Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Java. Teoria w praktyce - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
18 czerwca 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
109,00

Java. Teoria w praktyce - ebook

Proszę państwa, oto Java.

Mówisz: język programowania, myślisz: Java! Jeśli tak, masz rację - ten język niewątpliwie jest filarem współczesnej informatyki. Java należy do czołówki najpopularniejszych technologii i to właśnie nią szczególnie warto się zainteresować na początku nauki kodowania.

Książka Java. Teoria w praktyce została pomyślana tak, by krok po kroku przybliżać specyfikę tego języka programowania. Zaczniesz od podstaw - poznasz między innymi główne założenia, zgodnie z którymi działa Java: maszynę wirtualną, zmienne, operatory, instrukcje sterujące i tablice - by następnie przejść do bardziej zaawansowanych zagadnień. Dowiesz się, czym jest programowanie zorientowane obiektowo, zapoznasz się z paradygmatem programowania funkcyjnego i z zagadnieniem przetwarzania strumieniowego.

Ponadto nauczysz się:

  • korzystać z plików w swoich programach
  • implementować komunikację z bazą danych
  • stosować w praktyce pojęcia związane z wielowątkowością
  • przetwarzać datę i czas

W efekcie będziesz w pełni przygotowany do tego, by zacząć programować w Javie, a przecież o to chodzi!

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie do Javy

  • Historia języka
  • Główne założenia języka
    • Prostota i obiektowość
    • Przenośność, bezpieczeństwo, niezawodność i wydajność
    • Wielowątkowość i rozproszenie
    • Interpretowalność i niezależność od architektury
  • Maszyna wirtualna Javy
    • Model pamięci
  • Pakiet instalacyjny

Rozdział 2. Pierwszy program

  • Witaj, świecie!
  • Zasady składni kodu źródłowego
    • Identyfikatory
    • Literały
    • Słowa kluczowe
  • Potencjalne problemy
  • Korzystanie z IDE

Rozdział 3. Zmienne

  • Tworzenie zmiennych
  • Prymitywne typy danych
    • byte
    • short
    • int
    • long
    • float
    • double
  • Rzutowanie liczb zmiennoprzecinkowych na typy całkowite
  • Utrata precyzji w obliczeniach zmiennoprzecinkowych
  • char
  • boolean

Rozdział 4. Operatory

  • Operatory arytmetyczne
  • Operatory przypisania
  • Operatory logiczne
  • Operatory bitowe
  • Kolejność wykonywania operatorów

Rozdział 5. Instrukcje sterujące

  • Instrukcja if-else
  • Instrukcja switch
  • Pętle
    • Pętla while
    • Pętla do-while
    • Pętla for
    • Pętla for-each
  • Przerwania pętli
    • Instrukcja continue
    • Instrukcja break
    • Etykiety pętli

Rozdział 6. Tablice

  • Deklaracja tablicy
  • Operowanie na tablicy
  • Konstrukcja algorytmów opartych na tablicach
    • Obliczanie liczby wystąpień liczb dodatnich i ujemnych w tablicy
    • Obliczanie średniej z liczb w tablicy
    • Obliczanie liczby wielkich i małych liter alfabetu w tablicy
    • Sprawdzanie, czy znaki zawarte w tablicy tworzą palindrom
  • Tablice wielowymiarowe
    • Tablica dwuwymiarowa
    • Tablica trójwymiarowa

Rozdział 7. Paradygmat programowania zorientowanego obiektowo

  • Klasy i obiekty
  • Pakiety i importy
  • Modyfikatory widoczności
  • Atrybuty i metody
  • Tworzenie obiektów
  • Enkapsulacja
  • Konstruktory
  • Typ wyliczeniowy enum
  • Dziedziczenie
  • Klasy abstrakcyjne
  • Interfejsy
  • Polimorfizm

Rozdział 8. Klasy - zaawansowane możliwości

  • Przeładowanie metod
    • Zmienna liczba i kolejność argumentów
    • Varargs
    • Dopasowanie wersji metody do przekazanego argumentu
  • Przekazywanie argumentów przez wartość i referencję
    • Przekazywanie argumentów przez wartość
    • Przekazywanie argumentów przez referencję
  • Statyczne składowe klas
    • Zastosowanie
    • Statyczne stałe
  • Bloki kodu
    • Instancyjny blok inicjalizacyjny
    • Statyczny blok inicjalizacyjny
    • Porównanie bloków
  • Klasy zagnieżdżone
    • Klasa wewnętrzna
    • Klasa lokalna
    • Klasa anonimowa
    • Klasa zagnieżdżona statyczna
  • Rekordy
  • Refleksja
    • Klasa opisująca klasę - java.lang.Class
    • Reflection API
    • Zabawki w służbie refleksji
    • Podsumowanie
  • Adnotacje
    • Wbudowane adnotacje
    • Tworzenie adnotacji
    • Parametry adnotacji
    • Użycie adnotacji
    • Podsumowanie
  • Rzutowanie zmiennych obiektowych
    • Rzutowanie w dół
    • Rzutowanie w górę
    • Operator instanceof
    • Rzutowanie - błędy kompilacji

Rozdział 9. Wbudowane typy obiektowe

  • Typy opakowaniowe
  • Tworzenie zmiennych typu opakowaniowego
  • Operacje na duuużych liczbach
    • BigInteger
    • BigDecimal
  • Klasa String
    • Pula stringów - String Literal Pool
    • Niemodyfikowalność napisów
    • API klasy String
  • StringBuilder i StringBuffer
    • API klas StringBuilder
    • StringBuilder append()
    • StringBuilder insert(int offset, .)
    • StringBuilder delete(int startIndex, int endIndex)
    • StringBuilder reverse()
    • int capacity()

Rozdział 10. Wyjątki

  • Jak programować bez użycia wyjątków?
  • Pierwsze zetknięcie z wyjątkiem
  • Co to jest wyjątek?
  • Definiowanie klas wyjątków
  • Wbudowane klasy wyjątków
  • Wyjątki sprawdzalne i niesprawdzalne na etapie kompilacji
    • Wyjątki sprawdzalne
    • Wyjątki niesprawdzalne
  • Rzucanie wyjątków
    • Instrukcja throws
    • Instrukcja throw
  • Łapanie wyjątków
    • Klauzula try-catch
    • Łapanie wielu typów wyjątków
    • Łapanie wyjątków powiązanych dziedziczeniem
    • Deklaracja w throws najogólniejszego typu wyjątku
    • Blok finally
  • Wyjątki a dziedziczenie metod
    • Zawężanie listy wyjątków w podklasie
    • Rozszerzane listy wyjątków w podklasie
  • Klauzula try-with-resources
  • Przykład z użyciem wyjątków

Rozdział 11. Klasa Object

  • Object clone()
    • Płytka kopia
    • Głęboka kopia
  • boolean equals(Object obj)
    • Implementacja standardowa metody equals()
    • Implementacja equals() z wykorzystaniem klasy Objects
    • Przykład wywołania equals()
    • Zasady działania equals()
  • int hashCode()
    • Implementacja standardowa metody hashCode()
    • Implementacja hashCode() z wykorzystaniem klasy Objects
    • Przykład wywołania hashCode()
    • Konsekwencje nieodpowiedniego nadpisania metody hashCode()
  • Kontrakt pomiędzy equals() a hashCode()
  • String toString()
    • Implementacja domyślna toString()
    • Nadpisanie toString()
  • void notify(), notifyAll(), wait(.)
  • void finalize()
    • Wady metody finalize()

Rozdział 12. Typy generyczne

  • O co chodzi z błędami rzutowania?
  • Parametry generyczne
  • Wiele parametrów generycznych
  • Rozszerzanie typów generycznych
  • Zawężanie typu parametrów
    • Błędy kompilacji
  • Metody generyczne
  • Wildcards - generyczne argumenty w metodach
    • Ograniczenie typu parametru "z góry"
    • Przykład z kolekcją typu Car
    • Przykład z kolekcją typu Book
    • Ograniczenie typów parametrów "z dołu"

Rozdział 13. Który obiekt jest większy?

  • Interfejs Comparable
    • Porównywanie rosnąco
    • Porównywanie malejąco
    • Porównywanie na podstawie więcej niż jednej zmiennej
  • Zasady porównywania obiektów
  • Interfejs Comparator
  • Różnice pomiędzy Comparable a Comparator
    • Kiedy użyć Comparable?
    • Kiedy użyć Comparator?

Rozdział 14. Kolekcje

  • Interfejs Collection
  • Listy
    • ArrayList
    • LinkedList
    • Vector
    • Stack
    • ArrayDeque
  • Kolejki
    • PriorityQueue
  • Zbiory
    • HashSet
    • LinkedHashSet
    • TreeSet
  • Iteratory
  • Mapy
    • HashMap
    • LinkedHashMap
    • TreeMap
  • Operacje narzędziowe
    • Kolekcje niemodyfikowalne
    • Algorytmy

Rozdział 15. Paradygmat programowania funkcyjnego

  • Interfejs funkcyjny
    • Tworzenie interfejsu funkcyjnego
  • Wyrażenia lambda
  • Wbudowane interfejsy funkcyjne
    • Function
    • BiFunction
    • UnaryOperator
    • BinaryOperator
    • Predicate
    • Consumer
    • Supplier
    • Comparator
  • Referencje do metod
    • Referencja do metody statycznej
    • Referencja do metody instancyjnej obiektu
    • Referencja do metody instancyjnej typu
    • Referencja do konstruktora

Rozdział 16. Przetwarzanie strumieniowe

  • Interfejs Stream
  • Tworzenie strumienia
  • Operacje pośrednie i kończące
  • Stream API
    • Operacje pośrednie
    • Operacje kończące
  • Strumienie numeryczne
  • Współbieżne przetwarzanie strumieni
    • Przykład strumienia współbieżnego
    • Współbieżny dostęp do zasobu
  • Klasa Optional

Rozdział 17. I/O - wejście-wyjście programu

  • Reprezentacja pliku - klasa File
    • Ścieżka względna i bezwzględna
    • Określanie ścieżki w zależności od systemu operacyjnego
    • Operowanie na pliku
    • Metadane pliku
  • Strumienie wejścia-wyjścia
    • Strumienie bajtów
    • Strumienie znaków
  • RandomAccessFile
  • Serializacja
    • Wyłączenie z serializacji - słowo kluczowe transient
    • Serializacja obiektu zagnieżdżonego w obiekcie
  • Pakiet NIO
    • Bufory
    • Kanały
    • Selektory
  • Pakiet NIO 2
    • Path
    • Paths
    • Files

Rozdział 18. Kalendarz, data i czas

  • Jak w Javie reprezentowany jest czas
  • Kalendarz
    • Klasa Calendar
    • Klasa TimeZone
    • Klasa Locale
    • Klasa GregorianCalendar
  • Data i czas
    • Reprezentowanie daty do wersji 1.7 Javy
    • Reprezentowanie daty od wersji 1.8 Javy

Rozdział 19. Podstawy programowania współbieżnego

  • Proces a wątek
    • Wątek główny
  • Cykl życia wątku
    • NEW
    • RUNNABLE
    • BLOCKED, WAITING, TIMED_WAITING
    • TERMINATED
  • Tworzenie wątku
    • Klasa Thread
    • Interfejs Runnable
  • Synchronizacja wątków
    • Wyścig wątków
    • Atomowość operacji
    • Słowo kluczowe synchronized
    • Monitor
    • Słowo kluczowe volatile
  • Komunikacja między wątkami
  • Zakleszczenie wątków
    • Rozwiązanie problemu zakleszczenia wątków
  • Kolekcje bezpieczne w środowisku wielowątkowym

Rozdział 20. Podstawy JDBC

  • Komponenty
  • Nawiązywanie połączenia z bazą danych
    • Connection
    • DriverManager
    • DataSource
  • Zapytania
    • Statement
    • PreparedStatement
    • CallableStatement
    • Mapowanie ResultSet na kolekcję

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1592-3
Rozmiar pliku: 21 MB

BESTSELLERY

Kategorie: