Facebook - konwersja
  • promocja

JavaScript. Przewodnik dla absolutnie początkujących - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
24 marca 2017
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

JavaScript. Przewodnik dla absolutnie początkujących - ebook

Naukę języka programowania można porównać do nauki języka obcego: jedno i drugie wymaga sporej ilości wysiłku i systematyczności. Trzeba najpierw przyswoić sobie podstawy, potem przejść do bardziej złożonych zagadnień i jak najwięcej ćwiczyć. JavaScript szczególnie dobrze nadaje się do nauki programowania, a przy tym jest językiem elastycznym i wciąż rozwijanym. W połączeniu z CSS3 i HTML5 pozwala na tworzenie wszechstronnych aplikacji internetowych i mobilnych.

Książka, którą trzymasz w dłoni, jest przystępnie napisanym, praktycznym podręcznikiem programowania w JavaScripcie. Zawarte tu wyjaśnienia, wskazówki i proste instrukcje pozwolą Ci na bardzo szybkie przyswojenie sobie podstaw tego języka, nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kodowaniem. Po przedstawieniu podstaw programowania wyjaśniono nieco bardziej złożone koncepcje, posługując się licznymi — często bardzo zabawnymi — przykładami. Lektura książki jest przy tym niezwykle interesująca i przyjemna. Po zakończeniu ostatniego rozdziału będziesz przygotowany, by sprostać większości wyzwań związanych z językiem JavaScript.

  • Jak zacząć pisać kod i gdzie go umieścić
  • Wykorzystanie zmiennych, funkcji i pętli
  • Co to jest zakres globalny i lokalny
  • Czym są domknięcia
  • Programowanie obiektowe w JavaScripcie
  • Operacje na danych tekstowych i listy danych

JavaScript: dzięki niemu stron WWW stają się piękniejsze, lepsze i bardziej imponujące!

Spis treści

Wprowadzenie (13)

1. Witaj, świecie! (17)

  • Co to jest JavaScript? (19)
  • Prosty przykład (20)
    • Narzędzia do edycji kodu (20)
    • Dokument HTML (20)
  • Analiza kodu - polecenia i funkcje (22)

CZĘŚĆ I. PODSTAWY

2. Wartości i zmienne (25)

  • Używanie zmiennych (26)
  • Więcej informacji na temat zmiennych (27)
    • Nazywanie zmiennych (27)
    • Więcej informacji na temat deklarowania i inicjowania zmiennych (28)

3. Funkcje (31)

  • Czym jest funkcja? (33)
    • Prosta funkcja (33)
  • Tworzenie funkcji przyjmującej argumenty (35)
  • Tworzenie funkcji zwracającej dane (37)
    • Słowo kluczowe return (38)
    • Wcześniejsze wychodzenie z funkcji (38)

4. Instrukcje warunkowe: if, else i switch (41)

  • Instrukcja if-else (42)
    • Poznaj operatory warunkowe (44)
    • Tworzenie bardziej złożonych wyrażeń (45)
    • Wariacje na temat instrukcji if-else (46)
    • Samodzielna instrukcja if (46)
    • Przerażająca instrukcja if-else/if-else (47)
    • Uff (47)
  • Instrukcje switch (48)
    • Korzystanie z instrukcji switch (48)
    • Podobieństwo do instrukcji if-else (50)
  • Wybór właściwej instrukcji (51)

5. Poznaj pętle: for, while oraz do...while! (53)

  • Pętla for (54)
    • Warunek rozpoczynający (56)
    • Warunek kończący (czyli czy już skończyliśmy?) (56)
    • Docieramy do końca (57)
    • Zbierając wszystko razem (57)
  • Kilka przykładów pętli for (58)
    • Wcześniejsze przerywanie pętli (58)
    • Pomijanie iteracji (58)
    • Odliczanie wstecz (59)
    • Nie trzeba używać liczb (59)
    • Tablica! Tablica! Tablica! (59)
    • O nie, nie zrobił tego! (60)
  • Pozostałe pętle (60)
    • Pętla while (60)
    • Pętla do...while (61)

6. Timery (63)

  • Poznaj trzy timery (64)
    • Opóźnianie za pomocą funkcji setTimeout (64)
    • Zapętlenie za pomocą funkcji setInterval (65)
    • Płynne animowanie za pomocą funkcji requestAnimationFrame (66)

7. Zakres zmiennych (69)

  • Zakres globalny (70)
  • Zakres lokalny (71)
  • Różne krętactwa przy ustalaniu zakresu (72)
    • Deklaracje wykorzystujące słowo kluczowe var nie obsługują zakresu bloku (72)
  • Jak JavaScript przetwarza zmienne (74)
  • Domknięcia (75)

8. Domknięcia (77)

  • Funkcje wewnątrz funkcji (78)
  • Gdy funkcje wewnętrzne nie są samowystarczalne (81)

9. Gdzie należy umieścić kod? (87)

  • Wszystkie opcje na stół (88)
  • Podejście nr 1: cały kod jest umieszczony w dokumencie HTML (90)
  • Podejście nr 2: kod znajduje się w osobnym pliku (91)
    • Plik JavaScript (91)
    • Odwoływanie się do pliku JavaScript (92)
  • Które podejście zastosować? (94)
    • Tak, mój kod będzie używany w wielu dokumentach (94)
    • Nie, mój kod jest używany tylko raz w pojedynczym dokumencie HTML (95)

10. Komentowanie kodu (97)

  • Czym są komentarze? (98)
    • Komentarze jednoliniowe (99)
    • Komentarze wieloliniowe (99)
  • Dobre praktyki komentowania (101)

CZĘŚĆ II. ŚWIAT PEŁEN OBIEKTÓW

11. O pizzy, typach, prymitywach i obiektach (103)

  • Najpierw porozmawiajmy o pizzy (104)
  • Od pizzy do języka JavaScript (106)
  • Czym są obiekty? (108)
  • Predefiniowane obiekty na swobodzie (109)

12. Łańcuchy znaków (111)

  • Podstawy (112)
  • Właściwości i metody obiektu String (114)
    • Uzyskiwanie dostępu do poszczególnych znaków (114)
    • Łączenie (czyli konkatenacja) łańcuchów znaków (115)
    • Tworzenie podłańcuchów z łańcuchów znaków (116)
    • Dzielenie łańcucha znaków - metoda split (117)
    • Szukanie czegoś wewnątrz łańcucha znaków (118)
    • Łańcuchy znaków z wielkimi i małymi literami (119)

13. Kiedy prymitywy zachowują się jak obiekty (121)

  • Łańcuchy znaków nie są jedynym problemem (122)
  • Tak czy inaczej, przyczepmy się do łańcuchów znaków (122)
  • Dlaczego ma to znaczenie (124)

14. Tablice (127)

  • Tworzenie tablicy (128)
  • Uzyskiwanie dostępu do wartości tablicy (129)
  • Dodawanie elementów do tablicy (130)
  • Usuwanie elementów z tablicy (132)
  • Szukanie elementów w tablicy (134)
  • Scalanie tablic (134)

15. Liczby (137)

  • Używanie liczb (138)
  • Operatory (138)
    • Wykonywanie prostych działań matematycznych (139)
    • Inkrementacja i dekrementacja (139)
  • Wartości specjalne - nieskończoność i NaN (141)
    • Nieskończoność (141)
    • NaN (141)
  • Obiekt Math (142)
    • Stałe (142)
    • Zaokrąglanie liczb (143)
    • Funkcje trygonometryczne (144)
    • Potęgi i pierwiastki kwadratowe (145)
    • Uzyskanie wartości bezwzględnej (145)
    • Liczby losowe (145)

16. Głębsze spojrzenie na obiekty (147)

  • Poznaj typ Object (148)
    • Tworzenie obiektów (149)
    • Określanie właściwości (152)
  • Tworzenie niestandardowych obiektów (154)
  • Słowo kluczowe this (158)

17. Rozszerzanie obiektów wbudowanych (161)

  • Przywitaj się ponownie z prototypem - w pewnym sensie (162)
  • Rozszerzanie wbudowanych obiektów jest kontrowersyjne (166)
    • Nie kontrolujemy przyszłości wbudowanego obiektu (166)
    • Niektóre funkcjonalności nie powinny być rozszerzane ani nadpisywane (166)

18. Wartości logiczne i ściślejsze operatory === oraz !== (169)

  • Obiekt Boolean (170)
  • Funkcja Boolean (170)
  • Operatory identyczności i nieidentyczności (172)

19. Wartości null i undefined (175)

  • Null (176)
  • Undefined (177)

20. Natychmiastowo wywoływane wyrażenia funkcyjne (179)

  • Pisanie prostego IIFE (181)
  • Pisanie IIFE, które przyjmuje argumenty (182)
  • Kiedy używać IIFE (183)
    • Unikanie kolizji kodu (183)
    • Domknięcia i stan zablokowania (184)
  • Zapewnianie prywatności elementów (188)

CZĘŚĆ III. PRACA Z DOM

21. JS, przeglądarka i model DOM (193)

  • Do czego służą HTML, CSS i JavaScript (194)
  • HTML definiuje strukturę (194)
  • Upiększ mój świat, CSS! (196)
  • Nadszedł czas na JavaScript! (196)
  • Poznaj obiektowy model dokumentu (197)
    • Obiekt window (199)
    • Obiekt document (200)

22. Szukanie elementów w strukturze DOM (203)

  • Poznaj rodzinę querySelector (204)
    • Funkcja querySelector (204)
    • Funkcja querySelectorAll (205)
  • To naprawdę jest składnia selektora CSS (206)

23. Modyfikowanie elementów DOM (209)

  • Elementy DOM są obiektami - w pewnym sensie! (210)
  • Przejdźmy do modyfikowania elementów DOM (212)
    • Zmiana wartości tekstowej elementu (213)
    • Wartości atrybutów (214)

24. Nadawanie stylu zawartości (217)

  • Dlaczego należy ustawiać style przy użyciu JavaScriptu? (218)
    • Przypowieść o dwóch podejściach nadawania stylów (218)
    • Ustawianie stylu bezpośrednio (219)
  • Dodawanie i usuwanie klas za pomocą classList (220)
    • Dodawanie wartości klas (220)
    • Usuwanie wartości klas (220)
    • Przełączanie wartości klas (221)
    • Sprawdzanie, czy wartość klasy istnieje (221)
    • Idąc dalej (221)

25. Przechodzenie przez drzewo DOM (223)

  • Szukanie drogi (224)
    • Obchodzenie się z rodzeństwem i rodzicami (226)
    • Zróbmy sobie dzieci! (227)
  • Zbierają wszystko razem (228)
    • Sprawdzanie, czy istnieje element potomny (228)
    • Uzyskiwanie dostępu do wszystkich elementów potomnych (228)
    • Przechodzenie przez DOM (229)

26. Tworzenie i usuwanie elementów DOM (231)

  • Tworzenie elementów (232)
  • Usuwanie elementów (237)
  • Klonowanie elementów (238)

27. Narzędzia dla programistów wbudowane w przeglądarki (243)

  • Poznaj Narzędzia dla programistów (244)
    • Badanie struktury DOM (246)
    • Debugowanie kodu JavaScript (249)
    • Poznaj konsolę (254)
    • Badanie obiektów (255)
    • Rejestrowanie wiadomości (256)

CZĘŚĆ IV. OBSŁUGA ZDARZEŃ

28. Zdarzenia (259)

  • Czym są zdarzenia? (260)
  • Zdarzenia i JavaScript (262)
    • 1. Nasłuchiwanie zdarzeń (262)
    • 2. Reagowanie na zdarzenia (264)
  • Prosty przykład (264)
  • Argumenty zdarzenia oraz typ Event (266)

29. Bąbelkowanie i przechwytywanie zdarzeń (269)

  • Zdarzenie wędruje w dół, a potem w górę (270)
  • Poznaj fazy (273)
  • Kogo to obchodzi? (275)
  • Przerwanie zdarzenia (276)

30. Zdarzenia myszy (281)

  • Poznaj zdarzenia myszy (282)
    • Pojedyncze i dwukrotne kliknięcie (282)
    • Zdarzenia mouseover i mouseout (284)
    • Przypominające kliknięcie zdarzenia wciskania i zwalniania przycisku myszy (285)
    • Zdarzenie podsłuchane ponownie... i ponownie... i ponownie (286)
    • Menu kontekstowe (287)
  • Właściwości obiektu MouseEvent (288)
    • Globalna pozycja myszy (288)
    • Pozycja myszy w przeglądarce (289)
    • Wykrywanie, który przycisk został kliknięty (289)
  • Obsługa kółka myszy (291)

31. Zdarzenia klawiatury (293)

  • Poznaj zdarzenia klawiatury (294)
  • Używanie tych zdarzeń (295)
  • Właściwości zdarzenia klawiatury (296)
  • Kilka przykładów (296)
    • Sprawdzanie, czy naciśnięty został konkretny klawisz (297)
    • Wykonanie jakiejś akcji po naciśnięciu klawiszy strzałek (297)
    • Wykrywanie naciśnięcia wielu klawiszy (298)

32. Zdarzenia ładowania strony i inne kwestie (301)

  • Co się dzieje podczas ładowania strony (302)
    • Etap numero uno (303)
    • Etap numero dos (303)
    • Etap numero trzy (304)
  • Zdarzenia DOMContentLoaded i load (304)
  • Skrypty i ich lokalizacja w strukturze DOM (306)
  • Elementy script - atrybuty async i defer (308)
    • Atrybut async (308)
    • Atrybut defer (309)

33. Obsługa zdarzeń dla wielu elementów (311)

  • Jak to wszystko zrobić? (314)
    • Okropne rozwiązanie (315)
    • Dobre rozwiązanie (315)
    • Podsumowanie (318)

34. Podsumowanie (321)

Słowniczek (323)

Skorowidz (326)

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3181-5
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Kategorie: