Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III - ebook
Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III - ebook
Poznaj Javę w praktyce
Java to nowoczesny, współbieżny, obiektowy język programowania, który zdobył uznanie tysięcy programistów na całym świecie. Ogromne możliwości, niezależność od platformy, niezawodność i bezpieczeństwo, a także łatwość tworzenia i przejrzystość kodu powodują, że Java od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, na programistów posługujących się tym językiem zaś czekają setki atrakcyjnych ofert pracy. Java znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i branżach, co sprawia, że opracowane za jej pomocą programy można spotkać niemal wszędzie - wiele popularnych aplikacji sieciowych i mobilnych zostało napisanych właśnie w Javie.
Teoretyczna nauka programowania jest jak czytanie o lataniu - można się w ten sposób dużo dowiedzieć, ale z pewnością nie zapewni to doświadczenia niezbędnego, żeby naprawdę wystartować. Dlatego z językiem programowania warto zapoznać się od strony praktycznej: pisać kod, wykonywać ćwiczenia programistyczne, wykorzystywać kolejne techniki i konstrukcje języka, a przede wszystkim mierzyć się z coraz trudniejszymi zadaniami. Doskonałym wsparciem w tym działaniu będzie najnowsze wydanie książki Java. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Dzięki niej dowiesz się, jak wykorzystać otwarte, bezpłatne środowisko NetBeans IDE 8.2 do tworzenia aplikacji o prostym i przejrzystym kodzie, i szybko opanujesz Javę!
- Proste operacje wejścia-wyjścia
- Instrukcje warunkowe i iteracje
- Tablice, macierze i łańcuchy tekstowe
- Programowanie obiektowe
- Przetwarzanie plików tekstowych
- Zastosowanie wielowątkowości
- Kolekcje i ich możliwości
Spraw, aby Java nie miała przed Tobą tajemnic!
Spis treści
Od autora o trzecim wydaniu 5
Rozdział 1. Proste operacje wejścia-wyjścia 9
- Operacje wejścia-wyjścia - informacje ogólne 9
- Obsługa sytuacji wyjątkowych 18
Rozdział 2. Podejmujemy decyzje w programie 21
- Instrukcje warunkowe w języku Java 21
Rozdział 3. Iteracje 33
- Iteracje - informacje ogólne 33
- Pętla for 34
- Pętla do ... while 35
- Pętla while 35
Rozdział 4. Tablice 59
- Deklarowanie tablic jednowymiarowych 59
- Dostęp do elementów tablicy 60
- Tablice dwuwymiarowe 63
- Działania na macierzach 79
- Sortowanie bąbelkowe 87
- Łańcuchy tekstowe 90
- Konkatenacja 92
Rozdział 5. Programowanie obiektowe 95
- Programowanie obiektowe - informacje ogólne 95
- Rekurencja 108
- Klasa osoba 113
- Dziedziczenie 114
Rozdział 6. Pliki 119
- Pliki tekstowe - informacje ogólne 119
- Pliki o dostępie swobodnym - informacje ogólne 130
Rozdział 7. Wątki 135
- Podstawy wielowątkowości w Javie 135
- Tworzymy pierwszy wątek 136
- Tworzymy wiele wątków 140
- Badamy, kiedy wątek się zakończy 143
- Priorytety wątków 145
- Synchronizacja 149
- Korzystamy z synchronizowanych metod 150
- Instrukcja synchronized 152
- Komunikacja między wątkami 154
- Zawieszanie, wznawianie oraz zatrzymywanie wątków 159
Rozdział 8. Rozszerzona pętla for i kolekcje 163
- Rozszerzona pętla for 163
- Programowanie uogólnione - wprowadzenie 166
- Kolekcje 167
Rozdział 9. Podążając w kierunku funkcyjnego paradygmatu programowania 179
- Wstęp 179
- Co to jest paradygmat programowania? 180
- Co to jest programowanie funkcyjne? 181
Bibliografia 183
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7317-4 |
Rozmiar pliku: | 1,1 MB |