Facebook - konwersja
Pobierz fragment

JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 października 2021
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
129,00

JavaFX. Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika - ebook

Zaprzęgnij platformę JavaFX do pracy!

  • Poznaj możliwości rozwiązania JavaFX
  • Naucz się za jego pomocą tworzyć GUI
  • Opanuj niezbędne narzędzia w praktyce

JavaFX to platforma umożliwiająca proste tworzenie atrakcyjnych interfejsów użytkownika dla aplikacji budowanych w języku Java. Wsparcie wzorca projektowego MVC, obsługa XML-a i możliwość formatowania atrakcyjnych wizualnie kontrolek za pomocą arkuszy stylów CSS - to tylko niektóre cechy sprawiające, że zastosowanie rozwiązania upraszcza architekturę aplikacji, przyspiesza ich tworzenie, ułatwia konserwację, umożliwia wydajną pracę nad projektami i pozwala osiągać ciekawe efekty w stosunkowo krótkim czasie.

Jeśli zaczynasz przygodę z Javą i chcesz szybko poznać platformę JavaFX, sięgnij po tę książkę! Krok po kroku wprowadzi Cię ona w świat tworzenia aplikacji wykorzystujących rozwiązania JavaFX, nauczy praktycznego zastosowania najważniejszych funkcji, a także zaprezentuje informacje ułatwiające rozpoczęcie własnych eksperymentów. Dzięki wizualnym wskazówkom i praktycznej pracy z kodem szybko opanujesz niezbędne umiejętności, a przykłady z życia wzięte pozwolą Ci sukcesywnie nabywać bezcennego doświadczenia.

  • Właściwości, wiązanie danych i korzystanie z kolekcji
  • Obsługa zdarzeń, gestów i dotyku
  • Zastosowanie kształtów 2D i kolorów
  • Kształty 3D, kamery i światła
  • Przekształcenia, efekty i animacje
  • Korzystanie z różnych elementów GUI
  • Wykresy, obrazy i rysowanie, audio i wideo
  • Przeglądanie stron WWW i ułatwienia dostępu
  • Wielowątkowość i modularyzacja
  • Współpraca ze Swingiem i korzystanie z FXML-a

Efektowny GUI w Javie? Tylko z platformą JavaFX!

Spis treści


Wstęp 23

Rozdział 1. Wiadomości wstępne 25

  • JavaFX 25
  • Cechy JavaFX 25
  • Szkielet aplikacji 27
  • Metody init() i stop() 28
  • Metoda start() 29
  • Cykl życiowy aplikacji 29
  • Kończenie pracy aplikacji 31
  • Wyrażenia lambda 32
  • Parametry uruchomieniowe 33
  • Wykorzystanie parametrów 34

Rozdział 2. Właściwości i wiązanie danych 37

  • Klasyczne ziarenka JavaBean 37
  • Śledzenie zmian właściwości 38
    • Właściwości indeksowane 39
    • Interfejs Observer i klasa Observable oraz inne sposoby śledzenia zmian 40
    • Flow API 40
  • Właściwości JavaFX 40
    • Właściwości R/W 40
    • Właściwości R 42
    • Śledzenie zmian właściwości JavaFX 43
  • Śledzenie ważności zmiennej 44
  • Wiązanie zmiennych 45
    • Wiązanie jednostronne 45
    • Wiązanie dwustronne 46
    • Wiązanie wysokopoziomowe 48
    • Wiązanie niskopoziomowe 49
  • Zapobieganie wyciekom pamięci 50
  • Adaptacja JavaBean do JavaFX Bean 51
    • Tworzenie adaptera 51

Rozdział 3. Kolekcje 53

  • ObservableList 53
    • Tworzenie arraylisty 54
    • Obserwacja zmian w arrayliście 54
    • Obserwacja zmian właściwości w arrayliście 55
    • Inne sposoby tworzenia arraylisty 56
    • Tworzenie innych list 56
    • Inne sposoby tworzenia list 57
    • Czynności wykonywane na listach 57
  • ObservableSet 57
    • Tworzenie zbioru 57
    • Tworzenie innych zbiorów 57
    • Obserwacja zmian w zbiorze 58
  • ObservableMap 59
    • Tworzenie hashmapy 59
    • Tworzenie innych map 59
    • Obserwacja zmian w hashmapie 59
  • ObservableArray 60
    • Tworzenie tablic 60
    • Obserwowanie tablic 61
    • Praca z tablicami 61
  • Kolekcje jako właściwości 62
    • SimpleListProperty 62
    • SimpleSetProperty i SimpleMapProperty 64
  • Wiązanie właściwości kolekcji 64
  • Wiązanie referencji do kolekcji 65
  • Wiązanie zawartości kolekcji 65
  • Wiązanie do elementu kolekcji 66
  • Filtrowanie kolekcji 67
  • Sortowanie kolekcji 68

Rozdział 4. Okno na scenę 69

  • Window 69
    • Pokazywanie i ukrywanie okna 69
    • Wymiary okna 70
    • Położenie okna 70
    • Informacje o wyświetlaczu 71
    • Właściwość opacity 72
    • Właściwość focused 73
    • Właściwość scene 73
    • Właściwość showing 73
    • Właściwości okna 74
    • Dane użytkownika 74
  • Stage 74
    • Wielkość okna 75
    • Styl okna 76
    • Właściciel okna 78
    • Modalność 78
    • Tytuł okna 80
    • Ikona okna 80
    • Zamknięcie okna 81
    • Metody toTop() i toBack() 81
    • Zmiana rozmiarów okna 81
    • Użycie "dekoracji" okna 82
    • Mocowanie okna 83
    • Tryb pełnoekranowy 83
    • showAndWait() 85
  • Uwagi 86

Rozdział 5. Obsługa zdarzeń 87

  • Drzewo 87
  • Drzewo elementów 88
  • Zdarzenie (Event) 89
  • Typ zdarzenia (EventType) 90
  • Cel zdarzenia (EventTarget) i uchwyt zdarzenia (EventHandler) 90
  • Obieg zdarzeń 91
    • Faza przechwytywania 91
    • Faza bąbelkowania 92
  • Filtry zdarzeń i uchwyty zdarzeń 92
  • Konsumpcja zdarzeń 93
  • Usuwanie filtrów i uchwytów 94
  • Metody skrótowe 94
  • Dyspozytor zdarzenia EventDispatcher 95
  • Łańcuch dyspozytorów EventDispatchChain 95
  • Zdarzenia okien WindowEvent 95
    • Typy zdarzeń 95
    • Dodawanie uchwytów i filtrów zdarzeń 96
    • Usuwanie uchwytów i filtrów zdarzeń 97
    • Zestawienie właściwości uchwytów 97
    • Metody skrótowe 98
    • Metoda fireEvent(Event) 98
  • Zdarzenia wejścia InputEvent 98
    • Zdarzenia myszy MouseEvent 99
    • Klasa MouseDragEvent 105
    • Zdarzenia klawiatury KeyEvent 108
  • Inne zdarzenia 110

Rozdział 6. Wchodzimy na scenę 111

  • Scena (Scene) 111
  • Scenograf 111
  • Elementy 2D i 3D 112
  • Kursor 112
    • Typy kursora 112
    • Ustawianie kursora dla sceny 113
    • Ustawianie kursora dla węzła 113
    • Własny kursor 114
  • Trochę więcej o scenie 114
    • Kombinacje klawiszy 114
    • Dane użytkownika 115
    • Migawka ze sceny 116
    • Arkusze CSS 118

Rozdział 7. Rozplątywanie węzłów 119

  • Klasa Node - schemat dziedziczenia 119
  • Podział węzłów 120
  • Identyfikacja węzłów 120
  • Widzialność 120
  • System współrzędnych 121
    • Przeliczanie współrzędnych 121
  • Granice węzła 124
  • Otoczka 124
    • Właściwość layoutBounds 124
    • Właściwość boundsInLocal 125
    • Właściwość boundsInParent 125
  • Rozszerzalność 126
  • Ustawianie wymiarów 126
  • Opieka rodzicielska 127
  • Przecięcia węzłów 127
  • Przycinanie 128
  • Buforowanie 129
  • Zmiana położenia w scenografie 130
  • Aktywny, nieaktywny 131
  • Cykl fokusu 131
  • Pole powierzchni 132
  • Tworzenie migawek 132
    • Metoda snapshot(SnapshotParameters, WritableImage) 133
    • Metoda snapshot(Callback, SnapshotParameters, WritableImage) 133

Rozdział 8. Kształty 2D 135

  • Schemat dziedziczenia 135
  • Wybrane właściwości i metody klasy Shape 135
    • fill 135
    • smooth 136
    • strokeDashOffset 136
    • strokeLineCap 137
    • strokeLineJoin 137
    • strokeMiterLimit 138
    • stroke 138
    • strokeType 139
    • strokeWidth 139
    • Metoda substract(Shape, Shape) 140
    • Metoda union(Shape, Shape) 140
  • Linia (Line) 141
  • Linia przerywana 141
  • Linia łamana (Polyline) 142
  • Czcionki 143
    • Terminologia czcionek 143
    • Dostępne czcionki 143
    • Czcionka domyślna 144
    • Tworzenie czcionki 144
  • Tekst (Text) 145
    • baselineOffset 145
    • boundsType 146
    • font 146
    • fontSmoothingType 147
    • lineSpacing 147
    • strikethrough 147
    • textAlignment 147
    • textOrigin 148
    • text 148
    • underline 149
    • wrappingWidth 149
    • x, y 149
    • Przykład 149
  • Prostokąt (Rectangle) 150
    • Kontur prostokąta 151
  • Koło (Circle) 152
  • Elipsa (Ellipse) 153
  • Łuk, wycinek koła (Arc) 153
  • Wielokąt (wielobok) (Polygon) 156
  • Krzywe Béziera 157
    • Kwadratowa krzywa Béziera (QuadCurve) 157
    • Sześcienna krzywa Béziera (CubicCurve) 158
  • Ścieżka (Path) 159
    • Klasa PathElement 159
    • Klasa ArcTo 159
    • Przykład 1. 160
    • Przykład 2. 161
    • Klasa FillRule 162
  • Ścieżka SVG (SVGPath) 163

Rozdział 9. Feeria kolorów 167

  • Modele kolorów 167
    • Modele RGB i RGBA 167
    • Model HSL/HSV 168
  • Palety kolorów 169
    • Paleta 16 kolorów nazwanych 169
    • Paleta Web Safe Colors 169
    • Paleta kolorów nazwanych CSS 170
    • Rozszerzona paleta kolorów nazwanych EN 170
    • Paleta kolorów mających polskie nazwy 170
    • Paleta nazwanych kolorów HSL 170
    • Paleta kolorów HSL 170
  • Kolory w JavaFX 170
    • Tworzenie kolorów 171
    • Zmiany jasności 174
    • Zmiany nasycenia 174
    • Odcienie szarości 174
    • Interpolacja koloru 175
    • Odwrócenie koloru 175
  • Wypełnienie obrazem 176
    • Desenie proporcjonalne 177
    • Desenie nieproporcjonalne 179
  • Gradienty 179
    • Obiekt Stop 179
    • Gradienty liniowe 180
    • Gradienty radialne 183
  • Przeliczenia kolorów 188

Rozdział 10. Przekształcenia 189

  • Schemat dziedziczenia 189
  • Algebra liniowa 189
  • Wektor kolumnowy punktu 190
    • Wektor punktu 3D 190
    • Wektor punktu 2D 190
  • Macierz transformacji 190
    • Macierz transformacji 3D 190
    • Macierz transformacji 2D 190
  • Mnożenie wektora 3D przez macierz 3D 191
  • Mnożenie wektora 2D przez macierz 2D 191
  • Mnożenie macierzy 2D przez macierz 2D 192
    • Mnożenie macierzy 192
  • Translacja (przesunięcie) 194
    • Macierz translacji 3D 194
    • Macierz translacji 2D 194
    • Translacja w JavaFX 194
  • Skalowanie 195
    • Macierz skalowania 3D 195
    • Macierz skalowania 3D z uwzględnieniem punktu skalowania 195
    • Macierz skalowania 2D 196
    • Macierz skalowania 2D z uwzględnieniem punktu skalowania 196
    • Skalowanie w JavaFX 196
  • Przekrzywienie 198
    • Macierz przekrzywienia 2D 198
    • Macierz przekrzywienia 2D z uwzględnieniem punktu przekrzywienia 198
    • Przekrzywienia w JavaFX 198
  • Obrót 199
    • Macierze obrotu 3D 199
    • Macierze obrotu 3D z uwzględnieniem punktu obrotu 200
    • Macierz obrotu 2D 201
    • Macierz obrotu 2D z uwzględnieniem punktu obrotu 202
    • Obrót w JavaFX 202
  • Przekształcenia afiniczne 203
    • Odbicie względem prostej przechodzącej przez punkt (0, 0) 203
    • Odbicie względem prostej nieprzechodzącej przez punkt (0, 0) 205
  • TransformChangeEvent 207
  • Łączenie transformacji 207
  • Dołączanie transformacji 208
    • Metoda void append(Transform) klasy Affine 208
    • Metoda void prepend(Transform) klasy Affine 209
  • Inwersja macierzy 2D 209
    • Macierz jednostkowa 209
    • Wyznacznik macierzy 209
    • Transpozycja macierzy 211
    • Dzielenie macierzy 212
    • Macierz odwrotna 212

Rozdział 11. Kształty 3D, kamery i światła 217

  • Schemat dziedziczenia 217
  • Klasa Shape3D 217
    • Tworzenie obiektu 3D 218
    • Sposób renderowania (DrawMode) 219
    • Widoczność figury (CullFace) 220
  • Kamery 221
    • Kamera równoległa (ParallelCamera) 221
    • Kamera perspektywiczna (PerspectiveCamera) 221
    • Operowanie kamerą 222
  • Światła 224
    • AmbientLight 224
    • PointLight 225
  • Materiał 225
    • PhongMaterial 226
  • A jednak się kręci - ruch obiektu 3D 227
  • Klasa SubScene 228
    • Nakładka dla kontrolek 229
    • Podkładka dla tła 230
    • Wyświetlacz przezierny 230

Rozdział 12. Zdarzenia gestów i dotyku 233

  • Ważne uwagi 233
  • Schemat dziedziczenia 233
  • Zdarzenia dotyku TouchEvent 234
    • Typy zdarzeń 234
    • Informacje o zdarzeniu 234
  • Punkt dotyku TouchPoint 235
    • Cel zdarzenia 235
    • TouchPoint.STATE 236
    • Wynik próbkowania PickResult 236
    • Zdarzenia wielodotykowe 236
  • Zdarzenia gestów GestureEvent 237
    • Zdarzenia obrotu RotateEvent 238
    • Zdarzenia przewijania ScrollEvent 240
    • Zdarzenia przeciągania palcem SwipeEvent 242
    • Zdarzenia rozszerzania ZoomEvent 243
    • Zdarzenia myszy a zdarzenia gestów 244

Rozdział 13. Efekty 245

  • Klasy efektów 245
  • Efekt DropShadow - padający (rzucany) cień 246
  • Efekt InnerShadow - cień wewnętrzny 248
  • Shadow - cień 249
  • BoxBlur - rozmycie pudełkowe 250
  • GaussianBlur - rozmycie Gaussa 251
  • MotionBlur - rozmycie smugowe 251
  • Bloom - odblask 252
  • Glow - poświata 253
  • Reflection - odbicie 253
  • SepiaTone - filtr sepia 254
  • FloatMap 255
  • DisplacementMap - mapa przemieszczeń (pikseli) 256
  • ColorAdjust - podkręcenie koloru 257
  • ColorInput - kolor wejściowy 258
  • ImageInput - obraz wejściowy 259
  • BlendMode - tryb mieszania 259
  • Blend - mieszanina 261
    • Mieszanie kolorów 261
    • Mieszanie obrazów 262
  • Wtapianie w tło 263
  • PerspectiveTransform - zmiana perspektywy 264
  • Lighting - oświetlenie 265
  • Klasa Light 267
    • Light.Distant 267
    • Light.Point 268
    • Light.Spot 268
  • Łączenie efektów 269

Rozdział 14. Animacje 271

  • Schemat dziedziczenia 271
  • Wprowadzenie 272
  • Klasa Duration 273
  • Interpolacja 275
    • Klasa Interpolator.LINEAR 275
    • Klasa Interpolator.DISCRETE 277
    • Klasy Interpolator.EASE_xxx 278
    • Metody klasy Interpolator 281
    • Metody statyczne klasy Interpolator 282
  • Klasa KeyValue 284
  • Klasa KeyFrame 284
    • eventHandler 284
    • name 285
    • keyValues 286
    • duration 286
  • Klasa Timeline 286
  • Klasa Animation 286
    • Właściwości 287
    • Metody 288
    • Przykład 288
  • Klasa AnimationTimer 289
  • Klasa Transition 289
    • StrokeTransition 290
    • FillTransition 291
    • FadeTransition 291
    • ScaleTransition 292
    • RotateTransition 293
    • TranslateTransition 294
    • PathTransition 294
    • PauseTransition 295
    • SequentialTransition 295
    • ParallelTransition 297

Rozdział 15. Kontenery i zarządcy rozkładów 299

  • Schemat dziedziczenia 299
  • Klasa Parent 300
  • Klasa Group 300
  • Klasa Region 301
    • Pole zawartości i dopełnienie 302
    • Tło i obramowanie 303
    • Kształt regionu 303
    • Dzieci regionu 304
    • Tworzenie regionu 304
  • Klasa Background 306
    • Klasa BackgroundFill 306
    • Klasa BackgroundImage 307
  • Klasa Border 310
  • Klasa BorderStroke 311
  • Klasa BorderImage 312
  • Zarządcy rozkładów 315
    • Rozkład dowolny (Pane) 316
    • Wyliczenie (Pos) 317
    • Rozkład warstwowy (StackPane) 318
    • Rozkład poziomy (HBox) 320
    • Rozkład pionowy (VBox) 322
    • Rozkład przepływowy (FlowPane) 325
    • Rozkład tekstowy (TextFlow) 327
    • Rozkład brzegowy (BorderPane) 328
    • Rozkład kotwowy (AnchorPane) 330
    • Rozkład kafelkowy (TilePane) 331
    • Rozkład siatkowy (GridPane) 333

Rozdział 16. Wyskakujące okna 337

  • Schemat dziedziczenia 337
  • Wyskakujące okno (PopupWindow) 337
  • Okno podręczne (Popup) 339
  • Okno kontrolne (PopupControl) 340
  • Podpowiedź (Tooltip) 340
    • OverrunStyle 341
    • Podpowiedzi zawierające obraz i klasa ContentDisplay 342
  • Menu kontekstowe (ContextMenu) 344
    • Element menu (MenuItem) 344

Rozdział 17. Panele i przyciski 347

  • Klasa Control 347
  • Klasa Labeled 347
  • TitledPane - panel z nazwą 348
  • Accordion - akordeon 350
  • ScrollBar - pasek przewijania 351
  • ScrollPane - panel przewijany 353
  • SplitPane - panel dzielony 354
  • Tab - zakładka 355
  • TabPane - panel zakładek (kartoteka) 356
  • ButtonBase 359
  • Button - przycisk 360
  • ButtonBar - pasek przycisków 361
  • Hyperlink - łącze 363

Rozdział 18. Kontrolki wyboru 367

  • ToggleButton - przełącznik 367
  • ToggleGroup - grupa przycisków 368
  • RadioButton - przycisk radiowy (opcja wyboru) 369
  • CheckBox - pole wyboru 370
  • ChoiceBox- krótka lista wyboru 372
    • SelectionModeli SingleSelectionModel 373
    • StringConverter 374
  • Cell 376
  • MultipleSelectionModel 378
  • FocusModel 379
  • ListView- lista wyboru 379
    • Przewijanie do indeksu, ustawianie fokusu i orientacji 381
    • Praca z modelem wyboru 382
    • Wykorzystywanie fabryki komórek 383
    • TextFieldListCell 385
    • ComboBoxListCell 387
    • ChoiceBoxListCell 388
    • CheckBoxListCell 388
    • Zdarzenia edycji 389
  • ComboBoxBase 389
  • ComboBox - złożona lista wyboru 391
  • ColorPicker - próbnik koloru 394
  • DatePicker - próbnik daty 395
    • Fabryka dat 399

Rozdział 19. Menu 401

  • Schemat dziedziczenia elementów menu 401
  • MenuBar - pasek menu 401
  • MenuItem - opcja menu 402
  • Menu 403
  • SeparatorMenuItem - separator opcji 404
  • CheckMenuItem - opcja wyboru 405
  • RadioMenuItem - opcja radiowa 406
  • CustomMenuItem - opcja dowolna 406
  • MenuButton - przycisk menu 408
  • SplitMenuButton - dzielony przycisk menu 409

Rozdział 20. Kontrolki tekstowe, liczbowe i inne 411

  • TextInputControl 411
  • TextField - pole tekstowe 413
  • TextFormatter 415
    • TextFormatter.Change 415
    • UnaryOperator 416
  • PasswordField - pole hasła 418
  • TextArea - powierzchnia tekstowa 419
  • HTMLEditor - edytor HTML 420
  • ProgressIndicator - wskaźnik postępu 423
  • ProgressBar - pasek postępu 424
  • Slider - suwak 425
  • Spinner - przewijarka 427
    • SpinnerValueFactory 428
  • Label - etykieta 429
  • Separator 429
  • ToolBar - pasek narzędziowy 430

Rozdział 21. Dialogi 431

  • Optional 431
    • Obsługa obiektu 433
    • Filtrowanie i mapowanie 434
  • ButtonType 435
  • DialogPane - rozkład dialogowy 436
  • Dialog 436
  • Praca z dialogami 438
    • Konfigurowanie dialogu i rozkładu 439
    • Pobieranie wyniku 441
    • Walidacja stanu dialogu i jego zamykanie 442
    • Konwerter wyniku 444
  • Alert - dialog alarmu 444
  • ChoiceDialog - dialog wyboru 446
  • TextInputDialog - dialog tekstowy 447
  • FileChooser - okno wyboru plików 447
  • DirectoryChooser - okno wyboru folderów 449

Rozdział 22. Kontrolki prezentacji danych 451

  • Pagination - stronicowanie 451
  • TableView - tabela danych 453
    • Kolumna tabeli TableColumn 455
    • Fabryka wartości właściwości (PropertyValueFactory) 455
    • Placeholder 456
    • MapValueFactory 457
    • Zmiana widoczności i kolejności kolumn 457
    • Sortowanie 458
    • Zmiana rozmiaru kolumny i zagnieżdżanie kolumn 459
    • Komórka tablicy TableCell 461
    • Wybieranie elementów 462
    • Fokus 463
    • Edycja danych 464
    • Przewijanie 465
  • TreeView - drzewo danych 466
    • Edycja danych 469
    • Model wybierania 471
  • TreeTableView - tabela z drzewem danych 471

Rozdział 23. Wykresy 473

  • Schemat dziedziczenia 473
  • Klasa Chart 474
  • Klasa Axis 474
  • Klasa CategoryAxis 475
  • Klasa ValueAxis 475
  • Klasa NumberAxis 476
  • PieChart - wykres kołowy 476
    • Klasa PieChart.Data 477
  • Klasa XYChart 478
    • Klasa statyczna XYChart.Series 479
    • Klasa statyczna XYChart.Data 479
  • BarChart- wykres paskowy 480
  • StackedBarChart- wykres paskowy skumulowany 481
  • ScatterChart- wykres punktowy 482
  • LineChart- wykres liniowy 483
  • BubbleChart- wykres bąbelkowy 484
  • AreaChart- wykres powierzchniowy 485
  • StackedAreaChart- wykres warstwowy 486

Rozdział 24. Praca z obrazami 487

  • Image 487
    • Pobieranie obrazu za pomocą InputStream i URL-a 489
  • ImageView 491
  • PixelFormat.Type 492
    • Zamiana A, R, G, B na int 492
    • Zamiana int na A, R, G, B 493
  • PixelFormat 494
  • WritablePixelFormat 495
  • PixelReader 496
  • WritableImage 498
  • PixelWriter 499
  • Tworzenie obrazów od zera 501
  • Zapisywanie obrazów 502

Rozdział 25. Rysowanie na płótnie 505

  • Canvas 505
  • GraphicsContext 506
    • Atrybut wypełnienia 507
    • Atrybuty konturu 507
    • Ogólne atrybuty renderowania 509
    • Atrybuty tekstu 513
    • Atrybut ścieżki 514
  • Wyświetlanie kształtów 515
  • Wyświetlanie tekstu 516
  • Wyświetlanie ścieżek 516
  • Wyświetlanie obrazów 517
  • Inne metody 518
  • Przykłady 518
    • Szachownica 518
    • Smok Heighwaya 519
    • Symbol jin-jang 520
    • Animowany symbol jin-jang 522
    • Rozety Grandiego 522

Rozdział 26. Obsługa audio i wideo 525

  • AudioClip 528
  • Track 529
  • Media 529
  • MediaPlayer 530
    • MediaPlayer.Status 533
  • MediaView 533
  • AudioEqualizer 535
  • EqualizerBand 536
  • Klasy zdarzeń i wyjątków 536
  • Przykłady 537
    • Odtwarzacz audio 537
    • Odtwarzacz wideo 539
    • Czas i szybkość odtwarzania 542

Rozdział 27. Przeciąganie systemowe 545

  • Typy przeciągania 545
  • TransferMode 546
  • DragEvent 546
  • Typ MIME 548
  • DataFormat 548
  • Clipboard 549
    • ClipboardContent 550
  • Dragboard 550
  • Przykłady 550
    • Przenoszenie tekstu 550
    • Przenoszenie HTML 551
    • Przenoszenie obrazów 552

Rozdział 28. Wielowątkowość 555

  • Jak zawiesić aplikację 555
  • Jak odwiesić aplikację - tworzenie wątku roboczego 556
  • Jak zaktualizować główny wątek aplikacji 557
  • Klasa Executors 558
  • Wyliczenie Worker.State 558
  • Klasa WorkerStateEvent 559
  • Interface Worker 559
  • Klasa Task 561
  • Klasa Service 565
  • Klasa ScheduledService 567

Rozdział 29. Stylizacja węzłów 571

  • CSS 571
  • Arkusze stylów 571
    • Domyślny arkusz stylów dla aplikacji 572
  • Zmiana stylu w kodzie Java 573
  • Arkusz stylów dla sceny 573
    • Ustawianie domyślnego arkusza stylów 573
    • Ustawianie dodatkowego arkusza stylów 574
  • Domyślny arkusz stylów dla podsceny 574
  • Klasa Parent a arkusze stylów 574
  • Klasa Region a arkusze stylów 575
  • Klasa Node a arkusze stylów 575
    • Właściwości id i style 575
    • Metadane CSS 576
  • Priorytety stylizacji 576
  • Standardy CSS w JavaFX 577
  • Dziedziczenie 577
  • Typy właściwości i jednostki 578
  • Selektory 579
  • Zmiany w Javie 9 581

Rozdział 30. Wybrane klasy...

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8779-9
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY