Facebook - konwersja

JavaScript. Programowanie zaawansowane - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 września 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

JavaScript. Programowanie zaawansowane - ebook

Zostań specem od JavaScriptu!

JavaScript to prawdopodobnie najpopularniejszy język skryptowy świata, a jego dobra znajomość otwiera wiele interesujących perspektyw zawodowych i ułatwia znalezienie świetnie płatnej pracy zarówno w kraju, jak i za granicą. Fachowcy od JS mogą wręcz przebierać w ofertach, najpierw jednak... muszą stać się fachowcami. Mimo że w internecie dostępnych jest bardzo wiele stron poświęconych temu językowi, a księgarskie półki aż uginają się od literatury informatycznej na jego temat, trudno znaleźć publikację, która wprowadzałaby w zaawansowane zagadnienia tworzenia kodu. Książka, którą właśnie trzymasz w ręku, rozwija te kwestie w sposób praktyczny i rzeczowy, poparty realnymi przykładami, na których można oprzeć głębszą wiedzę o JavaScripcie.

Zostań specjalistą! Z ta książką poznasz JavaScript od podszewki i zmierzysz się z ciekawymi wyzwaniami. Na podstawie praktycznych przykładów dowiesz się, jak zorganizować swoje środowisko pracy, podzielić projekt na odpowiednie moduły, napisać testy tworzonego kodu zgodnie z metodyką TDD, zbudować silnik selektorów, zadbać o szybkość działania swojego rozwiązania, właściwie obsłużyć zdarzenia DOM, opracować wydajne animacje, napisać dokumentację projektu i udostępnić go światu. Sporo? Pewnie, że tak – a w dodatku bez zadęcia, naturalnym językiem i przede wszystkim na temat!

  • Tworzenie wygodnego środowiska pracy
  • Podział projektu na moduły
  • Pisanie testów kodu JS
  • Tworzenie silnika selektorów
  • Łączenie własnych modułów z zewnętrznymi
  • Budowa asynchronicznego API dla DOM
  • Obsługa zdarzeń i animacji
  • Pisanie dokumentacji i publikacja modułu

Pora zrobić krok dalej i poznać zaawansowane techniki tworzenia kodu JS!

Spis treści

Wstęp (11)

Rozdział 1. Ale o co w ogóle chodzi? (13)

  • Nasz cel: BEMQuery (13)
    • BEM zamiast DOM (13)
    • Moduły i jeszcze raz moduły (14)
    • Najnowsza wersja JS-a (14)
    • Eksperymentowanie (14)
  • Ale zaraz, zaraz... Biblioteka, nie framework? (14)
  • Dlaczego ES6? (16)
    • Wsparcie przeglądarek (16)
    • Wsparcie ekosystemu i środowiska (17)
    • ECMAScript - żywy standard? (17)
  • BEM - ale właściwie co to takiego? (18)
    • Blok (18)
    • Element (19)
    • Modyfikator (19)
    • Konwencja nazewnicza (20)
  • Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Tworzymy nasze środowisko pracy! (25)

  • Git + GitHub, czyli mamy wszystko pod kontrolą (25)
  • Node.js + npm (27)
    • Pierwszy skrypt w Node.js (28)
  • npm - a na co mi to? (29)
  • ESLint - czyli poznajemy trochę ECMAScript 6, wyrabiając sobie... styl (30)
    • ESLint? (31)
    • Nasz styl (31)
  • npm - "ogarniamy" prosty projekt! (39)
    • Tworzymy nowy projekt! (39)
    • Instalujemy ESLinta i chalk (41)
    • Tworzymy logger (42)
    • Skrypty npm (43)
    • Konfiguracja ESLinta (45)
  • Zadanie domowe (49)
  • Podsumowanie (49)

Rozdział 3. Wielki głaz czy małe kamyczki? Monolityczność vs modularność (51)

  • Stara, dobra era jQuery (51)
    • Duży głaz = większy rozmiar (52)
  • Wielki monolit = jeden moduł (53)
    • Jednowersjonowość, czyli kiepski neologizm w natarciu (53)
    • Łysiejący developerzy i znerwicowani maintainerzy (54)
    • Bo co jest do wszystkiego... (54)
  • Dzielimy BEMQuery! (55)
    • Silnik selektorów (55)
    • Trzon biblioteki (55)
    • Moduł DOM (56)
    • Moduł eventów (56)
    • Moduł animacji (56)
    • Bycze monstrum, czyli jak użytkownik spotkał developera (56)
    • Moduły a npm i GitHub (57)
  • Standardy modułów w JS-ie (58)
    • Moduł, czyli co? (59)
    • Wzorzec modułu (60)
    • Standard CJS (60)
    • Standard AMD (62)
    • Standard UMD (64)
    • Moduły ES6 (65)
  • Jak wczytać moduły ES6? (66)
    • jsnext:main (68)
    • Szybki test (69)
  • Zadanie domowe (69)
  • Podsumowanie (70)

Rozdział 4. TDD - najpierw testy, potem kod! (71)

  • Testy? (71)
  • Rodzaje testów (72)
  • TDD, czyli wywracamy wszystko do góry nogami (73)
  • Testowanie w JS-ie (74)
  • Karma (75)
  • Mocha (77)
  • Chai (80)
  • Sinon (81)
  • Test coverage (83)
  • Continuous Integration (84)
  • Zadanie domowe (85)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 5. Tworzymy idealny projekt modułu w JS-ie! (87)

  • Ściągamy boilerplate'a! (87)
  • Struktura katalogów projektu (89)
    • Katalog src (90)
    • Katalog tests (90)
    • Katalog config (90)
    • Katalog dist (91)
  • Zależności (92)
    • Narzędzia do testowania (93)
    • Narzędzia do budowania (93)
    • Narzędzia do publikacji (94)
    • Narzędzia do dokumentacji (94)
  • Skrypty npm (94)
  • Testowanie (95)
    • Konfiguracja (96)
  • Jak użyć boilerplate'a? (98)
    • Droga niegitowa (98)
    • Droga gitowa (98)
    • Aktualizacja boilerplate'a (101)
  • Zadanie domowe (102)
  • Podsumowanie (102)

Rozdział 6. Silnik selektorów (103)

  • Silnik selektorów - WTF? (103)
  • Rozwiązanie natywne (104)
  • Sizzle (106)
  • Selektory BEM (107)
  • Drzewko BEM (108)
  • Projektujemy silnik selektorów! (109)
    • SOLID (109)
    • Dzielimy silnik selektorów na części! (112)
  • Klasy?! (113)
  • Tworzymy klasę Selector! (117)
  • Konwerter selektorów (120)
    • Konfiguracja (121)
    • Konwertowanie selektorów (123)
    • Łączymy to do kupy! (127)
    • Piszemy sensowne regułki (130)
  • Zatem tworzymy silnik! (134)
    • Testy, testy (134)
    • Kod, kod (136)
  • Fabryka (139)
  • Eksporter (141)
  • Zadanie domowe (141)
  • Podsumowanie (142)

Rozdział 7. Worek na elementy (145)

  • "Podstawowa funkcjonalność" (145)
    • Zawsze zwracaj obiekt BEMQuery (146)
    • Bardziej intuicyjna metoda each (146)
  • Klasa BEMQuery (146)
    • Konstruktor (147)
    • Metoda get (147)
    • Metoda each (148)
  • Testy - znowu (148)
    • Mocki (148)
    • Fixtures (149)
    • Testy dla konstruktora (150)
  • Piszemy konstruktor! (152)
  • Iteratory (156)
    • Obiekty "iterowalne" (158)
    • Symbol - WTF?! (158)
    • Implementujemy iterator w BEMQuery! (158)
  • Metoda get (161)
  • Metoda each (162)
  • Fluent API (163)
  • Pseudotablica (163)
    • Niepotrzebnie udziwniony i utrudniony, ale dający respekt na dzielni (164)
    • Cholernie prostacki i prymitywny, z którego na dzielni się śmieją (164)
    • Udziwniony, utrudniony, bez respektu i bez śmiechu, ale całkiem, całkiem (164)
  • Fabryka (167)
  • Główny plik modułu (169)
  • Zadanie domowe (170)
  • Podsumowanie (171)

Rozdział 8. "Ma być szybko!", czyli operacje na DOM (173)

  • Co będziemy robić? (173)
  • Rozgrzewka (174)
  • Dlaczego DOM jest wolny? (175)
    • Obserwowanie zjawiska (177)
  • Wirtualny DOM (179)
    • BEM Tree jako wirtualny DOM? (180)
  • Incremental DOM (180)
  • Asynchroniczny DOM (180)
  • Obiecanki (182)
  • Piszemy nasz moduł! (186)
    • Batch (186)
    • Włączamy Batch do biblioteki (188)
    • Mocki (190)
    • Dobieramy się do stanów! (191)
    • Pokaż kotku, co masz w środku! (194)
    • Główny plik modułu (196)
    • Testujemy! (197)
  • Wild refactoring appears! (197)
  • Zadanie domowe (199)
  • Podsumowanie (200)

Rozdział 9. "PRZESTAŃ MNIE KLIKAĆ!", czyli o zdarzeniach słów kilka (201)

  • Co to właściwie są "zdarzenia DOM"? (201)
    • Listenery (201)
    • Obiekt Event (203)
    • Fazy propagacji zdarzenia (203)
    • Uruchamianie zdarzeń (209)
  • Piszemy moduł (210)
    • Metoda on (210)
    • Metoda off (215)
    • Plik modułu (221)
  • Zadanie domowe (221)
  • Podsumowanie (221)

Rozdział 10. "Coś mi się tu rusza" - o animacji słów kilka (223)

  • Po co nam animacje? (223)
  • Dlaczego animacje są wolne? (225)
    • Model RAIL (225)
  • Jak animować? (226)
    • Przykład (226)
    • Liczniki (227)
    • Optymalizacja CSS (228)
    • Porzucamy liczniki! (229)
    • Transitions (231)
    • Animacje (232)
    • Web Animations API (232)
    • SMIL (233)
    • Użycie "gotowca" (233)
  • Zadanie domowe (233)
  • Podsumowanie (234)

Rozdział 11. Piszemy dokumentację... (235)

  • Plik README.md (235)
  • Plik CHANGELOG.md (236)
  • Plik CONTRIBUTING.md (237)
  • Pliki w katalogu .github (237)
  • Plik LICENSE (238)
  • Plik tonic-example.js (238)
  • Metadane w pliku package.json (239)
  • Dokumentacja kodu JS (239)
    • Generowanie dokumentacji (241)
    • Publikowanie dokumentacji (241)
  • Zadanie domowe (242)
  • Podsumowanie (242)

Rozdział 12. Rozprowadzamy ten towar... (243)

  • Publikacja modułu na npm (243)
    • Podbicie numeru wersji wraz z publikacją jej na GitHubie (244)
    • Publikacja pakietu na npm (245)
    • Budowanie? (246)
  • Piszemy moduł bemquery (248)
  • Szybki test (249)
  • Jak używać? (249)
  • Zadanie domowe (250)
  • Podsumowanie (250)

Podziękowania (253)

Skorowidz (254)

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3116-7
Rozmiar pliku: 5,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: