)
  • Sześć warunków REST (183)
    • Klient-serwer (183)
    • Jednolity interfejs (184)
    • Bezstanowość (184)
    • Możliwość zapisywania danych w buforze (184)
    • System warstwowy (184)
    • Kod na żądanie (184)
  • Model dojrzałości Richardsona (185)
    • Poziom 0. - zwykły XML (185)
    • Poziom 1. - zasoby (185)
    • Poziom 2. - czasowniki HTTP (185)
    • Poziom 3. - kontrolki hipermedialne (185)
  • Projektowanie REST-owego interfejsu API (185)
    • Nazewnictwo zasobów (186)
    • Rzeczowniki, a nie czasowniki (186)
    • Znaczenie nazw (187)
    • Liczba mnoga (187)
    • Metody HTTP (187)
  • REST w akcji (188)
    • Rzeczownik users (188)
    • Rzeczowniki topics i posts (189)
  • Implementacja REST w Javie EE (191)
  • HATEOAS (194)
  • Gdzie i kiedy używać REST (196)
  • Podsumowanie (197)
  • Ćwiczenia (197)

Rozdział 14. Wzorzec Model - Widok - Kontroler (199)

  • Czym jest wzorzec MVC (200)
    • Typy wzorca MVC (201)
  • Implementacja wzorca MVC w zwykłym kodzie (202)
  • Implementacja wzorca MVC w Javie EE (206)
  • Serwlet FacesServlet (206)
  • Implementacja wzorca MVC przy użyciu serwletu FacesServlet (206)
  • Gdzie i kiedy używać wzorca MVC (208)
  • Podsumowanie (209)
  • Ćwiczenia (209)

Rozdział 15. Inne wzorce projektowe w Javie EE (211)

  • Co to są gniazda sieciowe (212)
  • Co to jest warstwa pośrednia do przekazywania wiadomości (214)
  • Co to jest architektura mikrousługowa (215)
    • Architektura monolityczna (215)
    • Skalowalność (217)
    • Dekompozycja na usługi (218)
    • Zalety architektury mikrousługowej (218)
    • Nie ma nic za darmo (219)
    • Wnioski (220)
  • Kilka antywzorców na zakończenie (220)
    • Uberklasa (220)
    • Architektura Lazani (221)
    • Pan Kolumb (221)
    • Korzyści z przyjaźni (221)
    • Supernowoczesność (222)
    • Szwajcarski scyzoryk (222)

CZĘŚĆ III. PODSUMOWANIE

Rozdział 16. Wzorce projektowe - dobre, złe i brzydkie (225)

  • Dobre - wzorce sukcesu (225)
  • Złe - nadużywanie i błędne stosowanie wzorców (227)
  • Brzydkie (228)
  • Podsumowanie (230)

Skorowidz (231)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1316-3
Rozmiar pliku: 3,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: