JavaScript. Zasady programowania obiektowego - ebook
JavaScript. Zasady programowania obiektowego - ebook
Programiści pracujący na co dzień z użyciem języków takich, jak Java, C# czy C++, z pewnym pobłażaniem patrzą na JavaScript. Traktują go jako język nie do końca obiektowy, w którym można napisać program działający bez tworzenia klas i obiektów. Są w błędzie! JavaScript to język o ogromnych możliwościach, pozwalający na obiektowe tworzenie programów. Nie wierzysz? Sięgnij po tę książkę i przekonaj się na własnej skórze!
Znajdziesz w niej szczegółowe omówienie obiektowych elementów języka JavaScript. Poznasz podstawowe różnice pomiędzy typami prostymi i referencyjnymi oraz dowiesz się, jak sobie z nimi radzić w trakcie pracy z tym językiem. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się ze specyfiką funkcji w JavaScripcie oraz nauczysz się rozpoznawać charakterystyczne elementy obiektów. Ponadto Twoją uwagę powinien zwrócić rozdział poświęcony konstruktorom, prototypom oraz technikom dziedziczenia. Ta książka jest obowiązkową lekturą dla wszystkich programistów tworzących programy w języku JavaScript.
Dzięki tej książce:
- poznasz typy proste i referencyjne
- nauczysz się korzystać z funkcji
- zastosujesz obiekty w codziennej pracy
- zaznajomisz się z konstruktorami i prototypami
- poznasz wzorce tworzenia obiektów
Poznaj obiektowy charakter języka JavaScript!
Spis treści
O autorze (7)
Wstęp (9)
Wprowadzenie (11)
1. Typy proste i referencje (15)
- Czym są typy? (16)
- Typy proste (17)
- Identyfikowanie typów prostych (19)
- Metody typów prostych (20)
- Typy referencyjne (21)
- Tworzenie obiektów (21)
- Dereferencja obiektów (22)
- Dodawanie i usuwanie właściwości (23)
- Tworzenie instancji wbudowanych typów (24)
- Literały (24)
- Literały obiektów i tablic (25)
- Literały funkcji (26)
- Literały wyrażeń regularnych (26)
- Dostęp do właściwości (27)
- Identyfikowanie typów referencyjnych (28)
- Identyfikowanie tablic (30)
- Typy opakowujące (30)
- Podsumowanie (33)
2. Funkcje (35)
- Deklaracje kontra wyrażenia (36)
- Funkcje jako wartości (37)
- Parametry (39)
- Przeciążanie (41)
- Metody obiektów (43)
- Obiekt this (44)
- Modyfikowanie this (45)
- Podsumowanie (48)
3. Obiekty (51)
- Definiowanie właściwości (51)
- Wykrywanie właściwości (53)
- Usuwanie właściwości (55)
- Wyliczenia (56)
- Rodzaje właściwości (58)
- Atrybuty właściwości (60)
- Wspólne atrybuty (60)
- Atrybuty właściwości danych (62)
- Atrybuty właściwości funkcji dostępowych (64)
- Definiowanie wielu właściwości (66)
- Pobieranie atrybutów właściwości (67)
- Zapobieganie modyfikowaniu obiektu (68)
- Zapobieganie rozszerzaniu (68)
- Pieczętowanie obiektów (69)
- Zamrażanie obiektów (70)
- Podsumowanie (71)
4. Konstruktory i prototypy (73)
- Konstruktory (73)
- Prototypy (78)
- Właściwość [[Prototype\\ (79)
- Używanie prototypów z konstruktorami (82)
- Modyfikowanie prototypów (86)
- Prototypy wbudowanych obiektów (88)
- Podsumowanie (89)
5. Dziedziczenie (91)
- Łańcuchy prototypów i Object.prototype (91)
- Metody dziedziczone po Object.prototype (92)
- Modyfikowanie prototypu Object.prototype (94)
- Dziedziczenie obiektów (96)
- Dziedziczenie konstruktorów (99)
- Zawłaszczanie konstruktora (103)
- Uzyskiwanie dostępu do metod supertypu (104)
- Podsumowanie (106)
6. Wzorce tworzenia obiektów (107)
- Prywatne i uprzywilejowane składniki obiektów (108)
- Wzorzec modułu (108)
- Prywatne składniki w konstruktorach (110)
- Domieszki (113)
- Zabezpieczenie zasięgu w konstruktorach (120)
- Podsumowanie (122)
Skorowidz (123)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-9595-9 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |