Java. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania - ebook
Java. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania - ebook
Programowanie w Javie - szybko i konkretnie
"Jeśliby posadzić milion małp przy milionie klawiatur, któraś z nich napisze w końcu program w Javie. Reszta zrobi to w Perlu" - głosi jedna z informatycznych anegdot punktujących Javę. Cokolwiek by jednak mówić o tym języku programowania, trzeba przyznać, że powstały w nim kod jest niezależny od systemu operacyjnego i procesora. Właśnie ta cecha stanowi o ogromnej popularności Javy.
Jeśli chcesz dołączyć do licznego grona programistów piszących aplikacje w tym języku, z pewnością przyda Ci się wiedza zgromadzona w dwuczęściowym zbiorze Java. Zadania z programowania, przygotowanym przez Mirosława J. Kubiaka. W pierwszym tomie, zatytułowanym Przykładowe imperatywne rozwiązania, autor na wybranych przykładach przedstawia ideę paradygmatu programowania imperatywnego.
Ta część zbioru zadań jest przeznaczona dla osób, które albo nie znają Javy, albo nie czują się w niej swobodnie, a chciałyby zgłębić tajniki tego języka programowania. Książka zawiera ponad 80 rozmaitych zadań z programowania imperatywnego i obiektowego o zróżnicowanym poziomie trudności - ich skrupulatne prześledzenie pozwoli Ci na szybkie i dogłębne zapoznanie się z podstawami Javy. Zadania zostały zilustrowane gotowymi listingami przykładowych programów w tym języku, a w umieszczonym na końcu dodatku znajdziesz wskazówki objaśniające poszczególne kroki, które należy wykonać, aby napisać i skompilować dowolny program w środowisku Apache NetBeans IDE.
- Proste operacje wejścia-wyjścia
- Instrukcje warunkowe
- Iteracje
- Tablice
- Pliki
- Wątki
- Programowanie obiektowe i generyczne
- Daty i godziny w Javie
Poznaj podstawy języka Java w zadaniach i rozwiązaniach
Spis treści
Od autora
Rozdział 1. Proste operacje wejścia-wyjścia
- Operacje wejścia-wyjścia - informacje ogólne
- Obsługa sytuacji wyjątkowych
Rozdział 2. Podejmujemy decyzje w programie
- Instrukcje warunkowe w języku Java
Rozdział 3. Iteracje
- Iteracje - informacje ogólne
- Pętla for
- Pętla do ... while
- Pętla while
Rozdział 4. Tablice
- Deklarowanie tablic jednowymiarowych
- Dostęp do elementów tablicy
- Tablice dwuwymiarowe
- Działania na macierzach
- Sortowanie bąbelkowe
- Łańcuchy tekstowe
- Konkatenacja
Rozdział 5. Programowanie obiektowe
- Programowanie obiektowe - informacje ogólne
- Klasa osoba
- Dziedziczenie
Rozdział 6. Pliki
- Pliki tekstowe - informacje ogólne
- Pliki o dostępie swobodnym - informacje ogólne
Rozdział 7. Wątki
- Podstawy wielowątkowości w Javie
- Tworzymy pierwszy wątek
- Tworzymy wiele wątków
- Badamy, kiedy wątek się zakończy
- Priorytety wątków
- Synchronizacja
- Korzystamy z synchronizowanych metod
- Instrukcja synchronized
- Komunikacja między wątkami
- Zawieszanie, wznawianie oraz zatrzymywanie wątków
Rozdział 8. Programowanie generyczne
- Programowanie generyczne - wprowadzenie
- Zalety stosowania typów generycznych
- Definiowanie klas i interfejsów generycznych
- Metody generyczne
Rozdział 9. Daty i godziny w Javie
Dodatek
- Tworzenie nowego projektu
- Uruchomienie naszego programu
- Wzorzec kodu programu dla programowania obiektowego
Bibliografia
- Darmowe zasoby Internetu
- Zbiory zadań autora z programowania
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9908-2 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |