Facebook - konwersja

Java w 21 dni. Wydanie VII - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
16 października 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
99,00

Java w 21 dni. Wydanie VII - ebook

Java jest zorientowanym obiektowo i bezpiecznym językiem programowania. Użytkownicy uważają go za łatwiejszy do nauki od języka C++ i taki, który jednocześnie pozwala na unikanie istotniejszych błędów. W Javie można tworzyć kod działający na dowolnym komputerze lub urządzeniu z maszyną wirtualną Javy, niezależnie od tego, czy jest to serwer z Linuksem, komputer Apple Mac z OS, czy telefon z Androidem. Co ważne, Java jest cały czas konsekwentnie rozwijana przez firmę Oracle. A przy tym wszystkim programowania w Javie można się bardzo szybko nauczyć!

Dzięki niniejszej książce bez problemu zrozumiesz wszystkie najważniejsze elementy najnowszej wersji języka Java 8. Dogłębnie poznasz sam język, a także jego podstawowe biblioteki. Książkę podzielono na 21 lekcji, kładąc nacisk na praktyczne aspekty programowania. Właściwie od początku będziesz pisać aplikacje dla różnych środowisk, w tym również mobilnych. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też już znasz inne języki, dzięki tej książce nabierzesz biegłości w posługiwaniu się Javą i przygotujesz się do rozwijania własnych projektów — nawet tych bardzo ambitnych!

W tej książce zawarto:

  • gruntowne podstawy języka Java, opis obiektów Javy, klas, interfejsów i pakietów
  • wyjaśnienie zasad rządzących wątkami, asercją i obsługą wyjątków w Javie
  • opis najbardziej użytecznych klas Javy, w tym klas Swing, do budowy interfejsów graficznych
  • wyjaśnienie specyficznych struktur danych, takich jak listy tablicowe, stosy, mapy, tablice mieszające i zbiory bitów
  • omówienie zaawansowanych funkcji Javy, takich jak obsługa wejścia i wyjścia za pomocą strumieni, domknięcia, korzystanie z baz danych i obsługa kanałów RSS za pomocą XOM
  • wprowadzenie do budowania aplikacji dla urządzeń z Androidem

Już za 21 dni możesz być znakomitym programistą Javy!

Spis treści

O autorze (11)

Wprowadzenie (13)

TYDZIEŃ I. JĘZYK JAVA

Dzień 1. Rozpoczynamy przygodę z Javą (21)

  • Język Java (21)
  • Programowanie obiektowe (24)
  • Obiekty i klasy (26)
  • Atrybuty i zachowanie (28)
  • Organizacja klas i ich zachowania (35)
  • Podsumowanie (41)
  • Pytania i odpowiedzi (42)
  • Quiz (43)
  • Zadania z certyfikacji (43)
  • Ćwiczenia (44)

Dzień 2. ABC programowania (45)

  • Instrukcje i wyrażenia (45)
  • Zmienne i typy danych (46)
  • Komentarze (53)
  • Literały (54)
  • Wyrażenia i operatory (57)
  • Arytmetyka tekstów (65)
  • Podsumowanie (67)
  • Pytania i odpowiedzi (67)
  • Quiz (68)
  • Zadania z certyfikacji (69)
  • Ćwiczenia (69)

Dzień 3. Praca z obiektami (71)

  • Tworzenie nowych obiektów (71)
  • Korzystanie ze zmiennych klasowych i egzemplarzy (75)
  • Wywoływanie metod (78)
  • Odnośniki do obiektów (82)
  • Rzutowanie obiektów i typów podstawowych (84)
  • Porównywanie klas i wartości obiektów (89)
  • Podsumowanie (91)
  • Pytania i odpowiedzi (92)
  • Quiz (92)
  • Zadania z certyfikacji (93)
  • Ćwiczenia (94)

Dzień 4. Listy, logika i pętle (95)

  • Tablice (95)
  • Instrukcja warunkowa if (102)
  • Instrukcja warunkowa switch (104)
  • Operator trójargumentowy (110)
  • Pętle for (111)
  • Pętle while i do (114)
  • Przerywanie pętli (116)
  • Podsumowanie (118)
  • Pytania i odpowiedzi (118)
  • Quiz (118)
  • Zadania z certyfikacji (119)
  • Ćwiczenia (120)

Dzień 5. Tworzenie klas i metod (121)

  • Definiowanie klasy (121)
  • Tworzenie zmiennych egzemplarza i klasy (122)
  • Tworzenie metod (123)
  • Tworzenie aplikacji Javy (129)
  • Aplikacje Javy i jej argumenty (131)
  • Tworzenie metod o takich samych nazwach (133)
  • Konstruktory (137)
  • Przesłanianie metod (141)
  • Podsumowanie (145)
  • Pytania i odpowiedzi (145)
  • Quiz (146)
  • Zadania z certyfikacji (147)
  • Ćwiczenia (148)

Dzień 6. Pakiety, interfejsy i inne cechy klas (149)

  • Modyfikatory (149)
  • Metody i zmienne statyczne (155)
  • Finalne klasy, metody i zmienne (157)
  • Metody i klasy abstrakcyjne (159)
  • Pakiety (160)
  • Tworzenie własnych pakietów (163)
  • Interfejsy (165)
  • Tworzenie i rozszerzanie interfejsów (168)
  • Podsumowanie (176)
  • Pytania i odpowiedzi (176)
  • Quiz (176)
  • Zadania z certyfikacji (177)
  • Ćwiczenia (178)

Dzień 7. Wyjątki i wątki (179)

  • Wyjątki (179)
  • Zarządzanie wyjątkami (182)
  • Deklarowanie metod, które mogą zgłosić wyjątki (189)
  • Tworzenie i zgłaszanie wyjątków (192)
  • Kiedy nie używać wyjątków? (195)
  • Wątki (196)
  • Podsumowanie (203)
  • Pytania i odpowiedzi (204)
  • Quiz (204)
  • Zadania z certyfikacji (205)
  • Ćwiczenia (206)

TYDZIEŃ II. BIBLIOTEKA KLAS JAVY

Dzień 8. Struktury danych (209)

  • Wychodzimy poza tablice (209)
  • Struktury w języku Java (210)
  • Obiekty generyczne (227)
  • Wyliczenia (230)
  • Podsumowanie (232)
  • Pytania i odpowiedzi (232)
  • Quiz (233)
  • Zadania z certyfikacji (234)
  • Ćwiczenia (234)

Dzień 9. Korzystanie z biblioteki Swing (235)

  • Tworzenie aplikacji (235)
  • Korzystanie z komponentów (242)
  • Listy (254)
  • Biblioteka klas Javy (256)
  • Podsumowanie (258)
  • Pytania i odpowiedzi (259)
  • Quiz (259)
  • Zadania z certyfikacji (260)
  • Ćwiczenia (260)

Dzień 10. Budowanie interfejsu Swing (261)

  • Funkcjonalności Swing (261)
  • Podsumowanie (283)
  • Pytania i odpowiedzi (283)
  • Quiz (284)
  • Zadania z certyfikacji (285)
  • Ćwiczenia (285)

Dzień 11. Aranżacja komponentów w interfejsie użytkownika (287)

  • Podstawowe układy graficzne interfejsu (287)
  • Mieszanie różnych menedżerów układu (297)
  • Układ CardLayout (298)
  • Podsumowanie (306)
  • Pytania i odpowiedzi (306)
  • Quiz (307)
  • Zadania z certyfikacji (308)
  • Ćwiczenia (309)

Dzień 12. Reagowanie na działania użytkownika (311)

  • Interfejsy nasłuchiwania zdarzeń (311)
  • Korzystanie z metod (316)
  • Podsumowanie (331)
  • Pytania i odpowiedzi (332)
  • Quiz (332)
  • Zadania z certyfikacji (333)
  • Ćwiczenia (334)

Dzień 13. Tworzenie grafiki 2D (335)

  • Klasa Graphics2D (335)
  • Rysowanie tekstu (337)
  • Klasa Color (342)
  • Rysowanie linii i wieloboków (344)
  • Podsumowanie (353)
  • Pytania i odpowiedzi (354)
  • Quiz (354)
  • Zadania z certyfikacji (355)
  • Ćwiczenia (356)

Dzień 14. Tworzenie aplikacji Swing (357)

  • Java Web Start (357)
  • Korzystanie z Java Web Start (360)
  • Poprawa wydajności za pomocą SwingWorker (371)
  • Podsumowanie (376)
  • Pytania i odpowiedzi (376)
  • Quiz (376)
  • Zadania z certyfikacji (377)
  • Ćwiczenia (378)

TYDZIEŃ III. PROGRAMOWANIE W JAVIE

Dzień 15. Korzystanie z wejścia i wyjścia (381)

  • Wprowadzenie do strumieni (381)
  • Strumienie bajtowe (383)
  • Filtrowanie strumienia (388)
  • Strumienie znakowe (397)
  • Pliki i ścieżki (401)
  • Podsumowanie (403)
  • Pytania i odpowiedzi (404)
  • Quiz (405)
  • Zadania z certyfikacji (405)
  • Ćwiczenia (406)

Dzień 16. Klasy wewnętrzne i domknięcia (407)

  • Klasy wewnętrzne (407)
  • Domknięcia (416)
  • Podsumowanie (421)
  • Pytania i odpowiedzi (422)
  • Quiz (422)
  • Zadania z certyfikacji (423)
  • Ćwiczenia (424)

Dzień 17. Komunikacja przez internet (425)

  • Obsługa sieci w Javie (425)
  • Pakiet java.nio (438)
  • Podsumowanie (451)
  • Pytania i odpowiedzi (451)
  • Quiz (452)
  • Zadania z certyfikacji (453)
  • Ćwiczenia (453)

Dzień 18. Dostęp do baz danych z użyciem JDBC 4.2 i Derby (455)

  • JDBC (455)
  • Podsumowanie (472)
  • Pytania i odpowiedzi (472)
  • Quiz (473)
  • Zadania z certyfikacji (473)
  • Ćwiczenia (474)

Dzień 19. Odczytywanie i zapisywanie kanałów RSS (475)

  • Korzystanie z XML-a (475)
  • Projektowanie dialektu XML-a (478)
  • Przetwarzanie XML-a w Javie (479)
  • Przetwarzanie XML-a za pomocą XOM (479)
  • Podsumowanie (492)
  • Pytania i odpowiedzi (493)
  • Quiz (493)
  • Zadania z certyfikacji (494)
  • Ćwiczenia (495)

Dzień 20. Usługi sieciowe XML (497)

  • Wprowadzenie do XML-RPC (497)
  • Komunikacja za pomocą XML-RPC (499)
  • Wybór implementacji XML-RPC (501)
  • Korzystanie z usługi sieciowej XML-RPC (502)
  • Tworzenie usługi sieciowej XML-RPC (505)
  • Podsumowanie (510)
  • Pytania i odpowiedzi (511)
  • Quiz (511)
  • Zadania z certyfikacji (512)
  • Ćwiczenia (512)

Dzień 21. Tworzenie aplikacji dla Androida w języku Java (513)

  • Historia Androida (513)
  • Tworzenie aplikacji dla Androida (515)
  • Uruchomienie aplikacji (520)
  • Projektowanie aplikacji dla Androida (521)
  • Podsumowanie (533)
  • Pytania i odpowiedzi (533)
  • Quiz (534)
  • Zadania z certyfikacji (534)
  • Ćwiczenia (535)

DODATKI

Dodatek A. Korzystanie ze zintegrowanego środowiska programistycznego NetBeans (539)

  • Instalacja NetBeans (539)
  • Tworzenie nowego projektu (540)
  • Tworzenie nowej klasy Javy (542)
  • Uruchomienie aplikacji (543)
  • Naprawa błędów (544)
  • Rozwijanie oraz zwijanie zakładek i okien (545)
  • Zaawansowane możliwości NetBeans (546)

Dodatek B. Witryna internetowa książki (547)

Dodatek C. Rozwiązywanie problemów z emulatorem Android Studio (549)

  • Problemy z uruchomieniem aplikacji (549)

Dodatek D. Korzystanie z JDK (555)

  • Wybór narzędzi programistycznych Javy (555)
  • Konfiguracja JDK (558)
  • Korzystanie z edytora tekstu (565)
  • Tworzenie prostego programu (566)
  • Konfiguracja zmiennej CLASSPATH (569)

Dodatek E. Programowanie z użyciem JDK (573)

  • Krótkie omówienie JDK (573)
  • Maszyna wirtualna Javy (574)
  • Kompilator javac (576)
  • Przeglądarka appletviewer (577)
  • Narzędzie dokumentacji javadoc (581)
  • Narzędzie archiwizacji plików Javy - jar (585)
  • Debugger jdb (586)
  • Korzystanie z właściwości systemowych (590)
  • Narzędzia podpisywania kodu - keytool i jarsigner (592)

Skorowidz (593)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2622-4
Rozmiar pliku: 8,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: