- promocja
Java. Podręcznik na start - ebook
Java. Podręcznik na start - ebook
Java od lat należy do najpopularniejszych backendowych języków programowania - i do najbardziej rozpowszechnionych języków programowania w ogóle. Zdecydowana większość aplikacji webowych obecnych na rynku konsumenckim i w biznesie powstaje z jej użyciem. Java może się więc okazać świetnym wyborem na początek przygody z programowaniem, a także wtedy, gdy jej nauka ma być pierwszym krokiem na drodze do zmiany zawodowej ścieżki.
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.
Dzięki książce:
- opanujesz podstawy programowania
- gruntownie zapoznasz się z językiem Java
- zgłębisz obsługę bibliotek
- nauczysz się przeprowadzać testy
- przyswoisz zasady pisania czystego kodu
Spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Dobry początek - wstęp do programowania
- Czym są język programowania i program komputerowy?
- Instalacja Javy
- Środowisko programistyczne IntelliJ
- Szybka powtórka
Rozdział 2. Zrób coś ciekawego - początki programowania
- Pudełko na wartości - zmienna
- Pomocnik wykonujący czynności - metoda
- Jeśli tak, to zrób tak - instrukcje warunkowe if i switch-case
- Powtórz kod wielokrotnie - pętla for
- Pętla while i do-while
- Szybka powtórka
Rozdział 3. Twórz własny świat w swoim programie - klasy i obiekty
- Nie dotykaj tego, co nie Twoje - modyfiatory dostępu
- Niby proste, a jednak obiektowe - autoboxing, unboxing i BigDecimal
- Zaawansowane operacje liczbowe - BigDecimal
- Szybka powtórka
Rozdział 4. Pojemniki na rzeczy - tablice i kolekcje
- Pojemnik o określonej wielkości - tablica
- Pojemniki o nieokreślonej wielkości - lista (List) i zbiór (Set)
- Pojemnik typu klucz-wartość - mapa
- Szybka powtórka
Rozdział 5. Coś, co jest dostępne wszędzie - static i typ wyliczeniowy enum
- Utwórz coś jeden raz dla całej aplikacji - słowa static i fin
- Wyliczanka - enum (typ wyliczeniowy)
- Szybka powtórka
Rozdział 6. Wspólnota klas - dziedziczenie
- Jestem Twoim potomkiem, więc daj mi coś od siebie - dziedziczenie klas
- Wiadomość premium to też wiadomość - rzutowanie klas i sprawdzanie typów
- Kiedy jedna rzecz jest taka sama jak inna - metody equals() i hashCode()
- Szybka powtórka
Rozdział 7. Ups. Coś poszło nie tak - wyjątki
- Błędy w aplikacji - wyjątki w akcji
- Wystąpił błąd - co robimy? Podział i obsługa wyjątków
- Niepożądana sytuacja - tworzenie własnych wyjątków
- Szybka powtórka
Rozdział 8. Co mogę i co powinienem robić? Zaimplementuj to - interfejsy i klasy abstrakcyjne
- Wiem, kim jestem i co mam robić, ale powiedz mi jak - klasy i metody abstrakcyjne
- Jeśli chcesz być jednym z nas, musisz mieć pewne umiejętności - interfejs
- Klasy anonimowe
- Szybka powtórka
Rozdział 9. Akceptuję tylko wybranych - typy generyczne
- Czy jesteś wybrańcem? Tworzenie i używanie typów generycznych
- Tworzenie referencji - interpretacja w obiekcie należącym do referencji
- Nieokreślony typ - wildcard
- Szybka powtórka
Rozdział 10. Nie wymyślaj koła na nowo - biblioteki zewnętrzne, testy jednostkowe
- Korzystaj z gotowych rozwiązań - Maven, zależności i dodawanie bibliotek
- Upewnij się, że kod działa poprawnie - testy jednostkowe
- Szybka powtórka
Rozdział 11. Pisz prosty kod - podstawowe zasady pisania czystego kodu
- Wszystko ma konkretną nazwę i konkretne miejsce - nazewnictwo i kolejność
- Unikanie duplikatów
- Refaktoryzacja i testy
- Dziedziczenie i kompozycja
- Podział obowiązków - odpowiedzialność klas i metod
- Nowości, ułatwienia i uproszczenia dotyczące pisania kodu w kolejnych wersjach Javy
- Szybka powtórka
Rozdział 12. Poczuj się jak wykwalifikowany inżynier - techniczne aspekty Javy
- Kompilator, czyli kompilacja plików .java
- JVM, czyli wirtualna maszyna Javy
- Pamięć JVM, czyli Garbage Collector
- Szybka powtórka
Rozwiązania zadań
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-1024-9 |
Rozmiar pliku: | 14 MB |