Facebook - konwersja
  • promocja

Język C dla małych urządzeń. Krótki kod o wielkich możliwościach - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 kwietnia 2022
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Język C dla małych urządzeń. Krótki kod o wielkich możliwościach - ebook

Wydawałoby się, że język C najlepsze lata ma już za sobą. Opracowano w końcu mnóstwo łatwych w użyciu i efektywnych wysokopoziomowych języków programowania. W rzeczywistości język C wciąż okazuje się niezastąpiony do tak ważnych celów, jak programowanie sterowników, systemów operacyjnych, kart graficznych, a także niewielkich mikrokontrolerów o ograniczonych zasobach. Właśnie teraz, w czasach burzliwego rozwoju internetu rzeczy, język C udowadnia swoją przydatność. Wystarczy nauczyć się tworzyć w nim czysty kod o niewielkich rozmiarach.

W tym podręczniku do praktycznej nauki programowania w języku C szczególną uwagę zwrócono na pisanie kodu umożliwiającego uzyskanie wysokiej wydajności w środowiskach o bardzo małych zasobach. Znalazło się tu gruntowne omówienie podstaw dobrego programowania w języku C. Opisano struktury kontrolne, operatory, funkcje i inne elementy składni C, a także zasady dobrego programowania i wzorce, dzięki którym można zmniejszać rozmiar skompilowanego programu. Przeanalizowano również środowisko Arduino, które jest świetną platformą docelową dla niewielkich programów napisanych w C. Zawarte tu informacje przydadzą się jednak każdemu, kto chce się zająć programowaniem dla systemów wbudowanych.

W książce między innymi:

  • podstawy języka C, w tym typy danych, przepływ sterowania i funkcje
  • zarządzanie pamięcią i działanie programów w prostych urządzeniach
  • tworzenie czytelnego i łatwego w utrzymaniu kodu w języku C
  • optymalizacja kodu pod kątem wydajności
  • testowanie istniejących bibliotek i tworzenie własnych

Programowanie niskopoziomowe? Czysta radość z czystego C!

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Podstawy języka C

  • Mocne i słabe strony języka C
  • Pierwsze kroki
    • Wymagane narzędzia
    • Tworzenie programu "Witaj, świecie"
    • Kompilowanie kodu
    • Uruchamianie kodu
  • Kolejne kroki

Rozdział 2. Przechowywanie danych i wykonywanie instrukcji

  • Instrukcje w języku C
    • Separatory instrukcji
    • Kolejność wykonywania instrukcji
  • Zmienne i typy
    • Uzyskiwanie danych od użytkownika
    • Łańcuchy i znaki
    • Liczby
    • Nazwy zmiennych
    • Przypisywanie zmiennych
  • Funkcje printf() i scanf()
    • Formaty funkcji printf()
    • Formatowanie danych wyjściowych
    • Instrukcja scanf() i parsowanie danych wejściowych
  • Operatory i wyrażenia
    • Operatory arytmetyczne
    • Kolejność działań
    • Rzutowanie typów
  • Kolejne kroki

Rozdział 3. Sterowanie przepływem

  • Wartości logiczne
    • Operatory porównania
    • Operatory logiczne
  • Rozgałęzienia
    • Instrukcja if
    • Instrukcja switch
  • Operator trójargumentowy i przypisanie warunkowe
  • Instrukcje pętli
    • Instrukcja for
    • Instrukcja while
    • Wersja do/while
  • Zagnieżdżanie
    • Zagnieżdżone pętle i obsługa tabel
    • Zakres zmiennych
  • Ćwiczenia
  • Kolejne kroki

Rozdział 4. Bity i wiele bajtów

  • Przechowywanie wielu danych w tablicach
    • Tworzenie i modyfikowanie tablic
    • Łańcuchy
    • Tablice wielowymiarowe
    • Dostęp do elementów w tablicach wielowymiarowych
  • Przechowywanie bitów
    • Liczby dwójkowe, ósemkowe i szesnastkowe
    • Literały ósemkowe i szesnastkowe w języku C
    • Wprowadzanie i wyświetlanie wartości ósemkowych i szesnastkowych
    • Operatory bitowe
  • Łączenie bitów i bajtów
  • Wyniki konwersji
  • Kolejne kroki

Rozdział 5. Funkcje

  • Znane funkcje
  • Działanie funkcji
  • Proste funkcje
  • Przesyłanie informacji do funkcji
    • Przekazywanie typów prostych
    • Przekazywanie łańcuchów do funkcji
    • Różne typy
    • Wychodzenie z funkcji
  • Informacje zwracane
    • Użycie zwracanych wartości
    • Ignorowanie wartości zwracanych
  • Wywołania zagnieżdżone i rekurencja
    • Funkcje rekurencyjne
  • Zakres zmiennych
    • Zmienne globalne
  • Funkcja main()
    • Zwracanie wartości przez funkcję main()
    • Argumenty wiersza poleceń i funkcja main()
  • Kolejne kroki

Rozdział 6. Wskaźniki i referencje

  • Adresowanie w języku C
    • Wartość NULL i błędy związane ze wskaźnikami
    • Tablice
    • Zmienne lokalne i stos
    • Zmienne globalne i sterta
  • Arytmetyka wskaźników
  • Wskaźniki do tablic
  • Funkcje i wskaźniki
  • Zarządzanie pamięcią tablic
    • Przydzielanie pamięci za pomocą malloc()
    • Zwalnianie pamięci za pomocą free()
  • Struktury w języku C
    • Definiowanie struktur
    • Przypisywanie wartości do składowych struktur i dostęp do nich
    • Wskaźniki do struktur
    • Funkcje i struktury
  • Podsumowanie składni wskaźnikowej
  • Kolejne kroki

Rozdział 7. Biblioteki

  • Biblioteka standardowa języka C
    • Nagłówek stdio.h
    • Nagłówek stdlib.h
    • Nagłówek string.h
    • Nagłówek math.h
    • Nagłówek time.h
    • Nagłówek ctype.h
  • Połączenie wszystkich składników
    • Praca z łańcuchami
    • Obliczanie odsetek
  • Wyszukiwanie potrzebnych bibliotek
  • Kolejne kroki

Rozdział 8. Arduino - realne programowanie

  • Zintegrowane środowisko programistyczne Arduino (Windows, Mac, Linux)
    • Instalacja w systemie Windows
    • Instalacja w systemie macOS
    • Instalacja w systemie Linux
  • Pierwszy projekt w Arduino
    • Wybór płytki
    • Witaj, diodo LED!
    • Dodanie zewnętrznej diody LED
  • Biblioteki Arduino
    • Zarządzanie bibliotekami
    • Użycie bibliotek Arduino
  • Szkice Arduino i język C++
    • Obiekty i zmienne języka C++
    • Więcej ćwiczeń z obiektami
    • Rozważania dotyczące języka C++
    • Obiektowe zadanie domowe
  • Kolejne kroki

Rozdział 9. Mniejsze systemy

  • Środowisko Arduino
    • Wartości specjalne
    • Typy specjalne
    • Wbudowane funkcje
    • Przetestowanie możliwości środowiska Arduino
  • Wejścia i wyjścia mikrokontrolera
    • Czujniki i wejście analogowe
    • Monitor portu szeregowego
    • Czy tu jest gorąco?
    • Wyświetlacze wielosegmentowe
    • Przyciski i cyfrowe wejścia
    • Jak bardzo gorąco jest?
  • Zarządzanie pamięcią w środowisku Arduino
    • Pamięć flash (PROGMEM)
    • Pamięć statyczna
    • Pamięć EEPROM
    • Zapamiętywanie wyborów
  • Przerwania
    • Program obsługi przerwania
    • Programowanie sterowane przerwaniami
  • Ćwiczenia
  • Kolejne kroki

Rozdział 10. Szybszy kod

  • Konfiguracja
  • Obliczenia za pomocą liczb zmiennoprzecinkowych i całkowitych
    • Alternatywne rozwiązania do obliczeń zmiennoprzecinkowych
    • Obliczenia matematyczne a brak obliczeń
    • Tabele przeglądowe
    • Obecny stan projektu
  • Potęga potęgi 2
  • Optymalizacje pętli
    • Rozwijanie dla zabawy i zysku
    • Rekurencja i iteracja
  • Typ string i char[\
  • Ostateczna wersja projektu
  • Kolejne kroki

Rozdział 11. Tworzenie własnych bibliotek

  • Tworzenie własnej biblioteki
    • Dyrektywy preprocesora
    • Makra preprocesora
    • Definicje własnych typów
    • Projekt modelu samochodu
  • Projekty wykorzystujące wiele plików
    • Tworzenie plików .ino
    • Pliki nagłówkowe
  • Importowanie bibliotek niestandardowych
    • Implementacja komunikacji
    • Modernizacja samochodu
    • Budowanie urządzenia sterującego modułem radiowym
    • Tworzenie biblioteki
    • Uaktualnienie projektu samochodu
    • Kontrolowanie sytuacji
    • Ale jazda!
    • Dokumentacja i dystrybucja
  • Kolejne kroki

Rozdział 12. Jeszcze dalsze kroki

  • Zagadnienia średnio zaawansowane i zaawansowane
    • Internet rzeczy i Arduino
    • Kody źródłowe dostępne w środowisku Arduino
  • Inne mikrokontrolery
  • Profesjonalne zastosowanie języków C i C++
  • Powrót do przyszłości

Dodatek A. Sprzęt i oprogramowanie

Dodatek B. Opis specyfikatorów formatu

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8632-7
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: