Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Java. Przewodnik dla początkujących. Wydanie 9 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
27 lutego 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
129,00

Java. Przewodnik dla początkujących. Wydanie 9 - ebook

Java cały czas dynamicznie się rozwija, a każda wersja przynosi nowe rozwiązania. Ten wszechstronny język pozwala na tworzenie stron WWW, aplikacji internetowych, aplikacji mobilnych i wysoko specjalistycznego oprogramowania dla przeróżnych urządzeń technicznych. Jest to możliwe między innymi dzięki licznym bibliotekom i narzędziom wspierającym proces kodowania. Mimo upływu lat Java wciąż pozostaje żywym i nowoczesnym językiem wybieranym przez profesjonalistów.

To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.

W książce znajdziesz:

  • treści dobrane pod kątem efektywnej i łatwej nauki
  • eksperckie wskazówki i podpowiedzi
  • praktyczne przykłady zastosowania nabytych umiejętności
  • utrwalające wiedzę testy sprawdzające
  • przykładowe kody uzupełnione zrozumiałymi komentarzami

Java: twórz, kompiluj i uruchamiaj najlepszy kod!

Spis treści

O autorze

O redaktorze merytorycznym

Wstęp

1. Podstawy Javy

  • Historia i filozofia Javy
    • Pochodzenie Javy
    • Java a języki C i C++
    • Wpływ Javy na Internet
    • Magiczny kod bajtowy
    • Coś więcej niż aplety
    • Szybszy harmonogram udostępniania
    • Terminologia Javy
  • Programowanie obiektowe
    • Hermetyzacja
    • Polimorfizm
    • Dziedziczenie
  • Java Development Kit
  • Pierwszy prosty program
    • Wprowadzenie tekstu programu
    • Kompilowanie programu
    • Pierwszy program wiersz po wierszu
  • Obsługa błędów składni
  • Drugi prosty program
  • Inne typy danych
  • Przykład 1.1. Zamiana galonów na litry
  • Dwie instrukcje sterujące
    • Instrukcja if
    • Pętla for
  • Bloki kodu
  • Średnik i pozycja kodu w wierszu
  • Wcięcia
  • Przykład 1.2. Ulepszony konwerter galonów na litry
  • Słowa kluczowe języka Java
  • Identyfikatory
  • Biblioteki klas
  • Test sprawdzający

2. Typy danych i operatory

  • Dlaczego typy danych są tak ważne
  • Typy proste
    • Typy całkowite
    • Typy zmiennoprzecinkowe
    • Znaki
  • Typ logiczny
  • Przykład 2.1. Jak daleko uderzył piorun?
  • Literały
    • Literały szesnastkowe, ósemkowe i binarne
    • Specjalne sekwencje znaków
    • Literały łańcuchowe
  • Zmienne
    • Inicjalizacja zmiennej
    • Dynamiczna inicjalizacja
  • Zasięg deklaracji i czas istnienia zmiennych
  • Operatory
  • Operatory arytmetyczne
    • Inkrementacja i dekrementacja
  • Operatory relacyjne i logiczne
  • Warunkowe operatory logiczne
  • Operator przypisania
  • Skrótowe operatory przypisania
  • Konwersje typów w instrukcjach przypisania
  • Rzutowanie typów niezgodnych
  • Priorytet operatorów
  • Przykład 2.2. Tabela prawdy dla operatorów logicznych
  • Wyrażenia
    • Konwersja typów w wyrażeniach
    • Odstępy i nawiasy
  • Test sprawdzający

3. Instrukcje sterujące

  • Wprowadzanie znaków z klawiatury
  • Instrukcja if
  • Zagnieżdżanie instrukcji if
  • Drabinka if-else-if
  • Tradycyjna instrukcja switch
  • Zagnieżdżanie instrukcji switch
  • Przykład 3.1. Rozpoczynamy budowę systemu pomocy
  • Pętla for
  • Wariacje na temat pętli for
  • Brakujące elementy
    • Pętla nieskończona
  • Pętle bez ciała
  • Deklaracja zmiennych sterujących wewnątrz pętli
  • Rozszerzona pętla for
  • Pętla while
  • Pętla do-while
  • Przykład 3.2. Ulepszamy system pomocy
  • Przerywanie pętli instrukcją break
  • Zastosowanie break jako formy goto
  • Zastosowanie instrukcji continue
  • Przykład 3.3. Końcowa wersja systemu pomocy
  • Pętle zagnieżdżone
  • Test sprawdzający

4. Wprowadzenie do klas, obiektów i metod

  • Podstawy klas
    • Ogólna postać klasy
    • Definiowanie klasy
  • Jak powstają obiekty
  • Referencje obiektów i operacje przypisania
  • Metody
    • Dodajemy metodę do klasy Vehicle
  • Powrót z metody
  • Zwracanie wartości
  • Stosowanie parametrów
    • Dodajemy sparametryzowaną metodę do klasy Vehicle
  • Przykład 4.1. System pomocy jako klasa
  • Konstruktory
  • Konstruktory z parametrami
  • Dodajemy konstruktor do klasy Vehicle
  • Operator new
  • Odzyskiwanie pamięci
  • Słowo kluczowe this
  • Test sprawdzający

5. Więcej typów danych i operatorów

  • Tablice
    • Tablice jednowymiarowe
  • Przykład 5.1. Sortowanie tablicy
  • Tablice wielowymiarowe
    • Tablice dwuwymiarowe
    • Tablice nieregularne
    • Tablice o trzech i więcej wymiarach
    • Inicjalizacja tablic wielowymiarowych
  • Alternatywna składnia deklaracji tablic
  • Przypisywanie referencji tablic
  • Wykorzystanie składowej length
  • Przykład 5.2. Klasa Queue
  • Styl for-each pętli for
    • Iteracje w tablicach wielowymiarowych
    • Zastosowania rozszerzonej pętli for
  • Łańcuchy znaków
    • Tworzenie łańcuchów
    • Operacje na łańcuchach
    • Tablice łańcuchów
    • Łańcuchy są niezmienne
    • Stosowanie łańcuchów do sterowania instrukcją switch
  • Wykorzystanie argumentów wywołania programu
  • Stosowanie wnioskowania typów w zmiennych lokalnych
    • Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych w przypadku typów referencyjnych
    • Stosowanie wnioskowania typów zmiennych lokalnych w pętlach
    • Ograniczenia var
  • Operatory bitowe
    • Operatory bitowe AND, OR, XOR i NOT
    • Operatory przesunięcia
    • Skrótowe bitowe operatory przypisania
  • Przykład 5.3. Klasa ShowBits
  • Operator ?
  • Test sprawdzający

6. Więcej o metodach i klasach

  • Kontrola dostępu do składowych klasy
    • Modyfikatory dostępu w Javie
  • Przykład 6.1. Ulepszamy klasę Queue
  • Przekazywanie obiektów do metod
    • Sposób przekazywania argumentów
  • Zwracanie obiektów
  • Przeciążanie metod
  • Przeciążanie konstruktorów
  • Przykład 6.2. Przeciążamy konstruktor klasy Queue
  • Rekurencja
  • Słowo kluczowe static
    • Bloki static
  • Przykład 6.3. Algorytm Quicksort
  • Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne
  • Zmienne liczby argumentów
    • Metody o zmiennej liczbie argumentów
    • Przeciążanie metod o zmiennej liczbie argumentów
    • Zmienna liczba argumentów i niejednoznaczność
  • Test sprawdzający

7. Dziedziczenie

  • Podstawy dziedziczenia
  • Dostęp do składowych a dziedziczenie
  • Konstruktory i dziedziczenie
  • Użycie słowa kluczowego super do wywołania konstruktora klasy bazowej
  • Użycie słowa kluczowego super do dostępu do składowych klasy bazowej
  • Przykład 7.1. Tworzymy hierarchię klas Vehicle
  • Wielopoziomowe hierarchie klas
  • Kiedy wywoływane są konstruktory?
  • Referencje klasy bazowej i obiekty klasy pochodnej
  • Przesłanianie metod
  • Przesłanianie metod i polimorfizm
  • Po co przesłaniać metody?
    • Zastosowanie przesłaniania metod w klasie TwoDShape
  • Klasy abstrakcyjne
  • Słowo kluczowe final
    • final zapobiega przesłanianiu
    • final zapobiega dziedziczeniu
    • Użycie final dla zmiennych składowych
  • Klasa Object
  • Test sprawdzający

8. Pakiety i interfejsy

  • Pakiety
    • Definiowanie pakietu
    • Wyszukiwanie pakietów i zmienna CLASSPATH
    • Prosty przykład pakietu
  • Pakiety i dostęp do składowych
    • Przykład dostępu do pakietu
  • Składowe chronione
  • Import pakietów
  • Biblioteka klas Java używa pakietów
  • Interfejsy
  • Implementacje interfejsów
  • Referencje interfejsu
  • Przykład 8.1. Tworzymy interfejs Queue
  • Zmienne w interfejsach
  • Interfejsy mogą dziedziczyć
  • Domyślne metody interfejsów
    • Podstawowe informacje o metodach domyślnych
    • Praktyczny przykład metody domyślnej
    • Problemy wielokrotnego dziedziczenia
  • Stosowanie metod statycznych w interfejsach
  • Stosowanie metod prywatnych w interfejsach
  • Ostatnie uwagi o pakietach i interfejsach
  • Test sprawdzający

9. Obsługa wyjątków

  • Hierarchia wyjątków
  • Podstawy obsługi wyjątków
    • Słowa kluczowe try i catch
    • Prosty przykład wyjątku
  • Konsekwencje nieprzechwycenia wyjątku
    • Wyjątki umożliwiają obsługę błędów
  • Użycie wielu klauzul catch
  • Przechwytywanie wyjątków klas pochodnych
  • Zagnieżdżanie bloków try
  • Generowanie wyjątku
    • Powtórne generowanie wyjątku
  • Klasa Throwable
  • Klauzula finally
  • Użycie klauzuli throws
  • Trzy dodatkowe możliwości wyjątków
  • Wyjątki wbudowane w Javę
  • Tworzenie klas pochodnych wyjątków
  • Przykład 9.1. Wprowadzamy wyjątki w klasie Queue
  • Test sprawdzający

10. Obsługa wejścia i wyjścia

  • Strumienie wejścia i wyjścia
  • Strumienie bajtowe i strumienie znakowe
  • Klasy strumieni bajtowych
  • Klasy strumieni znakowych
  • Strumienie predefiniowane
  • Używanie strumieni bajtowych
    • Odczyt wejścia konsoli
    • Zapis do wyjścia konsoli
  • Odczyt i zapis plików za pomocą strumieni bajtowych
    • Odczyt z pliku
    • Zapis w pliku
  • Automatyczne zamykanie pliku
  • Odczyt i zapis danych binarnych
  • Przykład 10.1. Narzędzie do porównywania plików
  • Pliki o dostępie swobodnym
  • Strumienie znakowe
    • Odczyt konsoli za pomocą strumieni znakowych
    • Obsługa wyjścia konsoli za pomocą strumieni znakowych
  • Obsługa plików za pomocą strumieni znakowych
    • Klasa FileWriter
    • Klasa FileReader
  • Zastosowanie klas opakowujących do konwersji łańcuchów numerycznych
  • Przykład 10.2. System pomocy wykorzystujący pliki
  • Test sprawdzający

11. Programowanie wielowątkowe

  • Podstawy wielowątkowości
  • Klasa Thread i interfejs Runnable
  • Tworzenie wątku
    • Usprawnienie i dwie modyfikacje
  • Przykład 11.1. Tworzymy klasę pochodną klasy Thread
  • Tworzenie wielu wątków
  • Jak ustalić, kiedy wątek zakończył działanie?
  • Priorytety wątków
  • Synchronizacja
  • Synchronizacja metod
  • Synchronizacja instrukcji
  • Komunikacja międzywątkowa
    • Przykład użycia metod wait() i notify()
  • Wstrzymywanie, wznawianie i kończenie działania wątków
  • Przykład 11.2. Wykorzystanie głównego wątku
  • Test sprawdzający

12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, adnotacje i inne zagadnienia

  • Wyliczenia
    • Podstawy wyliczeń
  • Wyliczenia są klasami
  • Metody values() i valueOf()
  • Konstruktory, metody, zmienne instancji a wyliczenia
    • Dwa ważne ograniczenia
  • Typy wyliczeniowe dziedziczą po klasie Enum
  • Przykład 12.1. Komputerowo sterowana sygnalizacja świetlna
  • Automatyczne opakowywanie
  • Typy opakowujące
  • Podstawy automatycznego opakowywania
  • Automatyczne opakowywanie i metody
  • Automatyczne opakowywanie i wyrażenia
    • Przestroga
  • Import składowych statycznych
  • Adnotacje (metadane)
  • Prezentacja operatora instanceof
  • Test sprawdzający

13. Typy sparametryzowane

  • Podstawy typów sparametryzowanych
  • Prosty przykład typów sparametryzowanych
    • Parametryzacja dotyczy tylko typów obiektowych
    • Typy sparametryzowane różnią się dla różnych argumentów
    • Klasa sparametryzowana o dwóch parametrach
    • Ogólna postać klasy sparametryzowanej
  • Ograniczanie typów
  • Stosowanie argumentów wieloznacznych
  • Ograniczanie argumentów wieloznacznych
  • Metody sparametryzowane
  • Konstruktory sparametryzowane
  • Interfejsy sparametryzowane
  • Przykład 13.1. Sparametryzowana klasa Queue
  • Typy surowe i tradycyjny kod
  • Wnioskowanie typów i operator diamentowy
  • Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane
  • Wymazywanie
  • Błędy niejednoznaczności
  • Ograniczenia związane z typami sparametryzowanymi
    • Zakaz tworzenia instancji parametru typu
    • Ograniczenia dla składowych statycznych
    • Ograniczenia tablic sparametryzowanych
    • Ograniczenia związane z wyjątkami
  • Dalsze studiowanie typów sparametryzowanych
  • Test sprawdzający

14. Wyrażenia lambda i referencje metod

  • Przedstawienie wyrażeń lambda
    • Podstawowe informacje o wyrażeniach lambda
    • Interfejsy funkcyjne
    • Wyrażenia lambda w działaniu
  • Blokowe wyrażenia lambda
  • Sparametryzowane interfejsy funkcyjne
  • Przykład 14.1. Przekazywanie wyrażenia lambda jako argumentu
  • Wyrażenia lambda i przechwytywanie zmiennych
  • Zgłaszanie wyjątków w wyrażeniach lambda
  • Referencje metod
    • Referencje metod statycznych
    • Referencje metod instancyjnych
  • Referencje konstruktorów
  • Predefiniowane interfejsy funkcyjne
  • Test sprawdzający

15. Moduły

  • Podstawowe informacje o modułach
    • Przykład prostego modułu
    • Kompilowanie i uruchamianie przykładowej aplikacji
    • Dokładniejsze informacje o instrukcjach requires i exports
  • java.base i moduły platformy
  • Stary kod i moduł nienazwany
  • Eksportowanie do konkretnego modułu
  • Wymagania przechodnie
  • Przykład 15.1. Eksperymenty z instrukcją requires transitive
  • Stosowanie usług
    • Podstawowe informacje o usługach i dostawcach usług
    • Słowa kluczowe związane z usługami
    • Przykład stosowania usług i modułów
  • Dodatkowe cechy modułów
    • Moduły otwarte
    • Instrukcja opens
    • requires static
  • Dalsze samodzielne poznawanie modułów
  • Test sprawdzający

16. Wyrażenia switch, rekordy oraz inne najnowsze możliwości języka

  • Rozszerzenia switch
    • Listy stałych
    • Wprowadzanie wyrażenia switch i instrukcji yield
    • Wprowadzenie strzałek do klauzul case
    • Dokładniejsza prezentacja zapisu ze strzałką
  • Przykład 16.1. Zastosowanie wyrażenia switch do określania strefy czasowej różnych miast
  • Rekordy
    • Podstawowe informacje o rekordach
    • Tworzenie konstruktorów rekordów
    • Tworzenie metod pobierających w rekordach
  • Dopasowywanie wzorców z użyciem operatora instanceof
  • Klasy i interfejsy zapieczętowane
    • Klasy zapieczętowane
    • Interfejsy zapieczętowane
  • Kierunki rozwoju
  • Test sprawdzający

17. Wprowadzenie do biblioteki Swing

  • Pochodzenie i filozofia Swing
  • Komponenty i kontenery
    • Komponenty
    • Kontenery
    • Panele kontenerów szczytowych
  • Menedżery układu
  • Pierwszy program wykorzystujący Swing
    • Pierwszy program Swing wiersz po wierszu
  • Obsługa zdarzeń w Swing
    • Zdarzenia
    • Źródła zdarzeń
    • Obiekty nasłuchujące
    • Klasy zdarzeń i interfejsy obiektów nasłuchujących
  • Komponent JButton
  • Komponent JTextField
  • Komponent JCheckBox
  • Komponent JList
  • Przykład 17.1. Porównywanie plików - aplikacja Swing
  • Wykorzystanie anonimowych klas wewnętrznych lub wyrażeń lambda do obsługi zdarzeń
  • Test sprawdzający

A. Rozwiązania testów sprawdzających

  • Rozdział 1. Podstawy Javy
  • Rozdział 2. Typy danych i operatory
  • Rozdział 3. Instrukcje sterujące
  • Rozdział 4. Wprowadzenie do klas, obiektów i metod
  • Rozdział 5. Więcej typów danych i operatorów
  • Rozdział 6. Więcej o metodach i klasach
  • Rozdział 7. Dziedziczenie
  • Rozdział 8. Pakiety i interfejsy
  • Rozdział 9. Obsługa wyjątków
  • Rozdział 10. Obsługa wejścia i wyjścia
  • Rozdział 11. Programowanie wielowątkowe
  • Rozdział 12. Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, adnotacje i inne zagadnienia
  • Rozdział 13. Typy sparametryzowane
  • Rozdział 14. Wyrażenia lambda i referencje metod
  • Rozdział 15. Moduły
  • Rozdział 16. Wyrażenia switch, rekordy oraz inne najnowsze możliwości języka
  • Rozdział 17. Wprowadzenie do biblioteki Swing

B. Komentarze dokumentacyjne

  • Znaczniki javadoc
    • @author
    • {@code}
    • @deprecated
    • {@docRoot}
    • @exception
    • @hidden
    • {@index}
    • {@inheritDoc}
    • {@link}
    • {@linkplain}
    • {@literal}
    • @param
    • @provides
    • @return
    • @see
    • @since
    • {@summary}
    • @throws
    • @uses
    • {@value}
    • @version
  • Ogólna postać komentarza dokumentacyjnego
  • Wynik działania programu javadoc
  • Przykład użycia komentarzy dokumentacyjnych

C. Kompiluj i uruchamiaj proste programy w jednym kroku

D. Wprowadzenie do JShell

  • Podstawy JShell
  • Wyświetlanie, edycja i ponowne wykonywanie kodu
  • Dodanie metody
  • Utworzenie klasy
  • Stosowanie interfejsu
  • Przetwarzanie wyrażeń i wbudowane zmienne
  • Importowanie pakietów
  • Wyjątki
  • Inne polecenia JShell
  • Dalsze poznawanie możliwości JShell

E. Więcej słów kluczowych języka Java

  • Modyfikatory transient i volatile
  • strictfp
  • assert
  • Metody rodzime
  • Inna postać this
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0484-2
Rozmiar pliku: 4,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: