Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się zawodowo - ebook
Jesteś start-upem. Buduj swoją przyszłość, inwestuj w siebie i realizuj się zawodowo - ebook
Jak zostać dyrektorem generalnym własnej kariery?
Współczesny rynek pracy to prawdziwa rzeź niewiniątek. Coraz trudniej wyróżnić się w tłumie i przekonać potencjalnych pracodawców, że jesteś kandydatem doskonałym. Jakim cudem w tak nieprzyjaznym środowisku można zwiększyć tempo rozwoju kariery zawodowej? To proste - wykaż się przedsiębiorczością i zarządzaj swoją karierą tak, jak zarządza się startupem, a wkrótce staniesz się najatrakcyjniejszym kąskiem na rynku.
Pamiętaj - to nie jest książka o szukaniu pracy. Nie znajdziesz tu wskazówek, jak tworzyć CV, ani sztuczek przydatnych na rozmowach kwalifikacyjnych. Zamiast tego poznasz strategie, które pomogą Ci rozbudować sieć kontaktów, zdobyć przewagę konkurencyjną i wychwycić najlepsze okazje do rozwoju zawodowego. Nauczysz się też pozyskiwać dane i informacje, dzięki którym podejmiesz najlepsze decyzje zawodowe, a przede wszystkim przetrwasz, rozkwitniesz i zrealizujesz najśmielsze plany zawodowe. Gotowy na przejęcie kontroli nad przyszłością?
Reid Hoffman - to znany na całym świecie przedsiębiorca i inwestor. Jest współzałożycielem i prezesem LinkedIn, największej sieci kontaktów zawodowych, obejmującej ponad 100 milionów użytkowników. Wcześniej piastował stanowisko wiceprezesa i znajdował się w gronie współzałożycieli firmy PayPal. Jest też partnerem w firmie Greylock, jednej z najważniejszych firm inwestycyjnych w Dolinie Krzemowej.
Ben Casnocha - to wielokrotnie nagradzany przedsiębiorca i dziennikarz. Pisze dla „Newsweeka”, pojawia się na antenie CNN, występuje w „Early Show” oraz na antenie CNBC. „BusinessWeek” zaliczył go do grona najlepszych młodych przedsiębiorców Ameryki.
Spis treści
1. Każdy człowiek jest przedsiębiorcą (11)
- Nowy świat pracy (14)
- Dlaczego jesteś startupem? (18)
- Dlaczego my? (19)
- Skąd ta pilność? (22)
- Ze stu do zera (24)
- Detroit można znaleźć wszędzie (26)
- Droga w przyszłość (28)
- Ty jako startup. Nastawienie typu "permanentna wersja beta" (30)
- Jesteś startupem - podstawowe kompetencje (32)
2. Budowanie przewagi konkurencyjnej (37)
- Trzy elementy układanki jako wyznacznik Twojego kierunku i przewagi konkurencyjnej (42)
- Twoje zasoby (42)
- Twoje aspiracje i wartości (45)
- Rzeczywistość rynkowa (47)
- Dopasowanie elementów (49)
- Każda przewaga ma charakter lokalny - należy sobie wyznaczać cele stanowiące przedmiot mniejszego zainteresowania (52)
3. Plan zakładający dostosowywanie się (59)
- Adaptacyjny startup, adaptacyjna kariera zawodowa (64)
- Planowanie ABZ (69)
- Plan A: prawie gotów - cel - pal, cel - pal, cel - pal... (76)
- Plan B: zwrot na podstawie zdobytej wiedzy (79)
- Zwrot wykonuje się po to, aby wykorzystać okazję lub uniknąć pułapki (82)
- Zwrot należy wykonać do przyległej niszy, do sfery odmiennej, ale pokrewnej (86)
- Zwrotu należy dokonywać na boku (86)
- Plan Z: ostatnia deska ratunku i przegrupowanie sił (87)
4. Ważna sieć kontaktów (93)
-
- Jamy (ja do potęgi my), czyli Ty i Twój zespół (97)
- Kontekst naprawdę się liczy. Budowanie relacji w życiu zawodowym (100)
- Budowanie autentycznych relacji (102)
- Struktura i siła dotychczasowej sieci kontaktów (107)
- Sojusze zawodowe (109)
- Słabsze kontakty i znajomości. Poszerzanie sieci kontaktów (114)
- Szeroka sieć kontaktów, czyli relacje drugiego i trzeciego stopnia (120)
- Najważniejsze cechy sieci kontaktów zawodowych: spójność i różnorodność (127)
- Jak wzmacniać i podtrzymywać sieć kontaktów? (130)
- Stały kontakt i pierwsze skojarzenia (134)
- Kształtowanie statusu w relacjach z potężnymi ludźmi (139)
- Kiedy dać sobie spokój? (143)
5. Korzystanie z przełomowych okazji (149)
- Umysł wiecznie głodny, czyli podsycanie w sobie ciekawości (155)
- Jak znaleźć lub stworzyć sobie okazję zawodową? (157)
- Przypadkowość i pozytywna losowość (157)
- Korzystanie z sieci kontaktów, czyli grupy i stowarzyszenia (161)
- Zamieszanie (169)
6. Inteligentne ryzyko (181)
- Ocena ryzyka i zarządzanie ryzykiem (185)
- Korzystanie z okazji, w przypadku których inni błędnie ocenili ryzyko (190)
- Krótkoterminowe ryzyko jako źródło większej długoterminowej stabilności (193)
7. Twoja wiedza zależy od tego, kogo znasz (203)
- Informacje z sieci jako odpowiedź na wyzwania zawodowe (206)
- Jak wydobywać informacje z sieci kontaktów? (209)
- Pytania kierowane do całej sieci kontaktów (213)
- Bezpośrednie pytania kierowane do konkretnych osób (213)
- Odpowiednie pytania (217)
- Przypadkowe okazje (219)
- Synteza wiadomości do postaci przydatnych informacji (221)
Wnioski (231)
-
- Kontakt z nami (237)
- Dalsza lektura (239)
- Podziękowania (245)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7479-4 |
Rozmiar pliku: | 2,2 MB |