Facebook - konwersja
  • promocja

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
18 kwietnia 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

JavaScript od pierwszej linii kodu. Błyskawiczna nauka pisania gier, stron WWW i aplikacji internetowych - ebook

JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Można w nim tworzyć wiele różnych rodzajów oprogramowania. Doskonale się nadaje do tworzenia dynamicznych stron internetowych, a także do budowy aplikacji internetowych i gier. Mimo upływu lat JavaScript jest niezwykle popularny, a pracę w tym języku ułatwia szereg frameworków, narzędzi i bibliotek. Przyszli zawodowi programiści powinni jednak zacząć naukę od samodzielnego pisania kodu - nawet jeśli na początku wydaje się to trudne.

Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ... pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js.

W książce:

  • konstrukcje logiczne w kodzie źródłowym
  • pętle, funkcje i metody JavaScriptu
  • współdziałanie z HTML5, współbieżność i programowanie asynchroniczne
  • wyrażenia regularne
  • wprowadzenie do najważniejszych bibliotek, frameworków i API

JavaScript: proste narzędzie do złożonych zadań!

Spis treści

O autorach

O korektorze merytorycznym

Wprowadzenie

Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z JavaScriptem

  • Dlaczego warto poznać JavaScript?
  • Przygotowanie środowiska pracy
    • Zintegrowane środowisko programistyczne
    • Przeglądarka WWW
    • Narzędzia dodatkowe
    • Edytor typu online
  • Jak przeglądarka WWW przetwarza kod JavaScriptu?
  • Używanie konsoli przeglądarki WWW
  • Dodawanie kodu JavaScript do strony internetowej
    • Osadzenie kodu JavaScript bezpośrednio w HTML-u
    • Dołączenie pliku zewnętrznego do strony internetowej
  • Tworzenie kodu JavaScript
    • Formatowanie kodu
    • Komentarze w kodzie
    • Pobieranie danych wejściowych
    • Losowo wybrane liczby
  • Projekt rozdziału
    • Tworzenie pliku HTML i dołączonego w nim pliku JavaScript
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Podstawy JavaScriptu

  • Zmienne
    • Deklarowanie zmiennej
  • Proste typy danych
    • String
    • Number
    • BigInt
    • Boolean
    • Symbol
    • undefined
    • null
  • Analizowanie i modyfikowanie typów danych
    • Ustalenie typu zmiennej
    • Konwersja typów danych
  • Operatory
    • Operatory arytmetyczne
    • Operatory przypisania
    • Operatory porównania
    • Operatory logiczne
  • Projekty rozdziału
    • Konwerter mil na kilometry
    • Kalkulator BMI
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Wiele wartości w JavaScripcie

  • Tablica i jej właściwości
    • Tworzenie tablicy
    • Uzyskiwanie dostępu do elementów tablicy
    • Nadpisywanie elementu
    • Wbudowana właściwość length
  • Metody tablicy
    • Dodawanie i zastępowanie elementów
    • Usuwanie elementu
    • Wyszukiwanie elementów
    • Sortowanie
    • Sortowanie w kolejności odwrotnej
  • Tablica wielowymiarowa
  • Obiekty w JavaScripcie
    • Uaktualnianie obiektu
  • Praca z obiektami i tablicami
    • Obiekt w obiekcie
    • Tablica w obiekcie
    • Obiekt w tablicy
    • Obiekt w tablicy w innym obiekcie
  • Projekty rozdziału
    • Operacje na tablicy
    • Katalog produktów firmy
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Konstrukcje logiczne

  • Konstrukcje if i if-else
  • Konstrukcja else if
  • Operator trójargumentowy
  • Konstrukcja switch
    • Blok default w konstrukcji switch
    • Łączenie bloków case
  • Projekty rozdziału
    • Gra w liczby
    • Gra w sprawdzanie imienia przyjaciela
    • Gra "kamień, papier, nożyce"
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Pętle

  • Pętla while
  • Pętla do-while
  • Pętla for
  • Pętle zagnieżdżone
  • Pętle i tablice
    • Pętla for-of
  • Pętla i obiekt
    • Pętla for-in
    • Iteracja przez obiekt przez jego konwersję na tablicę
  • Słowa kluczowe break i continue
    • Polecenie break
    • Polecenie continue
    • break, continue i pętla zagnieżdżona
    • break, continue i pętle oznaczone etykietami
  • Projekt rozdziału
    • Tabliczka mnożenia
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Funkcje

  • Podstawy dotyczące funkcji
    • Wywoływanie funkcji
    • Tworzenie funkcji
    • Nadawanie nazwy funkcjom
  • Parametry i argumenty
    • Parametry domyślne lub nieodpowiednie
  • Specjalne funkcje i operatory
    • Funkcja strzałki
    • Operator rozwinięcia
    • Parametr resztowy
  • Wartość zwrotna funkcji
    • Wartość zwrotna funkcji strzałki
  • Zasięg zmiennej w funkcji
    • Zmienna lokalna w funkcji
    • Zmienna globalna
    • Natychmiast wywoływane wyrażenie funkcji
  • Funkcja rekurencyjna
  • Funkcja zagnieżdżona
  • Funkcja anonimowa
    • Wywołanie zwrotne funkcji
  • Projekty rozdziału
    • Utworzenie funkcji rekurencyjnej
    • Zdefiniowanie kolejności
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Klasy

  • Programowanie zorientowane obiektowo
  • Klasa i obiekt
  • Klasy
    • Konstruktor
    • Metody
    • Właściwości
  • Dziedziczenie
  • Prototypy
  • Projekty rozdziału
    • Aplikacja monitorowania pracowników
    • Kalkulator ceny produktów
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Wbudowane metody JavaScriptu

  • Wprowadzenie do metod wbudowanych JavaScriptu
  • Metody globalne
    • Kodowanie i dekodowanie adresów URI
    • Przetwarzanie liczb
    • Wykonywanie kodu JavaScript za pomocą eval()
  • Metody przeznaczone do pracy z tablicą
    • Wykonywanie pewnej akcji dla każdego elementu tablicy
    • Filtrowanie tablicy
    • Sprawdzanie warunku dla wszystkich elementów
    • Zastępowanie fragmentu tablicy innym fragmentem
    • Mapowanie wartości tablicy
    • Wyszukiwanie ostatniego wystąpienia w tablicy
  • Metody przeznaczone do pracy z ciągiem tekstowym
    • Łączenie ciągów tekstowych
    • Konwersja ciągu tekstowego na tablicę
    • Konwersja tablicy na ciąg tekstowy
    • Praca z indeksem i położeniem
    • Tworzenie podciągu tekstowego
    • Zastępowanie fragmentu ciągu tekstowego
    • Małe i wielkie litery
    • Początek i koniec ciągu tekstowego
  • Metody przeznaczone do pracy z liczbami
    • Sprawdzenie, czy wartość (nie) jest liczbą
    • Sprawdzenie, czy wartość jest skończona
    • Sprawdzenie, czy wartość jest liczbą całkowitą
    • Określanie liczby cyfr po przecinku
    • Określanie dokładności liczby
  • Metody matematyczne
    • Wyszukiwanie najmniejszej i największej liczby
    • Pierwiastek kwadratowy i podniesienie do potęgi
    • Konwersja liczby zmiennoprzecinkowej na całkowitą
    • Wykładnik i logarytm
  • Metody przeznaczone do pracy z datą
    • Tworzenie daty
    • Metody umożliwiające pobieranie i przypisywanie wartości elementom daty
    • Przetwarzanie daty
    • Konwersja daty na postać ciągu tekstowego
  • Projekty rozdziału
    • Szyfrowanie słów
    • Licznik odliczający wstecz
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Obiektowy model dokumentu

  • Krótkie wprowadzenie do języka HTML
    • Element HTML-a
    • Atrybuty HTML-a
  • Model BOM
    • Obiekt history okna
    • Obiekt navigator w oknie przeglądarki WWW
    • Obiekt location w oknie przeglądarki WWW
  • Model DOM
    • Właściwości dodatkowe modelu DOM
    • Pobieranie elementów strony internetowej
  • Projekt rozdziału
    • Przeprowadzanie za pomocą JavaScriptu operacji na elementach HTML-a
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Operacje dynamiczne na elementach modelu DOM

  • Podstawowe sposoby poruszania się po modelu DOM
    • Pobieranie elementu jako obiektu
  • Uzyskiwanie dostępu do elementów modelu DOM
    • Uzyskiwanie dostępu do elementu na podstawie identyfikatora
    • Uzyskanie dostępu do elementu na podstawie nazwy znacznika
    • Uzyskanie dostępu do elementu na podstawie nazwy klasy
    • Uzyskanie dostępu do elementu na podstawie selektora CSS
  • Procedura obsługi kliknięcia elementu
  • Słowo kluczowe this i model DOM
  • Przeprowadzanie operacji na stylu elementu
  • Zmiana klas elementu
    • Dodawanie klasy do elementu
    • Usunięcie klas z elementu
    • Przełączanie klas
  • Operacje na atrybutach
  • Komponent nasłuchiwania zdarzeń elementu
  • Tworzenie nowego elementu
  • Projekty rozdziału
    • Rozwijany komponent accordion
    • Interaktywny system głosowania
    • Wisielec
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Treść interaktywna i nasłuchiwanie zdarzeń

  • Wprowadzenie do treści interaktywnej
  • Określanie zdarzeń
    • Określanie zdarzeń za pomocą kodu HTML
    • Określanie zdarzeń za pomocą JavaScriptu
    • Określanie zdarzeń za pomocą komponentu ich nasłuchiwania
  • Procedura obsługi zdarzeń onload
  • Procedury obsługi zdarzeń myszy
  • Właściwość target zdarzenia
  • Przepływ zdarzeń modelu DOM
  • Zdarzenia onchange i onblur
  • Procedura obsługi zdarzeń key
  • Przeciąganie i upuszczanie elementów
  • Wysłanie formularza HTML
  • Animowanie elementów
  • Projekty rozdziału
    • Samodzielne utworzenie rozwiązania w zakresie analityki
    • System oceny za pomocą gwiazdek
    • Śledzenie położenia myszy
    • Gra - klikanie elementu na czas
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Średniozaawansowany JavaScript

  • Wyrażenia regularne
    • Określanie wielu opcji dla słów
    • Opcje znaków
    • Grupy
    • Praktyczne zastosowania wyrażeń regularnych
  • Funkcja i obiekt arguments
  • Hoisting w JavaScripcie
  • Używanie trybu ścisłego
  • Debugowanie
    • Punkt przerwania
    • Obsługa błędów
  • Praca z ciasteczkami
  • Lokalny magazyn danych
  • JSON
    • Przetwarzanie danych JSON
  • Projekty rozdziału
    • Wyodrębnianie adresów e-mail
    • Weryfikacja formularza HTML
    • Prosty quiz matematyczny
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Współbieżność

  • Wprowadzenie do współbieżności
  • Wywołania zwrotne
  • Obietnice
  • Słowa kluczowe async i await
  • Pętla zdarzeń
    • Stos wywołań i kolejka wywołań zwrotnych
  • Projekt rozdziału
    • Sprawdzanie hasła
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 14. HTML5, płótno i JavaScript

  • Wprowadzenie do języka HTML5 używanego razem z JavaScriptem
  • Odczytywanie plików lokalnych
    • Przekazywanie pliku
    • Odczytywanie plików
  • Pobieranie danych położenia za pomocą geolokalizacji
  • Płótno HTML5
  • Płótno dynamiczne
    • Dodawanie linii i okręgów
    • Dodawanie tekstu do płótna
    • Dodawanie i przekazywanie obrazów na płótnie
    • Dodawanie animacji na płótnie
  • Rysowanie myszą na płótnie
  • Zapisywanie obrazów dynamicznych
  • Media na stronie
  • Kwestie dostępności w HTML-u
  • Projekty rozdziału
    • Utworzenie efektu z filmu "Matrix"
    • Zegar odliczający wstecz
    • Internetowa aplikacja graficzna
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Kolejne kroki

  • Biblioteki i frameworki
    • Biblioteki
    • Frameworki
  • Poznajemy backend
    • API
    • AJAX
    • Node.js
  • Kolejne kroki
  • Projekty rozdziału
    • Praca z danymi w formacie JSON
    • Projekt listy
  • Sprawdzian umiejętności
  • Podsumowanie

Dodatek . Rozwiązania ćwiczeń praktycznych i odpowiedzi do sprawdzianów

  • Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z JavaScriptem
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 2. Podstawy JavaScriptu
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 3. Wiele wartości w JavaScripcie
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 4. Konstrukcje logiczne
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 5. Pętle
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 6. Funkcje
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 7. Klasy
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 8. Wbudowane metody JavaScriptu
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 9. Obiektowy model dokumentu
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 10. Operacje dynamiczne na elementach modelu DOM
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 11. Treść interaktywna i nasłuchiwanie zdarzeń
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 12. Średniozaawansowany JavaScript
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 13. Współbieżność
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekt rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 14. HTML5, płótno i JavaScript
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności
  • Rozdział 15. Kolejne kroki
    • Ćwiczenia praktyczne
    • Projekty rozdziału
    • Sprawdzian umiejętności

Skorowidz

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8322-200-4
Rozmiar pliku: 6,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: