Facebook - konwersja

JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 maja 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
99,00

JavaFX 9. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika - ebook

Twórz doskonałe GUI z wykorzystaniem JavaFX!

Przykłady zgodne z Java 10!

  • Naucz się wykorzystywać w praktyce platformę JavaFX
  • Dowiedz się, jak osiągać konkretne efekty
  • Poznaj rozwiązania najczęstszych problemów

JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a oraz formatowanie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko wybrane cechy, które sprawiają, że zastosowanie tego rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.

Jeśli zaczynasz swoją przygodę z Javą i chcesz szybko poznać platformę JavaFX 9, sięgnij po tę książkę! Bezboleśnie wprowadzi Cię ona w świat tworzenia aplikacji wykorzystujących rozwiązania JavaFX, nauczy praktycznego zastosowania najważniejszych funkcji oraz zaprezentuje informacje, pozwalające rozpocząć własne eksperymenty. Dzięki pracy z kodem szybko opanujesz niezbędne umiejętności, a przykłady z życia wzięte pozwolą krok po kroku zbudować bezcenne doświadczenie.

  • Właściwości, wiązanie danych i korzystanie z kolekcji
  • Obsługa zdarzeń, gestów i dotyku
  • Zastosowanie kształtów 2D
  • Kształty 3D, kamery i światła
  • Przekształcenia, efekty i animacje
  • Korzystanie z różnych elementów GUI
  • Wykresy, obrazy i rysowanie, audio i wideo
  • Przeglądanie stron WWW i ułatwienia dostępu
  • Wielowątkowość i modularyzacja

Przekonaj się, jakie efekty można osiągnąć dzięki JavaFX!

Spis treści

Wstęp (25)

Rozdział 1. Wiadomości wstępne (27)

  • JavaFX (27)
  • Cechy JavaFX (27)
  • Szkielet aplikacji (29)
  • Metody init() i stop() (30)
  • Metoda start() (30)
  • Cykl życiowy aplikacji (31)
  • Kończenie pracy aplikacji (33)
  • Wyrażenia lambda (34)
  • Parametry uruchomieniowe (34)
  • Wykorzystanie parametrów (36)

Rozdział 2. Właściwości i wiązanie danych (39)

  • Klasyczne ziarenka JavaBean (39)
  • Śledzenie zmian właściwości (40)
    • Właściwości indeksowane (41)
    • Interfejs Observer i klasa Observable oraz inne sposoby śledzenia zmian (42)
    • Flow API (42)
  • Właściwości JavaFX (42)
    • Właściwości R/W (42)
    • Właściwości R (44)
    • Śledzenie zmian właściwości JavaFX (45)
  • Śledzenie ważności zmiennej (46)
  • Wiązanie zmiennych (47)
    • Wiązanie jednostronne (47)
    • Wiązanie dwustronne (48)
    • Wiązanie wysokopoziomowe (50)
    • Wiązanie niskopoziomowe (51)
  • Zapobieganie wyciekom pamięci (52)
  • Adaptacja JavaBean do JavaFX Bean (53)
    • Tworzenie adaptera (53)

Rozdział 3. Kolekcje (55)

  • ObservableList (55)
    • Tworzenie arraylisty (56)
    • Obserwacja zmian w arrayliście (56)
    • Obserwacja zmian właściwości w arrayliście (57)
    • Inne sposoby tworzenia arraylisty (58)
    • Tworzenie innych list (58)
    • Inne sposoby tworzenia list (59)
    • Czynności wykonywane na listach (59)
  • ObservableSet (59)
    • Tworzenie zbioru (59)
    • Tworzenie innych zbiorów (59)
    • Obserwacja zmian w zbiorze (60)
  • ObservableMap (61)
    • Tworzenie hashmapy (61)
    • Tworzenie innych map (61)
    • Obserwacja zmian w hashmapie (61)
  • ObservableArray (62)
    • Tworzenie tablic (62)
    • Obserwowanie tablic (63)
    • Praca z tablicami (63)
  • Kolekcje jako właściwości (64)
    • SimpleListProperty (64)
    • SimpleSetProperty i SimpleMapProperty (66)
  • Wiązanie właściwości kolekcji (66)
  • Wiązanie referencji do kolekcji (67)
  • Wiązanie zawartości kolekcji (67)
  • Wiązanie do elementu kolekcji (68)
  • Filtrowanie kolekcji (69)
  • Sortowanie kolekcji (70)

Rozdział 4. Okno na scenę (71)

  • Window (71)
    • Pokazywanie i ukrywanie okna (71)
    • Wymiary okna (72)
    • Położenie okna (72)
    • Informacje o wyświetlaczu (73)
    • Właściwość opacity (74)
    • Właściwość focused (75)
    • Właściwość scene (75)
    • Właściwość showing (75)
    • Właściwości okna (76)
    • Dane użytkownika (76)
  • Stage (76)
    • Wielkość okna (77)
    • Styl okna (78)
    • Właściciel okna (79)
    • Modalność (80)
    • Tytuł okna (82)
    • Ikona okna (82)
    • Zamknięcie okna (83)
    • Metody toTop() i toBack() (83)
    • Zmiana rozmiarów okna (83)
    • Użycie "dekoracji" okna (84)
    • Mocowanie okna (85)
    • Tryb pełnoekranowy (85)
    • showAndWait() (87)
  • Uwagi (88)

Rozdział 5. Obsługa zdarzeń (89)

  • Drzewo (89)
  • Drzewo elementów (90)
  • Zdarzenie (Event) (91)
  • Typ zdarzenia (EventType) (92)
  • Cel zdarzenia (EventTarget) i uchwyt zdarzenia (EventHandler) (92)
  • Obieg zdarzeń (93)
    • Faza przechwytywania (93)
    • Faza bąbelkowania (94)
  • Filtry zdarzeń i uchwyty zdarzeń (94)
  • Konsumpcja zdarzeń (95)
  • Usuwanie filtrów i uchwytów (96)
  • Metody skrótowe (96)
  • Dyspozytor zdarzenia EventDispatcher (97)
  • Łańcuch dyspozytorów EventDispatchChain (97)
  • Zdarzenia okien WindowEvent (97)
    • Typy zdarzeń (97)
    • Dodawanie uchwytów i filtrów zdarzeń (98)
    • Usuwanie uchwytów i filtrów zdarzeń (99)
    • Zestawienie właściwości uchwytów (99)
    • Metody skrótowe (100)
    • Metoda fireEvent(Event) (100)
  • Zdarzenia wejścia InputEvent (100)
    • Zdarzenia myszy MouseEvent (101)
    • Klasa MouseDragEvent (107)
    • Zdarzenia klawiatury KeyEvent (110)
  • Inne zdarzenia (112)

Rozdział 6. Wchodzimy na scenę (113)

  • Scena (Scene) (113)
  • Scenograf (113)
  • Elementy 2D i 3D (114)
  • Kursor (114)
    • Typy kursora (114)
    • Ustawianie kursora dla sceny (115)
    • Ustawianie kursora dla węzła (115)
    • Własny kursor (116)
  • Trochę więcej o scenie (116)
    • Kombinacje klawiszy (116)
    • Dane użytkownika (117)
    • Migawka ze sceny (118)
    • Arkusze CSS (120)

Rozdział 7. Rozplątywanie węzłów (121)

  • Klasa Node - schemat dziedziczenia (121)
  • Podział węzłów (122)
  • Identyfikacja węzłów (122)
  • Widzialność (122)
  • System współrzędnych (123)
    • Przeliczanie współrzędnych (123)
  • Granice węzła (126)
  • Otoczka (126)
    • Właściwość layoutBounds (126)
    • Właściwość boundsInLocal (127)
    • Właściwość boundsInParent (127)
  • Rozszerzalność (128)
  • Ustawianie wymiarów (128)
  • Opieka rodzicielska (129)
  • Przecięcia węzłów (129)
  • Przycinanie (130)
  • Buforowanie (131)
  • Zmiana położenia w scenografie (132)
  • Aktywny, nieaktywny (133)
  • Cykl fokusu (133)
  • Pole powierzchni (134)
  • Tworzenie migawek (134)
    • Metoda snapshot(SnapshotParameters, WritableImage) (135)
    • Metoda snapshot(Callback, SnapshotParameters, WritableImage) (135)

Rozdział 8. Kształty 2D (137)

  • Schemat dziedziczenia (137)
  • Wybrane właściwości i metody klasy Shape (137)
    • fill (137)
    • smooth (138)
    • strokeDashOffset (138)
    • strokeLineCap (139)
    • strokeLineJoin (139)
    • strokeMiterLimit (140)
    • stroke (140)
    • strokeType (141)
    • strokeWidth (141)
    • Metoda substract(Shape, Shape) (142)
    • Metoda union(Shape, Shape) (142)
  • Linia (Line) (143)
  • Linia przerywana (143)
  • Linia łamana (Polyline) (144)
  • Czcionki (145)
    • Terminologia czcionek (145)
    • Dostępne czcionki (145)
    • Czcionka domyślna (146)
    • Tworzenie czcionki (146)
  • Tekst (Text) (147)
    • baselineOffset (147)
    • boundsType (148)
    • font (148)
    • fontSmoothingType (149)
    • lineSpacing (149)
    • strikethrough (149)
    • textAlignment (149)
    • textOrigin (150)
    • text (150)
    • underline (151)
    • wrappingWidth (151)
    • x, y (151)
    • Przykład (151)
  • Prostokąt (Rectangle) (152)
    • Kontur prostokąta (153)
  • Koło (Circle) (154)
  • Elipsa (Ellipse) (155)
  • Łuk, wycinek koła (Arc) (155)
  • Wielokąt (wielobok) (Polygon) (158)
  • Krzywe Béziera (159)
    • Kwadratowa krzywa Béziera (QuadCurve) (159)
    • Sześcienna krzywa Béziera (CubicCurve) (160)
  • Ścieżka (Path) (161)
    • Klasa PathElement (161)
    • Klasa ArcTo (162)
    • Przykład 1. (163)
    • Przykład 2. (163)
    • Klasa FillRule (164)
  • Ścieżka SVG (SVGPath) (165)

Rozdział 9. Feeria kolorów (169)

  • Modele kolorów (169)
    • Modele RGB i RGBA (169)
    • Model HSL/HSV (170)
  • Palety kolorów (171)
    • Paleta 16 kolorów nazwanych (171)
    • Paleta Web Safe Colors (171)
    • Paleta kolorów nazwanych CSS (172)
    • Rozszerzona paleta kolorów nazwanych EN (172)
    • Paleta kolorów mających polskie nazwy (172)
    • Paleta nazwanych kolorów HSL (172)
    • Paleta kolorów HSL (172)
  • Kolory w JavaFX (172)
    • Tworzenie kolorów (173)
    • Zmiany jasności (176)
    • Zmiany nasycenia (176)
    • Odcienie szarości (176)
    • Interpolacja koloru (177)
    • Odwrócenie koloru (177)
  • Wypełnienie obrazem (178)
    • Desenie proporcjonalne (179)
    • Desenie nieproporcjonalne (181)
  • Gradienty (181)
    • Obiekt Stop (181)
    • Gradienty liniowe (182)
    • Gradienty radialne (185)
  • Przeliczenia kolorów (190)

Rozdział 10. Przekształcenia (191)

  • Schemat dziedziczenia (191)
  • Algebra liniowa (191)
  • Wektor kolumnowy punktu (192)
    • Wektor punktu 3D (192)
    • Wektor punktu 2D (192)
  • Macierz transformacji (192)
    • Macierz transformacji 3D (192)
    • Macierz transformacji 2D (192)
  • Mnożenie wektora 3D przez macierz 3D (193)
  • Mnożenie wektora 2D przez macierz 2D (193)
  • Mnożenie macierzy 2D przez macierz 2D (194)
    • Mnożenie macierzy (194)
  • Translacja (przesunięcie) (196)
    • Macierz translacji 3D (196)
    • Macierz translacji 2D (196)
    • Translacja w JavaFX (196)
  • Skalowanie (197)
    • Macierz skalowania 3D (197)
    • Macierz skalowania 3D z uwzględnieniem punktu skalowania (197)
    • Macierz skalowania 2D (198)
    • Macierz skalowania 2D z uwzględnieniem punktu skalowania (198)
    • Skalowanie w JavaFX (198)
  • Przekrzywienie (200)
    • Macierz przekrzywienia 2D (200)
    • Macierz przekrzywienia 2D z uwzględnieniem punktu przekrzywienia (200)
    • Przekrzywienia w JavaFX (200)
  • Obrót (201)
    • Macierze obrotu 3D (201)
    • Macierze obrotu 3D z uwzględnieniem punktu obrotu (202)
    • Macierz obrotu 2D (203)
    • Macierz obrotu 2D z uwzględnieniem punktu obrotu (204)
    • Obrót w JavaFX (204)
  • Przekształcenia afiniczne (205)
    • Odbicie względem prostej przechodzącej przez punkt (0, 0) (205)
    • Odbicie względem prostej nieprzechodzącej przez punkt (0, 0) (207)
  • TransformChangeEvent (209)
  • Łączenie transformacji (209)
  • Dołączanie transformacji (210)
    • Metoda void append(Transform) klasy Affine (210)
    • Metoda void prepend(Transform) klasy Affine (211)
  • Inwersja macierzy 2D (211)
    • Macierz jednostkowa (211)
    • Wyznacznik macierzy (211)
    • Transpozycja macierzy (213)
    • Dzielenie macierzy (214)
    • Macierz odwrotna (214)

Rozdział 11. Kształty 3D, kamery i światła (219)

  • Schemat dziedziczenia (219)
  • Klasa Shape3D (219)
    • Tworzenie obiektu 3D (220)
    • Sposób renderowania (DrawMode) (221)
    • Widoczność figury (CullFace) (222)
  • Kamery (223)
    • Kamera równoległa (ParallelCamera) (223)
    • Kamera perspektywiczna (PerspectiveCamera) (223)
    • Operowanie kamerą (224)
  • Światła (226)
    • AmbientLight (226)
    • PointLight (227)
  • Materiał (227)
    • PhongMaterial (228)
  • A jednak się kręci - ruch obiektu 3D (229)
  • Klasa SubScene (230)

Rozdział 12. Zdarzenia gestów i dotyku (231)

  • Ważne uwagi (231)
  • Schemat dziedziczenia (231)
  • Zdarzenia dotyku TouchEvent (232)
    • Typy zdarzeń (232)
    • Informacje o zdarzeniu (232)
  • Punkt dotyku TouchPoint (233)
    • Cel zdarzenia (233)
    • TouchPoint.STATE (234)
    • Wynik próbkowania PickResult (234)
    • Zdarzenia wielodotykowe (234)
  • Zdarzenia gestów GestureEvent (235)
    • Zdarzenia obrotu RotateEvent (236)
    • Zdarzenia przewijania ScrollEvent (238)
    • Zdarzenia przeciągania palcem SwipeEvent (240)
    • Zdarzenia rozszerzania ZoomEvent (241)
    • Zdarzenia myszy a zdarzenia gestów (242)

Rozdział 13. Efekty (243)

  • Klasy efektów (243)
  • Efekt DropShadow - padający (rzucany) cień (244)
  • Efekt InnerShadow - cień wewnętrzny (246)
  • Shadow - cień (247)
  • BoxBlur - rozmycie pudełkowe (248)
  • GaussianBlur - rozmycie Gaussa (249)
  • MotionBlur - rozmycie smugowe (249)
  • Bloom - odblask (250)
  • Glow - poświata (251)
  • Reflection - odbicie (251)
  • SepiaTone - filtr sepia (252)
  • FloatMap (253)
  • DisplacementMap - mapa przemieszczeń (pikseli) (254)
  • ColorAdjust - podkręcenie koloru (255)
  • ColorInput - kolor wejściowy (256)
  • ImageInput - obraz wejściowy (257)
  • BlendMode - tryb mieszania (257)
  • Blend - mieszanina (259)
    • Mieszanie kolorów (259)
    • Mieszanie obrazów (260)
  • Wtapianie w tło (261)
  • PerspectiveTransform - zmiana perspektywy (262)
  • Lighting - oświetlenie (263)
  • Klasa Light (265)
    • Light.Distant (265)
    • Light.Point (266)
    • Light.Spot (266)
  • Łączenie efektów (267)

Rozdział 14. Animacje (269)

  • Schemat dziedziczenia (269)
  • Wprowadzenie (270)
  • Klasa Duration (271)
  • Interpolacja (273)
    • Klasa Interpolator.LINEAR (273)
    • Klasa Interpolator.DISCRETE (275)
    • Klasy Interpolator.EASE_xxx (276)
    • Metody klasy Interpolator (279)
    • Metody statyczne klasy Interpolator (280)
  • Klasa KeyValue (282)
  • Klasa KeyFrame (282)
    • eventHandler (282)
    • name (283)
    • keyValues (284)
    • duration (284)
  • Klasa Timeline (284)
  • Klasa Animation (284)
    • Właściwości (285)
    • Metody (286)
    • Przykład (286)
  • Klasa AnimationTimer (287)
  • Klasa Transition (287)
    • StrokeTransition (288)
    • FillTransition (289)
    • FadeTransition (289)
    • ScaleTransition (290)
    • RotateTransition (291)
    • TranslateTransition (292)
    • PathTransition (292)
    • PauseTransition (293)
    • SequentialTransition (293)
    • ParallelTransition (295)

Rozdział 15. Kontenery i zarządcy rozkładów (297)

  • Schemat dziedziczenia (297)
  • Klasa Parent (298)
  • Klasa Group (298)
  • Klasa Region (299)
    • Pole zawartości i dopełnienie (300)
    • Tło i obramowanie (301)
    • Kształt regionu (301)
    • Dzieci regionu (302)
    • Tworzenie regionu (302)
  • Klasa Background (304)
    • Klasa BackgroundFill (304)
    • Klasa BackgroundImage (305)
  • Klasa Border (308)
  • Klasa BorderStroke (309)
  • Klasa BorderImage (310)
  • Zarządcy rozkładów (313)
    • Rozkład dowolny (Pane) (314)
    • Wyliczenie (Pos) (315)
    • Rozkład warstwowy (StackPane) (316)
    • Rozkład poziomy (HBox) (318)
    • Rozkład pionowy (VBox) (320)
    • Rozkład przepływowy (FlowPane) (323)
    • Rozkład tekstowy (TextFlow) (325)
    • Rozkład brzegowy (BorderPane) (326)
    • Rozkład kotwowy (AnchorPane) (328)
    • Rozkład kafelkowy (TilePane) (329)
    • Rozkład siatkowy (GridPane) (331)

Rozdział 16. Wyskakujące okna (335)

  • Schemat dziedziczenia (335)
  • Wyskakujące okno (PopupWindow) (335)
  • Okno podręczne (Popup) (337)
  • Okno kontrolne (PopupControl) (338)
  • Podpowiedź (Tooltip) (338)
    • OverrunStyle (339)
    • Podpowiedzi zawierające obraz i klasa ContentDisplay (340)
  • Menu kontekstowe (ContextMenu) (342)
    • Element menu (MenuItem) (342)

Rozdział 17. Panele i przyciski (345)

  • Klasa Control (345)
  • Klasa Labeled (345)
  • TitledPane - panel z nazwą (346)
  • Accordion - akordeon (348)
  • ScrollBar - pasek przewijania (349)
  • ScrollPane - panel przewijany (351)
  • SplitPane - panel dzielony (352)
  • Tab - zakładka (353)
  • TabPane - panel zakładek (kartoteka) (354)
  • ButtonBase (357)
  • Button - przycisk (358)
  • ButtonBar - pasek przycisków (359)
  • Hyperlink - łącze (361)

Rozdział 18. Kontrolki wyboru (365)

  • ToggleButton - przełącznik (365)
  • ToggleGroup - grupa przycisków (366)
  • RadioButton - przycisk radiowy (opcja wyboru) (367)
  • CheckBox - pole wyboru (368)
  • ChoiceBox - krótka lista wyboru (370)
    • SelectionModel i SingleSelectionModel (371)
    • StringConverter (372)
  • Cell (374)
  • MultipleSelectionModel (376)
  • FocusModel (377)
  • ListView - lista wyboru (377)
    • Przewijanie do indeksu, ustawianie fokusu i orientacji (379)
    • Praca z modelem wyboru (380)
    • Wykorzystywanie fabryki komórek (381)
    • TextFieldListCell (383)
    • ComboBoxListCell (385)
    • ChoiceBoxListCell (386)
    • CheckBoxListCell (386)
    • Zdarzenia edycji (387)
  • ComboBoxBase (387)
  • ComboBox - złożona lista wyboru (389)
  • ColorPicker - próbnik koloru (392)
  • DatePicker - próbnik daty (393)
    • Fabryka dat (397)

Rozdział 19. Menu (399)

  • Schemat dziedziczenia elementów menu (399)
  • MenuBar - pasek menu (399)
  • MenuItem - opcja menu (400)
  • Menu (401)
  • SeparatorMenuItem - separator opcji (402)
  • CheckMenuItem - opcja wyboru (403)
  • RadioMenuItem - opcja radiowa (404)
  • CustomMenuItem - opcja dowolna (404)
  • MenuButton - przycisk menu (406)
  • SplitMenuButton - dzielony przycisk menu (407)

Rozdział 20. Kontrolki tekstowe, liczbowe i inne (409)

  • TextInputControl (409)
  • TextField - pole tekstowe (411)
  • TextFormatter (413)
    • TextFormatter.Change (413)
    • UnaryOperator (414)
  • PasswordField - pole hasła (416)
  • TextArea - powierzchnia tekstowa (417)
  • HTMLEditor - edytor HTML (418)
  • ProgressIndicator - wskaźnik postępu (421)
  • ProgressBar - pasek postępu (422)
  • Slider - suwak (423)
  • Spinner - przewijarka (425)
    • SpinnerValueFactory (426)
  • Label - etykieta (427)
  • Separator (427)
  • ToolBar - pasek narzędziowy (428)

Rozdział 21. Dialogi (429)

  • Optional (429)
    • Obsługa obiektu (431)
    • Filtrowanie i mapowanie (432)
  • ButtonType (433)
  • DialogPane - rozkład dialogowy (434)
  • Dialog (434)
  • Praca z dialogami (436)
    • Konfigurowanie dialogu i rozkładu (437)
    • Pobieranie wyniku (439)
    • Walidacja stanu dialogu i jego zamykanie (440)
    • Konwerter wyniku (442)
  • Alert - dialog alarmu (442)
  • ChoiceDialog - dialog wyboru (444)
  • TextInputDialog - dialog tekstowy (445)
  • FileChooser - okno wyboru plików (445)
  • DirectoryChooser - okno wyboru folderów (447)

Rozdział 22. Kontrolki prezentacji danych (449)

  • Pagination - stronicowanie (449)
  • TableView - tabela danych (451)
    • Kolumna tabeli TableColumn (453)
    • Fabryka wartości właściwości (PropertyValueFactory) (453)
    • Placeholder (454)
    • MapValueFactory (455)
    • Zmiana widoczności i kolejności kolumn (455)
    • Sortowanie (456)
    • Zmiana rozmiaru kolumny i zagnieżdżanie kolumn (457)
    • Komórka tablicy TableCell (459)
    • Wybieranie elementów (460)
    • Fokus (461)
    • Edycja danych (462)
    • Przewijanie (463)
  • TreeView - drzewo danych (464)
    • Edycja danych (467)
    • Model wybierania (469)
  • TreeTableView - tabela z drzewem danych (469)

Rozdział 23. Wykresy (471)

  • Schemat dziedziczenia (471)
  • Klasa Chart (472)
  • Klasa Axis (472)
  • Klasa CategoryAxis (473)
  • Klasa ValueAxis (473)
  • Klasa NumberAxis (474)
  • PieChart - wykres kołowy (474)
    • Klasa PieChart.Data (475)
  • Klasa XYChart (476)
    • Klasa statyczna XYChart.Series (477)
    • Klasa statyczna XYChart.Data (477)
  • BarChart - wykres paskowy (478)
  • StackedBarChart - wykres paskowy skumulowany (479)
  • ScatterChart - wykres punktowy (480)
  • LineChart - wykres liniowy (481)
  • BubbleChart - wykres bąbelkowy (482)
  • AreaChart - wykres powierzchniowy (483)
  • StackedAreaChart - wykres warstwowy (484)

Rozdział 24. Praca z obrazami (485)

  • Image (485)
    • Pobieranie obrazu za pomocą InputStream i URL-a (487)
  • ImageView (489)
  • PixelFormat.Type (490)
    • Zamiana A, R, G, B na int (490)
    • Zamiana int na A, R, G, B (491)
  • PixelFormat (492)
  • WritablePixelFormat (493)
  • PixelReader (494)
  • WritableImage (496)
  • PixelWriter (497)
  • Tworzenie obrazów od zera (499)
  • Zapisywanie obrazów (500)

Rozdział 25. Rysowanie na płótnie (503)

  • Canvas (503)
  • GraphicsContext (504)
    • Atrybut wypełnienia (505)
    • Atrybuty konturu (505)
    • Ogólne atrybuty renderowania (507)
    • Atrybuty tekstu (511)
    • Atrybut ścieżki (512)
  • Wyświetlanie kształtów (513)
  • Wyświetlanie tekstu (514)
  • Wyświetlanie ścieżek (514)
  • Wyświetlanie obrazów (515)
  • Inne metody (516)
  • Przykłady (516)
    • Szachownica (516)
    • Smok Heighwaya (517)
    • Symbol jin-jang (518)
    • Animowany symbol jin-jang (520)
    • Rozety Grandiego (520)

Rozdział 26. Obsługa audio i wideo (523)

  • AudioClip (526)
  • Track (527)
  • Media (527)
  • MediaPlayer (528)
    • MediaPlayer.Status (531)
  • MediaView (531)
  • AudioEqualizer (533)
  • EqualizerBand (534)
  • Klasy zdarzeń i wyjątków (534)
  • Przykłady (535)
    • Odtwarzacz audio (535)
    • Odtwarzacz wideo (537)
    • Czas i szybkość odtwarzania (540)

Rozdział 27. Przeciąganie systemowe (543)

  • Typy przeciągania (543)
  • TransferMode (544)
  • DragEvent (544)
  • Typ MIME (546)
  • DataFormat (546)
  • Clipboard (547)
    • ClipboardContent (548)
  • Dragboard (548)
  • Przykłady (548)
    • Przenoszenie tekstu (548)
    • Przenoszenie HTML (549)
    • Przenoszenie obrazów (550)

Rozdział 28. Wielowątkowość (553)

  • Jak zawiesić aplikację (553)
  • Jak odwiesić aplikację - tworzenie wątku roboczego (554)
  • Jak zaktualizować główny wątek aplikacji (555)
  • Klasa Executors (556)
  • Wyliczenie Worker.State (556)
  • Klasa WorkerStateEvent (557)
  • Interface Worker (557)
  • Klasa Task (559)
  • Klasa Service (563)
  • Klasa ScheduledService (565)

Rozdział 29. Stylizacja węzłów (569)

  • CSS (569)
  • Arkusze stylów (569)
    • Domyślny arkusz stylów dla aplikacji (570)
  • Zmiana stylu w kodzie Java (571)
  • Arkusz stylów dla sceny (571)
    • Ustawianie domyślnego arkusza stylów (571)
    • Ustawianie dodatkowego arkusza stylów (572)
  • Domyślny arkusz stylów dla podsceny (572)
  • Klasa Parent a arkusze stylów (572)
  • Klasa Region a arkusze stylów (573)
  • Klasa Node a arkusze stylów (573)
    • Właściwości id i style (573)
    • Metadane CSS (574)
  • Priorytety stylizacji (574)
  • Standardy CSS w JavaFX (575)
  • Dziedziczenie (575)
  • Typy właściwości i jednostki (576)
  • Selektory (577)
  • Zmiany w Javie 9 (579)

Rozdział 30. Nashorn (581)

  • Uruchomienie skryptu ze stringa (581)
  • Uruchomienie skryptu z pliku (582)
  • JavaFX w skrypcie (582)
  • Wiązanie (583)
  • Uproszczenie skryptu (584)
  • Uchwyty zdarzeń (585)

Rozdział 31. Przeglądanie stron WWW (587)

  • WebView (587)
  • WebEngine (588)
  • Wywołania zwrotne interfejsu (589)
    • Uchwyt onAlert (590)
    • Uchwyt confirmHandler (591)
    • Uchwyt promptHandler (592)
    • Uchwyt createPopupHandler (593)
    • PopupFeatures (594)
    • Uchwyt onResized (595)
    • Uchwyt onVisibilityChanged (596)
    • Uchwyt onStatusChanged (596)
  • JSObject (596)
    • Uruchamianie kodu JavaFX z poziomu JavaScriptu (598)
    • Uruchamianie kodu JavaScript z JavaFX (599)
  • Przeglądarka (599)

Rozdział 32. Współpraca ze Swingiem (601)

  • Współpraca z biblioteką SWT (601)
  • Aplety (601)
  • JFXPanel (601)
  • SwingNode (602)
  • SwingFXUtils (603)

Rozdział 33. Ułatwienia dostępu (605)

  • Ułatwienia dostępu w Windows 7 i nowszych (605)
    • Pomoc dla osób niedowidzących (605)
    • Pomoc dla osób z niepełnosprawnością ruchową (605)
    • Pomoc dla osób niesłyszących (606)
    • Narrator (606)
    • Skróty klawiaturowe (608)
  • Ułatwienia dostępu w JavaFX (608)
  • Klasa Platform (608)
  • AccessibleRole (608)
  • AccessibleAttribute (614)
  • AccessibleAction (619)
  • Node (620)
  • Współpraca z czytnikiem ekranowym (621)
  • Ustawianie i odczyt właściwości (621)
  • Używanie wyłącznie klawiszy (621)
  • Tryb wysokiego kontrastu (622)

Rozdział 34. FXML (623)

  • Witaj, FXML-u (623)
  • Import klas (624)
  • Kontrolery (625)
  • Element (626)
  • Stylizacja (627)
  • Właściwości domyślne (628)
  • Ustawianie właściwości (629)
  • Tworzenie obiektów (629)
    • Znacznik (630)
    • Znacznik (631)
    • Znaczniki i (631)
    • Znacznik (632)
    • Znacznik (633)
  • Rozróżnianie atrybutów (633)
  • Wiązanie wyrażeń (635)
  • Scene Builder (636)
  • Zalety i wady FXML-a (636)
    • Zalety (636)
    • Wady (636)

Rozdział 35. Drukowanie węzłów (637)

  • Wyliczenia (638)
  • JobSettings (639)
  • PrinterJob (640)
  • Przykłady (641)
    • Najprostsze zadanie drukowania (641)
    • Wyświetlanie okna ustawień strony (641)
    • Wyświetlanie okna drukowania (642)
    • Drukowanie strony internetowej (643)

Rozdział 36. Modularyzacja (645)

  • Modularyzacja kodu (645)
    • Co to jest moduł (645)
    • Słowa kluczowe (646)
    • Zależności cykliczne (646)
    • Dyrektywy (648)
    • Dyrektywy requires i exports (649)
    • Dyrektywa requires transitive (653)
    • Dyrektywa exports to (654)
    • Dyrektywa opens to (655)
    • Dyrektywa opens (656)
    • Moduły otwarte (656)
    • Tworzenie usług zlokalizowanych (656)
    • Dyrektywy provides with oraz uses (657)
    • Tworzenie usług (658)
    • Dyrektywa requires static (660)
    • Pusty plik module-info.java (661)
  • Modularyzacja JDK (662)
    • Moduły agregacyjne (662)
    • Moduły nienazwane (662)
    • Moduły automatyczne (663)

Skorowidz (665)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4762-5
Rozmiar pliku: 9,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: