Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Java w pigułce. Wydanie 8 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
7 listopada 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
89,00

Java w pigułce. Wydanie 8 - ebook

Programiści Javy mają do dyspozycji wiele przydatnych narzędzi i z każdą kolejną wersją języka mogą korzystać z coraz to lepszych możliwości. Powinni więc sukcesywnie zapoznawać się z tymi nowościami, jednak nie każdy ma czas na studiowanie dokumentacji. Nowoczesna Java wymaga od programisty nie tylko znajomości składni i interfejsów API, musi on dobrze opanować również zagadnienia współbieżności, obiektowości, a także pamięci i systemu typów.

Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.

To pozycja obowiązkowa dla osób, które szukają przejrzyście podanej wiedzy, jak działa Java i jak się rozwijała w czasie.

Achyut Madhusudan, programista z Red Hat

W książce między innymi:

  • podstawy języka i biblioteka Javy 17
  • model programowania zorientowanego obiektowo
  • typy generyczne, wyliczenia, adnotacje i wyrażenia lambda
  • techniki współbieżności i model pamięci
  • najnowsze interfejsy API wejścia i wyjścia Javy
  • narzędzia programistyczne pakietu OpenJDK

Czy już korzystasz z najlepszych narzędzi Javy?

Spis treści

Przedmowa

Wstęp

Część I. Wprowadzenie do języka Java

  • 1. Wprowadzenie do środowiska Java
    • Język, maszyna wirtualna i ekosystem
    • Porównanie Javy z innymi językami programowania
    • Krytyka Javy
    • Historia Javy i maszyny wirtualnej Javy w zarysie
    • Podsumowanie
  • 2. Składnia Javy od podstaw
    • Budowa programu w Javie
    • Struktura leksykalna
    • Podstawowe typy danych
    • Wyrażenia i operatory
    • Instrukcje
    • Metody
    • Podstawowe wiadomości o klasach i obiektach
    • Tablice
    • Typy referencyjne
    • Pakiety i przestrzenie nazw
    • Struktura plików źródłowych Javy
    • Definiowanie i uruchamianie programów Java
    • Podsumowanie
  • 3. Programowanie obiektowe w Javie
    • Podstawowe wiadomości o klasach i rekordach
    • Pola i metody
    • Tworzenie i inicjowanie obiektów
    • Podklasy i dziedziczenie
    • Ukrywanie danych i hermetyzacja
    • Klasy i metody abstrakcyjne
    • Podsumowanie wiadomości o modyfikatorach
    • Podsumowanie
  • 4. System typów Javy
    • Interfejsy
    • Typy ogólne
    • Wyliczenia i adnotacje
    • Wyrażenia lambda
    • Typy zagnieżdżone
    • Opis systemu typów Javy
    • Podsumowanie
  • 5. Podstawy projektowania obiektowego w Javie
    • Wartości w języku Java
    • Ważne wspólne metody
    • Stałe
    • Praca z polami
    • Dziedziczenie pól i metody dostępowe
    • Singleton
    • Metody fabryczne
    • Budowniczy
    • Interfejsy a klasy abstrakcyjne
    • Czy metody domyślne zmieniają model dziedziczenia Javy?
    • Projektowanie obiektowe przy użyciu lambd
    • Projektowanie obiektowe przy użyciu typów zapieczętowanych
    • Projektowanie obiektowe z użyciem rekordów
    • Metody egzemplarzowe czy klasowe
    • Kompozycja a dziedziczenie
    • Wyjątki i ich obsługa
    • Bezpieczne programowanie w Javie
  • 6. Zarządzanie pamięcią i współbieżność w Javie
    • Podstawowe pojęcia zarządzania pamięcią w Javie
    • Optymalizacja procesu usuwania nieużywanych obiektów w maszynie wirtualnej
    • Sterta maszyny wirtualnej HotSpot
    • Finalizacja
    • Mechanizmy współbieżności w Javie
    • Praca z wątkami
    • Podsumowanie

Część II. Praca na platformie Java

  • 7. Zwyczaje programistyczne i tworzenie dokumentacji
    • Konwencje nazewnicze i dotyczące stosowania wielkich liter
    • Nadawanie nazw w praktyce
    • Komentarze dokumentacyjne
    • Doclety
    • Porady na temat pisania programów przenośnych
    • Podsumowanie
  • 8. Praca z kolekcjami i tablicami w Javie
    • Wprowadzenie do API Collections
    • Strumienie i wyrażenia lambda w Javie
    • Podsumowanie
  • 9. Obsługa najczęściej używanych formatów danych
    • Tekst
    • Liczby i matematyka
    • Data i godzina w Javie 8
    • Podsumowanie
  • 10. Obsługa plików oraz wejścia i wyjścia
    • Klasyczny system wejścia i wyjścia Javy
    • Nowy system wejścia i wyjścia
    • Kanały i bufory NIO
    • Asynchroniczny system wejścia i wyjścia
    • Sieć
    • Podsumowanie
  • 11. Ładowanie klas, refleksja oraz uchwyty do metod
    • Pliki klas, obiekty klas i metadane
    • Fazy ładowania klasy
    • Bezpieczne programowanie i ładowanie klas
    • Ładowanie klas w praktyce
    • Refleksja
    • Uchwyty do metod
  • 12. Moduły platformy Javy
    • Dlaczego moduły
    • Pisanie własnych modułów
    • Problemy z modułami
    • Podsumowanie
  • 13. Narzędzia platformy
    • Narzędzia wiersza poleceń
    • Wprowadzenie do JShell
    • Wprowadzenie do Java Flight Recorder (JFR)
    • Podsumowanie

A. Dalsze losy Javy

  • Długoterminowe projekty JDK
  • Java 18
  • Java 19
  • Przyszłość Javy
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0162-9
Rozmiar pliku: 4,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: