JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - ebook
JavaScript. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III - ebook
Na kłopoty JavaScript!
- Podstawy, czyli do czego służy JavaScript i dlaczego jest aż tak ważny
- Elementy języka i zależności między nimi, czyli jak sprawić, żeby to zadziałało
- Bardzo dobra witryna, czyli jak wykorzystać wszystkie dostępne możliwości
JavaScript jest dziś tak głęboko zakorzeniony w świecie witryn internetowych, że mało prawdopodobne jest, by coś mogło mu zagrozić - no, chyba że usuniemy z nich HTML, wyrzucimy do kosza biblioteki takie jak jQuery i uznamy, że czas na rewolucję. Na razie jednak zanosi się raczej na to, że JavaScript będzie nam towarzyszyć i ułatwiać korzystanie z internetu jeszcze przez wiele długich lat. Dzięki niemu możemy przecież dokonać mnóstwa operacji na stronach WWW i sprawić, by były one znacznie ciekawsze. Pora więc w końcu nauczyć się przynajmniej jego podstaw! Jeśli chcesz zrobić to szybko i bez nerwów, a ponadto od razu wykorzystać swoją wiedzę w praktyce, sięgnij po tę książkę. Znajdziesz w niej podstawowe wiadomości o najnowszej wersji języka i zaczniesz samodzielnie tworzyć kod. Kolejne ćwiczenia zaznajomią Cię ze skryptami i elementami JavaScriptu i pozwolą Ci opanować zagadnienia związane z instrukcjami, funkcjami czy tablicami. Dowiesz się, jak wygląda programowanie obiektowe w tym języku, jak obsłużyć wyjątki, do czego przydają się obiekty i funkcje globalne oraz jak wykorzystać zdarzenia. Potem zgłębisz jeszcze zasady współpracy z przeglądarką i z zamkniętymi oczami będziesz mógł tworzyć niezbędne elementy witryny oraz interfejsu użytkownika. Trzy, dwa, jeden... kup!
- Skrypty w kodzie strony, wyświetlanie informacji, używanie znaczników
- Komentarze, typy danych, zmienne i operatory
- Instrukcje sterujące
- Funkcje
- Tablice
- Programowanie obiektowe
- Wyjątki
- Obiekty i funkcje globalne
- Współpraca z przeglądarką
- Elementy witryny (model DOM)
- Zdarzenia
- Obsługa interfejsu użytkownika
JavaScript - musisz go poznać!
Spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Podstawy (11)
- Skrypty w kodzie strony (11)
- Wyświetlanie informacji (14)
- Używanie znaczników formatujących dane (17)
- Gdy przeglądarka nie obsługuje skryptów (19)
- JavaScript to NIE skrypty Javy! (20)
Rozdział 2. Elementy języka (21)
- Komentarze (21)
- Typy danych (23)
- Zmienne (26)
- Operatory (29)
Rozdział 3. Instrukcje sterujące (45)
- Instrukcje warunkowe (45)
- Operator warunkowy (50)
- Instrukcja wyboru switch (51)
- Pętle (54)
- Przerywanie i kontynuowanie pętli (60)
Rozdział 4. Funkcje (65)
- Definiowanie funkcji (65)
- Argumenty (66)
- Zwracanie wartości (69)
- Zasięg zmiennych (70)
- Funkcje zagnieżdżone (wewnętrzne) (74)
- Alternatywne definiowanie funkcji (76)
Rozdział 5. Tablice (79)
- Tworzenie tablic (79)
- Odczyt i zapis tablic (81)
- Konstruktor tablicy (84)
- Wykonywanie operacji na tablicach (85)
Rozdział 6. Programowanie obiektowe (95)
- Obiekty w JavaScripcie (95)
- Tworzenie obiektów za pomocą literałów (96)
- Konstruktor typu obiektowego (99)
- Metody obiektów (101)
- Iteracja po właściwościach (102)
- Funkcje to też obiekty (105)
- Prototypy, czyli dziedziczenie w JavaScripcie (107)
Rozdział 7. Wyjątki (111)
- Zgłaszanie wyjątków (111)
- Przechwytywanie wyjątków (114)
- Blok finally (118)
Rozdział 8. Obiekty i funkcje globalne (121)
- Funkcje globalne (121)
- Przetwarzanie wyrażeń (123)
- Przetwarzanie wartości liczbowych (125)
- Matematyka (129)
- Data i czas (134)
- Ciągi znaków (143)
Rozdział 9. Współpraca z przeglądarką (147)
- Obiekty udostępniane przez przeglądarkę (147)
- Obiekt window (148)
- Obiekt document (156)
- Obiekt history (158)
- Obiekt location (159)
- Obiekt navigator (163)
Rozdział 10. Elementy witryny (model DOM) (167)
- Jak przeglądarka "widzi" dokument? (167)
- Dostęp do elementów strony (170)
- Odczyt i zmiana atrybutów oraz stylów CSS (174)
- Odwołania do istniejących węzłów (177)
- Dynamiczne tworzenie fragmentów strony (180)
Rozdział 11. Zdarzenia (183)
- Zdarzenia na stronie WWW (183)
- Zdarzenia jako właściwości elementów witryny (186)
- Rejestrowanie procedur obsługi (190)
- Usuwanie procedur obsługi (193)
- Obsługa klawiatury i myszy (195)
Rozdział 12. Obsługa interfejsu użytkownika (199)
- Elementy witryny (199)
- Pola wyboru typu checkbox (201)
- Pola wyboru typu radio (202)
- Pola tekstowe (text) (205)
- Rozszerzone pola tekstowe (textarea) (206)
- Listy (209)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7428-2 |
Rozmiar pliku: | 4,3 MB |