Facebook - konwersja

JavaScript. Wzorce - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 kwietnia 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
39,00

JavaScript. Wzorce - ebook

Twórz lepszy kod JavaScript!

Jakie jest najlepsze podejście do tworzenia aplikacji w języku JavaScript? Z tą książką, zawierającą najlepsze praktyki i wiele wzorców kodowania, znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Jeśli jesteś doświadczonym programistą szukającym sposobów rozwiązania problemów związanych z obiektami, funkcjami, dziedziczeniem i innymi aspektami języka, przedstawione tu abstrakcje i szablony sprawdzą się idealnie.

Książka napisana przez eksperta języka JavaScript Stoyana Stefanova - starszego inżyniera Yahoo! i architekta narzędzia do optymalizacji stron WWW YSlow 2.0 - zawiera wiele praktycznych wskazówek w zakresie implementacji opisywanych wzorców, a także kilka całościowych przykładów. Znajdziesz w niej również opis wielu antywzorców, czyli podejść, które tak naprawdę powodują więcej problemów, niż są tego warte.

Dowiedz się, jak:

  • tworzyć łatwy w utrzymaniu kod
  • wybierać właściwe nazwy dla zmiennych, metod i funkcji
  • wykorzystać klasyczne wzorce programowania
  • skorzystać ze wzorców specyficznych dla środowiska przeglądarki internetowej

Poznaj tajniki tworzenia łatwego w utrzymaniu kodu źródłowego!


Spis treści

Wstęp (11)

1. Wprowadzenie (15)

  • Wzorce (15)
  • JavaScript - podstawowe cechy (16)
    • Zorientowany obiektowo (16)
    • Brak klas (17)
    • Prototypy (18)
    • Środowisko (18)
  • ECMAScript 5 (18)
    • Narzędzie JSLint (19)
    • Konsola (20)

2. Podstawy (21)

  • Tworzenie kodu łatwego w konserwacji (21)
  • Minimalizacja liczby zmiennych globalnych (22)
    • Problem ze zmiennymi globalnymi (22)
    • Efekty uboczne pominięcia var (24)
    • Dostęp do obiektu globalnego (25)
    • Wzorzec pojedynczego var (25)
    • Przenoszenie deklaracji - problem rozrzuconych deklaracji var (26)
  • Pętle for (27)
  • Pętle for-in (29)
  • Modyfikacja wbudowanych prototypów (31)
  • Wzorzec konstrukcji switch (31)
  • Unikanie niejawnego rzutowania (32)
  • Unikanie eval() (32)
  • Konwertowanie liczb funkcją parseInt() (34)
  • Konwencje dotyczące kodu (34)
    • Wcięcia (35)
    • Nawiasy klamrowe (35)
    • Położenie nawiasu otwierającego (36)
    • Białe spacje (37)
  • Konwencje nazewnictwa (38)
    • Konstruktory pisane od wielkiej litery (38)
    • Oddzielanie wyrazów (39)
    • Inne wzorce nazewnictwa (39)
  • Pisanie komentarzy (40)
  • Pisanie dokumentacji interfejsów programistycznych (41)
    • Przykład dokumentacji YUIDoc (42)
  • Pisanie w sposób ułatwiający czytanie (44)
  • Ocenianie kodu przez innych członków zespołu (45)
  • Minifikowanie kodu tylko w systemie produkcyjnym (46)
  • Uruchamiaj narzędzie JSLint (47)
  • Podsumowanie (47)

3. Literały i konstruktory (49)

  • Literał obiektu (49)
    • Składnia literału obiektowego (50)
    • Obiekty z konstruktora (51)
    • Pułapka konstruktora Object (51)
  • Własne funkcje konstruujące (52)
    • Wartość zwracana przez konstruktor (53)
  • Wzorce wymuszania użycia new (54)
    • Konwencja nazewnictwa (54)
    • Użycie that (54)
    • Samowywołujący się konstruktor (55)
  • Literał tablicy (56)
    • Składnia literału tablicy (56)
    • Pułapka konstruktora Array (56)
    • Sprawdzanie, czy obiekt jest tablicą (57)
  • JSON (58)
    • Korzystanie z formatu JSON (58)
  • Literał wyrażenia regularnego (59)
    • Składnia literałowego wyrażenia regularnego (60)
  • Otoczki typów prostych (61)
  • Obiekty błędów (62)
  • Podsumowanie (63)

4. Funkcje (65)

  • Informacje ogólne (65)
    • Stosowana terminologia (66)
    • Deklaracje kontra wyrażenia - nazwy i przenoszenie na początek (67)
    • Właściwość name funkcji (68)
    • Przenoszenie deklaracji funkcji (68)
  • Wzorzec wywołania zwrotnego (70)
    • Przykład wywołania zwrotnego (70)
    • Wywołania zwrotne a zakres zmiennych (72)
    • Funkcje obsługi zdarzeń asynchronicznych (73)
    • Funkcje czasowe (73)
    • Wywołania zwrotne w bibliotekach (74)
  • Zwracanie funkcji (74)
  • Samodefiniujące się funkcje (75)
  • Funkcje natychmiastowe (76)
    • Parametry funkcji natychmiastowych (77)
    • Wartości zwracane przez funkcje natychmiastowe (77)
    • Zalety i zastosowanie (79)
  • Natychmiastowa inicjalizacja obiektu (79)
  • Usuwanie warunkowych wersji kodu (80)
  • Właściwości funkcji - wzorzec zapamiętywania (82)
  • Obiekty konfiguracyjne (83)
  • Rozwijanie funkcji (84)
    • Aplikacja funkcji (84)
    • Aplikacja częściowa (85)
    • Rozwijanie funkcji (87)
    • Kiedy używać aplikacji częściowej (89)
  • Podsumowanie (89)

5. Wzorce tworzenia obiektów (91)

  • Wzorzec przestrzeni nazw (91)
    • Funkcja przestrzeni nazw ogólnego stosowania (92)
  • Deklarowanie zależności (94)
  • Metody i właściwości prywatne (95)
    • Składowe prywatne (96)
    • Metody uprzywilejowane (96)
    • Problemy z prywatnością (96)
    • Literały obiektów a prywatność (98)
    • Prototypy a prywatność (98)
    • Udostępnianie funkcji prywatnych jako metod publicznych (99)
  • Wzorzec modułu (100)
    • Odkrywczy wzorzec modułu (102)
    • Moduły, które tworzą konstruktory (102)
    • Import zmiennych globalnych do modułu (103)
  • Wzorzec piaskownicy (103)
    • Globalny konstruktor (104)
    • Dodawanie modułów (105)
    • Implementacja konstruktora (106)
  • Składowe statyczne (107)
    • Publiczne składowe statyczne (107)
    • Prywatne składowe statyczne (109)
  • Stałe obiektów (110)
  • Wzorzec łańcucha wywołań (112)
    • Wady i zalety wzorca łańcucha wywołań (112)
  • Metoda method() (113)
  • Podsumowanie (114)

6. Wzorce wielokrotnego użycia kodu (115)

  • Klasyczne i nowoczesne wzorce dziedziczenia (115)
  • Oczekiwane wyniki w przypadku stosowania wzorca klasycznego (116)
  • Pierwszy wzorzec klasyczny - wzorzec domyślny (117)
    • Podążanie wzdłuż łańcucha prototypów (117)
    • Wady wzorca numer jeden (119)
  • Drugi wzorzec klasyczny - pożyczanie konstruktora (119)
    • Łańcuch prototypów (120)
    • Dziedziczenie wielobazowe przy użyciu pożyczania konstruktorów (121)
    • Zalety i wady wzorca pożyczania konstruktora (122)
  • Trzeci wzorzec klasyczny - pożyczanie i ustawianie prototypu (122)
  • Czwarty wzorzec klasyczny - współdzielenie prototypu (123)
  • Piąty wzorzec klasyczny - konstruktor tymczasowy (124)
    • Zapamiętywanie klasy nadrzędnej (125)
    • Czyszczenie referencji na konstruktor (125)
  • Podejście klasowe (126)
  • Dziedziczenie prototypowe (129)
    • Dyskusja (129)
    • Dodatki do standardu ECMAScript 5 (130)
  • Dziedziczenie przez kopiowanie właściwości (131)
  • Wzorzec wmieszania (132)
  • Pożyczanie metod (133)
    • Przykład - pożyczenie metody od obiektu Array (134)
    • Pożyczenie i przypisanie (134)
    • Metoda Function.prototype.bind() (135)
  • Podsumowanie (136)

7. Wzorce projektowe (137)

  • Singleton (137)
    • Użycie słowa kluczowego new (138)
    • Instancja we właściwości statycznej (139)
    • Instancja w domknięciu (139)
  • Fabryka (141)
    • Wbudowane fabryki obiektów (143)
  • Iterator (143)
  • Dekorator (145)
    • Sposób użycia (145)
    • Implementacja (146)
    • Implementacja wykorzystująca listę (148)
  • Strategia (149)
    • Przykład walidacji danych (150)
  • Fasada (152)
  • Pośrednik (153)
    • Przykład (153)
    • Pośrednik jako pamięć podręczna (159)
  • Mediator (160)
    • Przykład mediatora (160)
  • Obserwator (163)
    • Pierwszy przykład - subskrypcja magazynu (163)
    • Drugi przykład - gra w naciskanie klawiszy (166)
  • Podsumowanie (169)

8. DOM i wzorce dotyczące przeglądarek (171)

  • Podział zadań (171)
  • Skrypty wykorzystujące DOM (172)
    • Dostęp do DOM (173)
    • Modyfikacja DOM (174)
  • Zdarzenia (175)
    • Obsługa zdarzeń (175)
    • Delegacja zdarzeń (177)
  • Długo działające skrypty (178)
    • Funkcja setTimeout() (178)
    • Skrypty obliczeniowe (179)
  • Komunikacja z serwerem (179)
    • Obiekt XMLHttpRequest (180)
    • JSONP (181)
    • Ramki i wywołania jako obrazy (184)
  • Serwowanie kodu JavaScript klientom (184)
    • Łączenie skryptów (184)
    • Minifikacja i kompresja (185)
    • Nagłówek Expires (185)
    • Wykorzystanie CDN (186)
  • Strategie wczytywania skryptów (186)
    • Lokalizacja elementu &#60script&#62 (187)
    • Wysyłanie pliku HTML fragmentami (188)
    • Dynamiczne elementy &#60script&#62 zapewniające nieblokujące pobieranie (189)
    • Wczytywanie leniwe (190)
    • Wczytywanie na żądanie (191)
    • Wstępne wczytywanie kodu JavaScript (192)
  • Podsumowanie (194)

Skorowidz (195)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5034-7
Rozmiar pliku: 3,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: