Facebook - konwersja
Pobierz fragment

JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
19 maja 2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
54,90

JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych. Wydanie II - ebook

JavaScript przez mnóstwo lat był wykorzystywany głównie jako technika uzupełniania podstawowej funkcjonalności stron internetowych. Dziś to się zmienia: JavaScript należy do najpopularniejszych języków i jest wykorzystywany na wiele sposobów. Wzorce projektowe to jedna z ciekawszych możliwości: dzięki nim programista bierze pod uwagę sprawdzone rozwiązania.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób używających JavaScriptu, które chcą nauczyć się programowania obiektowego w tym języku, a także dobrze poznać standard ECMAScript 2015. Przedstawiono tu wzorce kreacyjne, strukturalne i operacyjne oraz metody ich stosowania. Przeanalizowano wzorce widoku modelu i wzorce do budowy aplikacji internetowych. Obszernie omówiono mikrousługi, a także wzorce do testowania kodu za pomocą atrap obiektów i środowisk atrap obiektów oraz techniki monkey patching. Opisano też kilka wzorców zaawansowanych, w tym wzorzec wprowadzania zależności i przetwarzania końcowego w czasie rzeczywistym.

Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:

  • czym są wzorce projektowe i jak należy organizować kod
  • poszczególne grupy wzorców projektowych i ich zastosowanie
  • programowanie funkcyjne i reaktywne
  • programowanie aspektowe
  • inne narzędzia zgodne ze standardem ECMAScript 2015/2016

Wzorce projektowe — niezbędne w przyborniku programisty!


Simon Timms — jest głównym projektantem oprogramowania w firmie Clear-Measure w Austin, w Teksasie. Jest ekspertem w dziedzinie technologii serwerowych .NET, interesuje się wizualizacjami i przetwarzaniem w chmurze. Angażuje się w rozwijanie metodyki DevOps. Często wypowiada się na jej temat w ramach grupy Calgary.Net, której jest przewodniczącym.

Spis treści

O autorze (11)

O recenzencie (12)

Przedmowa (13)

Rozdział 1. Projektowanie dla przyjemności i zysku (17)

  • Droga do powstania języka JavaScript (17)
    • Początki (18)
    • Przerwa (21)
    • Pojawienie się aplikacji GMail (21)
    • Wszechobecność języka JavaScript (23)
  • Czym jest wzorzec projektowy? (25)
  • Antywzorce (28)
  • Podsumowanie (29)

CZĘŚĆ I. KLASYCZNE WZORCE PROJEKTOWE (31)

Rozdział 2. Organizacja kodu (33)

  • Porcje kodu (33)
  • O co tak w ogóle chodzi z zasięgiem globalnym? (35)
  • Obiekty w języku JavaScript (37)
  • Tworzenie prototypu (41)
  • Dziedziczenie (44)
  • Moduły (45)
  • Klasy i moduły standardu ECMAScript 2015 (49)
  • Najlepsze procedury i rozwiązywanie problemów (50)
  • Podsumowanie (50)

Rozdział 3. Wzorce kreacyjne (53)

  • Fabryka abstrakcyjna (54)
    • Implementacja (58)
  • Budowniczy (60)
    • Implementacja (61)
  • Metoda wytwórcza (63)
    • Implementacja (63)
  • Singleton (66)
    • Implementacja (67)
    • Mankamenty (68)
  • Prototyp (68)
    • Implementacja (69)
  • Wskazówki i zabiegi (70)
  • Podsumowanie (70)

Rozdział 4. Wzorce strukturalne (73)

  • Adapter (73)
    • Implementacja (75)
  • Most (77)
    • Implementacja (78)
  • Kompozyt (81)
    • Przykład (82)
    • Implementacja (83)
  • Dekorator (85)
    • Implementacja (86)
  • Fasada (87)
    • Implementacja (87)
  • Pyłek (89)
    • Implementacja (90)
  • Pełnomocnik (91)
    • Implementacja (92)
  • Rady i wskazówki (93)
  • Podsumowanie (94)

Rozdział 5. Wzorce operacyjne (95)

  • Łańcuch odpowiedzialności (96)
    • Implementacja (96)
  • Polecenie (100)
    • Komunikat polecenia (100)
    • Element wywołujący (Invoker) (102)
    • Element odbierający (Receiver) (103)
  • Interpreter (103)
    • Przykład (104)
    • Implementacja (104)
  • Iterator (106)
    • Implementacja (106)
    • Iteratory standardu ECMAScript 2015 (107)
  • Mediator (108)
    • Implementacja (109)
  • Memento (110)
    • Implementacja (111)
  • Obserwator (113)
    • Implementacja (114)
  • Stan (116)
    • Implementacja (117)
  • Strategia (119)
    • Implementacja (121)
  • Metoda szablonowa (123)
    • Implementacja (124)
  • Odwiedzający (125)
  • Rady i wskazówki (129)
  • Podsumowanie (130)

CZĘŚĆ II. INNE WZORCE (131)

Rozdział 6. Programowanie funkcyjne (133)

  • Funkcje w programowaniu funkcyjnym są pozbawione efektów ubocznych (134)
  • Przekazywanie funkcji (134)
    • Implementacja (136)
  • Filtry i potoki (138)
    • Implementacja (139)
  • Akumulatory (141)
    • Implementacja (142)
  • Zapamiętywanie (142)
    • Implementacja (143)
  • Niezmienność (145)
  • "Leniwe" tworzenie instancji (146)
    • Implementacja (146)
  • Rady i wskazówki (148)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 7. Programowanie reaktywne (151)

  • Zmiany stanu aplikacji (152)
  • Strumienie (152)
  • Filtrowanie strumieni (155)
  • Scalanie strumieni (157)
  • Strumienie powiązane z multipleksowaniem (159)
  • Rady i wskazówki (160)
  • Podsumowanie (160)

Rozdział 8. Wzorce aplikacji (161)

  • Najpierw trochę historii (162)
  • Model View Controller (162)
    • Kod oparty na wzorcu MVC (167)
  • Model View Presenter (171)
    • Kod oparty na wzorcu MVP (172)
  • Model View ViewModel (174)
    • Kod oparty na wzorcu MVVM (176)
    • Lepszy sposób przenoszenia zmian między modelem i widokiem (177)
    • Obserwacja zmian widoku (179)
  • Rady i wskazówki (180)
  • Podsumowanie (180)

Rozdział 9. Wzorce internetowe (181)

  • Wysyłanie kodu JavaScript (181)
    • Łączenie plików (182)
    • Minifikacja (185)
    • Sieci CDN (186)
  • Dodatki (187)
    • Biblioteka jQuery (187)
    • Biblioteka d3 (189)
  • Jednoczesne realizowanie dwóch działań - wielowątkowość (192)
  • Wzorzec Wyłącznik (194)
    • Wycofanie (195)
    • Ograniczanie funkcjonalności aplikacji (196)
  • Wzorzec obiektów Promise (197)
  • Rady i wskazówki (199)
  • Podsumowanie (200)

Rozdział 10. Wzorce przesyłania komunikatów (201)

  • Czym w ogóle jest komunikat? (202)
    • Polecenia (203)
    • Zdarzenia (204)
  • Żądanie-odpowiedź (206)
  • Publikowanie-subskrybowanie (209)
    • Rozprzestrzenianie (212)
  • Kolejki utraconych wiadomości (215)
    • Ponawianie komunikatu (216)
    • Potoki i filtry (217)
    • Tworzenie wersji komunikatów (218)
  • Rady i wskazówki (219)
  • Podsumowanie (220)

Rozdział 11. Mikrousługi (221)

  • Fasada (223)
  • Selektor usługi (224)
  • Usługi agregujące (225)
  • Potok (226)
  • Aktualizator komunikatów (227)
  • Wzorce niepowodzeń (229)
    • Ograniczanie funkcjonalności usługi (229)
    • Magazyn komunikatów (229)
    • Ponawianie komunikatów (230)
    • Idempotentność obsługi komunikatów (231)
  • Rady i wskazówki (231)
  • Podsumowanie (232)

Rozdział 12. Wzorce używane do testowania (233)

  • Piramida testowania (234)
  • Testowanie po trochę za pomocą testów jednostkowych (234)
  • Technika Arrange-Act-Assert (236)
    • Asercja (237)
  • Obiekty fałszywe (237)
  • Szpiedzy testów (239)
  • Elementy zastępcze (240)
  • Atrapa obiektu (242)
  • Technika monkey patching (243)
  • Interakcja z interfejsem użytkownika (243)
    • Testowanie przy użyciu przeglądarki (243)
    • Oszukiwanie modelu DOM (244)
    • Opakowywanie operacji modyfikowania (245)
  • Rady i wskazówki (246)
  • Podsumowanie (247)

Rozdział 13. Wzorce zaawansowane (249)

  • Wprowadzanie zależności (249)
  • Przetwarzanie końcowe w czasie rzeczywistym (253)
  • Programowanie aspektowe (255)
  • Kody mixin (257)
  • Makra (258)
  • Rady i wskazówki (260)
  • Podsumowanie (260)

Rozdział 14. ECMAScript 2015/2016 - obecne rozwiązania (261)

  • TypeScript (261)
    • Dekoratory (262)
    • Słowa kluczowe async i await (263)
    • Typowanie (264)
  • BabelJS (265)
    • Klasy (267)
    • Parametry domyślne (269)
    • Literały szablonu (270)
    • Powiązania bloków za pomocą słowa kluczowego let (271)
    • Środowisko produkcyjne (272)
  • Rady i wskazówki (272)
  • Podsumowanie (272)

Skorowidz (275)

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3195-2
Rozmiar pliku: 3,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: