Facebook - konwersja
  • promocja

Java. Przewodnik dla początkujących - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
4 lutego 2020
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Java. Przewodnik dla początkujących - ebook

Java jest ceniona przez programistów za dojrzałość i nowoczesność. Jako jeden z nielicznych języków miała zasadniczy wpływ na ewolucję programowania i określenie standardów tworzenia kodu. Cały czas jest dynamicznie rozwijana i od lat pozostaje w awangardzie innowacyjności. Na uwagę zasługuje wszechstronność Javy: to język, który pozwala na tworzenie stron WWW, aplikacji webowych, mobilnych oraz wysoko specjalistycznego oprogramowania dla przeróżnych urządzeń technicznych. Jest to możliwe między innymi dzięki licznym bibliotekom i narzędziom wspierającym proces kodowania. Mimo upływu lat Java wciąż pozostaje bardzo mądrym wyborem dla przyszłych deweloperów.

Ta książka jest ósmym wydaniem znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowanym i uzupełnionym o informacje dotyczące edycji 11. Zawiera podstawową wiedzę o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie oraz o słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku ? to na początek. Potem krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda oraz modułów. Poszczególne partie materiału zostały bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, jak również praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Podręcznik jest przejrzysty, napisany jasnym i zrozumiałym językiem, co zdecydowanie ułatwia naukę.

W tej książce między innymi:

  • solidne podstawy Javy i programowania obiektowego
  • operacje wejścia-wyjścia oraz obsługa wyjątków
  • programowanie wielowątkowe
  • zagadnienia zaawansowane: wyrażenia lambda i referencje metod
  • moduły, usługi i biblioteka Swing

Java: zdobądź kluczowe umiejętności i utrwal najlepsze nawyki programisty!

Spis treści

  • O autorze
  • O redaktorze merytorycznym
  • Wstęp
    • Ewolucja Javy
    • Struktura tej książki
      • Kluczowe umiejętności i koncepcje
      • Test sprawdzający
      • Ekspert odpowiada
      • Przykłady i projekty
    • Doświadczenie nie jest wymagane
    • Wymagane oprogramowanie
    • Nie zapomnij: kod dostępny w sieci
    • Podziękowania
    • Materiały do dalszej nauki
  • Rozdział 1. Podstawy Javy
    • Historia i filozofia Javy
      • Pochodzenie Javy
      • Java a języki C i C++
      • Wpływ Javy na Internet
        • Java uprościła programowanie aplikacji internetowych
        • Aplety Javy
        • Bezpieczeństwo
        • Przenośność
      • Magiczny kod bajtowy
      • Coś więcej niż aplety
      • Szybszy harmonogram udostępniania
      • Terminologia Javy
    • Programowanie obiektowe
      • Hermetyzacja
      • Polimorfizm
      • Dziedziczenie
    • Java Development Kit
    • Pierwszy prosty program
      • Wprowadzenie tekstu programu
      • Kompilowanie programu
      • Pierwszy program wiersz po wierszu
    • Obsługa błędów składni
    • Drugi prosty program
    • Inne typy danych
    • Dwie instrukcje sterujące
      • Instrukcja if
      • Pętla for
    • Bloki kodu
    • Średnik i pozycja kodu w wierszu
    • Wcięcia
    • Słowa kluczowe języka Java
    • Identyfikatory
    • Biblioteki klas
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 2. Typy danych i operatory
    • Dlaczego typy danych są tak ważne
    • Typy proste
      • Typy całkowite
      • Typy zmiennoprzecinkowe
      • Znaki
    • Typ logiczny
    • Literały
      • Literały szesnastkowe, ósemkowe i binarne
      • Specjalne sekwencje znaków
      • Literały łańcuchowe
    • Zmienne
      • Inicjalizacja zmiennej
      • Dynamiczna inicjalizacja
    • Zasięg deklaracji i czas istnienia zmiennych
    • Operatory
    • Operatory arytmetyczne
      • Inkrementacja i dekrementacja
    • Operatory relacyjne i logiczne
    • Warunkowe operatory logiczne
    • Operator przypisania
    • Skrótowe operatory przypisania
    • Konwersje typów w instrukcjach przypisania
    • Rzutowanie typów niezgodnych
    • Priorytet operatorów
    • Wyrażenia
      • Konwersja typów w wyrażeniach
      • Odstępy i nawiasy
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 3. Instrukcje sterujące
    • Wprowadzanie znaków z klawiatury
    • Instrukcja if
    • Zagnieżdżanie instrukcji if
    • Drabinka if-else-if
    • Instrukcja switch
    • Zagnieżdżanie instrukcji switch
    • Pętla for
    • Wariacje na temat pętli for
    • Brakujące elementy
      • Pętla nieskończona
    • Pętle bez ciała
    • Deklaracja zmiennych sterujących wewnątrz pętli
    • Rozszerzona pętla for
    • Pętla while
    • Pętla do-while
    • Przerywanie pętli instrukcją break
    • Zastosowanie break jako formy goto
    • Zastosowanie instrukcji continue
    • Pętle zagnieżdżone
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 4. Wprowadzenie do klas, obiektów i metod
    • Podstawy klas
      • Ogólna postać klasy
      • Definiowanie klasy
    • Jak powstają obiekty
    • Referencje obiektów i operacje przypisania
    • Metody
      • Dodajemy metodę do klasy Vehicle
    • Powrót z metody
    • Zwracanie wartości
    • Stosowanie parametrów
      • Dodajemy sparametryzowaną metodę do klasy Vehicle
    • Konstruktory
    • Konstruktory z parametrami
    • Dodajemy konstruktor do klasy Vehicle
    • Operator new
    • Odzyskiwanie pamięci
    • Słowo kluczowe this
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 5. Więcej typów danych i operatorów
    • W tym rozdziale poznasz:
    • Tablice
      • Tablice jednowymiarowe
    • Tablice wielowymiarowe
      • Tablice dwuwymiarowe
      • Tablice nieregularne
      • Tablice o trzech i więcej wymiarach
      • Inicjalizacja tablic wielowymiarowych
    • Alternatywna składnia deklaracji tablic
    • Przypisywanie referencji tablic
    • Wykorzystanie składowej length
    • Styl for-each pętli for
      • Iteracje w tablicach wielowymiarowych
      • Zastosowania rozszerzonej pętli for
    • Łańcuchy znaków
      • Tworzenie łańcuchów
      • Operacje na łańcuchach
      • Tablice łańcuchów
      • Łańcuchy są niezmienne
      • Stosowanie łańcuchów do sterowania instrukcją switch
    • Wykorzystanie argumentów wywołania programu
    • Stosowanie wnioskowania typów w zmiennych lokalnych
      • Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych w przypadku typów referencyjnych
      • Stosowanie wnioskowania typów zmiennych lokalnych w pętlach
      • Ograniczenia var
    • Operatory bitowe
      • Operatory bitowe AND, OR, XOR i NOT
      • Operatory przesunięcia
      • Skrótowe bitowe operatory przypisania
    • Operator ?
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 6. Więcej o metodach i klasach
    • Kontrola dostępu do składowych klasy
      • Modyfikatory dostępu w Javie
    • Przekazywanie obiektów do metod
      • Sposób przekazywania argumentów
    • Zwracanie obiektów
    • Przeciążanie metod
    • Przeciążanie konstruktorów
    • Rekurencja
    • Słowo kluczowe static
      • Bloki static
    • Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne
    • Zmienne liczby argumentów
      • Metody o zmiennej liczbie argumentów
      • Przeciążanie metod o zmiennej liczbie argumentów
      • Zmienna liczba argumentów i niejednoznaczność
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 7. Dziedziczenie
    • Podstawy dziedziczenia
    • Dostęp do składowych a dziedziczenie
    • Konstruktory i dziedziczenie
    • Użycie słowa kluczowego super do wywołania konstruktora klasy bazowej
    • Użycie słowa kluczowego super do dostępu do składowych klasy bazowej
    • Wielopoziomowe hierarchie klas
    • Kiedy wywoływane są konstruktory?
    • Referencje klasy bazowej i obiekty klasy pochodnej
    • Przesłanianie metod
    • Przesłanianie metod i polimorfizm
    • Po co przesłaniać metody?
      • Zastosowanie przesłaniania metod w klasie TwoDShape
    • Klasy abstrakcyjne
    • Słowo kluczowe final
      • final zapobiega przesłanianiu
      • final zapobiega dziedziczeniu
      • Użycie final dla zmiennych składowych
    • Klasa Object
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 8. Pakiety i interfejsy
    • Pakiety
      • Definiowanie pakietu
      • Wyszukiwanie pakietów i zmienna CLASSPATH
      • Prosty przykład pakietu
    • Pakiety i dostęp do składowych
      • Przykład dostępu do pakietu
    • Składowe chronione
    • Import pakietów
    • Biblioteka klas Java używa pakietów
    • Interfejsy
    • Implementacje interfejsów
    • Referencje interfejsu
    • Zmienne w interfejsach
    • Interfejsy mogą dziedziczyć
    • Domyślne metody interfejsów
      • Podstawowe informacje o metodach domyślnych
      • Praktyczny przykład metody domyślnej
      • Problemy wielokrotnego dziedziczenia
    • Stosowanie metod statycznych w interfejsach
    • Stosowanie metod prywatnych w interfejsach
    • Ostatnie uwagi o pakietach i interfejsach
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 9. Obsługa wyjątków
    • Hierarchia wyjątków
    • Podstawy obsługi wyjątków
      • Słowa kluczowe try i catch
      • Prosty przykład wyjątku
    • Konsekwencje nieprzechwycenia wyjątku
      • Wyjątki umożliwiają obsługę błędów
    • Użycie wielu klauzul catch
    • Przechwytywanie wyjątków klas pochodnych
    • Zagnieżdżanie bloków try
    • Generowanie wyjątku
      • Powtórne generowanie wyjątku
    • Klasa Throwable
    • Klauzula finally
    • Użycie klauzuli throws
    • Trzy dodatkowe możliwości wyjątków
    • Wyjątki wbudowane w Javę
    • Tworzenie klas pochodnych wyjątków
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 10. Obsługa wejścia i wyjścia
    • Strumienie wejścia i wyjścia
    • Strumienie bajtowe i strumienie znakowe
    • Klasy strumieni bajtowych
    • Klasy strumieni znakowych
    • Strumienie predefiniowane
    • Używanie strumieni bajtowych
      • Odczyt wejścia konsoli
      • Zapis do wyjścia konsoli
    • Odczyt i zapis plików za pomocą strumieni bajtowych
      • Odczyt z pliku
      • Zapis w pliku
    • Automatyczne zamykanie pliku
    • Odczyt i zapis danych binarnych
    • Pliki o dostępie swobodnym
    • Strumienie znakowe
      • Odczyt konsoli za pomocą strumieni znakowych
        • Odczyt znaków
        • Wczytywanie łańcuchów
      • Obsługa wyjścia konsoli za pomocą strumieni znakowych
    • Obsługa plików za pomocą strumieni znakowych
      • Klasa FileWriter
      • Klasa FileReader
    • Zastosowanie klas opakowujących do konwersji łańcuchów numerycznych
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 11. Programowanie wielowątkowe
    • Podstawy wielowątkowości
    • Klasa Thread i interfejs Runnable
    • Tworzenie wątku
      • Usprawnienie i dwie modyfikacje
    • Tworzenie wielu wątków
    • Jak ustalić, kiedy wątek zakończył działanie?
    • Priorytety wątków
    • Synchronizacja
    • Synchronizacja metod
    • Synchronizacja instrukcji
    • Komunikacja międzywątkowa
      • Przykład użycia metod wait() i notify()
    • Wstrzymywanie, wznawianie i kończenie działania wątków
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import składowych statycznych i adnotacje
    • Wyliczenia
      • Podstawy wyliczeń
    • Wyliczenia są klasami
    • Metody values() i valueOf()
    • Konstruktory, metody, zmienne instancji a wyliczenia
      • Dwa ważne ograniczenia
    • Typy wyliczeniowe dziedziczą po klasie Enum
    • Automatyczne opakowywanie
    • Typy opakowujące
    • Podstawy automatycznego opakowywania
    • Automatyczne opakowywanie i metody
    • Automatyczne opakowywanie i wyrażenia
      • Przestroga
    • Import składowych statycznych
    • Adnotacje (metadane)
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 13. Typy sparametryzowane
    • Podstawy typów sparametryzowanych
    • Prosty przykład typów sparametryzowanych
      • Parametryzacja dotyczy tylko typów obiektowych
      • Typy sparametryzowane różnią się dla różnych argumentów
      • Klasa sparametryzowana o dwóch parametrach
      • Ogólna postać klasy sparametryzowanej
    • Ograniczanie typów
    • Stosowanie argumentów wieloznacznych
    • Ograniczanie argumentów wieloznacznych
    • Metody sparametryzowane
    • Konstruktory sparametryzowane
    • Interfejsy sparametryzowane
    • Typy surowe i tradycyjny kod
    • Wnioskowanie typów i operator diamentowy
    • Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane
    • Wymazywanie
    • Błędy niejednoznaczności
    • Ograniczenia związane z typami sparametryzowanymi
      • Zakaz tworzenia instancji parametru typu
      • Ograniczenia dla składowych statycznych
      • Ograniczenia tablic sparametryzowanych
      • Ograniczenia związane z wyjątkami
    • Dalsze studiowanie typów sparametryzowanych
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 14. Wyrażenia lambda i referencje metod
    • Przedstawienie wyrażeń lambda
      • Podstawowe informacje o wyrażeniach lambda
      • Interfejsy funkcyjne
      • Wyrażenia lambda w działaniu
    • Blokowe wyrażenia lambda
    • Sparametryzowane interfejsy funkcyjne
    • Wyrażenia lambda i przechwytywanie zmiennych
    • Zgłaszanie wyjątków w wyrażeniach lambda
    • Referencje metod
      • Referencje metod statycznych
      • Referencje metod instancyjnych
    • Referencje konstruktorów
    • Predefiniowane interfejsy funkcyjne
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 15. Moduły
    • Podstawowe informacje o modułach
      • Przykład prostego modułu
      • Kompilowanie i uruchamianie przykładowej aplikacji
      • Dokładniejsze informacje o instrukcjach requires i exports
    • java.base i moduły platformy
    • Stary kod i moduł nienazwany
    • Eksportowanie do konkretnego modułu
    • Wymagania przechodnie
    • Stosowanie usług
      • Podstawowe informacje o usługach i dostawcach usług
      • Słowa kluczowe związane z usługami
      • Przykład stosowania usług i modułów
        • Interfejsy usługi
        • Klasy implementacji
        • Pliki definicji modułów
        • Prezentacja użycia dostawców usługi w aplikacji MyModAppDemo
        • Kompilowanie i uruchamianie modularnej aplikacji korzystającej z usług
    • Dodatkowe cechy modułów
      • Moduły otwarte
      • Instrukcja opens
      • requires static
    • Dalsze samodzielne poznawanie modułów
    • Test sprawdzający
  • Rozdział 16. Wprowadzenie do biblioteki Swing
    • Pochodzenie i filozofia Swing
    • Komponenty i kontenery
      • Komponenty
      • Kontenery
      • Panele kontenerów szczytowych
    • Menedżery układu
    • Pierwszy program wykorzystujący Swing
      • Pierwszy program Swing wiersz po wierszu
    • Obsługa zdarzeń w Swing
      • Zdarzenia
      • Źródła zdarzeń
      • Obiekty nasłuchujące
      • Klasy zdarzeń i interfejsy obiektów nasłuchujących
    • Komponent JButton
    • Komponent JTextField
    • Komponent JCheckBox
    • Komponent JList
    • Wykorzystanie anonimowych klas wewnętrznych lub wyrażeń lambda do obsługi zdarzeń
    • Test sprawdzający
  • Dodatek A Rozwiązania testów sprawdzających
    • Rozdział 1. Podstawy Javy
    • Rozdział 2. Typy danych i operatory
    • Rozdział 3. Instrukcje sterujące
    • Rozdział 4. Wprowadzenie do klas, obiektów i metod
    • Rozdział 5. Więcej typów danych i operatorów
    • Rozdział 6. Więcej o metodach i klasach
    • Rozdział 7. Dziedziczenie
    • Rozdział 8. Pakiety i interfejsy
    • Rozdział 9. Obsługa wyjątków
    • Rozdział 10. Obsługa wejścia i wyjścia
    • Rozdział 11. Programowanie wielowątkowe
    • Rozdział 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import składowych statycznych i adnotacje
    • Rozdział 13. Typy sparametryzowane
    • Rozdział 14. Wyrażenia lambda i referencje metod
    • Rozdział 15. Moduły
    • Rozdział 16. Wprowadzenie do Swing
  • Dodatek B Komentarze dokumentacyjne
    • Znaczniki javadoc
      • @author
      • {@code}
      • @deprecated
      • {@docRoot}
      • @exception
      • @hidden
      • {@index}
      • {@inheritDoc}
      • {@link}
      • {@linkplain}
      • {@literal}
      • @param
      • @provides
      • @return
      • @see
      • @since
      • {@summary}
      • @throws
      • @uses
      • {@value}
      • @version
    • Ogólna postać komentarza dokumentacyjnego
    • Wynik działania programu javadoc
    • Przykład użycia komentarzy dokumentacyjnych
  • Dodatek C Kompiluj i uruchamiaj proste programy w jednym kroku
  • Dodatek D Wprowadzenie do JShell
    • Podstawy JShell
    • Wyświetlanie, edycja i ponowne wykonywanie kodu
    • Dodanie metody
    • Utworzenie klasy
    • Stosowanie interfejsu
    • Przetwarzanie wyrażeń i wbudowane zmienne
    • Importowanie pakietów
    • Wyjątki
    • Inne polecenia JShell
    • Dalsze poznawanie możliwości JShell
  • Dodatek E Więcej słów kluczowych języka Java
    • Modyfikatory transient i volatile
    • instanceof
    • strictfp
    • assert
    • Metody rodzime
    • Inna postać this
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9119-2
Rozmiar pliku: 3,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: