Java w pigułce. Wydanie 8 - ebook
Java w pigułce. Wydanie 8 - ebook
Programiści Javy mają do dyspozycji wiele przydatnych narzędzi i z każdą kolejną wersją języka mogą korzystać z coraz to lepszych możliwości. Powinni więc sukcesywnie zapoznawać się z tymi nowościami, jednak nie każdy ma czas na studiowanie dokumentacji. Nowoczesna Java wymaga od programisty nie tylko znajomości składni i interfejsów API, musi on dobrze opanować również zagadnienia współbieżności, obiektowości, a także pamięci i systemu typów.
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.
To pozycja obowiązkowa dla osób, które szukają przejrzyście podanej wiedzy, jak działa Java i jak się rozwijała w czasie.
Achyut Madhusudan, programista z Red Hat
W książce między innymi:
- podstawy języka i biblioteka Javy 17
- model programowania zorientowanego obiektowo
- typy generyczne, wyliczenia, adnotacje i wyrażenia lambda
- techniki współbieżności i model pamięci
- najnowsze interfejsy API wejścia i wyjścia Javy
- narzędzia programistyczne pakietu OpenJDK
Czy już korzystasz z najlepszych narzędzi Javy?
Spis treści
Przedmowa
Wstęp
Część I. Wprowadzenie do języka Java
- 1. Wprowadzenie do środowiska Java
- Język, maszyna wirtualna i ekosystem
- Porównanie Javy z innymi językami programowania
- Krytyka Javy
- Historia Javy i maszyny wirtualnej Javy w zarysie
- Podsumowanie
- 2. Składnia Javy od podstaw
- Budowa programu w Javie
- Struktura leksykalna
- Podstawowe typy danych
- Wyrażenia i operatory
- Instrukcje
- Metody
- Podstawowe wiadomości o klasach i obiektach
- Tablice
- Typy referencyjne
- Pakiety i przestrzenie nazw
- Struktura plików źródłowych Javy
- Definiowanie i uruchamianie programów Java
- Podsumowanie
- 3. Programowanie obiektowe w Javie
- Podstawowe wiadomości o klasach i rekordach
- Pola i metody
- Tworzenie i inicjowanie obiektów
- Podklasy i dziedziczenie
- Ukrywanie danych i hermetyzacja
- Klasy i metody abstrakcyjne
- Podsumowanie wiadomości o modyfikatorach
- Podsumowanie
- 4. System typów Javy
- Interfejsy
- Typy ogólne
- Wyliczenia i adnotacje
- Wyrażenia lambda
- Typy zagnieżdżone
- Opis systemu typów Javy
- Podsumowanie
- 5. Podstawy projektowania obiektowego w Javie
- Wartości w języku Java
- Ważne wspólne metody
- Stałe
- Praca z polami
- Dziedziczenie pól i metody dostępowe
- Singleton
- Metody fabryczne
- Budowniczy
- Interfejsy a klasy abstrakcyjne
- Czy metody domyślne zmieniają model dziedziczenia Javy?
- Projektowanie obiektowe przy użyciu lambd
- Projektowanie obiektowe przy użyciu typów zapieczętowanych
- Projektowanie obiektowe z użyciem rekordów
- Metody egzemplarzowe czy klasowe
- Kompozycja a dziedziczenie
- Wyjątki i ich obsługa
- Bezpieczne programowanie w Javie
- 6. Zarządzanie pamięcią i współbieżność w Javie
- Podstawowe pojęcia zarządzania pamięcią w Javie
- Optymalizacja procesu usuwania nieużywanych obiektów w maszynie wirtualnej
- Sterta maszyny wirtualnej HotSpot
- Finalizacja
- Mechanizmy współbieżności w Javie
- Praca z wątkami
- Podsumowanie
Część II. Praca na platformie Java
- 7. Zwyczaje programistyczne i tworzenie dokumentacji
- Konwencje nazewnicze i dotyczące stosowania wielkich liter
- Nadawanie nazw w praktyce
- Komentarze dokumentacyjne
- Doclety
- Porady na temat pisania programów przenośnych
- Podsumowanie
- 8. Praca z kolekcjami i tablicami w Javie
- Wprowadzenie do API Collections
- Strumienie i wyrażenia lambda w Javie
- Podsumowanie
- 9. Obsługa najczęściej używanych formatów danych
- Tekst
- Liczby i matematyka
- Data i godzina w Javie 8
- Podsumowanie
- 10. Obsługa plików oraz wejścia i wyjścia
- Klasyczny system wejścia i wyjścia Javy
- Nowy system wejścia i wyjścia
- Kanały i bufory NIO
- Asynchroniczny system wejścia i wyjścia
- Sieć
- Podsumowanie
- 11. Ładowanie klas, refleksja oraz uchwyty do metod
- Pliki klas, obiekty klas i metadane
- Fazy ładowania klasy
- Bezpieczne programowanie i ładowanie klas
- Ładowanie klas w praktyce
- Refleksja
- Uchwyty do metod
- 12. Moduły platformy Javy
- Dlaczego moduły
- Pisanie własnych modułów
- Problemy z modułami
- Podsumowanie
- 13. Narzędzia platformy
- Narzędzia wiersza poleceń
- Wprowadzenie do JShell
- Wprowadzenie do Java Flight Recorder (JFR)
- Podsumowanie
A. Dalsze losy Javy
- Długoterminowe projekty JDK
- Java 18
- Java 19
- Przyszłość Javy
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0162-9 |
Rozmiar pliku: | 4,1 MB |